Fórum - Téma


Pevnostní nárazník pro GV XL-7


Fórum Grand Vitara II Pevnostní nárazník pro GV XL-7

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2

2014-10-07 21:44:20

Ahoj všem. Poraďte, kde sehnat pevnostní nárazník na maji dlouhou vitaru XL-7, r.v. 2001. Dá se pořídit za míň, jak 20 tis. Kč? Neznáte nějakého malého výrobce od nás nebo ze Slovenska? Díky za odpovědi.

2014-10-07 22:33:04

rybnikar:

Vzhledem k tomu, že jakýkoliv pevnostní nárazník pro použití v silničním provozu je nelegální, tak nejlevněji tě vyjde vlastní výroba z jeklu tvaru U 120x50x50x4 mm,který ve finále můžeš ještě vyztužit kolejnicí (1 m = 50 kg). Přijde tě to asi tak na čtyři stovky včetně elektrod (tedy bez té kolejnice)

2014-10-08 11:26:42

rybnikar: Za takovou cenu se dá sehnat spíš starší - třeba repasovaný nebo opravený po havárce Jinak plukovník zde zase vypouští "informační šum" a plácá nesmysly, protože montáž na auta do r. 2009 je zcela legální, pokud je provedena odborným servisem, který má oprávnění ho zapsat do velkého TP

certik, 2014-10-08 11:26:42 napsal:

rybnikar: Za takovou cenu se dá sehnat spíš starší - třeba repasovaný nebo opravený po havárce .. Jinak plukovník zde zase vypouští "informační šum" a plácá nesmysly .. , protože montáž na auta do r. 2009 je zcela legální, pokud je provedena odborným servisem, který má oprávnění ho zapsat do velkého TP ..

2014-10-08 11:53:45

certik: Díky za info, musím prověřit. Před chvílí jsem mluvil s panem Toralem od Ironmanu a údajně to nejde. Existuje možnost formálně prodat auto do Polska, tam si to nechat udělat a schválit a pak ho schválené zase přivést přihlásit tady. Krkolomné, ale jde to. Nechápu, že v tomto ohledu nemáme stejné předpisy v rámci EU.

Problém asi bude, že na můj typ auta asi moc secondhand pevnostních nárazníků nebude.

2014-10-08 11:56:27

plukovník: Díky, ale mám představu, aby to trochu vypadalo a nejsem zrovna zámečnický kutil ...

2014-10-08 12:33:51

rybnikar:

Můžeš zkusit firmu Dajbych z Plzně která má výhradní zastoupení firmy Taubenreuther GmbH, největšího evropského dealera off-road příslušenství. Ti prodávají a montují krásné věci, i když ty nejlepší obvykle bez homologace pro silniční provoz.

Jinak pevnostní nárazník má smysl jedině pokud uvažuješ o montáži navijáku, ale to nepořídíš za dvacet, ale s pořádným třítunovým navijákem tak bratru za šedesát.

2014-10-08 16:18:08

certik:

Bylo by potřeba, abys uvedl alespoň jeden jediný konkrétní "odborný servis" s oprávněním legálně zapisovat údaje o dodatečných změnách důležitých konstrukčních dílů automobilů (jakým je i pevnostní nárazník) do "velkého" TP

Jinak by to mohlo vypadat, že plácáš nesmysly ty sám. Tím spíše, že problematika evropské legislativy ohledně konstrukce motorových vozidel se tady již řešila a vyzněla do ztracena. Ale to si zřejmě ty, specialista na kvalitu paliva už nepamatuješ

2014-10-08 21:11:52

Pevnosťák ti nikdo do TP nenapíše, a ti co s ním jezdí docela riskují. Taky by se mi na mojí Vitaře líbil, dokonce bych si ho i sám vyrobil, ale držím se při zemi, nechci mít zbytečné problémy. Pokud vím, tak výjimku mají pouze hasiči.

2014-10-08 21:32:43

marcel: hmm, ještě to zvážím, to riziko je mi jasné ... ale i výhody povnostňáku s navijákem ... párkrát bych ho už upotřebil. Možná to pořeším takovým tím ručním navijákem. Pro začátek bude stačit přizvednutí Ironmanem o 3,5cm plus gumy s vyšším profilem a lepším vzorkem, takže průjezdnost se zvýší a naviják nebudu tak často potřebovat Diky za názory.

2014-10-08 21:38:45

marcel:

Největší sranda je, že v dnešní době to již většinou nevadí ani četníkům. Každý majitel těchto úprav stále častěji naráží většinou při technické kontrole, kdy aby prošel, musí pevnostňák sundat a nahradit původním (výjimku má vedle těch hasičú zřejmě pouze certík ), ale k tomu pravému překvapení a rozčarování dojde teprve v případě střetu s chodcem, kdy pojišťovna odmítne plnění z titulu "pojištění odpovědnosti..." a dotyčný škůdce se pak prohne vedle dvacetitisícové pokuty také při placení náhrad poškozenému za jeho "přeražené holeně" .

2014-10-09 10:07:11

marcel: Já mám na "starší" GV rám již 14 let - mám ho zapsaný ve velkém TP od firmy Simcar a na STK a ani při policejní kontrole nebyl nikdy žádný problém Pokud autorizovaná firma má povolení od ministerstva, tak ti ho tam bez problémů zapíše a je to naprosto legální. Až od roku 2009 dle legislativy EU u nových aut je změna a tudíž na "novější" GV již rám nemám.

2014-10-09 10:15:39

plukovník: Ano, už se to tu řešilo - tuším pod názvem - "rámy a šustplechy".

2014-10-09 22:06:56

certik: Bavíš se o ochranném rámu, nebo o pevnostním nárazníku? Protože rám mám taky, nezapsanej, neschválenej, prostě načerno. STK ani slovo, policajti taky nic. Ale chraň bůh s tím bourat, nebo srazit chodce ! Pojišťovna zjistí nehomologovaný díl na autě a konec, nemusi platit škody, zacáluju to já. Přesně jak psal Plukovník.

2014-10-10 09:13:02

marcel: EU homologace je u doplňků vyžadována nařízením EK od r. 2009, na starší - již namontované, se však toto nařízení nevztahuje a stačí "pouze" povolení ministerstva dopravy, které udělilo konkrétní firmě souhlas s montáží a následným zápisem do TP. Takto zapsaný doplněk uznávají i pojišťovny jako oficiální součást automobilu a v případě havárie proplatí i škodu na něm. Nařízení EK má za cíl postupně snižovat množství takovýchto aut na silnicích, ale nenásilně - tedy postupným "vymíráním", podobně jako u aut bez katalyzátorů. Pokud máš na autě namontovaný neschválený rám a nezapsaný v TP, měl by být primárně problém na STK a následně takovýto doplněk z auta odmontován.

2014-11-19 17:45:49

Tak u nás na SK legálne pevnosťák nezapíšeš. V malých mestách možno. Musíš mať buď papier od importéra o homologizácii, alebo máš smolu. Osvedčenie od nemeckého TUV je na SK na dve veci . . áno akurát na tie a na SK nemá homologizácu žiaden predajca na použitie na pozemných komunikáciach. Ak by si chcel aj naviják, tak jedine od firmy superwinch, ktorá má osvedčenie od MDPT + musí ho montovať certifikovaná firma + váženie auta na cajchovanej váhe, kde odchýlka je povolená iba + - 3 % od pohotovostnej hmostnosti vozidla teda pri GV môže mať naviják maximálnu hmotnosť cca. 40 kg.. Po týchto tortúrach treba prísť na OU oddelenie dopravy a potom hurá na ODI. A to nie je výsledok zaručený. Suma sumárum cena dokopy cez 1.300 € ďakujem neprosím.

A ohľadom smerníc EK by som si nebol veľmi istý, lebo stačí, že pôjdeš za hranice a dojazdil si. Všetko čo nie je od výroby na aute a čím sa mení jeho vzhľad a povaha musí byť zapísané v TP. Hold časy divoké sú už preč. A je jedno či ide o auto uvedené do prevádzky pred rokom 2009 alebo po. Neviem ako u Vás, ale u nás už počas STK autá fotia z každého uhlu, takže zhodiť a nahodiť už nie je jednoduhé ako by sa mohlo zdať

2014-11-20 10:32:23

shark79: Podle mezinárodních úmluv by "teoreticky" neměl být problém ani v zahraničí a vše, co je oficiálně schváleno v "domovském" státě - by automaticky mělo být akceptováno i v zahraničí, přestože "místní předpisy" jsou odlišné. Proto taky může třeba Angličan přijet k nám i s autem, které má řízení na opačné straně.

2014-11-20 11:14:10

certik: problém by "nemal byť" , ale stačí si zobrať ako príklad obyčajné CBečko v aute. Podla normy EU je povolené používať ho na základe všeobecného povolenia v celej EU a predsa chod do Rakúska a tam ho používať nesmieš. Je na každej krajine EU ktorú smernicu interpretuje do svojich zákonov a ktorú nie. Je to dvojsečná zbraň. Ale viem, že nikto Ti nevystaví homologizáciu na pevnostný nárazník, lebo je to prestavba vozidla. Jedine jeep wrangler vraj má celosvetovú homologizáciu na pevnostňáky, lebo tie sú na wranách mám pocit od výroby. Otázku pevnostňákov sme riešili už aj na SK 4x4 fóre a nič rozumné sme sa nedozvěděli, akurát to, že majú homologizácie ARB a ďalšie značky, ale nie na použitie na pozemných komunikáciach. Skús napísať importérovi Suzuki v ČR, pošli mu aj schvalovaciu značku svojho auta, to písmenko e a dáke čísla + vinko a on Ti napíše aká značka pevnostňákov má celosvetovú homologizáciu. A potom vystaví potvrdenie za poplatok a môžeš montovať. Ale myslím, že neuspeješ lebo ani mňa nepotešil s iným rozmerom pneu

2014-11-20 11:29:51

shark79: Ano, samozřejmě si uvědomuji, že v praxi problém nastat může. Ony i třeba zimní pneumatiky v Rakousku "musí mít označení vločkou", přestože u nás stačí nápis M+S Prostě někteří výrobci si zalobovali... a hned máme v EU pěkný bordel.

2014-11-20 11:36:47

shark79:

S "obyčejným CBéčkem" v autě nebudeš mít žádný problém v celé EU za předpokladu, že toto CB nebude nějaká levná šunka koupená na bleším trhu, ale bude splňovat normu CEPT

Je to stejné jako s jakoukoliv jinou, mezinárodně uznávanou homologací.

certík:

Označení pro zimní pneu "vločka a tři horské vrcholy", používají všichni seriózní výrobci už nejméně 4 roky, takže by s tím neměl být žádný problém.

2014-11-20 12:02:49

plukovník: ohladom používania CB som napísal to, čo bolo pri CB AE 6891. Má označenie CEPT a predsa je tam od výrobcu upozornenie, že ju aj napriek CEPTu neodporúčajú používať v Rakúsku z dôvodu, že rakúšaci bežia na inej norme, pričom pre rakúsky trh sa vyrába model s inou frekvenciou. Neviem teraz presne, lebo píšem z mobilu ale tak nejak to je formulované. Dojdem domov z práce, odfotím a dam tu. Ináč celkom zaujímavá diskusia


Odpovědět

1  2