Fórum - Téma


POUŽÍVÁNÍ 4X4


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I POUŽÍVÁNÍ 4X4

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I


1  2  3  4  5 ......... 8

2008-02-14 12:41:56

Haló kolegové,

koupil jsem si Grand Vitaru a trochu zápolím s tím kdy použít 4x4 - resp. jak ji používáte vy, kdy je ten okamžik kdy zapínáte 4x4. Díky........

2008-02-14 18:19:51

Hoj ....ten okamžik nastává když 2drive selhává, jinak řečeno: největší problém je vždy mezi volantem a sedačkou. Tak prubni stoupák na podmáčený louce...! Ať se daří. Čalounik

2008-02-18 09:53:14

No nikdy ne na suchem asfaltu ci jinem pevnem povrchu

2008-02-18 10:00:42

  • právě s tím jsem měl trochu problém - na asfaltu jsem ho nezapnul a na lehké námraze jsem dostal hodiny.... tak nevím. Když jsem se po tom pídil, tak mi v suzuki u dovozce řekli, že ani sucho nevadí, avšak ne prudké zatáčky (parking.apod.). Právě mi dělá problém odhadnout, kdy je dostatečně "hnusně" na 4x4 a kdy je nebezpečné jet na zadek.

Možná bylo na vině to, že (jak jsem pak zjistil) servis nasadil předchozímu majiteli zimní směrové pneu obráceně !

Tak vím, že nic nevím...

2008-02-18 11:50:57

Hoj. Okamžitě přezout A na led je každá rada drahá, v každým případě jízda na 4 je bepečnější. Souhlasím s tím, že rvát to na suchu do plnýho rejdu je o zničení kloubů a na to Vitara stavěná není. Ať se daří .Calouník

2008-02-19 11:51:13

Vitara nema mezinapravovy diferencial, to znamena, ze pokud budes pouzivat 4 kolku na suchu tak ji to nebude delat moc dobre, ale prezije to. Je jasne ze predstava, ze mas plnohodnotnou ctyrkolku se tremi diferencialy a muzes si to se 4 kolkou hasit po dalnici 140 a zatacky jezdit jako v rally je plocha. Co se tyce hodin, mel jsi skutecne zarazenou 4 kolku? Jinak souhlasim s calounikem okamzite prezuj........

2008-02-19 15:45:09

ne, ne 4 jsem zařazenu neměl - bylo sucho avšak na silnici bylo podchlazené místo, kde ale všichni projeli jen já dostal smyk (netrhal jsem volantem, nebrzdil a nejel rychle - ostatní jeli přes 100). Několikrát jsem to konzultoval a všichni z oboru mi potvrzují - a dnes jsem o tom debatoval s majitelem Jimny - , že přehozený směr. vzorek mění adhezy a chování vozu.

2008-02-19 16:28:26

No tak vidíš, gumy se vlastně chovaly negativně, než aby držely v tahu směr tak se pěkně sklouzly.

2008-02-19 16:31:41

a škoda za 30 - chlapy díky... mějte se fajn.

2009-02-16 11:37:52

Zdravím pánové, používám 4x4 zásadně jen na zasněžené silnici nebo mokré trávě apod. Nemám s tím problém vyleze to všude a dokonce to na sněhu i parádně sedí. Jen poslední dobou se mi ozývá zepředu vrzání jak když se dře guma o gumu. Zajímavé že ne v tahu ale pokud uberu plyn a brdí motor. Po zahřátí se vrzání ztrácí. Setkal jste se s tím někdo. Díky za odpověď. jarda

2009-02-16 11:50:56

Zdar, to spíš vypadá na klínovej řemen, couvneš když vyřazuješ zpátky na zadní náhon? Když ne, tak se ti předek sice vyřadí ale je furt unášen! Zkus to prohlídnout na kanále. hoj

2009-02-17 07:46:53

Zdravím, je fakt že necouvám když vyřazuji zpět na zadek, ale vrzání se ozývá výhradně při zařazení 4H i když dnes ráno to skoro nevrzlo. Díky za odpověď. Jarda

2009-02-17 08:04:33

Zdar, zkontroluj olej v předním difu a skříni přep. pohonu. Jezdíš s vyší spotřebou pokud je i JEN UNÁŠEN předek. Hoj

2009-02-17 12:18:41

Zdravím,

Pod tím dojmem že s zařazeným 4x4 je vyšší spotřeba taky předek vyřadím hned jak vyjedu kopec, ale jak to vlastně s tou spotřebou je? Když beru v úvahu že jedu po cestě s vrstvou sněhu, ať už rovnika nebo kopec, jedu na dvojku sem tam trojku není ta spotřeba téměř stejná jako se zařazeným předkem? a je to s 4x4 jistější jet po sněhu. Máte podobnou zkušenost?

2009-02-17 12:27:20

pokud je souvislá vrstva sněhu jezdím na 4x4 stále. je fakt že spotřeba je podstatně vyšší ale připadá mi to o hodně bezpečnější

2009-02-17 12:27:22

pokud je souvislá vrstva sněhu jezdím na 4x4 stále. je fakt že spotřeba je podstatně vyšší ale připadá mi to o hodně bezpečnější

2009-02-17 12:29:39

Zdar, veškerý pohyb je o valivém odporu a tření (spotřeba) a že jízda na sněhu se zařazeným 4x4 je bezpečnější netřeba diskutovat hoj

2009-02-25 23:57:37

Ahojte, stalo se mi, že jsem se ve svahu na louce cca 20cm sněhu dost slušně potrápil (5dv.,2,0 benz), vím není to auto na extrémy, ale rozjezd na vrstvě sněhu byl masakr (zkoušel jsem redukci i 4X4) . Uvažuju o koupi řetězů, myslíte že to má smysl. Do terénu vyražím tak 1x tydně a aktuálně pořebuju projet i 30-40 cm sněhu. Je to pro auto vůbec bezpečné. Díky za info, jestli má někdo zkušenost. Zdarec.

2009-02-26 12:38:53

Kolego to je na traktor ne na auto, a ty řetězy stopro. zdar.

2009-02-27 05:46:31

Zdravím, já bych se nejprve porozhlédl po odpovídajících pneumatikách (nějaké do sněhu), Není to sice tak účinné jako sněhové řetězy, ale je to pohodlnější než často nasazovat řetězy. Já trápím Vitaru ve sněhu každý den a jednoznačně limitem je taková výška sněhu když si to sedne na břicho. Řětězy bych spíš dával na ujetý sníh nebo led. - můj názor


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8