Fórum - Téma


Powerbanka aneb krabička poslední záchrany


Fórum Pokec všeobecný Powerbanka aneb krabička poslední záchrany




MilanT  
Milan
2017-01-08 21:55:55

Zajímavé recenze i video. Až skoro neuvěřitelné.

Vozíte s sebou něco podobného nebo mimo civilizaci spoléháte na asistenční služby (v případě nevybitého mobilu), startovací kabely (v případě ochotného okolojedoucího), vozíte záložní baterii nebo plně důvěřujete té svojí jediné?

Tohle vypadá jako sofistikovaná dobře udělaná KPZ. Nebo nesmysl?

https://www.alza.cz/hobby...968921.htm?catid=18857379

Easy to Use Car Jump Starter  |  Více info

More details at

If your car won't start don't call a tow truck service or wait on the side of the road for help. Use the PowerAll with the jumper cables to start your car battery in a matter of seconds. Keep it in the glove box at all times and you can use it multiple times. It's easy and convenient to use that every driver should have one.

2017-01-08 22:41:22

milant:

Mně připadá skoro neuvěřitelné, že v tom videu někdo odpojí plus z vozidlové baterie, připojí na něj tu KáPéZetku, nastartuje s ní motor a potom při běžícím motoru to zase odpojí a nechá běžet motor bez zátěže baterií ...

Elektronika v alternátoru a nejen tam, se štěstím musí jenom tetelit

MilanT  
Milan
2017-01-09 06:50:27

plukovník:

Otázkou je, jak elektronika vozu vyhodnotí ten odpojený akumulátor. Jako vybitý akumulátor s nekonečně velkým odporem? Nebo autor videa shodit klíňák od altíku? Nebo připojil ke startéru jiný akumulátor schovaný mimo záběr?

Podobných videí je na internetu mraky a netuším, jak dokázat funkčnost "KPZ" právě bez odpojení aku.

2017-01-09 07:06:52

Nevozím sebou nic.On tu baterii odpojil pravděpodobně protože kdyby to napojil na tu vybitou tak mu to ten zálozní zdroj vycucne a nenastartoval by.Ale štasné řešení to asi není.Ale když dnes zajedeš do Lídlu můžeš to vyzkoušet:

http://www.lidl.cz/cs/nab...ction=showDetail&id=67267

2017-01-09 07:35:47

robert1969:

Kdyby nebyla porušena zásada, že při startu a během doby kdy běží motor NESMÍ být odpojena baterie, tak by to fungovat mohlo.

Ovšem nikoliv za mrazu, ale za tepla, případně v situaci kdy motor byl předtím již zahřátý!?!?

V takovém případě je starovací proud tak do 50 A.

Když bude vozidlová baterie (vybitá, nikoliv vadná) připojena a k ní paralelně také ta powerbanka, bude se ta vozidlová chovat jako velký kondenzátor, který během krátké chvíle před startem naakumuluje určité množství energie z té "KPZ" a pak to k nastartování stačí.

Samozřejmě, pokud se to bude praktikovat častěji, články v powerbance půjdou rychle do prdele a možná, že dokonce explodují, protože v nich těžko bude příslušná bezpečnostní pojistka.

P.S.

Ten člověk z té ukázky musí být totální pitomec a může na to doplatit mnoho dalších hlupáků...

MilanT  
Milan
2017-01-09 08:41:03

robert1969:

O té lidlovské vím. Ale pořád mám nějaký psychický blok kupovat autodoplňky vedle regálu s váženou mrkví a francouzského vína za 39 korun.

Ale to je můj problém

2017-01-09 09:00:46

milant:

Já mám zase psychický blok kupovat cokoliv někde, kde "davy důchodců, tam stály a stály..."

2017-01-09 11:31:58

Zdar pánové,

také NATO zírám jako blázen! Žádnou PB nemám ani jsem ji nezkoumal, ale těch 50A (u té V8 bych se divil, že by se s nimi spokojila), no nevím, zda by to dala. Kdyby i dala (modelářské elektromotory také cucají desítky A), jistě by se to odrazilo na její životnosti. Ony ty Li... jsou háklivé prakticky na všechno... Také jsem dost padal do mdlob, když od PB odpojil přívody (ukládání altíku o život), ale i před tím kdy motor naskočil a jistě se snažil PB nabíjet. Ono to byla speciální PB pro startování aut? Protože běžná dává 5V a to by asi nefungovalo. Kdo má na auto z onoho pokusu, mohl by mít i na slušnou baterku (předpokládané úmrtí předem avizuje, ne že ne) či někoho, kdo by mu to ohlídal, když sám je trdlo... Ono občas někdo pokusy se startováním dělá (naposled jsem viděl s převratnými bateriemi od CZ firmy HE3DA), ale je to asi jen pro zajímavost.

Osobně jsem proti power bankám dost zaujatý. Přijde mi blbé nabíjet jednu baterku jinou. Divím se, že na to ještě neskočili ekologisté. Pochopil bych, kdyby v návodu doporučovali vybitou baterii vyjmout a zařízení provozovat na PB (zde se mi vybavuje starý vtip o ruských digitálkách a jejich bat). Nevím, zda by nebylo rozumnější (levnější jistě) mít náhradí bat. k onomu zařízení bez kterého se holt neobejdu...

Tož tak.

2017-01-09 12:07:12

brtník:

Kdyby ta PB z Alzy byla od fy HE3DA tak by to určitě startovalo. Tyto "revoluční" baterie mají tu velkou výhodu, že při stejné velikosti mají desetkrát vyšší "watáž" než standartní baterie.

Jejich nevýhodou ovšem je, že také více než desetkrát vyšší cenu a to se asi hned tak nezmění.

Power banka z Alzy za 20 000,- by byla asi těžko prodejná.

Myslím, že než nosit v kapse nějakou takovou elektrickou "krabičku poslední záchrany",je lepší vybavit své vozidlo pořádnou baterií zn. Optima...

2017-01-09 12:39:13

plukovník:

Myslím, že mluvíme stejnou řečí.

2017-01-09 12:40:32

Jsem překvapen, že může malá powerbank natočit motor. Určitě bych po nastartování nejprve připojil akumulátor, potom odpojil powerbank.

Jiná řešení jsem nedávno nalezl v tématech ultrakapacitory nebo superkondenzátory. Tam lze řešit i to, že baterie má sice ještě napětí, ale její velký odpor (zima nebo vybití) již nedovolí start. Zde jeden z mnohých příkladů: (viz přiložené video) .

Nabití kondenzátorů a nepatrný odpor dovolí natočit i prochladlý motor. Nemohu najít již starší video, kde superkapacitátory byly použity náhradou za baterii. Asi se neosvědčilo.

Mám bohužel vyzkoušené, že slabá baterie u SSS nedovolí start ani roztlačením. Jak příliš klesne napětí, čerpadélko paliva neudělá potřebný tlak a motor nenastartuje. U automatických převodovek nelze ani to.

Zcela jistě když správně dobíjíme, je dobrá olověná baterie důvod na 4 - 5 let zapomenout na její existenci.

Kranking Ultracapacitor by Aartech Solonics- For cold starting problems.avi  |  Více info

About Kranking

The KranKing® range of Ultracapacitors has been specially designed for engine-cranking applications. They can greatly reduce the burden on lead-acid batteries during engine-starting (cranking), enabling a substantial reduction in the battery-size, and improved battery-life. Unlike batteries whose service life seldom exceeds 1000 cycles, KranKing® devices have proven their performance for over 300,000 cycles, between -45°C to 55°C!! Thus, the overall reliability of the engine-cranking system can be greatly enhanced.

Kindly Contact us at-

Email - info@aartechsolonics.com

Landline - +91-755-2463593/4276335

Mobile - +91-9993091165

For more information please visit

Website -

Website -

Linked In-

Facebook -

2017-01-09 12:50:53

misa:

Ono nejde ani tak o to, že čerpadlo nenatlakuje, ale spíš o to, že pokud klesne napětí pod sedm voltů, řídící jednotka nenaběhne do provozního režimu a tedy ani nepoveluje zapalovací soustavu.

2017-01-13 14:15:19

A konečně se mi podařilo najít dvě videa, popisující použití ultrakondenzátorů jako starovací baterie.

Zde je sic nesprávné použití ale účinek startování je zřejmý. Z hlediska nabíjení nezaručí rovnoměrné nabití jednotlivývh kondenzátorů a nepřekročení maximálního povoleného napětí 2,7V na jeden!

https://www.youtube.com/w...z3x_kYq3mHM#t=376.9038502

Tohle nabíjení ano:

https://www.youtube.com/watch?v=zRWq_ZxvjY0

Replacing My Car Battery with Capacitors! 12V BoostPack Update  |  Více info

Testing to see if capacitors can make a traditional 12V battery obsolete. Plus an update on the original BoostPack.

LaserSaber online store at:

BoostPack in freezing temperatures update video:

More info and links to parts at:

2017-03-30 19:40:12

Hodně hloupej vtip


Odpovědět