Fórum - Téma


Plnivo klimatizace HFO 1234-yf


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Plnivo klimatizace HFO 1234-yf

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV



2015-09-25 08:54:14

co si myslíte,týká se už i nás http://www.auto.cz/nove-p...ologicke-nebezpecne-74568 já osobně nevím,četl jsem o tom několik článků,ale připadá mě,že sami nevědí co to v případě větší nehody udělá

MilanT  
Milan
2015-09-25 09:34:35

kimak:

TLDR. A navíc tomu nerozumím.

2015-09-25 10:27:44

milant: jedná se o nové plnivo do klimatizací od roku 2014 ho musejí mít všechny nové modely podle nařízení EU ovšem ze začátku ho bojkotovali automobilky tak že vydávali nové modely jako facelifty jde o to že při testech nehod se tento plyn v kabině při kontaktu ze vzduchem měnil na kyselinu viz odkaz

MilanT  
Milan
2015-09-25 11:29:14

kimak: Díky za shrnutí dlouhého článku. A co bude Brusel dělat s autoakumulátory, ve kterých je kyselina už hotová i bez nehody?

Já ti, člověče nevím. Jak vidím někde výrazy ekologický nebo bio, tak rychle utíkám pryč. Na polích pěstujeme elektřinu a palivo do aut, na solární panely se v noci svítí elektřinou vyrobenou v tepelných elektrárnách, automobilky vymýšlejí software jak zfalšovat nesmyslné emisní limity, regulujeme nasilně toky a ty se nám odmění po právu záplavou nebo suchem, měníme klasický žárovky za nebezpečný úsporky, budeme vybíjet krávy protože prdí do vzduchu metan...a všechno jen kvůli ziskům úzké skupiny lidí.

Tenhle svět spěje k restartu a já doufám, že už se toho nedožiju.

2015-09-25 13:07:56

restart už k nám míří několik týdnů po desetitisících jen papaláši to nevidí

2015-09-25 14:02:38

Ono nejde ani tak o to, že se to nové plnivo, které sice nevytváří ten skleníkový efekt, mění na kyselinu, ale to, že při styku s otevřeným plamenem je výbušné.

To je bagatelizováno tím, že výbuch na otevřeném prostranství není tak nebezpečný !?!?

To, že svět spěje k restartu je pravda, a nebude k tomu potřeba ani atom.

Také doufám, že se toho už nedožiji a nezávidím mladé generaci, které možná nakonec zůstanou leda ty dráty do uší...

2015-09-26 11:52:59

plukovník: viděl jsem test v autotipu,kde nacpali vepřovou hlavu do auta a simulovali únik plniva do kabiny,noooo rozežralo ji to luxusně a jestli to pak navíc bouchne je vymalováno

2015-09-26 13:43:25

kimak:

...a zřejmě z tohoto důvodu firma Mercedes-Benz prohlásila, že na používání tohoto nebezpečného chladiva ve svých vozech sere a u těch do kterých již bylo toto chladivo použito provede zdarma naplnění původním R 134a.

2015-09-26 17:25:54

ono to asi nebude tak úplně jednoduché,páč je jiná náplň,ale i jiné daleko vyšší tlaky při kterých ta klima funguje a což je neméně důležité teď stoji gram plynu asi 1,-kč,ale ten novej sráč bude za 100,- a v autech je v průměru cca 500gramů plynu mno to bude ranec za doplnění

2015-09-26 20:14:39

kimak:

Ono to právě jednoduché je.

Použit to nové chladivo jde do starých systémů s chladivem R 134a téměř bez konstrukčních úprav. Pouze je nutno použít jiný mazací olej a jelikož je tento agresivnější pro pryžové díly, musí být těsnění z jiných materiálů.

Potom je tady ještě jiná možnost .

A sice klimatizace, která jako médium používá CO2 , které není ani žíravé, ani výbušné. Ale aparatura je úplně jiné konstrukce, velmi robusní, výrobně drahá a má mnohem méně efektivní účinnost.

2015-09-29 13:05:33

Ve vitaře už toto chladivo mám... Snad bude systém těsný.

2015-09-29 13:12:35

vagojan:

...a i kdyby nebyl.

"Životní prostředí" je tady jenom jedno, kdežto lidí je na světě jako sraček...


Odpovědět