Fórum - Téma


Plasty a záruční opravy


Fórum SX4 I Plasty a záruční opravy

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2010-04-03 06:43:27

Tak nevím, jestli jsem první, kdo má tento problém, ale občas a to hlavně když je auto studené, tak mi na palubovce hned pod čelním sklem (odtamtud to alespoň slyším) drnčí/klepe plast a nemůžu přijít na to, co to je. Nestává se to vždy, ale čas od času to přijde. Sice mám záruku, ale když bych to dal do servisu, tak by to zrovna určitě neklepalo .

2010-04-03 10:14:13

No čéče, tak s tím mi zatím taky nikdo nepřišel a ani mě nenapadá co by tam mohlo drnčet, ale pokud to máš v záruce tak bych to nechal prohlídnout. Když vyndají budíky snad na něco přijdou

2010-04-03 11:51:49

Než bych to kvůli tomu nechal v servíce rozebírat, tak to bych to nechal raději drnčet. To drnčení by mohla možná dělat uvolněná kabelová forma.

2010-04-03 12:09:34

Tak "kabelovou formou" to určo nebude, když si vzpomenu tak ti pošlu foto jak to tam vypadá a ty Kekrosi zkus udělat taky fotečku místa kde to slyšíš

2010-04-03 16:04:47

nevím co je na tom špatného, nechat auto v záruce zkontrolovat, já bych drnčící palubku taky nechtěl

2010-04-03 19:27:15

No je to slyšet směrem přímo nad palubním PC, někde uprostřed pod čelním sklem, ale dneska najeto 250 km a ani to nedrnclo . Snad zítra

2010-04-03 19:37:43

mě napadlo ještě torpédo pod haupnou

2010-04-03 19:56:26

Jaké torpédo? Můžu i něco střílet? Jůůů to je hodin, musím na Pyžamák. Papá a děkuju za rady

2010-04-03 20:10:28

dědku neser

2010-04-08 19:43:46

Když už jsme u těch plastů. Nevíte jak nejšetrněji sundám oplastování kufru? Stačí mi dát dolů tu část, kde je osvětlení zavazadlového prostoru + tu část naproti. Měla by být asi spojená. Koukal jsem, že je to po bokách přichyceno bílými plastovými příchytkami, tak bych nerad někde něco ulomil

2010-04-08 21:39:40

když budeš hodný navedu tě

2010-04-09 21:38:02

no tak většinou mě pomlouvají, že hodný jsem, ale kdo ví. Já mám drobet jinej názor . V neděli bych se do toho chtěl pustit, tak kdyby se mi ulámaly nějaké plast. příchytky, tak mi můžeš poslat náhradní a já Ti na oplátku pošlu třeba tlačenku, nebo jelito z prasátka

2010-04-10 10:17:59

beru....takže, otevřeš pátý klapky a oboje zadní dveře, vyndáš plato a sklopíš zadní sedáky, zvedneš kobercovou desku rezerva, demontíš těsnící gumu pátých klapek do úrovně bočních plastů, odstraníš plastové příchytky viz obrázek "C" a tahem nahoru vyjmeš zadní obložení "4"(neboj se zabrat) a odpojíš anténu kufrového prostoru, dále demontíš obložení prahu"1" a těsnící gumu zad. dveří do úrovně plastu, pak jen uvolníš plast. příchytky"B" větším plochým šroubovákem nebo origo vypichovákem. na pravé straně je nutný po uvolnění příchytek ještě odpojit lampičku

2010-04-10 12:43:00

jo ještě kdybys potřeboval příchytky "C" tak jsou buď šedý nebo černý

2010-04-25 22:30:38

Tak jsem se na to dnes konečně dostal. Výsledek je vidět na mém profilu. Kupodivu jsem nikde nic neulomil, ani mi při domácím kutilství nezbyla žádná součástka navíc. Děkuju moc za návod a za schéma . Jinak pochoutky z prasátka bohužel už došly, tak Ti na srazu (jestli se tam dostanu) koupím něco jinčího .

2010-04-28 09:34:33

Tak problém s drnčením při nízkých teplotách mám také. V servisu na to koukali, klepali, koukali .... a nic.

Chová se to tak, že když je kolem 0 a méně tak po nastartování něco drnčí jako by od pravého A sloupku nebo dveří, ale do 5 minut to přestane.... také občas zadrnčí sklo při lehce staženém okně (u řidiče - ten kouří a fouká to ven

Rabbit

2010-10-10 12:26:23

Zdravím všechny suzukáře,

dělá mně to taky (SX4 sedan). Ale jen když je zima a když se začíná v autě víc topit. Takže za chvíli bude tento "problém" opět aktuální.

Ozývá se to přesně uprostřed pod čelním oknem, tam, odkud fouká teplý vzduch na okno. Teď budu mít s auti druhou zimu, takže uvidím, zda se to ozve znovu.

Mám pro to toto vysvětlení : v zimě je celý auto studený a tudíž i "užší" - (v chladu se všechno zkrátí, jak jistě všichni pánové vědí ), A jakmile se začne topit, teplý vzduch začne ohřívat plast a ten se začne teplem natahovat (prodlužovat), zatímco ostatní součásti, kde je plast uchycen, mají rozměr pořád "stejný". A protože to "prodloužení" plastu se musí někde projevit, tak jsou dvě možnosti :

  • - buď se posune "axiálně", tzn. ve směru od dveří řidiče ke dveřím spolujezdce - ale v tomto směru to jaksi nejde (protože auti ještě není tak ohřáté, aby se v tomto axiálním směru "uvolnilo)
  • anebo se ve vhodném místě, tj. v našem případě uprostřed, se plast začíná "vyboulovat" nahoru, tím už dobře nesedí na podkladu, vzniká tam mezírka a když se auti chvěje (poskakuje), tak tento plast vibruje a drnčí.

Nejdřív mně to vadilo, ale řešil jsem to tak, že jsem na ten drnčící plast "jemně" poklepal a přestalo to. Uvidím, jestli se to projeví i tuto zimu - přes léto nebyl problém.

Kdybych to chtěl odstranit, což se mně při mé lenosti nechce, tak bych se snažil pod tento plast něco tenšího podstrčit, tím bych plast předpružil a bylo by zabráněno jeho kmitání a tím i drnčení. Ale to poklepání je pro mě snadnější......

Ještě se ve studeném počasí začíná projevovat drnčení (už i letos) u odkládací skříňky před spolujezcem (západka, aby se skříňka neotvírala). Taky by pomohlo nějaké předpružení.

Drnčení plastů mně ale tak moc nevadí, spíš mně vadí "pohybující se" sedadlo řidiče, které cítím při rozjezdu auta. To bych si teda rád nechal opravit. Auto je sice dva roky "staré", ale asi nemám záruku, protože odmítám platit předražené servisní prohlídky. Abych platil někomu 3000 Kč za to, že mně vymění olej (samozřejmě předražený) a koukne se, jestli svítí světla, tak to se mně teda nechce....

Nevíte někdo, jak to odstranit ? Musí to mít souvislost s mechanismem výškového seřizování sedadla, protože jak si dám sedadlo do jiné polohy, tak to přestane a objeví se to znovu po půl roce.

Dík.

2010-10-10 17:49:38

Konečně hezký čtení a dávám za pravdu, je to opravdu vlivem teplot, protože Sexy4, Splash, Alto a nový Swift mají jednu vadu a to že z 80% je palubka přichycená jen plastovými příchytkami, dále jsem již měnil několikráte odkládací skříňku u spojujezdce, páč byla zkroucená(taky vlivem teploty). S tím sedákem, to máš blbý, že nezajedeš na garanci, páč se to v rámci záruky také mění. Určo to opravit půjde, ale v autorizáku se tím nikdo zabývat nebude.....jen tak pro zajímavost to dělají kolejnice a cena je 15tis. kč.

2010-10-10 21:36:39

Zdravím také, díky za poznatky, mě se zatím z těch uváděných míst pod palubkou žádné pazvuky neozývají (fakt ovšem je, že auto teprv čeká první zima), akorát se mi onehdy na hradecké dálnici začalo ozývat nějaké klepání, či spíše cvakání někde z místa pod obložením střechy vpravo vpředu před spolujezdcem a po nějaké době to přestalo. Uvidím jak se bude projevovat zimní topení.

2010-10-10 21:40:33

15 000 ??? To jsou pozlacený ?

Zase jeden z důkazů, že se má člověk předraženým autorizovaným servisům vyhýbat, dokud to jen jde .......

A u spolujezdce kolejnice nejsou ? To by bylo dalších 15 000 ? Naštěstí se tam tento nešvar nevyskytuje.

Na suzukiclub.sk píšou, že tento problém je u Suzuk dost častý jev a to nejen u SX4. Že to mají i jiné typy (Swift atd) a že problém se vyskytuje i u téměř nových aut. A že někdo ty vůle má i centimetrové a sedadlo jim odskakuje i při rychlejším projíždění zatáček. A dle tohoto suzuki......sk údajně stačí vyměnit šrouby uchycující sedačku za větší a k nim i větší podložky. A že to dělají autorizované servisy. Tak nevím, zda je to pravda a proto jsem se zde na to ptal. Je zajímavé, že na Slovensku se o tomto problému diskutuje mnohem více, asi tam jezdí více Suzuk... Tady jsem o tomto problému zatím nic nenašel. Já naštěstí ty vůle mám malé, jen při rozjezdu (a hlavně, když je to do kopce) cítím takové malé (zatím) "poťuknutí". A než dát 15 000 za kus plechu, to bych raději nechal tam to sedadlo přivařit.,,,,

Asi jste si všimli, že hodně "fandím" autorizovaným servisům. Takže zde je můj zážitek :

Koupil jsem si ojetého sedana SX4, necelý rok v provozu, najeto 16 tis. km, v max. výbavě, přímo od dealera za velmi slušnou cenu. A tak jsem si řekl, že si nechám (alespoň jednou) vyměnit olej a autor. servisu. Takže jsem se objednal, dojel tam a technik mně předložil předběžnou fakturu na 3 000 Kč. Tak jsem se ho zeptal, co tam dávají za olej, že je to tak drahý. Takže technik si vzal fakturu nazpátek a dal mně novou se sníženou cenou na 2400 Kč. Na to už jsem kývl a tak si auto vzali na do dílny. A jak jsem tam čekal, tak se mně technik začal vyptávat, kde jsem auto koupil atd., protože sedan je k vidění velmi málo (vlastně vůbec ne). A že kdy k nim přijedu na servisní prohlídku. Samozřejmě jsem to čekal a řekl jsem mu, že nepřijedu, že servisní prohlídky jsou předražený, a to, že mně nesvítí světla nebo že mám málo chladící kapaliny, že to poznám i sám. Pak nastalo obvyklé "strašení" se ztrátou záruky, však to jistě všichni znáte. Tak jsem mu řekl, že Suzuki v návodu pro SX4 píše, že si třeba konkrétně olej mohu vyměnit sám. Takže že nevím, proč, když se budu řídit podle návodu, proč bych měl ztratit záruku ? Na to mi technik nedokázal odpovědět, takže nevím, jak to teda je. A zeptal jsem se ho, zda mně může ukázat, kde Suzuki píše o ztrátě záruky, pokud si nechám olej vyměnit jinde. Nic samozřejmě nenašel, i když mu pak začal pomáhat kolega. A pak jsem jim ještě řekl, že si myslím, že když si člověk koupí nějakou věc, že má automaticky dvouletou záruku..... Tak jsme se spolu bavili a celkem to uběhlo. Technik začal připravovat konečnou fakturu a já jsem si všiml, že s tím nějak zápasí.... Při přebírání faktury jsem hned viděl proč. Zápasil s tím, aby dosáhl té předem ujednané ceny 2400 Kč. Byl to problém, protože tam jsou uvedeny ceny oleje, filtru a práce. Tak to nakonec sesmolil a já jsem zjistil, že aby to vyšlo, tak mně tam musel napočítat 4,2 l oleje i když se tam dle návodu vejde jen 3,9 l oleje. To už jsem ale nechal tak ..... . I tak si o mně museli myslet své..... Já ale peníze nekradu a očividně se "ojebávat" nenechám.

A ještě jsem si vzpomněl, že zatímco jsem čekal na auto, tak jsem viděl uplatňování "záruky". Přede mnou tam, byla paní na servisní prohlídce (myslím ze Swiftem) a při vyřizování formalit řekla technikům, ze se ji na dveřích těsně vedle okna, přímo vedle těsnění, vydouvá lak. Takže technici šli s ní k autu, paní jim to ukázala a vrátili se s paní do kanclu. A já jsem od nich slyšel, že to udělal kamínek a na to že se záruka nevztahuje. A že to bude stát kolem 4 tis Kč. Paní se samozřejmě na tu opravu objednala. Když jsem vyšel ven, tak to její auto ještě stálo. A protože jsem viděl, kde jim to ukazovala, tak jsem si řekl, že se taky podívám.

Takže : opravdu se to tam vzdouvalo, ale bylo to tak blízko o těsnění okna, že by to ani kamínek nemohl udělat a samozřejmě že lak byl z venkovní strany absolutně nepoškozen. Takže paní měla smůlu anebo jí to bylo jedno, co platí, třeba to auto bylo služební.....

Takže toto byl můj zážitek s autorizovaným servisem Suzuki......


Odpovědět

1  2  3