Fórum - Téma


Porucha senzoru slunečního záření SX4


Fórum SX4 I Porucha senzoru slunečního záření SX4

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2010-02-14 15:21:22

Chtěl bych se optat nějakého kolegy, jestli má zkušenost na SDT s poruchou senzoru slunečního záření je to chyba v AC "B1504" čidlo jsem vyměnil a zákazníkovi se zmenšila spotřeba paliva, jen nedokážu to čidlo prověřit.....dík

2010-02-14 21:49:03

Na školení v Súze mi radili změřit odpor na připojeným čidle, ale to je jen teorie, páč v praxi je to nad lidskej úkon. Jednou rukou svítit na čidlo a druhou rukou měřit nesmysle multimetrem a přístup nulovej

2010-02-16 08:01:03

Mohl bych se porsím zeptat, k čemu přesně to čidlo slouží? Díky

2010-02-17 18:23:00

no vlastně to vyhodnotí při zaplém topení či klimě správnou teplotu v kabině, při volbě AUTO

2010-02-24 10:33:14

Řekl bych, že to čidlo upravuje při zapnutém AUTO algoritmus proudění směru vzduchu, čímž vnáší určitou závislost vedle vlivu teploty z běžného teplotního čidla v kabině. Ale jen v případě, že jsou všechny tři ovládací prvky v poloze AUTO.

2010-02-24 10:37:09

Vliv funkce čidla slunečního svitu na spotřebu považuji za nesmysl a pouze subjektivní dojem.

2010-02-24 18:44:02

Nesmysl to není, páč se nevypínala klima a při zapnutém AC se spotřeba zvýší

2010-02-25 06:24:10

Při zapnutém AC, t..j. když zelená led v prvním ovládacím prvku svítí, běží klima stále. El.mag spojka kompresoru neustále periodicky spíná a vypíná, čímž je udržován konstantní tlak v systému nezávisle na hodnotách slunečního čidla a teplotního čidla teploty v interiéru. To znamená, že aparatura běží stále jakoby na plno a nastavená výstupní teplota je ovládána pouze klapkama regulace průtoku směru vzduchu a rychlostí chodu ventilátoru (mluvím o automatické klimatizaci).

Můžeš si to vyzkoušet i ověřit v servisním manuálu.

Na rozdíl od systemu, který je v domácí chladničce, kde je určující veličina teplota (hlídaná termospínačem), tady je určující veličina tlak v systému (hlídaný tlakovým spínačem). Aparatura pracuje stále s konstantním tlakem.

Je zajímavé, že když s kýmkoliv diskutuješ o klimatizaci, tak zjistíš, že je to pro většinu lidí, včetně mnohých

techniků, španělská vesnice.

2010-02-25 09:00:31

Měřit odpor na připojeném čidle je k ničemu. Nejlepší by bylo ho odpojit a porovnat s jiným náhradním. Je to fotodioda a její odpor v propustném směru by měl být menší než 3 ohmy. Pak by se dala též porovnat reakce na osvětlení při připojeném napájení 5 voltů. V zapojeném stavu k řídícímu modulu klimatizace změříš seriozně jen napájecí napětí, které má být 4,5-5,5 V. To vše za předpokladu, že je v pořádku ten modul.

2010-02-25 19:53:38

No právě, ty hodnoty jsou jiný,např. při prosvícení baterkou, ale jednou se právě stalo, že nevypínala klima a po druhé, zas porucha čidla nějak zablokovala AUTO ofukování. Což o to se to vyměnilo a vše OK, ale to čidýlko stojí asi 1600,-kč

2010-02-25 20:28:21

měl si na mysli tyto hodnoty, že

2010-02-26 06:47:53

Přesně tyto hodnoty. Navíc funkčnost té fotodiody lze ověřit v odpojeném stavu tak, že na ní posvítíš žárovkou 100 W ze vzdálenosti 10 cm, pak by měla emitovat napětí vyšší než O,4 mV. Měřeno multimetkem s vysokým vnitřním odporem.(nad 10 MOhm)

Jinak ten DTC kód B1504 se nepovažuje za chybu ve stavu, kdy není to čidlo osvětleno. Pak jde pouze o provozní stav.

2010-02-26 06:51:09

Opravuji - to napětí je 0,4 V

2010-02-26 07:52:09

Ještě takový dotaz.

Odkud získáváš tyto součástky. Podle ceny bych to typoval na expresní dodávku z marsu.

2010-02-26 19:45:54

Tak je SUZUKA expresní dodávkou z Marsu, mě je to šumák

2012-04-15 16:07:46

Zdravím ... Pročetl jsem diskuzi a napadá mě, jestli nemám s čidlem také problémy. Jsem čerstvý majitel ojeté SX4 (rv 2008, GLX, japonská předokolka) a ještě jsem doposavad nevlastnil auto s automatickou klimatizací. Minulý týden jsem jel první delší cestu (600km po dálnici) a během cesty se střídalo slunce se zamračením. Měl jsem nastaveno AUTO a vypnuto AC a nastaveno 24stupňů. Když bylo zamračeno, bylo v autě příjemně a větrák běžel neslyšně, ale jakmile vyšlo slunce z mraků během minutky začalo auto do interiéru vhánět studený vzduch velkou intenzitou a pocitově se ve voze udělalo opravdu chladno (venkovní teplota byla 2st nad nulou s vločkou) a nepomohlo ani přidávání na regulátoru teploty až do 27st... pomohlo až manuální ztlumení větráku a změna směru foukání na třetím ovladači. Slunce ale nikterak interiér neohřívalo a ani se uvnitř nezvýšila teplota. Je to běžné nebo mám tento senzor také poškozený? V práci používám sporadicky starší octávii tdi s automatickou klimatizací, kde je nastaveno 22st a nikdy jsem na regulaci nemusel sahat a mimo rozpáleného auta ventilátor není vůbec slyšet a podobné situace jsem nikdy nezažil. Předpokládal jsem, že se AUTO klima chová všude stejně ...

Prosím zkušenější o radu či uklidnění ... Mnohokrát předem děkuji. Marek

2012-04-15 16:40:08

máš pravdu...senzor slunečního zlobí u Sexynky dosti a je to znát i na spotřebě pokud je zapnutá klima

2012-04-15 16:42:46

Pokud dáš autí na SDT a napíše chybu tuším B1504 tak je senzor nebo jeho obvod v háji

2012-04-15 16:57:24

Dobrá, kamarád má diagnostiku tak to zkusím... Opravdu mnohokrát děkuji a když tak se ozvu ... Mějte se Marek

2012-04-15 20:51:50

Kato zdravím, mám také dotaz a to takový: Má senzor slunečního svitu i manuální klima? Vycházím z toho, že je manuál, že by ji mít neměla. Děkuji za odpověď, nejen já, zdraví Tě Fery.


Odpovědět

1  2