Fórum - Téma


Pocení vnitřku vozidla


Fórum Swift IV Pocení vnitřku vozidla

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2013-01-07 17:00:52

Dobrý den mám podobný problém jako ivka,asi 2 odkazy pod tímto mým,jen s tím že mám Swifta rok 2001 a i když mám auto vyvětrané a pak někam vyrazíme ,tak se mi během chvíle zapotí skoro celý vnitřek auta,tedy všechna okna a to docela dost,až voda stýká po skle dolů.Nikdy mi toto žádné auto jiné značky nedělalo.Dotaz je takový,jestli náhodou Swift nemá někde odvětrávací otvory a nebo, jak je vůbec za jízdy odvětrávaný prostor pro posádku ,případně jestli toto auto nemá někde filtr podobný pylovému jako jsem měl ve fabii.

Fulda  
Petr
2013-01-07 18:12:12

Funguje ti klapka na vnitřní a venkovní okruh vzduchu ?? A nebo jak jsou na tom koberce v autě ?? nacucaný nebo ne ?? Nám do vitary zatejkalo přes dveře u šoféra tak jsme měli taky pořád zamlženo, se swiftem problém nebyl

2013-01-07 18:47:56

Odvětrávací otvory sou vzadu z pravé a levé strany nárazníku nebo se k nim dá dostat zevnitř z kufru když se demontujou plasty které kryjí tlumiče, ale nejsu si jistej jesli bude problém tam...

Dělá to pokaždé nebo jen když je venku mokro nebo prší?

2013-01-07 19:47:30

Po těch otvorech se zítra podívám.Jinak koberce jsou suché a já vždy u každého auta na zimu vyndavám filcové koberečky a dávám si gumové.Myslím ty které se dávají navrch na original koberec.Problém je jen s pocením oken.Když někam jedeme musím přepínat topení na chvíli na přední okno a na chvíli do prostoru auta.Jinak klapka na vzduch pro vnitřní a vnější okruh funguje,nejvíce používám vnější okruh,ten vnitřek používám jen občas ve městě.I když jedu do práce sám mám za chvilku zapocené zadní okno a pak se začínají opocovat i ostatní okna .A potí se to at je zima,nebo vlhko,tedy deštivo.Do auta nezatéká,pod koberci je sucho a auto nikde není rezavé nebo děravé,je jinak v dobrém stavu,nechápu to.Mám jej první zimu proto mne to překvapilo,jiné auto mi to nedělalo,jen fabia když byl zanesený kabinový filtr.

inu
2013-01-07 19:55:44

ahoj,mně se kdysi stalo,že koberec byl zezhora suchý a pod kobercem vlko,jelikož měl tento zespoda nepropustnou vrstvu....

2013-01-07 20:17:09

Já měl v létě koberec celý venku a ted,když se mi to začalo takhle moc potit,jsem odlištoval ty plastové lišty u dveří a koukal jsem se i pod koberec a je tam sucho.Já jsem v létě obrousil pár puchýřků pod kobercem u řidiče a spolujezdce a cela podlaha je nastříkaná základem a novou vrchní barvou,celý koberec byl venku a čistil se,taky mne překvapilo,že tam je original jen ten koberec a pod ním nalepený slabý filc.Dal jsem si pod něj 3mm odhlučnovací vrstvu materiálu orginal na odhlučnění aut.Vypadá to jako lepenka a je to samolepící,ale to nemůže mít žádný vliv,jen to trochu ztichlo.

2013-01-07 22:25:25

Jako mě se zadní sklo taky trochu potí ale ty přední ne jen když vypnu topení úplně, je teda fakt že používám jenom ofuk předního okna ale zato jen na 2 rychlost...

Fulda  
Petr
2013-01-07 23:46:48

Teď mě ještě napadlo, ségra měla na litrovce zmáčklou a napůl vypadlou trubku od ventilátoru do topení, takže to málo foukalo, nic víc mě zatím nenapadá No i když při těch slejvákách teď, jestli tam vleze víc lidí v mokrejch bundách, tak to bude asi normální

2013-01-08 00:06:26

Jn mě pokud tam vlezou 3 lidi a prší tak to mám zamlžený až po půlku předních oken a trvá to tak 15 minut než se to pořádně vyhřeje...

Hill  
Jaroslav
2013-01-08 06:03:42

Mám totéž, navíc třídveřák měl odvětrání vedle zadních sedadel, vysychal lépe.

Pětidveřák větrá skutečně jen ostatními netěsnostmi, takže účinnost ventilátoru se jeví jako horší.

Tak jsem si pomohl montáží ofuků na přední dveře a pootevírám okénka. Odpotí se podstatně rychleji

2013-01-08 12:49:16

dneska jsem se byl podívat do toho kufru na odvětrání a byla na levou stranu natlačená manželkou taška s prázdnýma igelitkama a ta mi ucpala ten výdech z kufru.Mám to ted volně průchozí,tak až pojedeme s plně naloženým autem dám vědět jak se to chová.

2013-01-09 09:26:42

Koberečky byly suché-jenže od léta je to pár dní ježdění v mokru a soli navíc... Taky jsem měl v říjnu všechno OK a sucho a teď budu potřebovat svářečku na dírku v podlaze a prahy (naštěstí nosníky pořád OK).

Odlištuj a podívej se znova u řidiče i spolujezdce. Swift má trochu nešťastně řešené lemy a svary okolo klemy co drží tyč předního stabilizátoru, takže pokud v koutě a mezi svary praskne tlumex, natáhne se kapilárně a kolem silentbloku stabilizátoru voda do dutiny horní půlky jeho klemy-zvenku nic, zevnitř nic a když se otočíš zpátky, más v podlaze vyhnilou dírku na prst akorát do toho zesílení, přímo na hraně navařené folie pod nohama. Filc suchý (protože je tam pod ním nalepená guma), ale z odhlučńovací vaty dostaneš klidně deci vody.Odvod vody a nečistot z prostoru mezi blatníkem a stěnou nosníku nápravy zpoza plastového nadkolí je taky vyřešen trochu naivně, protože ta mezera 3x30 mm kousek za kolem se snadno zafláká a pak už se tam jen usazuje vlhký bordel. I úplně zdravé auto tak může mít přímo zepředu vyhnilou dírku do dutiny prahu, aniž by to bez sundání nadkolí nebo blatníku bylo vidět. Do úrovně nosníku příčné výztuhy pod předními sedačkami jsou cca. 30 mm díry do dutin prahů zazátkovány, vzadu ne-takže pokud teče voda do prahů, sákne filcem u podlahy pod zadníma sedačkama. Trhliny v tlumexu a kitu a díry mezi bodovými svary zavázání přesahu prahu do vnějšího pláště zadního podběhu (prostě v koutě u toho plechu, co u zadního kola přesahuje zepředu do podběhu) si taky nevšimneš, dokud nemáš kolo dole, hlavu v podběhu a nemáš kout pečlivě opucovaný kartáčkem na zuby.

Krom toho-čistý vnitřní objem I/II gen. Sviště je o dost menší než Fabie, takže ho strašně snadno a rychle zadýcháš a zapotíš. A to je další původ vody pod nohama řidiče a spolujezdce, protože horní část (asi 2/3 výšky) čelní přepážky je bez tapecírunku, filc co je pod nohama končí pod pedály a nahoru je jenom holý plech, bez nějakého zakrytování. Takže s mokrýma botama si pustíš fukar na nohy (abys to vysušil), odpařená voda kondenzuje na studené čelní přepážce a stéká pod koberec. Schválně jsem na to koukal a jak je okolo 5°C a míň a neskáčeš po městě v koloně, na rozumnou teplotu se přepážka dostane až po 50+ km jízdy. A nad 70-80 km/h ustálené rychlosti pokud nejedeš na dvojku se slušně neohřeje nikdy. Jak je palubka zespod úplně volná, kondenzuje tam i voda z dechu. Vůbec nejhorší je snažit se nenatahovat vlhký vzduch zvenku a honit cirkulaci, protože nácuc je právě kousek od přepážky-všechno co vydýcháš a vypotíš se tak protahuje kolem ní a vesele kondenzuje. Proto vnitřní cirkulace přináší rychlejší úlevu od pocení než ohřev vzduchu zvenku...

Jinak díky za nasměrování na odvětrání, nemohl jsem ho najít

2013-01-09 13:36:05

No já na ty filce pod kobercem koukal před vánoci,když se to začalo víc potit.to plastové nadkolí jsem měl venku když jsem si v létě stříkal spodek auta,nikde žádná dírka není a navíc toto auto má stejným způsobem dělaný spodek a dutiny celých 10 let co tu jezdí,ono mne to tak trochu živí a toto auto mám od první majitelky a celých těch 10 let jsem se o něj staral.Nikde na spodku ani na dveřích nic není,ani žádný puchýřek nic,bylo trochu zevnitř na podlaze a to jsem odstranil.Jinak motorová stěna pod přístrojovkou je mnou odhlučněná,to auto na mne bylo moc hlučné ,tak jsem to majitelce dělal ,když měla auto 4 rok.Včera večer jsem byl s rodinou v Liberci,auto se již nepotilo a to docela dost pršelo,asi je to v pohodě a pomohlo vyndání igelitek z kufru,které mi zadělali ty výdechy.Díky za reakce a za pomoc.


Odpovědět