Fórum - Téma


POUŽÍVÁNÍ 4X4


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick I POUŽÍVÁNÍ 4X4

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick I


1  2  3  4  5 ......... 8

Fulda  
Petr
2009-02-27 15:48:13

Ahoj, máme teď na služebáku ( Santana PS 350 - licenční Vitara) tyhle gumy Bridgestone DMZ3 RBT a průjezdnost ves něhu je celkem slušná, čas od času nám nestihnout prohrnout silnici do práce, tak jezdíme skrz vrstvu sněhu a jazyky. Zatím nejlepší gumy co jsme měli. Pak už je opravdu limitem světlá výška, kdy to sedne na břicho

2009-02-27 16:39:53

Mám obuto Dunlop SJ6 a sníh na Kladensku není překážkou, báječně se na nich rajtuje. zdar, ať se daří.

2009-03-31 23:11:18

no jo pánové - G.Vitara je už relativně těžká - já ji letos pěkně "otestova" a mé zkušenosti jsou následující (ještě dodám, že jsem ji kupoval právě kvůli zimě na chalupě...):

čerstvý sníh v pohodě - klidně i do výše předního chladiče, jakmile je ale težký nebo take nebo se hrne tak si hrce na břicho a to nepomůže vůbec nic - jen lopata ( vlastní zkušenost). Dále je problém mokrá louka bole - tam se auto prohrabuje a nemůže zabrat za nic pevného, takže je to soda....

a fakt to chce pořádný traktory....

Jinak u auta chybí uzávěrka diferenciálu....

zdar

2009-06-19 12:26:00

zdarec!do terénu a i do sněhu to chce zvednout světlou výšku, pořádný drapáky a případně naviják.Jinak si opravdu hrábne a sedne a nic nepomuže.Uzávěrka opravdu chybí.A řetězy bych si pořídil i kdybych měl pořádný obutí.

2009-09-04 20:26:37

ahoj mám novou grand vitaru 07 DDIS. Chtěl jsem se zeptat někoho kdo rozumí pohonu 4x4. V zimně když jsem jezdil do sněhu a projížděl jsem sněhem jsem i zapadl. kluci to natáčeli. Když jsem zhlédl poté můj boj s terém, tak jsem si všiml, že jedno kolo se točilo naprázdno, protože nemělo přilnavost a ostatní kola se netočila. Neměla by 4x4 fungovat tak,že se točí všechna kola???? Díky za odpověd

2009-09-04 20:54:58

To je normální, vlivem diferáku se protáčí kolo s menší adhezí. Zabránit se tomu dá použitím závěru diferenciálu( tzv. uzávěrky ), který funkci diferenciálu ruší. Ale Vitara uzávěrku nemá, takže nezbývá než se s tím terénem poprat.

2009-09-05 11:20:42

Aha díky. Já si to myslel, ale raději jsem se chtěl zeptat. Jediné co jsem se dočetl je to, že uzávěrku nahrazuje lehce elektronika,která má nějakým způsobem kola přibrždovat,ale uzamknutí na trvdo to asi nenahradí,co??? Jaké používáte zimní gumy???

2009-11-26 22:56:44

ježíšmarjá,člověče,ty máš otázky...

Samozřejmě GV od r.v.2005 uzávěrku mezinápravového diferenciálu MÁ! a to velice dobře fungující.Z toho,co popisuješ,vyplývá že auto neumíš používat-sorry,ale asi to tak bude...

Takže v kostce:

  • normální jízda po silnici-je jedno,jestli suché nebo mokré-režim 4H
  • sníh,led na silnici,mokrá tráva,šotolina-režim 4H lock-což je ta uzávěra mezinápravového difu -možno zařadit až do rychlosti 100 km/hod (starší generace nic takového nemá,stejně jako stálý pohon 4x4-tak pozor na mystifikace od majitelů těchto kousků!! )
  • bláto,hluboký sníh,řeka,písek-zkrátka sračky-režim 4L lock,což je redukce.Při zařazení redukce NESMÍŠ jet pod plynem,jinak auto zahrabešJe to o využití maximálního krouťáku,plyn musíš dávkovat velice citlivě.Pak se z Vitary stává tank a prakticky nic jí nezastaví!

K tvým starším příspěvkům:

  • spotřeba je velice,velice závislá na stylu jízdy-přeci jen stálá čtyřkola,hmotnost a čelní odpor dělají své.Taky mi trvalo,než jsem se naučil jet trochu na spotřebu,ale nebýt přitom brzda provozu.Zkrátka-zkus auto rozjet na požadovanou rychlost-například 90 km/hod.Sleduj údaj okamžité spotřeby.Při dosáhnutí rychlosti chvíli jeď s pedálem plynu ve stejné poloze,ale po chvilce mu začni trochu-velice jemně-povolovat.Po chvíli budeš překvapen,že rychlost zůstává,ale spotřeba klesá! Fakt to funguje,chce to jen cvik a cit v noze Já jsem teď na průměru kolem osmi litrů,na letních gumách klidně i 7,5-7,7 na sto,což jde.Jezdit za míň už hraničí s tím,být vyloženě za slimáka
  • řazení-neřeš to,lepší to nebude!Hlavně řadit ze 4 na 3 jde opravdu ztuha-jakoby přes zuby.Jediné řešení je použití meziplynu-opět otázka cviku.

Co se týká použití Vitary za ztížených podmínek,doporučil bych ti nějaké menší školení od někoho zkušenějšího.Pak budeš opavdu překvapen,co toto auto dokáže! Věř mi,že v terénu mnoho konkurentů nemá

Tak ať se daří a Vitara nezlobí!

2009-11-29 20:50:57

ahoj. díky za reakci. Ale jsem tak trochu zmateny. někdo píše tak a někdo zase tak. Podle mého má Vitara uzávěrku diferenciálu. Klasicky 4h jede 43 předek :57 zadek. Pokud jedu ve sněhu blátě a tak dám 4h lock je to poměr 50:50 předek i zadek. Pak je 4l lock což je redukce. Ale nikde nepíšou o mezinápravové úzávěrce. Co jsem se dočetl tak to právě nahrazuje jen ta elektronika lehkým přibrždováním kol. Což tady někteří popisují a snaží se to řešit. Vypnutím systému TCS. Tak nevím. ale určitě čekám odpověd. Když jsem jezdil s vitarou minulý rok v zimě, tak jsem na 4H lock což je právě 50:50 dojel dál, než na redukci. A právě od redukce bych čekal lepší vlastnosti. Když jsem stoupal do kopce ve sněhu na redukci, začala hrabat . Jinak teď jezdím s vitarou zhruba tak kolem 8.5 litru na sto. Což si myslím, že se dá. Určitě v zime spotřeba půjde zase nahoru. No a budu se opět snažit překonávat nějaké ty sněhové překážky s novýma zkušenostma. Minulý rok jsem tak trochu bojoval... Ale možná jsem chtěl po vitaře moc. No uvídíme. Zatím

2009-11-29 23:25:55

ne ne,určitě jsi nechtěl moc,ale jak správně píšeš-jsi trochu zmatený...

Ta uzávěrka mezinápravového difu je právě to 4H lock,to způsobí-jak název napovídá -uzavření diferenciálu mezi nápravami v poměru 50:50 ! Obě nápravy pak tedy hrabou stejně a předejde se tím i mírné přetáčivosti.Taktéž chování vozidla při průjezdu místem s nízkou adhezí se zlepší. Ve sněhu a blátě ti tato funkce vystačí v 90 % případů.

Ta elektronika,jak píšeš,je systém esp,ten s redukcí nemá VUBEC nic společného!!Je to jen elektronický pomocník nahrazující chyby řidiče na silnici,ale pro jízdu v terénu je na obtížPři použití redukce ho vypni!

Tu redukci,jak jsem již poukazoval,musíš umět používat. Zjednodušeně řečeno ji využiješ hlavně při velmi prudkém stoupání na kluzkém povrchu.Musíš mít i dostatečnou rychlost při najetí do kritického místa,jinak zhruba zdvojnásobená síla motoru zapříčiní,že se zahrabeš!Na rovině a s redukcí se rozjížděj na dvojku,jinak se opět zahrabeš!Pokud nemáš nikoho,kdo by ti jízdu v terénu a celkové používání auta vysvětlil,zkus si aspoň najít různá videa na netu-třeba na youtube si zadej grand vitara a uvidíš,kam až se dá vyjet

Je škoda,že jsi z auta zklamaný,ale věř mi-chyba bude v tom článku mezi sedadlem a volantem...nic ve zlým ,spíš se tě snažím trochu nakopnout!

Btw-myslím,že by nebylo od věci uspořádat si takové setkání,kde bychom si trochu zajezdili -co říkáte i vy,ostatní? Byl by zájem?

2009-11-30 13:26:58

no ale pokud kouknete trochu zpátky, tak pan Marcel tady píše, že chybí vitaře právě uzávěrka kolového diferáku. mezinápravový vitara má, to je předek zadek,?? Jak sám pan Marcel píše. Pohon bude na nápravu stejný, předek i zadek,, ale jak mile se protočí například obě kola na pravé straně, tak levé se točit nebudou a vitara stojí??? není to tak???

2009-11-30 16:17:58

Ne,ne a ještě jednou ne,milý příteli!

Dobře si prohlédni fotky u Marcelova profilu-vlastní Vitaru předchozí generaceTa má stálý pohon pouze na ZADNÍ nápravu,předek se připojuje ručně a uzávěrku nemá vůbec.(nemýlím-li se)

Naše Vitary již mají stálý pohon na VŠECHNA kola + uzávěrku mezinápravového diferenciálu + redukci.

Ostatně vše je dobře popsáno i v návodu na použití vozidla.

A pokud mi stále ještě nevěříš,u prodejce bys jim snad už věřit mohl...??

Předchozí generace Vitar bylo vynikající auto,ale u nové generace zůstalo z předchůdce prakticky jen jméno.Jedná se o úplně odlišný automobil,a to právě v použití stálého pohonu 4 x 4.

Nevím,Marcel se ti snažil určitě v dobré víře poradit,ale asi si neuvědomil,že jeho auto je od tvého diametrálně odlišné.

Klidně se ptej dál,jestli máš ještě něco na srdci-zatím ahoj!

2009-11-30 18:52:22

je to přesně jak píše d.a.m.,nová grandvitara má úplně jiný pohon než předchozí grandvitara,současná má opravdu stálý pohon 4x4,minulou generaci doma máme,má zadní náhon,předek se dá přiřadit,dělá se to ručně,je tam označení 2H,4H,4L,navíc předchozí grandka má ještě žebřinový rám,ta nová má samonosnou karoserii,do které je rám vsazený

2009-11-30 19:27:30

Omlouvám se za mystifikaci, měl jsem na mysli starší typ Vitary, která má přiřaditelný předek + redukci. V posledním modelu Grandvitary jsem nikdy nejel, takže nevím jak to tam ti japonci vyřešili. Vím jenom, že tam je víc elektroniky a snad to nemá ani nosný rám a tuhou zadní nápravu. Jestli kecám, tak mě opravte. Má to blíž k SUV, než k teréňáku, a to není nic pro mě. Když jsem měl kdysi Ladu Nivu, ta měla taky mezináprvovej dif s uzávěrkou, tudíž stálý 4x4. No a když se dala uzávěrka tak se oba kardany točily stejně, to je to samý, když na staré Vitaře zařadím předek. Ale já ho můž na silnici vyřadit, což na Nivě nešlo, a ta nová Grandvitara bude na tom stejně, i Landrover Discovery a myslím i Defender. No nic, trochu jsem se rozepsal, offroady jsou mým dlouhodobým koníčkem, ale trochu drahým. Tak se mějte, offroadu zdar.

2009-11-30 20:52:50

Zdarec chlapi!

Marceli,v několika bodech si tě dovolím opravit:

  • rám má i nová Vitara,je integrovaný do karoserie.Má to za důsledek vynikající tuhost,která se projeví hlavně v terénu,a nízko položené těžiště,což způsobuje,že na silnici se Vitara chová skoro jako normální osobák.Zadní náprava už,jak správně uvádíš,není tuhá,ale tvořena dvěma nezávislými rameny
  • uzávěra difu a redukce se sice řadí "čudlíkem" a ne pákou,jako dřív,ale na funkci to nemá vůbec vliv.Vše ostatní je poctivé železo a Suzuki tak zůstala věrná tradici.Z tohoto hlediska je téměř nepřípustné zařazovat Vitaru do kategorie SUV,zůstala opravdu poctivým offroadem,pouze se zlepšilo použití pro normální,silniční provoz.
  • nesouhlasím s tím,že je výhodnější mít vypínatelný předek,ale to je samozřejmě věc názoru.Myslím si ale,že je výhodnější mít stálý 4wd,už jen kvůli jízdním vlastnostem za nenadále zhoršených podmínek.Zamezí se tím vrozené přetáčivosti zadku.Ostatně,tímto se Suzuki vyrovnala Subaru.Asi jediná nevýhoda tohoto řešení je vyšší spotřeba...
  • taktéž nesouhlasím s "přemírou" elektroniky-já třeba ani nemám ESP,a jsem za to i rád-nechci,aby za mě řídil jakýsi Robot Emil

Vitara je opravdu povedený auto,který prostě miluju.Dá se použít jako vůz pro každodenní ježdění,tak jako náčiní do opravdového TERÉNU.

Z kategorie SUV konkurenta nemá a z offroadů vyjede víc snad jen UAZ a zmíněná NIVA (ale pozor-limitujícím faktorem jsou samozřejmě vhodné gumy ...a vhodný řidič )

Je to auto,které má opodstatnění,narozdíl od zženštilých rádobyteréňáků ostatních výrobců.

Chlapi,co tak nějaký sraz???

P.S. můžu vás všechny poprosit,jestli byste si přečetli mojí recenzi na Vitaru?Jsem zvědavej,co na ní řeknou další suzukisti! Odkaz je v sekcích VITARA a O VOZECH UŽIVATELU.....Dík!!

2009-12-01 10:52:55

Novou vitaru řadí mezi SUV právě kvůli samonosné karoserii,je v ní zakomponovaný rám,to sice ano,ale nová vitara proti staré vitaře přišla o výhodu skřižitelnosti náprav,ale žebřinový rám nikdo nedokáže vyladit pro komfortní jízdu na silnici,proto museli kluci v suzuki od tohoto řešení ustoupit a udělat karoserii samonosnou,holt je to módní trend si kupovat SUV,ale nikdy s nim nevjet do terénu a lidé by si přestali kupovat vitaru s žebřinovym rámem kvůli nepohodlnosti na normální silnici,proto ještě starou vitaru můžeme řadit mezi klasické off-roady,ale novou vitaru právě kvůli té samonosné karoserii už řadíme do SUV,ona má sice zakomponovaný ten rám,ale ten zlepšuje pouze tuhost,aby se karoserie tolik nekroutila,ale nezávislé zavěšení kol ti neposkytne takovou skřižitelnost jako náprava tuhá,ale to se uplatní spíš už v těžším terénu,jinak je nová grandvitara opravdu moc povedá a opravdu skvělá v terénu,před jejíma schopnostma smekám klobouk

2009-12-01 20:24:59

jo jo,souhlas-ty dvě konstrukce náprav nelze srovnávat-křížení tuhé zadní nápravy je skutečně někde jinde

U současného modelu,myslím si,se podařil velmi zdařilý kompromis-vlastnosti v terénu jsou stále vynikající ( troufám si říct,že pro většinu majitelů i nevyužitelné ), a chování na silnici se neuvěřitelně zlepšilo.

Dneska při cestě z práce jsem si byl trochu zablbnout na pastvninách,které používáme pro výcvik psů.Jedná se o velkou,poměrně členitou louku,dnes řádně podmáčenou a blátivou.Opět se mi potvrdily poznatky pro použití redukce,a sice to,že s normálními zimními gumami je redukce použitelná hlavně při prudkých sjezdech,kdy můžeme využít brzdný účinek motoru.Dále pak samozřejmě v prudkém stoupání,ale pozor-jen na tvrdém podkladu!Při jízdě na redukci řidič nedocílí požadované rychlosti a právě v místech,kde se "láme chleba",začne auto bezmocně hrabat.Jiné by to samozřejmě bylo na skutečně terénních gumách!

Takto,pokud se nejedná zrovna o extrém,je výhodnější nechat normální pohon 4x4 ( i ten toho zvládne až až...),popřípadě jen uzavřít mezinápravový dif.Pokud se dá jet určitou rychlostí,docílí tak člověk výtečných výsledků.

Sakra,kdy už bude konečně sníh?!? Tak zatím čuss!!

2009-12-03 00:26:16

Zdarec lidi, tak jsem zjistil, že nejhorší terém je kopec s mokrou trávou popřípadě bahnem. Vím že obutí na to není dělaný, ale mam v plánu koupit sněžný řetězy, protože bych řekl, že do kopce potřebuje jen popostrčit aby se za nějakej ten drn chytla. A bude se to hodit i na ten samej teren až napadne snížek. Nemá někdo tipa nebo zkušenosti s nějakejma řetězama. V brožuře jsem se dočet jen ať je nasadím na zadek. Líbej se mi PEWAG Sportmatik SUV sněhové řetězy SUV 79. Tak hurá do terénu.

2009-12-05 07:57:13

x

2009-12-05 07:57:19

x


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 8