Fórum - Téma


Policejní passat na D1 - překročení rychlosti


Fórum Dopravní přestupky Policejní passat na D1 - překročení rychlosti



1  2  3  4  5 ......... 6

2013-11-23 16:42:30

jandaxx:

Takže traktor s valníkem naloženým hnojem funící do kopce rychlostí 8 km/hod, v místech se zákazem předjíždění, za kterým se vytvořila kilometrová kolona vozidel s nervózními řidiči se dá evidentně volným výkladem vyložit jako překážka silničního provozu, neb o mnoho řidičů za ním se pokouší infarkt.

Případný soudní spor by pro JUDr Jandu byl jednoduchá kauza ve které by vyhrál a ani by k tomu nepotřeboval doplňkovou značku "Předjíždět traktory povoleno".

2013-11-23 17:25:29

plukovník: Vidíš to, už zase zesměšňuješ. Označuješ mne za doktora s jediným úmyslem. Dát mi napít. Ale to nevadí. Já se nesnižuji k osobnímu napadání.

Co kdybys místo smajlíků a osobních výpadů rozebral a vyvrátil moje argumenty, co se týče plné čáry? Pokud si myslíš, že je to jinak. Tím bys dodal svým slovům vážnost. Na druhou stranu je pravda, že ke kliknutí na smajlíka, případně na jiné osobní ataky není třeba zapojovat šedou kůru mozkovou. Je to podobné, jako tlachání v hospodě u piva, kde je každý ministr financí a nejlíp ví, jak to udělat. Když se pak ale zeptáš jak přesně, tak kouká, jak když mu nadloubou, případně se pod vlivem alkoholu sníží k nadávkám, nebo přímo rozbití držky spoludiskutéra. Z jeho pohledu je to pádnější argument. Já jsem předpokládal, že tady budu diskutovat s inteligentními lidmi, kteří pokud mají jiný názor, tak vysvětlí proč to tak je. No, někdy se člověk splete. Ale nevadí. Třeba se ještě dočkám. Chápu ale, že je trochu rozčarování, když si člověk myslí, že něco tak je na 100%, myslí si to třeba 10 let a pak zjistí, že se mýlí. To rozčarování může být velké a pak se takový člověk snižuje k osobním atakům.

K věci. Ano, ten výklad je v tomto směru hodně volný. Nikde v zákoně není napsáno, že překážka musí být pevná, nehybná. Je to opravdu vše, co snižuje a narušuje bezpečnost a plynulost provozu.

Příklad s traktorem je dobrý. Tam, kde se s traktory počítá, bývá ona doplňková značka. Jinak ale vždy záleží na posouzení konkrétní situace. Jak by to dopadlo, kdyby jel ten traktor 3km/h a kopec měl několik kilometrů, je trochu ve hvězdách. Poslední instancí je vždy soud. Častokrát je policistou rozhodnuto nějak, ve správním řízení prvního stupně rozhodnuto jinak, ovšem odvolací orgánrozhodne zase jinak. Případně to dojde až k soudu.

2013-11-23 18:14:33

jandaxx:

Chápu, že jsi vznesl námitku. Připouští se.

Zde ale ze strany přispěvatele jandaxx došlo k hlubokému nedorozumnění. Plukovník nikoho nezesměšńuje. Ani pana jandaxx, ani toho imaginárního JUDr Jandu, nebo Mgr. Jandu a už vůbec ne Petra Jandu (o něm ví, že jezdí Mercedesem, vždy podle předpisů a navíc je nestorem českého bigbítu) .

Výklad plukovníkova příspěvku je hodně volný a to zda se jedná o napadání a k jaké konkrétní osobě to bylo směřováno opravdu záleží na výkladu, na tom jak si to plukovník obhájí...

2013-11-24 21:10:11

Moje rada tomu co ho naměřil pasat jezdi dle předpisů a nemusíš se někde dohadovat.S tou plnou čárou mě v autoškole učily že na ní je zákaz předjíždení.To že když se vejdeš do stejného pruhu tak můžeš nevím v CZ neznám takovou silnici.A to že němci vědí jak jezdit aby se vešli na dálnice tak to mi moc nepřijde.Je to také možná tím že dnes už tam je takový provoz že občas tam ty kolony mají.Většinou si to dělají sami je to národ čumilů.Často to zažívám na vlastní kůži jezdím tam denně jsem kamioňák.Toto je pouze můj názor nechci se tu s nikým hádat.Jen jsem napsal jak to cítím já

Hill  
Jaroslav
2013-11-25 06:09:28

rada.1975: v Německu, tehdy Západním, právě museli i tak disciplinovanému národu přitvrdit na silnicích režim už v první polovině šedesátých let. A změnit dopravní tahy, jako kudy je to výhodnější po staré silnici, a kde postavit novou.

Na dlouhá léta to stačilo, jenže aut přibývá rychleji, než komunikací. Dnes už zase u některých měst vznikají šestkrát až osmkrát týdně zácpy, protože kolona k semaforu přesahuje daleko ped odbočovací pruhy...

A to neřeším hlavní tranzitní tahy.

Líbil se mi nápis na jednom kamionu: "Štve tě, že se motám před tebou? Přehodnoť své konzumní požadavky!"

Mimoto populace stárne a klobukářů a hučkařek přibývá...

2013-11-25 08:14:19

hill:

Ano populace stárne, ale to, že se zvyšuje počet klobukářů a hučkařek je jenom problém zdánlivý. Mezi ně se totiž postupně, jak stárnou zařazují i mladí čepičkáři-kšiltofkáři, kteří nutně potřebují mít něco na hlavě a kteří stářím jenom změnili styl oblékání.

No a důvodem proč dotyčný čepičář potřebuje v každé situaci mít pokrývku hlavy je to, že mu je neustále zima na hlavu.

A zima na hlavu je mu proto, že v ní nemá mozek, který normálně vyvíjí velké množství tepla a naopak je nutno jej chladit, stejně jako výkonné počítačové procesory a paměti.

Proto plukovník nikdy nenosí čepici

P.S.

Čepice na hlavě v autě značí buď to, že nositel se v daném prostředí cítí nejistě, nebo v případě kšiltovky, že si potřebuje zvyšovat sebevědomí.

Výjimkou jsou jenom příslušníci ozbrojených složek ve službě, neboť zde platí pravidlo, že "bez čepice nesmí voják do boje" *

Absence mozku v hlavě není záležitost věku.

2013-11-25 18:31:33

Napadá mně ještě jeden důvod, proč lidé i v autě mají čepici, nebo třeba šátek. Ten důvod zde nepadl a je hodně seriózní.

Joan  
Jana
2013-11-26 13:52:19

jandaxx:

Ano, jeden důvod jsem našla, ale mezi tzv. seriózní bych ho nezařadila - to když jsem jela k babičce & spol. Čepičku jsem vyfasovala na listopadové předváděčce v brněnském Canocaru a onen důvod zní MARNIVOST

Ale mně se opravdu líbí a nosím ji, absence mozkové hmoty se mne snad (ještě) netýká

2013-11-26 14:18:22

Ten seriózní a hodně smutný důvod je, že je třeba člověk po ozařování.

udm  
2013-11-26 14:36:25

plukovník: píšeš "pouze za předpokladu, že toto objížděné vozidlo není v pohybu" ... a co když budou hnědočeši tlačit žígla? Povoz se bude pohybovat rychlostí 3 km/hod. Skutečně to není překážka silničnímu provozu? Selský rozum mi říká, že určitě ano. Zákon (nezkoumal jsem) podle toho, co píšeš mi přijde, že říká, že není. Al epodle mě by člověk vždy měl používat selský rozum. A když ho za to někdo bude chtít postihovat následně, nenechat si nic líbit.

Jinak vždy se dá tvrdit jako obhajoba, že pomalujedoucí vozidlo na chvíli zastavilo či stálo, zdálo se, že má poruchu, pro kterou by již patrně nebylo schopné se zas rozpohybovat a že ve chvíli, kdy činilo překážku silničnímu provozu, jsi jej začal předjíždět. Že se chvíli na to dalo opět do pohybu je už věc jiná. A a´t Ti někdo dokáže, že se to zpomalu-jedoucí vozizdlo na chvíli nezastavilo.

Joan  
Jana
2013-11-26 14:43:02

jandaxx:

Pravda, to mi nedocvaklo, se hluboce stydím. No jo, no.......................

2013-11-26 15:02:36

jandaxx:

Když už jsme takoví detailisté, tak po léčbě ozařováním vlasy nevypadají, takže není nutno z tohoto důvodu nosit čepici.

Vypadávání vlasu je důsledek léčby chemoterapií, ale po této léčbě je "schopnost řízení motorového vozidla snížena nemocí, nevolností..." a z tohoto důvodu není možno řídit motorové vozidlo, přesně tak jak to přikazuje vyhláška, jaký to je paragraf jistě víš.

udm:

Když budou toho nepojízdného Žigula tlačit cigáni, tak to bude totéž jako když budou tlačit dvoukolák, nebo komediantskou boudu. V takových případech se vždy bude jednat o překážku v silničním provozu.

Joan:

Nestyď se, nejseš přece nějaká stydlivá lolitka, no...

2013-11-26 15:30:36

Já myslím, že je to v tomto případě jedno. Kdo chtěl, pochopil. Chtěl jsem tím zdůraznit, že existují i jiné důvody, než že je člověk kloboučník, nebo kšiltovkář. Není třeba hledat problém tam, kde není.

2013-11-26 15:37:35

jandaxx:

Pochopil jsem a rozumím. Teď mně napadá ještě jeden důvod, proč lidé i v autě mohou mít čepici a přitom nevypadat jako nýmandi. Ten důvod zde nepadl a je také poměrně seriózní a navíc aktuální. Totiž když jsou Santa Claus. V takovém případě ale smějí řídit pouze motorové sáně

P.S.

Ještě je nutno dodat, že ty motorové sáně musí být vybaveny variátorem a k jejich řízení stačí řidičské oprávnění skupiny B1 doplněné harmonizačním kódem 05.01

udm  
2013-11-26 17:00:43

plukovník: začínalo to Passaty na D1 a už je tu santa na sáních a jede v čepici .. ufff .. možná kdybych vyprávěl u správního řízení, kterak jsem šel na Suzuki fóru pro radu, možná by se nade mnou slitovali a hodili to do šuplíku aby se to samo-vyřešilo prekluzí

Teda už jsem taky zkoušel policajta obměkčit tím, že říkám - jsou vánoce, všichni jsme vánočně naladěný, sníh, romantika a tak, přimhuřte oko a jedem dál, ne? Ale nesetkalo se to s pochopením

2013-11-26 17:04:38

udm:

No vidíš k čemu je dobré fórum na kterém je oživena nuda.

2013-11-26 20:28:02

udm: Ve správním si přeměř, jak je velké Tvoje auto na první a poslední fotografii ze záznamu. Pokud se Ti bude zdát, že na obou fotkách je velikost rozdílná. Nebo si nech fotky vytisknout, pokud je pouze videozáznam. A přeměř to pak.

udm  
2013-11-26 20:40:42

jandaxx: díky za radu. Na té fotce na konci nesmí být mé auto větší, je to tak? Aby to naměřenou rychlost nenanavýšilo o to, že jeli o něco rychleji, je to tak?

2013-11-26 20:48:34

Auta musí být stejně velká, nebo to Tvoje menší. Pokud je větší, znamená to, že jel Passat rychleji - dojížděl Tě. A protože Polcam neměří rychlost Tvého auta, ale rychlost "lovce" bylo by měření zpochybnitelné/neplatné.

Hill  
Jaroslav
2013-11-26 21:09:03

jandaxx: Předpokládám, žes tím "Tvým autem" myslel ten koncový snímek. Na obou samozřejmě musí být Tvoje auto.

Na tom něco je, ale potřebuješ znát přesnou vzájemnou vzdálenost dvou bodů na Tvém vozidle a úhel záběru (ve směru spojnice těch vybraných bodů) nebo ohniskovou vzdálenost kamery, protože délka té spojnice se zkracující se vzdáleností neroste lineárně, ale přibližně hyperbolicky. Jenže, o kterou část té hyperboly jde, to můžeš určit skutečně jen znalostí jednoho z rozestupů nebo úhlu záběru.

To ti umožní spočítat, zda a o kolik metrů se během měření Tvé auto k policejnímu přiblížilo. Přesněji řečeno - na kolika metrech rozestupu se začalo měřit a jaká byla vzdálenost mezi vozidly na konci měření. No, a z časového údaje a rozdílu vzdáleností už vyjde korekce, o kolik km/h jeli policajti rychleji, případně pomaleji.

To vše za předpokladu, že objektiv kamery a čelní sklo nezpůsobí příliš velké geometrické zkreslení obrazu (u CRT televizí a monitorů se proto korigovala linearita podle pravidelného rastru monoskopu).

Obávám se, že to na místě nevypočítáš dost rychle, aby počkali... a nakonec vyjde rozdíl tak nepatrný, že na sazbě stejně nic nezmění.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6