Fórum - Téma


Posilovač řízení


Fórum Grand Vitara II Posilovač řízení

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II

Diskuze o vozidlu

2004 Grand Vitara II 1.6

17 diskuzí

Výkon motoru 69 kW (94 PS) při 5200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 590 ccm (97 cui).



2016-05-16 11:53:06

Zdravím všechny, mám dotaz týkající se posilovače řízení. Dnes jsem při jízdě zjistil, že mi náhle "ztěžklo" řízení, první myšlenka mne vedla k defektu, ale to jsem po zastavení vyloučil. Za chvíli jsem zjistil, že pod autem mám olej zjistil jsem, že mám postříkaný od oleje chladič ze strany od nádobky na servo olej, která byla prázdná. Bohužel jsem nikde pohledem neobjevil v hadici trhliny. Chci se zeptat. Je možné, že odešel posilovač a nebo hadice? A samozřejmě kde se dají tyto díly dobře sehnat. Mám GV 1.6 FT rv 2004 díky za radu

2016-05-16 12:15:03

Dobrý den, doporučuji projít všechny hadice a spoje, já řešil netěsnost v přechodu mezi hadicí a chladičem servo kapaliny za nárazníkem. Vyřešeno výměnou železných spon na daných spojích.

2016-05-16 16:56:03

karel1974:

dolej kapalinu, nastartuj a nech někoho točit volantem na obě strany. Ty mezi tím sleduj, odkud to teče. Rozhodně napřed dolej, ať neběží čerpadlo hydrauliky na sucho. Je v něm gumový těsnící kroužek a ten bys na sucho sedřel anebo bys celý okruh zavzdušnil. Dolívá se za studena mezi rysky.

A při dotahování páskových spon pracuj s citem. Mě se podařilo tu hadici páskovou sponou proříznout a musel jsem pak hadici o kousek zkrátit ( naštěstí bylo z čeho ubrat). Mluvím o hadicích pod nádobkou, ve kterých není tlak. Jedna plní čerpadlo hydrauliky, druhá vrací kapalinu z oběhu zpět do nádržky.

Po přetěsnění spojů je dobré zkusit odvzdušnit okruh. Při spuštěném motoru otáčet volantem do obou krajních poloh, vyhnat bublinky a případně znovu dolít mezi rysky.

Ta hydraulická kapalina je běžná červená kapalina do automatických převodovek, akorát se teď nemám kam podívat na název a specifikaci, tak doufám, že mě někdo doplní.

2016-05-16 17:28:57

ja používam tento http://slovnaft.sk/sk/vel...re-automaticke-prevodovky

Je červený a spĺňa špecifikáciu. Ale pokiaľ viem, rozdiel medzi Dexron II a Dexron III je len v bode tuhnutia (alebo varu)

2016-05-16 17:34:32

shark79:

ano, to je ono. Poslední řádek v tabulce pod čerpadlem. A ten gumový kroužek je na pozici 2.

2016-05-17 06:53:05

Díky vše za odpovědi a rady. Dolil jsem kapalinu do nádobky a po nastartování jsem zjistil, že prorezla jedna trubka, ze které stříkalo přímo na rozvodový řemen. Už mám auto u mechanika. Jen doufám, že sežene ty správné trubky, protože u sebe má jen klasické tenké brzdové.


Odpovědět