Fórum - Téma


Porucha startéru Grand Vitara 1.9 DDis


Fórum Grand Vitara III Porucha startéru Grand Vitara 1.9 DDis

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III



2013-09-01 20:38:58

Zdravím, jelikož jsem nikde nenašel radu a podařilo se mě problém odstranit, tak si dovolím napsat laický příspěvek pro neznalé motorů jako jsem já, ale zároveň zase trochu zručné a nebojácné.

Popis problému: Naštěstí po dojetí domů, se naší Vitaru již nepodařilo nastartovat, byl slyšet pouze zvuk jak běžící vysavač, něco se pouze točilo - byl to startér u kterého nevyskakoval pastorek do ozubu motoru. Jak ho dostat ven?

Vyndání startéru: Povolte si pravé přední kolo u spolujezdce. Zvednout auto v přední částu u spolujezdce-heverem, z bezpečnostních důvodů doporučuji po vyjmutí kola si auto dobře podložit trámky. V motoru dle obr. 01 demontujte části 1,2,3 stačí normální klíče, kombinačky a šroubovák. Dále demontujte baterii i s pomocným plechem pod baterií obr.02 část 5 (u plusu po povolení matky šroubovákem zapačit na malí čtvereček a svorka se rozevře).

Dále je potřeba demontovat část výfuku(nevím co to je) 3.část na obr. 02, v horní části povolte 5x šroub (to je ještě v pohodě). Dále je potřeba povoli ve spodní části přírubu - tři šrouby, 2x měděný s pružinou a 1x šroub držáku s matkou naproti (foto po demontáži na obr.02 část4)- ani jeden mě nešel povolit a trvalo mě to asi tři hodiny než se povedlo. Měděné se rozvolnily pomocí kontoxu a ten poslední až po nahřátí miniautogenem. Na spodní dva se dostanete mezerou z prostoru oddělaného kola. Šroub bez pružiny se nakonec povedl povolit pomocí prodlužovacích nástavců goly, které jsem protáhl z předu motoru od tlustého svazku vodičů pod daným blokem výfuku k matičce (ta je z této strany, ze spodu je šroub). Volnou díru výfuku jsem pro jistotu zacpal hadrou, aby něco omylem nezapadlo. Nyní již máte daný díl v ruce a může přijít demontáž startéru.

Nejprve vycvakněte plastový držák přívodního kabelu (zastrčit plochý šroubovák), pod krycí gumou povolit matku plusového přívodního kabelu. Nyní další lahůdka povolit jeden šroub z předu startéru a dva cca 5cm od sebe v zadní části - jsou vidět z prostoru baterie (je potřeba gola s kloubem) a jsou zatřené bílým silikonem. Po povolení se startér malinko vysune a je možné povolid druhý slabší vodič (matička). Nyní lze startér vyjmout okolo kovové trubičky směrem do předu motoru.

Po vyjmutí jsem zjistil že je rozpadlá volnoběžka startéru, jakésy kroužky, pérko, váleček. Po bádání jsme zjistili, že byla ubroušena přední část plechového pouzdra volnoběžky a proto se to celé rozpadlo. Obroušení vzniklo o krycí plech dle obr. 02 část 6 (P daný plech) a (X je místo kde se brousilo). Plech se dá vyjmou, jeden šroubek níže. Obr. 03 část 1 detail obroušeného plechu. Volnoběžku jsem vyčistil a znovu sestavil, zbylou část kricího plechu jsme rozklepali a znovu přivařili Obr. 03 část 2. Daný plech jsem rozbruškou ubrousil aby již nemohlo dojít k obroušení při vyjetí pastorku na Obr. 03 část 3 je vidět detail jak to sedí po novu.

Na startéru jsem ještě promazal jehlové ložisko a převodovku.

Nyní mužete vše vesele smontovat - já zatím startuji v pohodě, a čas ukáže jak dlouho, ale myslím, že by vše již mělo být OK. Ještě jedna myšlenka na závěr - vzhledem k tomu že startér, který jsem ve voze měl, byl zřejmě již

měněný (předpokládám že v suzuki nebude Polský startér jako originál) předchozím majitelem, tak asi nebyl přesně shodný s originálem nebo ne úplně přesně namontovaný i když mě nepřijde, že by byla nějak velká vůle ho namotovat jinak než má být.


Odpovědět