Fórum - Téma


Po kolika měníte destičky, kotouče a vyf


Fórum Grand Vitara II Po kolika měníte destičky, kotouče a vyf

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2

2013-08-06 20:26:11

Ahoj,

po kolika menite u novych GV kotouce a desky ? Eventuelne menil uz nekdo nejakou cast z vyfukoveho vedeni?

Diky za info

2013-08-08 21:54:01

tak já zatím ne avi jedno,na GV je cca45tis, kdysi kato tvrdil že kotouče nepřežijou 30tis a vidíš....

2013-08-09 08:27:50

Mně při kontrole pri 30.000 tvrdili, že jsou už kus za polovinou, teď mě ceká kontrola při 45tis., ale to už je nechám vyměnit. Výfuk zatím netřeba.

2013-08-09 12:17:50

Mám 38t a dle servisaka tam mam tak jeste cca 30%.takze servis mam v prosinci,tak půjdou vyměnit,cca 43t budou mit.vyfuk je zcela o.k.

Kaja  
2013-08-09 18:57:08

ja mam najeto 66t vse je puvodni a ok.

2013-08-09 21:02:56

Zdravím,

Měl jsem najeto s GV 2006 148 000 km a vše z jmenovaného bylo ještě původní....

2013-08-10 11:36:28

tak to čumím, stopadesáttisíc moje kotouče určitě neujedou, a když už jsme u toho jaké jiné měníte? origináli nedám, feroda nebo trw?http://www.brzdy-pema.cz/...-9-ddis-95kw_vd50067.html

2013-08-10 11:49:15

Ahoj,

mam neco kolem 30k a zatim vse ok, nicmene me pripada, jak kdybych mel nekde diru, no zatim dirku hi, v potrubi, mozna je jen nekde neco uvolneneho, mrknu na to..

To Holder: Proc nechces davat origo - cena,kvalita ??

2013-08-10 15:13:55

hlavně kvalita, a cena taky

2013-08-10 16:07:42

Zdravím,

s předními kotouči GV jsem měl docela problém , GV5dv.2.4 /podzim 2009 nová a na jaře 2010 první výměna kotoučů z důvodů zvlnění-vibrace při brždění do volantu,- při naloženém voze to bylo dost drsné... najeto tehdy cca 7tis , zkusili nové destičky ,nepomohlo to , výměna kotoučů v garanci -nechali" mírně" jeté destičky , chyba, na podzim 2010 to bylo naprosto stejné-vibrace na řízení při brždění najeto cca 10tis / kola vyvážená, geometrie pro kontrolu udělaná v rámci výměny kol za zimní ,/tak jsem to objednal u dealera a když se měsíc nic nedělo ,objednal jsem a zaplatil německou sadu ATE kotouče+destičky okolo 4tis Kč , a od té doby vše v pořádku, jen při montáži jsme následně pořádně odvzdušnili brzd potrubí,protože pedál byl gumovej a padal a bylo překvapivě dost vzduchu ve vedení vzadu ...od té doby brzdí GV jakeštakeš.....,

zázrak to ale není, motor2.4 je fakt raketa, a pohybovat se na dálnici např po německu hodně nad 160km/h není problém, ale ubrzdit to už problém trochu je .... a podezírám" žaponské souhy inženýry" ,že na brzdy oproti 2.0litr motoru nešáhli ,prostě přidali silnější a navíc těžší motor .... a zasloužilo by si to asi i větší kotouče .../mám na mysli ,že brzdy u 2.4 jsou naprosto stejné stejně dimenzované ,jako u GV2.0 s ESp v něm.specifikaci např -tzn s kotouči vzadu.....

importer sdělil že orig kotouče jsou moc nové=měkké a materiál časem vytvrdne abych si je schoval a až budou za pár let potřeba, nechat stočit ....

Ještě k tomu, auto bylo nové jeto v horském terenu po silnicích ,na kratších trasách a v nízkých rychlostech , převážně pouze řidič ,max ve dvou...

...vibrace na autě obsazeném řidičem a spolujezdcem byly neznatelné ,až při rychlosti nad 90km/h byl problém , a v nižší rychlosti byl problém až po naložení 4dospělých osob a už to už byly znatelné vibrace ...

současný stav najeto 45tis km.... přední -ATE kotouče 95%stav , destičky Ate pořád dobrých 75-80% drží , vzadu kotouče orig 60-70%

a destičky orig , max na rok tzn na nějakých 50%....

2013-08-10 20:52:59

nevím to jistě ale mám pocit že jsou kotouče stejné na všech tipech stejné, jen 1,6má buben v zadu. takže lehkej motor težkej motor všechno jedno.

neumím si představit jak mi vyzrávají kotouče z litiny doma ve stodole- v servisech tak strašně kecaj-vím jen co říkal kato blahé paměti,že origo jsou šitky a mění je za TRW-

2013-08-10 22:08:32

holder:

dobrej nápad, bych na to zapoměl...

zítra je zajdu,ty kotouče , do stodoly otočit, aby se nedeformovaly vlastní tíhou ,a zrály tak rovnoměrně....

v říjnu si bereme novou GV 2.4 ,tak je v září nechám stočit -snad už budou zralé....

U stařičké ETA Vitary 94, 3dv.celoplech 16V jsem měnil kotouče ve 120tis km ,destičky měnil táta po 5ti letech cca v r 99 při 60ti tis km , koza ,jak jí říkáme -dodneška plně funkční dělník....výfuk vydržel do 2001,následně 4xkompletní výměna aftermarket výfuků-hrůza..

A toho se trochu bojím u nové GV .... výfuk je po 4 letch zatím zdánlivě netknutý , ale ta délka a cena, až to přijde ,odhad v 6ti letech...

2013-09-29 09:07:22

holder: Kato sa mýlil mne vydržali predné kotúče až 32 tis.

2013-09-29 13:15:03

instr:

Jen taková malá "technická" k problematice takzvaného "zrání" kotoučů.

I když to působí na první pohled absurdně, pravý opak je pravdou.

Nechat zrát odlitky a polotovary venku, na slunci, mrazu a dešti až jsou pěkně rezavé není jenom šlendrián známý z dob socialismu, ale záměrný technologický proces při kterém dochází v uhlíkatých slitinách ke stabilizaci jejich struktury a tím i vlastností.

Výrobci přesných strojů a součástí nechávali polotovary záměrně ležet venku na dešti třeba i několik let před tím než je obrobili.

Takže originál brzdové kotouče, které jsou udajně příliš měkké, pokud budou doma řekněme čtyři roky ležet, tak budou potom opravdu odolnější proti deformaci i opotřebení.

Tato záležitost se učila v hodinách strojírenské technologie před desítkami let a doufám, že se učí i dnes.

2013-09-29 14:25:16

plukovník: Děkuji za potvrzení.../taky jsem ty kotouče nevyhodil... Jsem si tohoto zrání materialu plně vědom ,byť gymnasialní vzdělání se "strojírenským "blokem jsem protrpěl a zrání materialu se skutečně probíralo , jež posléze naštěstí u mne nahradilo medicínské vzdělání... Vám dávám za pravdu, pravda horší je dnes vysvětlovat, že totální endoprotéza kyčelního kloubu z "nerezu konce 80tých let od "Poldi"byla světově kvalitní...

Má výtka vůči OEM dodavateli ,tedy výrobci prvododavateli suzuki brzd kotoučů a kvalitě brzd u 2.4 GV zůstává , stejně ,jako poddimenzovanost vzhledem k hmotnosti /příp celé jízdní soupravy/a m ax rychlosti ...Subaru se z "brzd" let 90tých poučilo a brzdí o mnoho lépe...

Nožíři používají perovou ocel a čím starší seženou ,tím lepší...

konkretní technická otázka u G Vitary zní :měkké kotouče + tvrdá směs brzd destiček,a obrácená kombinace , nebo kompromis ...ATE kotouče i destičky bych považoval za vyrovnanou kombinaci ...Ate byl od 50tých let dodavatel komplet dílů VW brzd na "brouka"...

Vzhledem k tomu že s novou 2,4 budu tahat "bydlík" do 1200kg brzděný , hodlám investovat do přestavby "tuningu" brzd ... offroad.de napověděl ale jasno ještě nemám ,tady bych uvítal jakýkoliv návrh ....

díky instr

2013-09-29 14:53:47

instr:

Problém je v tom, že žádné kotouče ani destičky nemají na sobě napsáno nějaké číslo, které by udávalo tvrdost, nebo houževnatost případně odolnost proti otěru. Vedou se kolem toho různě debaty, někdo má určité jednotlivé zkušenosti, ale to je asi tak všechno. Ve výrobě se dnes vše točí hlavně kolem ceny a ani renomovaná značka nemusí mít zaručenu stejnoměrnou kvalitu.

Osobně považuji za dobré ATE i TRW, ale zastávám zásadu, že kotouče i desky je dobré mít od stejného výrobce a pokud možno i ze stejné fabriky, protože může být rozdíl v kvalitě desek TRW vyrobených ve Varnsdorfu, nebo v Číně. Něco může napovědět cena, ta nesmí být podezřele nízká.

Myslím, že se dají koupit kvalitní kotouče i desky a nemusí se nutně jednat o závodní speciály. Navíc pro tahání brzděného obytňáku potřebuješ spíš robusní motor než brzdy a to GV 2,4 má.

2013-09-29 16:54:26

plukovník:

pravda , pravda, My Herr Collonel -proto jsem koupil sadu ATE kotouče i destičky komplet ...

Z naloženého bydlíku max 1200kg mám skutečně obavy i když bržděného, možná totiž ,že bydlík Hymer Eriba touring 430GT brzdí líp na bubnech ,než GV ...já vím, podřazovat a pak brzdit...., ale na dálnici brzdit ze 100km/h natvrdo....no...., což nemá vitara sama moc ráda ,ponoří při tom čumák dolu a odlehčí zadní kola, no sem zvědav , uvidíme,

motoricky to zvládne ,ani spotřebou si možná nevšimne , 2.4 je povedenej moťor

Doporučovali my kotouče TRW ,z Jablonce , nechci sdělovat jméno mistra "Katův "soused ,coby kotoučem dohodil ,který šéfuje výrobě , ale sám potvrdil, že zrovna dostali "měkký" materiál...

jinak pro ostatní:

litina není totéž co slitina , odlitek může být z oceli , a kotouče jsou obrobený odlitek z oceli....pravda třída a vlastnosti té oceli netuším , ale na zušlechtění prokalením -reagují zkroucením ,což platí asi u všech aut ...

2013-09-29 17:48:32

instr:

Pravda, pravda litina není totéž co slitina. Stejně jako holinky nejsou totéž co hodinky, i když obojí se natahuje.

Pravda také je, že ten 2,4 je povedený motor i když podle mého gusta by byl řadový šestiválec. Ale to je dneska vyhynulý druh. Bohužel.

Jinak myslím, že tu Eribu tahají lidi i za lehčími auty a bez jakýchkoliv osobních "komplexů".

2013-09-29 19:03:04

plukovník:

my collonel, vyhynout bez následovníka 6Válec= nechala bohužel Suzuki -vitaru 2.0 V6....před cca 8 lety jsem kolegovi... V6-16v pomohl v DE sehnat-dovézt i přes najeté km , sametový ,vyvážený chod- hodinek swiss , na delší cesty fantastickej držáák + tahali za tím leta bydlík a spokojenost-tuším dostali to auto následně prarodiče , pravda spotřeba na kratší cesty vyšší ,ale ve 160Km/h na dálnici do 10L ,....... podobnou osobní zkušenost mám /z r93 /s vlastní bmw320i /E30/ -řadový šestihrnek , hrůza se spotřebou v Praze /10/ , ale na dálnici ve 170-180km/h za 8,5L ....

jo auta už nejsou ,co byla ...

sorry za OT

2013-09-30 10:22:04

instr: Vyhynout nenechala - po 2.0 V6 následoval 2.5 V6 a poté ještě chvíli 3.2 V6 Potom zasáhli "osvícení" byrokrati z EU a šestiválce víceméně zatrhli. Je to bohužel důsledek té dnešní "ekologické hysterie" a prý ještě bude hůř...


Odpovědět

1  2