Fórum - Téma


Poplatky za převod


Fórum Swift III Poplatky za převod

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2008-12-11 23:41:15

Cau chci se zeptat do jaky EURO normy patri Suzuki Swift 1.0 GL,r.v. 1993. Chci totiz vedet kolik zaplatim za prevod.

2008-12-12 11:07:24

...podívej se co je napsáno v TP

Hill  
Jaroslav
2008-12-12 11:45:38

Pokud máš dovoz z EU, koukni do původního techničáku, tam je přímo norma EURO x uvedená.

Vzhledem k tomu, že v našem techničáku se to nepíše (leda bys našel ve velkém techničáku EHK83.05, která označuje EURO3, ale to tě nejspíš nepotká, patrně tam bude EHK83.02B, což odpovídá stupni čistoty výfukových plynů S2 a jednocestnému řízenému kaťanu).

Naši úředníci pro tu nejednotnost techničáků za posledních 20 let v tom mají zatím taky hokej a budou to zřejmě třídit podle roku výroby. Ono to bude pohodlnější, než přitom zohlednit i původ vozidla. To totiž je další otázka, protože Swift vyrobený pro nás před vstupem do EU nemusel splňovat stejné limity, jako pro EU. I když je zřejmě splňoval, u nás se to ještě neevidovalo.

Ten německý techničák by v tom případě mohl nějaké finance ušetřit.

Jinak normy EURO přikládám, jakkoli nám to je celkem k ničemu:

2008-12-17 14:26:27

to je sympaticka tabulka, ta se mi libi

2008-12-17 14:53:04

musim si procist presne zneni podle ceho se budou stanovovat poplatky, jestli podle norem a auto tu normu bude splnovat i pres to ze primo normu v papire zapsanou mit nebude tak by se to dalo na urade vydupat, ne?

2008-12-17 15:12:37

jenze oni po tobe budou chtit abys tunormu dolozil ze ji tvoje auto, respektive motor plni to bude naka bejkarna prez dekru a to vyjde na vic nez dela ten poplatek.....

a dalsi vec - po zaplaceni poplatku dostane majitel glejd, ze to uz jednou platil a musi ho mit a dat s autem dalsimu majiteli pri prodeji, ten pokud ho mit nebude, bude muset zaplatit znova... urcite by se nechal udelat duplikat toho papiru, ale jednodussi bude schovavat si to u TP... to je ale daleka budoucnost

2008-12-18 01:34:28

Jak jsem psal uz na chatu - dneska jsem cetl MF DNES ze swift zacal plnit normu EURO 1 az od rv. 1997, jenze kdo vi z kama si to ten pisalek vycucal, me se ten rok nejak nezda

Hill  
Jaroslav
2008-12-18 11:59:19

Tak to v novinách kecají: v německém techničáku ke Swiftu přihlášenému v prosinci 1996 je hned na straně 2 v řádku 1 napsáno:

PKW GESCHLOSSEN (0102) osobní automobil uzavřená karoserie

S-ARM EURO 2, G:92/97 (26) chudý na škodlivé látky EURO 2....

přičemž pro Německo byla tato verze homologovaná podle všeobecného povolení pod č. G838 Dodatek IV typového schválení pro EU, vyhlášeného Spolkovým úřadem pro motorová vozidla ve Flensburgu dne 9.8.1994.

To znamená, že pokud ne od roku 1994, tak určitě od 1.1.1995 v Německu prodávané Swifty musí plnit EURO 2. Jak je to s těmi prodávanými u nás přímo, by měli vědět prodejci Suzuki. Pokud by jako autorizovaný zástupce výrobce vydali sami oficiální přehled, od kterého čísla motoru do kterého to má jaký stupeň čistoty výfukových plynů, ušetřilo by to dohady.

V pozůstalosti po Swiftu z roku 1991 (ještě originál Japonec) mám v německém techničáku na řádku 1, str.2 uvedeno pouze SCHADSTOFFARM, což pro slušného a vzdělaného úředníka znamená "chudý na škodlivé látky EURO 1". Aspoň v Německu (to jsem si zavolal kolegovi, ať mi to zjistí, jen se divil, proč mě zajímají tak staré káry a těžko se mi vysvětlovalo, že u nás někdo může vydat zákon, který by u nich už okamžitě někdo napadl jako diskriminační a protiústavní).

Jinak tento model má v řádku 5, str.2 uvedený typ motoru OTTO/GKAT, čili zážehový / řízený katalyzátor, podle všeobecného povolení E986, dodatek II, ze dne 18.11.1988. Tedy "kulaté" Swifty pro Německo od roku výroby 1989 už musely mít ekvivalent EURO 1, jen se tomu tak ještě neříkalo.

Proto vyzývám dovozce Suzuki, aby zveřejnil ten přehled, třeba to bude platit i na naše zákonodárce a jejich vykladače.

2008-12-18 13:08:12

takze 1991cka z nemecka by mela splnovat EURO1, aspon neco, dikes..

tak nas s klukama jeste napadlo co takhle auto prodat do polska nebo na slovensko? to by snad nemel byt moc velky problem

2008-12-18 13:18:28

... a nebo zpátky do Německa

2008-12-18 14:40:11

oficialni cestou bys musel delat exportni papiry, neco jako v nemecku na prevozky, je na to treba evidencka na toho cizince co to kupuje+pojistka na mesic, jen nevim estli je tenhle manevr osvobozenej od toho zas*anyho eko poplatku. teoreticky ano, pac ten se plati pri prvni preregistraci auta, export je podle selskeho rozumu neco jineho...

Hill  
Jaroslav
2008-12-18 16:19:30

Selský rozum je v mnohých našich zákonech naprosto nedostatkovým artiklem.

Zákon měl snížit průměrný věk vozidel v silničním provozu. Paradoxně dochází k opačnému efektu: neprodejné stodvacítky a favořiti se budou flikovat o pět deset let déle, protože se nikomu nebude chtít platit za převod částku vyšší, než je hodnota toho auta. A, když už to stejně přijde na ty prachy, tak to s tím radši dojezdí, dokud to nedozraje pro šrotaci, aby platit nemusel.

A nás zase budou otravovat z EU, že produkujeme nejvíc skleníkových plynů v celé unii...

Jo, vůl zůstane volem, i kdyby absolvoval kurs plemennýho bejka...

2008-12-18 16:32:50

to Hill : i když se mě to přímo netýká,sleduji z "povzdálí " vaše problémy. Z celého srdce s tebou souhlasím . Zejména s poslední větou !

2008-12-18 22:46:23

zase ale na druhou stranu je pravda, ze za poslednich 14 dni bylo ekologicky (minimalne papirove) zlikvidovano na urade neskutecny mnozstvi vozidel, ktery "papirove" zvysuji vekovy prumer aut na nasich silnicich a fyzicky davno neexistuji... kdo ma ty nervy a jde v soucasnej dobe na urad (ja osobne mam na pondeli 3 registrace, takze si tam den s 2ma kamaradama stoupnout ve 3 rano...) tak to uvidi na vlastni oci... franta voprsalek tam jde s malym technicakem a chce zlikvidovat auto, ktery pre 8mi rokama dal sousedovi za prase a tet by ho rad zlikvidoval pritom veskery doklady dal sousedovi s autem a ani si nezajistil odhlasku..... jinde zase pepik novaku chce zlikvidovat "svoje" auto, ktery nechal na nakym srotaku a na dotaz na TP urednici odpovi ze ten byl v kastliku toho auta kdyz se srotovalo..... nejakej efekt to mit bude, ale Hill ma pravdu ze hodne lidi si rozmylsi koupit za 5tis auto a za 5 ho registrovat, anebo prece ta skodovenka se dozije este dalsi technicky...

uff... doboru uz dnes


Odpovědět