Fórum - Téma


Plasty a záruční opravy


Fórum SX4 I Plasty a záruční opravy

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2010-10-10 22:07:02

Radon:

A kde se tohle stalo? Tedy ne že bych to potřeboval vědět, záruka už se mě nějaký ten pátek netýká, ale je dobré vědět, jaký mají kde folklór...

2010-10-14 23:03:54

Tohle se stává všude a mechanici navíc skoro nic neumějí. Jediný opravdový fachman je sensai Kato.

2010-10-15 06:38:03

noo..taky bych rekla...

2010-10-16 04:25:25

Radon:Tu výměnu oleje v době záruky nedělej sám,pokud o ni nechceš přijít.Kato tu o tomhle psal,sám dělá přímo v Suzuce a Suzukám opravdu rozumí,určitě ti na to odpoví,jak to s tim je a na Katovi rady bych určitě dal,fakt je na věci kolem Suzuk machr

2010-10-16 10:23:31

No zas mě moc nechvalte, páč mám na heveru Sexy4 a nevím co sní a ani jedna Suzuka v republice tuto závadu neměla, tak je na Mírovi aby závadu odstranil a dal avýzo Praze co že s tím bylo.

Radone, nevěš hlavu.....sice má být toto téma jinde, ale mazat to tu nebudu spíše přepíšu větev.Přijel mi pán s Kytarou v záruce a nechal si někde namontovat alarm, samo že přijel s poruchou el. instalace. Říkám mu ať mi auto nechá tak na dva dny a snad na to přijdu, s tím, že na záruku to nebude, páč tam měl ten alarm, který se u nás nemontoval. Jelikož měl tak solidní jednání a na mě ani na technika neotvíral pusu, tak jsem tu opravu na záruku uhrál, páč jsem taky jen člověk.Pokud budete chtít vědět co se na tý GV posralo, tak to napíšu.

Radone s tím sedákem jsem to popletl cena je 7500,-kč a dle tvýho psaní mi tak nějak přišlo, že jsi byl u nás...podívej kdo mě zná, tak jde přímo za mnou a já už si to s vedením vyřídím sám. Mě jde o to aby byli majitelé Suzuk spokojený a hlavně když je problém aby neviděli, že učedník čumí do motoru a neví, proto taky pokud možno, větší závady si beru já, dále s tím olejem Tě nechtěli ojebat....viz .obr. páč 3,9l je hodnota kterou se řídíme teprve od 1.1.2010, jinak bylo předepsáno 4,2l. Že ti padne záruka se bát nemusíš(aspoň u mě ne). Ale říkám všem....Kurwa když si koupíte novou káru, tak ty tři garance taky zaplatim, víš pak jsi pánem situace Ty

2010-10-18 14:07:40

Co se týče různých drnčení...na jednu věc jsem náhodou přišel. Také mi to občas nepříjemně a hlavně za studena drnčelo a slyšel jsem to zprava, ale neurčitě a pak jsem jednou otevíral kapotu a všiml si, že táhlo (umělohmotný konec) je na lanku úplně volně. Vzal jsem kus tenké gumové hadičky a normálně lidově jsem tu vůli na lanku k držáku omotal dvěma závity a zavázal na uzel. A zlepšilo se drnčení docela významně. Další drnčidlo byly kulaté žaluzie výdechů, to jsem naznačil na garančce v servisu, oni prý něčím podlepili a teď už nedrnčí, zejména za studena, skoro vůbec....

Rabbit

2010-10-18 21:32:45

S drnčením jsem se už celkem smířil, je to údajně neduh Suzuk. Na suzukiclub,sk jsem se dozvěděl jedno, dle mého názoru velmi trefné pojmenování pro nějakou Suzuku, už nevím, jaký to byl typ : HRKALKA

Myslím, že to celkem "sedí"..... .Zvláště za chladnějšího počasí.

I když jsem s hrkáním jakžtak smířenej, každou novou radu ohledně odstranění "HRKÁNÍ" si rád přečtu.

2010-10-18 21:57:04

No, nevím, jak by to dopadlo (kdyby šlo do tuhého) s výměnou oleje a zárukou. V návodu k obsluze je popsána výměna oleje svépomocí a je tam pouze doporučeno, že pokud si na to člověk netroufá, tak má zajet do autorizovaného servisu. O ztrátě záruky ani slovo. Takže opravdu nevím, jak by to dopadlo, kdyby se člověk hájil tím, že se řídil dle návodu výrobce..... (fakt to tam je takto uvedeno - SX4 sedan r.v. 2008 - nechce se mně to fotit a dávat sem, ale kdyby byly pochybnosti, tak to nafotím)

Já jsem šel na tu moji první výměnu do autorizovaného servisu proto, že jsem tu SX 4 kupoval asi 8 měsícú starou (najeto 16500 km) - vlastně měla už mít první garančku - tu ale neměla. A byla za tak výhodnou cenu, že jsem očekával nějakou "levárnu" - i když byla od dealera. A protože jsem se chtěl trochu jistit, šel jsem vyměnit olej do aut. servisu, abych měl nějaký doklad, kdyby něco. Už ji mám asi rok a půl, najel jsem asi 15000 km, a zatím bez problémů (ťuky ťuk, vlastně u Suzuk "hrky hrk"... )

2010-10-18 22:23:38

To Kato :

víš, já jsem neměl novou káru, koupil jsem ji mírně jetou.

S tím objemem olejové náplně si nejsem jistý, je možné, že jsem si v návodu přečetl jen o objemu v motoru a ve filtru, že jsem si těch "trubek" nevšiml - samozřejmě i ony mají svúj objem. Fakt si nejsem jistej a návod mám v autě.

4,2 litru je ale pěkně blbé číslo, v kanystru je jen 4 l. Ale je zajímavé, že když mně měnili olej ze čtyřlitrového kanystru, tak jim tam ještě zbylo a měrka ukazovala mezi min a max. Oni tam zastávají názor, že tam nemusí být vždycky oleje na max. Že je lepší "tak mezi..."

( Poté, co jsem dojel z toho aut. servisu, tak jsem se schválně kouknul, - samozřejmě po určitém čase - , kolik mně tam skutečně oleje nalili, jestli jim nekřivdím, že tam třeba opravdu těch 4,2 l nalili - ale bylo tam taky mezi min a max - je to ale fuk, psal jsem to jen tak pro zajímavost)

Jinak dík za nabídku.

A ještě jsem se chtěl zeptat ? Kde to je "u nás" ?

Všechny "suzukáře" zdraví

Radon

2010-10-19 18:21:14

No to mě rač pošli do interky, kde to bylo a lít olej mezi rysky je konkrétně moje specialita, nikdy neleju max. To množství oleje je takhle blbý u všech značek....viz mazací plán.Víš , já jsem jen od toho, abych autí uvedl do stavu pojízdného a co se týče cen oprav ,to jde mimo mě. Spíš hodinově okradu sám sebe, ale vím, že mi ten člověk zase přijede. Dneska mi přijel novej Šift(r.v. 2008) a nedrželi otáčky....motor chcípal. Nu majitel chtěl ušetřit a sám si měnil vzduchový filtr, který kdo ví kde zakoupil a váha vzduchu, jako by nebyla. Jelikož s ním byla řeč a nevztekal se, tak jsem mu prodal filtr orig. správně ho namontil zkasoval 50kč za práci a Šiftík si vesele vrní. Ale spíš jsem se chtěl zmínit o tom, že garance i záručky se centrálně evidují a pokud si něco měníš sám, je problém s opravou, páč to nechtějí uznat na záruku. Při opravě na záruku se posílá i životopis autího(mimo dovozů)

2010-10-21 19:04:49

Dneska krásná záručka, dávejte bacha majitelé Sexynek oprava zadního diferáku dokonána(spojka dif. OFF)bez záruky ta sranda přijde na 40tis.kč......tím doporučuju používat polohu spínače AUTO(zelená kontrolka)

2010-10-22 08:01:57

Co konkrétně se stalo s tou spojkou?

2010-10-23 14:17:59

no Sexynka mi hučánkovala v zatáčkách, při zapnutí do polohy LOCK, tož jsem vyměnil ložiska a gufera diferenciálu, ale to nepomohlo, takže výměna spojky a ložiska spojky, poté závada odstraněna. Co se stalo v tom vehementu nevím, páč se to nesmí rozebírat, ale vyměnit. Tlačítko LOCK se prostě nesmí používat trvale i když se sama vypíná na suché silnici, ovšem vypne se až při 60km rychlosti. Je to první případ, páč normální člověk si to hlídá

2010-10-23 16:07:03

Nedá se zjistit výrobce toho vehementu (třeba ze štítku)? Zřejmě to bude japanskej výrobek. Hrozně rád bych k tomu viděl technickou dokumentaci nebo provedl pitvu.

2010-10-23 18:50:12

rád bych pitval také, ale když to je na záručku, tak musím díl vrátit na expertýzu, ale že jsi to ty domluvím se na určitých místech jestli se do toho můžu podívat, spojku vadnou mám ještě u sebe

2010-10-23 19:24:44

Já jsem přesvědčen že spojka pracuje na elektrodynamickém principu (to jest není elektromagnetická). Jestli to tak je, tak by její životnost byla omezena pouze životností ložisek na hřídeli a neporušeností vinutí. To by znamenalo celkem velkou odolnost pokud člověk nenatrefí na zmetek. Smůla sveřepých majitelů těchto modelů s pohonem 4x4 tkví v tom, že si myslí, že mohou zkoušet řádit v terénu. Toto řešení pohonu je u crossoverů určeno pouze k vyjetí ze sraček a nebo projetí. Pokud si toho jsou vědomi, tak se nemusí obávat ani toho režimu LOCK. Algoritmus zatížení je v podstatě stejný jako u AUTO, akorát jde na zadek vždy alespoň 30 procent momentu (nikoliv výkonu). Ale vzhledem k tomu, že vzadu je klasický diferenciál, tak nemůže dojít k poškození kardanu nabo hřídelů, jak by se mohlo stát třeba u Gazu s pevnou uzávěrkou. Já používám režim LOCK dost často a s citem a zatím se mi ještě nestalo, že bych cítil smrad z přehřátí, na což si stěžují ostatní experimentátoři s 4x4.

2010-10-23 19:35:42

od toho je čidlo teploty, které dá signál k vypnutí spojky,takže pokud je teplota vyšší, spojka se sama vypne

2010-10-23 19:59:30

To čidlo tam samozřejmě je, ale při přetížení je spojka cítit ječtě před tím než rozepne. Hlavně při prudkém krátkodobém přehřátí způsobeným protáčením kol v blátě to čidlo reaguje s dost velkým zpožděním. Právě proto to chce cit.

2010-10-23 20:05:21

Já se číhnu jak to tam vypadá, ale ani manuál o tom nepíše.....hlavně neměnit doma, páč tam jsou distanční kroužky a při neodborný montáži se rozerve celej koš diferenciálu

2010-10-23 20:13:17

Manuál ten pohon 4x4 dost odfláknul.


Odpovědět

1  2  3