Fórum - Téma


prasklá těhlice


Fórum Swift IV prasklá těhlice

Informace o modelu: Suzuki Swift IV

Diskuze o vozidlu

2003 Swift IV

11 diskuzí

Výkon motoru 39 kW (53 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.

Naše Suzuki slouží jako druhý malý vůz, jinak máme pro naše potřeby Ford transit, ale i přes svoje rozměry pojme 5 naši psů, mají 40 kg, dvě děti, nákup a dva dospělé Dále už v něm cestovaly naše kozy k veterináři a králičí samice Belgický obr na ...



2015-03-14 17:19:34

Máme problém, z neznámých příčin při nájezdu na dálnici upadlo kolo, auto se slušně proletělo příkopem, naštěstí se posádce nic nestalo a ve finále auto to ustálo taky dobře. Jako příčina upadnutí kola, byla prasklá těhlice, na té to vázlo dost dlouho, na tento model skoro nešla najít... už ji máme, ale jak se u toho střídali dva opraváři, někdo ztratil šrouby a taky držák ramene.. poloosa je vyměněná, rameno taky, te´d ta těhlice. Ale je problém s tím držákem a šroubama, nemá někdo náhodou doma? prosím Potřebujeme alespoň přejet, auto nám odtahovka dala na rovné místo, ale to místo není naše a je problém, potřebujeme auto alespoň přemístit, na náš pozemek a dál opravit. Pokud jste někdo z okr. Beroun, nebo Rokycany, případně Příbram a máte zkušenosti s úpravou karoserie, prosím ozvěte se. Partner je svářeč, a po neochotě opravářů to hodlá vzít do vlastních rukou Všem díky a zdravím

 jaski
Martin Jaskevič
2015-03-14 17:43:17

dita: Hehe a pak si dej k někomu něco opravit :). Ještěže neztratili celý to auto. Ale nějak se mi nechce věřit, že je složitý na tenhle typ sehnat náhradní díly. Vždyť se tyhle auta válí na každym rohu a hodně věcí je kompatibilních se starou verzí (nevim jestli zrovna těhlice). O jaký šrouby se jedná? Jestli třeba ty, co drží tlumič, tak bych tam jenom na přejetí dal klasický šrouby a vůbec to neřešil.

2015-03-14 19:52:33

ahoj jen pro upřesněný,neupadl spíš prohnilý tlumič,těhlice nepraskne jen tak

2015-03-14 21:24:31

Ahoj, ne v nápravě není nic nahnilého, ta praslá část byla i na té těhlici vidět... ono se jich moc nevyrábí, protože se nepočítá s tím, že by se tento díl pos... navíc bylo po STK, nikde žádný problém a prostě prásk. druhovýrobě proto díl není a když jsme ho sehnali na vrakáči v Holohlavech, tak přes uedení, že je třeba díl na pravou stranu,poslali levý a ještě s pos.. ložiskem. Auto kelly a podobní vůbec neměli, jen na 1,3 obsah, ale zase nikdo nedokázal říct, že půjde dát na naše... to byla anabáze s těhlicí, jinak poloosa a rameno, kteří to nějak odnesli už při cestě mimo vozoku, ty nebyl problém a potom se provalilo, že to někdo z nich ztratil, ten úchyt a šrouby. O opraváři u nás, nechci už ani slyšet, už nám nejezdí ani Transit, který normálně sloužil, než nám prasknul řemen od vodní pumpy a serva, já tam do dílen ještě s autem přijela, při výměně nějak hnul s kladkama a auto už nenastartovalo, potkali se ventili... teď je jinde, výměna motoru, který byl super, auto při plném naložení, jako že máme 8 psů, mají tam každý svoje ležení, naše věci a my všichni, tak jezdilo do 7 litrů a teď je motor v pr.... a oprava se vleče a 17 tis. už je v autě.. Na vrakáčích kde mají Suzuki, mě většinou zadrželi, že to je mladý rok.. nebo máte někdo nějaký tip na dobré Suzuki vrakoviště? Ten držák musíme sehnat. Jinak auto se dnes opravdu přemístilo, samo, ale s těhlicí na leou stranu, dodělaným proizorně chybějícím díle a někde to dokonce jistilo bukové prkýnko Nevím jak, ale drahá polovička s ním přejela a zaparkovala, dodám foto, jak to upravil, ale zatáčelo a kolo se točilo. teď už doladit ten zbytek a asi co půjde tak sami, než se zase něco ztratí, nebo potkají ventili, jsme dost na autech odkázaní, tohle je už moc tak prosím, alespoň o tip na nějaké to šikovné vrakoviště, děkuji a zdravím

 jaski
Martin Jaskevič
2015-03-14 22:01:50

dita: Místo shánění těhlice v kelly (což teda úplně nechápu, protože zrovna tyhle díly kupovat, to musí být cenová sebevražda a jen ta těhlice převýší cenu auta ), se stačilo zeptat zde. Na aukru a ve všech bazarech je hromada inzerátů typu: prodám díly ze swifta atd. Stačí se jen podívat. Navíc 1.0 a 1.3 se liší akorát tak v motoru a převodovce plus pár dílů okolo, který s tím souvisí takže tam klidně můžeš dát těhlici z čeho chceš. A pořád nevim, jaký držák ztratili.

2015-03-15 10:33:43

Díky, to jsem potřebovala slyšet, že jde použít i díly z jiného obsahu, jenže to nám nikdo nedokázal zodpovědět.. , to že je nějaké fórum o Suzuki, mě došlo, až když jsem našla, že Transit má taky svoje. Od místních opravářů už raději nic chtít nebudeme. Pokusím se dodat foto, kde bude jasné, co tam asi chybí a dodám i foto provizorního přesunu a imrovizace na nápravě Od jiného chytráka od stolu, jsme se dozvěděli, že to máme sešrotovat..., no auto po jednom majiteli, které bez problémů do teď sloužilo, kvůli blbé těhlici, to mě přijde fakt jako trochu řešení slabocha. Ještě budeme muset sehnat nějaké plasty, přední nárazník a vyrovnat trochu zmáčklý předek, ale na to, co se s autem dělo, tak se tváří dobře Ještě se zeptám, když je v přední části mírně zdeformovaná deformační zóna, je lepší to celé vyříznout, napravit mimo, protože tu možnost máme, nebo to nechat rovnat jako celek? to vrácení na místo by proběhlo fakt kvalitním svárem. Partner je svářeč pro elmi silné sváry, vše co vytvoří se kontroluje ultrazvukem a olejem, takže to umístění zpět, by bylo fakt spolehlivé. ještě tak to svěřit nějakému opraváři a nemáme zase kus auta Díky z reakci, to jsem nečekala, že budete tak rychlí

 jaski
Martin Jaskevič
2015-03-15 15:58:06

dita: Záleží jak moc je to zohýbaný. Pokud trochu ohnutý, tak na to kašlat. Zpětným navařením se vše akorát opálí a o to rychlejš to začne reznout. Trochu ohlý plechy na předku jsou nic oproti korozí prolezlýmu swišti. Tyhle auta nemají žádnou antikorozní úpravu a 10 let starý auto je schopný mít nosníky držící u karoserie pouze barvou a místo podlahy pouze koberec- vlastní zkušenost (proto řešení sešrotovat bych nebral jako řešení slabocha, protože tyhle auta jsou na tom v tomhle ohledu fakt bídně). Doporučuju pokud už je to takhle rozebraný, důkladně "šroubovákovým" testem prozkoumat prahy, podlahu a hlavně nosníky. Zde na fóru se dá dohledat, jak může takový nosník na jinak krásně fungujícím a vylešteném autě vypadat. A nebát se toho a pořádně dloubnout. Tohle bych udělal jako první než bych sháněl těhlice a půl auta kolem. Protože je taky možnost, že zjistíš, že šrot nebude zase až tak špatný řešení. Případný vyvaření taky jde udělat, ale to už záleží na tvých preferencích, jestli se to vyplatí časově atd. Tohle ale jedině samodomo, protože tohle servis dělat nebude- moc velká zodpovědnost vařit nosníky zpět. Přeji hodně zdaru .

2015-03-16 01:22:15

Náš " svišť" nemá nikde žádnou korozi, opravdu, je naprosto v pohodě, až na tu těhlici, ten ohnutý problém a poškozené plasty, něco málo

2015-03-16 01:33:51

Ještě pro Jaski tak jsi si dělal legraci, že mohl ztratit opravář celé auto, zítra jdu ráno na policii, ohledně Transita. Už je v opravě 6 týdnů, jedna výmluva za druhou, 16 tis. v prdeli a auto taky.... už jsem dala ultimátum, že bude hotoé 10, jinak bude v pátrání, výmluva na elektriku, potm, že bude v páte, v sobotu... auto mělo být celou dobu v Plzni, už jsem začala si spojoat, proč ta poptávka, po dokladech, pojistce, aujto prostě někde vydělává lepším případě a v horším může vozit kradená auta na ozíku, smí tahat téměř 5 tun. je to obrovská dodávka. My bez aut pěkně nahraní a potřebujeme je k obživě.-) Dnes, když teda mělo fakt už ečer být, protže někdo zamlk dílnu, najednou se dozvím, že má defekt někde u rožmitálu a že to vymění a přijede... na dotaz jak, normálně, má to ale háček, hever, klíč a rezerva jsou u nás na dvoře.-) nakonec dotyčný, co jej měl opravit přiznává, že u něj ani není, no samo tam nedojelo...... je to ůbec možný, mít takové štěstí na opraváře tak se ta legrace mění ve skutečnost u druhého auta, to snad není možné

 jaski
Martin Jaskevič

dita, 2015-03-16 01:22:15 napsal:

Náš " svišť" nemá nikde žádnou korozi, opravdu, je naprosto v pohodě, až na tu těhlici, ten ohnutý problém a poškozené plasty, něco málo ..

2015-03-16 07:03:57

dita: Promiň, ale tohle dokud neuvidím, tak tomu zřejmě neuvěřím a možná ani po tom, co to uvidím .

2015-03-16 10:41:52

dita:

...mít takové štěstí na opraváře

Co se divíš Vždyť povolání autoopraváře je stejně "nečisté", jako povolání kata, nebo celníka.

Proto také v kostele tyto profese mohou sedět pouze v zadních lavicích.

Rozdíl je pouze v tom, že ani kati, ani celníci většinou nebývají zloději a podvodníci.


Odpovědět