Fórum - Téma


Po kolika měníte destičky, kotouče a vyf


Fórum Grand Vitara II Po kolika měníte destičky, kotouče a vyf

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2

2013-09-30 10:38:10

certik:

Já jsem měl ale ve svém záchvatu nostalgie na mysli řadové šestiválce (nikoliv vidlicové), uložené podélně, pro které musel být móóóc dlouhý předek automobilu. To je ten druh z červené knihy vyhynulých...

2013-09-30 10:52:09

plukovník: To v Suzuki asi nikdy nebylo, protože v terénu je dlouhý předek dost špatně - samozřejmě kvůli nájezdovému úhlu - možná jen u Kizashi by to zas až tak nevadilo.

2013-09-30 11:28:02

instr: Já za 2.4 tahám 2 tuny... pravda, musím s tím jak s hnojem a je u nás 14% klesání/stoupání, které raději objíždím, což mi až tak nevadí, objížďka je jen cca o kilometr víc. Dobržďovat, resp. dojíždět to chce už hodně před zatáčkou, to teda jo, ale ono je to dáno i povahou mého nákladu, protože je to jako jet s cisternou natankovanou do poloviny. Ale jezdím tak po cestách necestách a jde to, i když na denní tahání to samozřejmě není, ale to není žádná GV. Jsou to přece jenom taková menší a lehčí auta a ne tahače plaťáků a přepravníků typu LC, Cherokee, Pathfinder a pod. Ale s 1,2 tuny je to celkem v pohodě, s prázdným přepravníkem není vůbec žádný problém.

2013-09-30 12:12:33

certik:

To je pravda v GV je lepší velký čtyřválec, ale jsem zvědav jak dlouho vydrží tato motorizace v dnešní "přeplňované" době.

Kdyby Kizashi disponovala podobným motorem jako Opel Omega 2,6i z roku 1993, na který do dneška vzpomínám, tak bych se jí tak rychle nezbavoval.

2013-10-02 09:20:18

plukovník: Doufejme, že vydrží ještě dlouho, protože slabší motory se do GV dle mých zkušeností moc nehodí a dnes moderní přeplňování nízkoobjemových motorů je zase cesta do pekel dlážděná dobrými úmysly...

2013-10-02 11:03:40

certik:

No doufejme že nedopadne jako LR Defender, kterému k roku 2016 emisní předpisy a jiná omezení definitivně zlomily vaz.

2013-10-06 14:29:01

chvála jak drží brzdy již není pravdou, v půlce září jsem se rozloučíl s deskou na zadním kotouči. to že by se mi úplně rosypala deska a v zadu ?no stalo se. kotouč přežil, výměna za trw-sada 1780kč, přední stále ok

2013-10-06 15:45:49

holder:

Brzdy by držely, ale nesmělo by se šetřit na nákladech při výrobě desek. Např. na přísadách jako je B4C.

2013-11-02 07:31:03

kotouče a destičky ....já už nevim....

Tak včera při výměně kol za zimní,jsem" jentak" letmo kontroloval destičky, ty jsou v pořádku, ale něco se mi nezdálo na pravém předním kotouči-šáh jsem na to a ono to začalo odpadávat, drolit se , vnější část kotouče /toho mnou vychvalovaného Ate /vydrolená v délce po obvodu cca 10cm,do hloubky -myšleno ke středu kotouče 5-7mm,v tloušťce 3-4mm /normálně bývá okraj kotouče silnější= neobržděný od destičky,tady se ten ten "okraj " drobí a odpadl i s kusem "masa"v obržděné ploše , no fuj , kdyby mi s tím včera nepomáhal automechanik ,a taky si kousek "neoddrobil" nevěřil bych .. Auti nestojí déle než den , jezdí ,čili koroze asi nne...připomínám rv 09/3xměněné kotouče vpředu vždy zvlněné najeto 48tis ...převážně kratší cesty nenaložen...dodám ,že jako prase nejezdím, a to že rozžhavenej kotouč navíc novej kotouč nesmí do vody -do louže taky vim...ale měnit kotouče po roce ? Okruhy ani rally s GV nejezdím...na terén mám starou ...

Skoro to vypadá, že to není kotoučema ani destičkama,ale nějakou špatnou geometrií brzdičů ? Nebo tvrdý desky+ měkký kotouče ?

.....takže dojde na stočení původních orig kotoučů a uvidíme ,doufám,že už materialově "vyzrály"...nebo asi dáme sadu TRW z Jablonce ...

Co s tim ? Chybu řidiče ,že moc brzdí,si zatím nepřipouštím ...Kato, Plukovníku...

instr

2013-11-02 09:08:40

instr:

Tak jak to popisuješ, to vypadá, že za to nemůže ani způsob jízdy, ani kvalita desek, už vůbec ne jakákoliv geometrie čehokoliv a dokonce ani sama firma ATE.

Kotouče jsou zřejmě z podřadného materiálu a pod názvem ATE pouze prodávané. Tato praxe je bohužel stále častější a nepoznáš to ani podle ceny, neboť tato cena může být relativně vysoká aby bylo vytvořeno zdání originálu.

Pokud nechceš použít ty původní, tak nejlepší jsou ty u kterých máš jistotu původu a ta je u těch TRW, pokud víš, že s určitostí byly vyrobeny v ČR. Jinak ovšem jejich původ může být v jakékoli "banánové republice".

Původní kotouče, pokud nejsou zvlněné a opotřebené pod minimální mez (což bývá -2 mm) je vždy lépe co nejdéle neměnit i za cenu, že na povrchu brzdící plochy jsou relativně hluboké rýhy. Dnešní trend je měnit kotouče zároveň s výměnou desek, dříve to bylo obvykle po dvou i více výměnách desek.

Životnost těchto dvou komponentů je velice různá, závisí na mnoha faktorech a pohybuje se ve velkém rozmezí 15 - 150 000 km.

2013-12-26 17:38:44

ted jsem nechával měnit kotouče a destičky na naší vitare, když se dlouho brzdilo tak začínaly vibrovat. Měli jsme je 6let což je u nás 80t km. Novy brzdí dobře, jen oproti originálním dstickam co tam byly před tím dost špiní kola, ty originály vůbec nic. Dali jsme tam lepší díly, ne ty levný. Rovnou jsem nechal vyměnit i olej v diferencialech, rozvodovce a převodovce.

2015-11-16 15:02:01

holder: "tak to čumím, stopadesáttisíc moje kotouče určitě neujedou, a když už jsme u toho jaké jiné měníte? origináli nedám, feroda nebo trw?http://www.brzdy-pema.cz/...-9-ddis-95kw_vd50067.html"

ja mam r.v.2006, 96K km a iba teraz pocujem velmi slabe piskanie => este sa da jazdit par 10Kkm, ale budem uz menit, pre istotu...


Odpovědět

1  2