Fórum - Téma


pomaly rozjazd


Fórum Grand Vitara II pomaly rozjazd

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II

Diskuze o vozidlu

2004 Grand Vitara II XL-7 2.0

40 diskuzí

Výkon motoru 80 kW (109 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, 16-ventil.



2015-10-15 11:36:53

Zdravim borci som čerstvy majitel GV-XL-7 a chcem sa spytat či je normalne ze pri rozjazde je Vitara strasne pomala potom od určiteho okamihu uz vystreli, mal som predtym Escorta a to je proti tomu raketa. Je dost blbe sa pohynat na krizovatke ked vam to nechce ist. Preto sa Vas pytam čo mate uz dlhsie tento prostriedok, či to ma tam byt alebo je niekde nejaka zrada.

Za vase odpovede dakujem.

2015-10-15 11:52:37

Filtre si pomenil po kúpe? Neviem či máš automat alebo manuál, predpokladám, ze asi benzín, keďže to je XL7, ale môžeš byť kľudný moja GV diesel s automatom je od kúpy v roku 2002 spomalenà a ťarbavà do 80 km rýchlosti. Potom, keď je rozbehnutá už ide pekne. Hold GV nie je auto na preteky a športovú jazdu

2015-10-15 12:00:12

shark79: všetky filtre pomenene je to 2.0 HDI 16v manual. To viem ze to nie je pretekarske auto ale na krizovatke hore kopcom si treba rozmysliet či to stihnem alebo nie.

2015-10-15 18:33:23

pukopx32: Ahoj,

mám stejné auto se stejným motorem už 10 let. Po přechodu z benzínového dvoulitru do GV HDi 16ti ventil jsem nadával, že to nechce jet. Vjíždět do křižovatky z vedlejší silnice je o nervy. Málo vytočený 1. rychlostní stupeň a přeřadit na 2. je potom vopruz, než se dvojka rozjede.

Za ty roky jsem vypozoroval, že ten motor je utlumený všemi těmi ekologickými čičovinkami. Hlavně EGR, vířivé klapky v sání a na ekologii zaměřená regulace turba, aby nepřeplňovalo motor, když to není potřeba (omezuje se tvorba NOx). U tohodle auta je důležité si zvyknout hodně šlapat na plynový pedál. Hlavně při rozjezdu. Ale neznamená to vytáčet motor do vysokých otáček.

A hned vysvětlím, proč.

Při hodně sešlápnutém pedálu plynu elektronika zavře EGR ventil a motor je plněn jenom čerstvým vzduchem. Z dvoulitru je dvoulitr, vždyť pokud EGR pouští 10 procent objemu motoru spalin zpět do sání, máš jen 1,8 litru, pokud pouští 30 procent máš najednou 1,4 litru motor a rozhýbej s tím 1800 kilo.

Vířivé klapky. To je kapitola sama o sobě. Jsou zabudovány v sacím paroží. Ve výchozí poloze jsou zavřeny, asi jako škrtící klapka v karburátoru starého benzínového motoru. Dokud se neotevřou vlivem podtlaku od vývěvy, ucpávají jednu sací větev (jsou tam totiž dvě) do každého válce a motor je plněn jen omezeným množstvím vzduchu, které protlačí turbo sktz tu druhou otevřenou větev. A čím více šlápneš na plyn, tím více akceleruješ, tím více se ve vývěvě vyrobí podtlaku a tím dříve se vířivé klapky otevřou.

Zavřený EGR, otevřené vířivé klapky a tlak za turbem jsou podmínkou pro pořádný zátah dieselového motoru.

Díky regulovanému turbu natáčením statorových lopatek se při pořádném sešlápnutí plynu okamžitě nastaví turbo na velkou dodávku vzduchu bez čekání na vyšší otáčky. Pokud tedy málo šlapeš na plyn, turbo nepřeplňuje, nedává tlak a motor se chová jako atmosférický diesel bez přeplňování.

Na závěr ještě jedna rada.

Systém otevírání vířivých klapek se u těchto motorů rád pokazí a nefunguje. Vířivé klapky pak zůstávají trvale uzavřeny a motor kouří a špatně akceleruje, protože nemá dost vzduchu. Na to táhlo není vidět, musí se nahmatat, je na zadní straně motoru schované za intercoolerem. To táhlo je z plastu a ten plast se utrhne. Nech si to někde zkontrolovat.

Já to vyřešil jednou pro vždy. To táhlo se mi totiž utrhlo už dvakrát. Otočil jsem hřídelkou vířivých klapek do polohy otevřeno a zajistil drátem. To táhlo vede dolů do podtlakové krabice a krabice je připojena k hadičce podtlaku. Tu hadičku jsem z krabice sundal a ten volný konec hadičky zaslepil šroubem a stáhnul páskou.

A je klid a dokonce tvrdím, že od té doby se motor zkultivoval, má zátah, jako bych jezdil v úplně jiném autě.

2015-10-20 18:29:24

mirekdoda: ten pomaly rozjazd by sa nedal riešit Chipnutim? zeby to zaberalo od spodu? Ešte ma napadlo či netreba dat vyčistit turbo

2015-10-20 19:24:59

pukopx32: Ahoj,

s chiptuningem nemám osobní zkušenost. Mám na něj jen osobní názor a ten je ryze teoretický a vychází z jednoduché logiky:

ve fyzice nás učili, že zvýšení výkonu znamená také zvýšení příkonu a příkon v tomto smyslu znamená spálení více směsi paliva se vzduchem. Proto mi přijde tvrzení, že chiptuning navýší výkon a sníží spotřebu poněkud komické a nepravdivé.

Něco jiného je, pokud tvrdí, že dojde k strmějšímu nárůstu křivky kroutícího momentu, eventuálně jeho navýšení oproti továrnímu nastavení a ano, tím dojde i k navýšení výkonu, protože se do motoru natlačí více vzduchu a může se zvýšit vstřikovaná dávka paliva. Takto lze provozovat motor v nižším rozsahu otáček. Naše auta mají zátah právě díky velkému kroutícímu momentu. Nikdo nejezdíme na maximálním výkonu ve 4000 otáčkách za minutu, ale využíváme krouťák v přiměřeně nízkých otáčkách motoru. Potom chiptuning ano, má své opodstatnění.

Vyčištění turba:

turbína zdravého turba se žárem čistí sama. Sebemenší úsady by rozhodily vyvážení rotoru a ten by při těch otáčkách, které dosahuje brzy vypochodoval z motoru ven. Máš asi na mysli vyčištění mechanismu natáčení lopatek statoru. Mechanismus může zadrhávat o nahromaděné saze v samotném mechanismu a zpomaleně reagovat na změny, což by se mohlo projevovat nástupem turboefektu jako na starých TD motorech a ještě se zpožděním.

Rozhýbat mechanismus natáčení statorových lopatek lze velmi jednoduše. Opakovaně za jízdy zašlápnout pedál plynu na podlahu, nevytáčet do vysokých otáček, jen až ucítíš zátah a zase úplně uvolnit. A toto praktikovat občas jako prevenci. Tím se uvolní celý mechanismus natáčení od nahromaděných sazí po celé své dráze.

A ještě něco:

občas při ohřátém motoru a jízdě do kopce podřadím a vytočím motor na 4000 otáček za minutu a vypráším výfuk. Hodně to pomáhá. Saze vyletí ven a motoru se lépe vydechuje.

Hodně velkou změnu k lepšímu při rozjezdech přineslo až to opatření s vířivými klapkami v sání, o kterém píšu výše. To se motoru pro změnu lépe nadechuje.

2015-10-20 20:40:55

mirekdoda: ja ako amatér len tak čumím ake mas vedomosti a skusenosti :) dakujem za rady

MilanT  
Milan
2015-10-20 20:47:58

mirekdoda: Tvůj názor na chiptuning se shoduje s mým a se zákonem o zachování energie.

A víš čím argumentují firmy provádějící chiptuning? Tím, že dojde ke zvýšení výkonu, tak můžeš cestu z A do B absolvovat rychleji. No a pokud jsi rychleji v cíli třeba o 10 minut než neochipovaný kolega, tak těch 10 minut už nespotřebováváš palivo. A objem uspořeného paliva je údajně větší než objem paliva vydaného navíc rychlou jízdou.

Na co by asi přišli Bořiči mýtů?

2015-10-21 16:55:30

pukopx32: Ahoj,

já jsem také amatér přes auta a motory v nich. Taky už jsem poradil blbě a zachránil to pohotovou reakcí plukovník. Ale děkuji za lichotku.

Ještě se vrátím k tvému tématu:

zacpi si ústa kapesníkem v dlani a jdi se proběhnout, ale nedýchej nosem. Tvoje tělo funguje na stejném principu jako motor auta, taky spaluješ s pomocí kyslíku ze vzduchu svoje palivo. Pocítíš to na sobě hned.

2015-10-21 17:04:49

milant: Ahoj,

to o té úspoře je parádní argument. Takže nejlepší chiptuning na úsporu paliva je zůstat v bodě A a na bod B se vykašlat.

Nechci příliš vybočovat z tématu, ale něco přisadím:

Člověk má oči a uši, pes má oči a uši, z toho plyne, že člověk je pes.

Někomu to stačí a ani se nezamyslí, jaká to je blbost. Takových bohužel přibývá a přibývá i těch, kteří to parádně zneužívají.

MilanT  
Milan
2015-10-21 17:41:55

mirekdoda: Ty dokonce ušetříš palivo při rychlém a razantním rozjezdu - http://www.autochip.eu/cz...ng/jak-funguje-ecotuning/

Zkrátíš rozjezd o 1,5 sekundy a ušetříš tím 12,5 % paliva No není to skvělé? Je to skvělé! A při objednání dvou čipů dostanete třetí zdarma!

2015-10-21 18:04:01

milant: Ahoj,

zajímavé, ale nevěrohodně mi tam zapadá suzuki Ignis 1,3 litru 16ti ventil. Normálně máme v TP 68 kW a tam uvádějí 61kW, který navýší na 69kW, takže kde nic, tu nic z původních 68.

Při vysvětlování úspory při razantnějším rozjezdu mě zahltila všechna ta čísla a procenta a to je asi účel.

2015-10-25 14:00:18

mirekdoda: navážu na sebe,

musím tu napravit můj omyl. Starší verze Ignise opravdu měla 61 kW.

2016-01-03 08:32:04

Zdar Borci všetko dobre v Novom Roku prajem, chcem sa spytat či mate aj vy pod plynovým pedalom taky maly doraz a načo to služi?

2016-01-03 08:46:47

pukopx32:

K vymezení mezní spodní polohy APP.

2016-01-03 08:52:12

plukovník: čo je to APP

2016-01-03 09:01:56

pukopx32:

APP sensor = Accelerator Pedal Position Sensor, neboli snímač polohy plynového pedálu.

Kdyby tam nebyl ten doraz, tak bys ho svojí těžkou nohou prošlápl a mohl bys jít rovnou kupovat nový za 500€.

2016-01-03 09:49:56

plukovník: dakujem uz som zase o dačo mudrejši :)


Odpovědět