Fórum - Téma


Polohy voliče převodovky


Fórum Grand Vitara III Polohy voliče převodovky

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2

2015-06-12 18:31:53

čaute som nový majitel vozidla GV 2006 2.0 a zaujíma ma na čo slúži polha N na prepínači prevodovky mal by to byt neutrál ale načo ho využijem?myslim ten prepinač N 4L 4H .Dakujem za odpovede.

2015-06-12 18:34:45

jezko7: pokud budeš tahat auto. musí být N . Jinak poškodíš převodovku

2015-08-28 23:11:04

Ano,a myslim ze pri tahaní by malo byt zapnute N a na riadiacej páke P.

2015-08-29 06:41:42

pasateros:

Vozidlo vybavené automatem by nemělo být vlečeno nikdy, leda, že by na ten neutrál mělo nastartovaný motor, aby automatická převodovka měla tlak oleje.

Ale vzhledem k tomu, že vozidla jsou obvykle vlečena právě z důvodu, že motor nefunguje, zřejmě tento případ nehrozí.

Takže zbývá pouze vlečení se zvednutou hnanou nápravou, nebo odvoz odtahovkou.

MilanT  
Milan
2015-08-29 20:42:08

jezko7:Čemu vlastně říkáš převodovka? Mám tohle vlákno přejmenovat nebo budeš řešit ještě nějaká písmena vyražená na převodovce?

2015-08-30 09:04:14

milant:

Já už jsem to asi pochopil.

On má sice zřejmě automatickou převodovku, ale jeho dotaz ohledně "vyražených" písmen se týká voliče režimů přídavné mechanické převodovky.

MilanT  
Milan
2015-08-30 14:12:44

plukovník: Já to pochopil taky a vím, že se nejedná o čísla na převodovce, ale na voliči režimů. Asi nejde požadovat, aby lidi rozlišovali frézu-frézku, pájku-páječku, holinky-hodinky...ale ten, kdo ví co je to převodovka, bude zbytečně zmaten.

No nic, prostě to tu přejmenuju.

2015-09-01 14:47:04

jezko7: Pokud výjdu z manuálu, pak je použití následující.

N - do něj se dostaneš delším přidržením voliče zcela nalevo při zašlápnuté spojce a brzdě (N nebo P na automatické převodovce místo spojky). Slouží k odtahování auta.. buď když uvízneš, nebo když máš fatální poruchu motoru. Při plánovaném tahání třeba za obytným vozem se musí použít připojení s ojí (co točí i předními koly.. u nás jsem to nikde neviděl). Auto se nemá tahat jen na předních či zadních kolech.

4H je standardní jízdní režim - z N se na něj přeřadíš s brzdou a spojkou)

4H - lock uzamkne mezinápravovaou rozvodovku, dá se používat cca do 80 km za hodinu na kluzském povrchu (souvisle zasněžená vozovka, ledovka, blátivá cesta). Pokud máš ESP, tak v tomto režimu bude fungovat přibržďování kol, jinak je ESP v omezeném režimu.

Mezi 4H a 4H lock se dá přeřazovat za jízdy, zámek tam zaskočí když je náon méně zatížen (obvykle stačí při jízdě mírně přidat a ubrat.. a cvakne to)

4L lock je redukční převod s uzavřenou rozvodovkou, řadí se na stojícím voze, spojka a brzda na podlaze (nebo N či P u automatu). ESP se vypíná zcela. Slouží k vyproštění, nebo průjezdu teréních partií. Na pevném adhezivním povrhu používat jen při jízdě rovně, jinak se mordují rozvody.

2015-09-01 14:55:26

Dnes jsem zjistil že manželka jezdila celý den na polohu N . nechápu že to jede. Nemělo by ne?

Podotýkám že červená kontrolka ji svítila. Ostatní polohy taktéž fungují. Otestováno.

2015-09-01 15:02:41

pasateros: Pokud rozvodovka funguje, tak není možné jet na N.

Jde ale o to, že na to aby se převodovka dostala na N musí být skutečně jasně projevená vůle ji tam mít. Tj. vymáčknutá brzda, spojka a dlouze držet volič na čárce za N.

Potom kromě svítícího N taky při běžícím motoru či zapnutém zapalování systém cca po 10 s píská varovně.. že je mimo provozní stav.

Pokud přecvaknu jen tak za jízdy na N, tak mi myslím bliká červeně a občas si auto pískne, ale musel bych to otestovat.

Pokud by se ti po přepnutí zpět na 4H hned rozsvítilo 4H, pak tam N nebylo. Přepnutí musí být opět s vyšlápnutou brzdou a spojkou.

Všeobecně auto neprovede volbu převodu dokud jí udělat nemůže. Vyzkoušej si to přepínání se zapnutým zapalováním ale bez běžícího motoru. Měl bys slyšet cvakání relátek a taky zezdola z rozvodovky.

2015-09-01 15:13:06

jj,přepla za jízdy. to bude ono.

Ještě jedna věc. 4h a 4h lock fungují dobře.

Ale když dám 4l lock tak vždy zabírají pouze 3 kola.

Vždy samozřejmě jak si psal podle manuálu"mám v češtině"

Kontrolka svítí.

Měl jsem za to že by měla brát všechna 4 kola.

Díky.

2015-09-01 15:27:00

pasateros: 4L lock uzavře jen mezinápravový diferenciál. Tj. pořád teoreticky může stát jedno kolo na nápravě, jen se nezastaví celá náprava.

Nápravové diferenciály mají omezenou svornost, ale mohou být trochu jeté (jde o to jak to kdo dřív trápil v terénu).

Každopáděně přední diferenciál mi způsobuje při plném rejdu na hladké betonové podlaze pořádné síly v řízení.. než se prosmekne.

Když při vyprošťování prokluzuje zadní, tak stačí zapracovat s ruční brzdou.. přibrzdí to protáčející se kolo a to pevně stojící kousek zabere.

Jak jsi zkoušel záběr kol?

2015-09-01 15:59:02

S přívěsem na sněhu a v létě na mokré trávě. A také na motokros trati. Vždy pouze 3 kola. A když jsem byl na té trati tak zabíralo pouze zadní kolo které bylo ve vzduchu, druhé zadní stálo . přední obě. Ale když ti berou pouze přední tak je to špatný. Někdy nejde předek někdy zadek.

2015-09-01 16:19:51

pasateros: Tak je to klasické SUV, bez speciálních uzamykatelných rozvodovek na nápravách se to takto prokluzuje (byť s jistou mírou samosvornosti ot má nutkání se rozjet.. dá se jemně rozhoupat).

Já mam jednu z prvních grand vitar z řijna 2005, tj. ještě bez ESP. Tam nezbývá než to rozhoupat, nebo si přibrzdit ruční brzdou... Nejlepší obranou ale stejěn bylo opdovídající obutí (nokiany spoustu zimních problémů vyřešily).

U 2006 co už chodily s ESP by mělo být podle manuálu odlišné chování v 4H lock a 4L lock. Ve 4H zadní kola přibržďuje sám, tj. přibrzdí jen to co proklouzne. Ve 4L lock se to chová jako bez ESP.

Takže jediná pomoc lepší obutí, nebo vyměnit nápravové hrušky.. zadní byla myslím kolem 30 tisíc.

2015-09-14 17:01:28

pasateros: Jinak nechápu, jak mohla tvé ženě svítit kontrolka N a přitom to jet. Já se na N dostanu jen s vymáčknutou spojkou a brzdou po 5a více sekundách džení voliče nadoraz do leva.

Přehození na 4H je potom jen otázkou spojky a brzdy. Pokud by N svítilo červeně, pak bude asi něco špatně.

2015-09-14 17:08:01

Taky nechápu. Ale když jsem vlezl do auta, bylo to na N a svítila kontrolka. Dal jsem to zpět a kontrola zhasla. Pak jsem to zkoušel já dát na N a nejde mi to. Nesvítí kontrolka N a ani se nevyřadí převodovka. Tak to mám asi nefunkční. Ale ostatní uzávěrky fungují. Jsem blázen.

2015-09-14 18:45:39

pasateros: Mám manuální převodovku. Pro automat má být volič hlavní převodovky na N, sešlápnutá brzda. Pak užvje to stejné pro oba. Otočit volič redukce do krajní levé polohy za N, počkat 5s než začne blikat červené N ve čtverečku na palubce a pak pustit a je tam N. Ven už je to bez prodlevy. Stejně jako na 4L, jen s brzdou a automatem v neutrálu.

2015-09-14 18:56:37

To vím, mám manuál v češtině. Vždy tak používám. Ale na N jsem nikdy neměl potřebu nastavovat.

2015-10-23 02:45:14

milant: ano myslel som pridavnu prevodovku,

dakujem za odpovede,inak z nemeckeho manualu som pochopil,ze to sluzi na odtiahnutie,ale nie na dlhu trasu,a automat.prevodovka musi byt v polohe P.

2015-11-04 19:50:41

N jsem ještě použil při STK na brzdách.


Odpovědět

1  2