Fórum - Téma


Pravidelné servis. prohlídky ve značkovém servisu


Fórum SX4 I Pravidelné servis. prohlídky ve značkovém servisu

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2014-01-14 09:16:32

Zatím jen 180.000 km. Počítám že z kraje března pojedu na servis, to bych měl mít 185.000 km. Už jsme se domlouvali, že mi juknou na ventili, protože mám plyn od loňského roku, tak ať vím, jak jsem na tom. Jinak veškeré práce jsou rozepsané v servisní knížce pod mím profilem, resp. teď bych to měl i doplnit o něco, hmm... příště.

Podle papíru, který dostanu v servisu, tak všechny zmiňované věci byli odškrtnuté jako OK. Ale poptám se na to podrobněji. O čem vím, tak to mi volali, že mi rosí pouzdro na diferenciálu, jestli mají vyměnit. Tak to jsem říkal,

že při dalším servisu. Takže v březnu.

V servisu mi říkali, že tam servisují paní, která najezdila s SX4 něco kolem 270.000 km. Vše bez poruch a závad. Tak hned vzala tu samou SX4 a starou dala na protiúčet. Že max. spokojenost.

daniel  
Daniel Matteoni
2014-01-15 08:37:58

elim_co: Četl jsem Tvou servisku tady - takže opravdu žádný problém s katalyzátorem nebo lamda sondami? Mám podobný roční nájezd - auto mám 1,5 roku a najeto 56.000 km a na Swiftu 2007, co jsem měl před SX4, jsem musel cca ve 135.000 km měnit katalyzátor, tak se mentálně připravuji na to samé i u SX4, ale pokud Ty jsi ho zatím neměnil, tak možná u SX4 to bude lepší

2014-01-15 08:58:58

elim_co:

Pokud jsi, podle těch záznamů, například opravdu ujel těch 180 000 km s původními brzdovými deskami, tak ti může kdekdo závidět (tedy, jestli jsem něco nepřehlédl, nebo jestli pravidelná údržba nebyla prováděna povrchně, jak to podle struktury jednotlivých úkonů na mně dělá dojem)

P.S.

Také tam nikde nevidím výměnu svíček, nebo kontrolu ventilových vůlí, která by se alespoň po 100 000 km provést měla, když tuto kontrolu servisní plán předepisuje každých 30 000 km .

Oba tyto ůkony prováděné ve značkovém servisu jsou vzhledem k jejich maržím a hodinovým tarifům poměrně drahá záležitost.

2014-01-15 11:45:25

Zatím vše beze změny. V dubnu 2013 mi končila STK a Emise. Dávam jsem auto do servisu, ať ho připraví na kontrolu. Na emisích hodnoty vypadali dobře.

Ovšem musím říct, že tak 1-1,5 zpátky jsem se stěžoval v servisu, že se mi rozsvicuje na palubovce kontrolka motoru (označující větší množství spalin v motoru). Všiml jsem si, že to bylo po tankování na některých čerpačkách a po jízdě zhruba 100-200 km. Pak jsem natankoval např. u Shellu nebo u Agipu a po delší jízdě zhasla. Paráda.

Tak jsem se na to ptal v servisu a řekli mi, že to může být nekvalitním benzínem a že žel, tohle díky systému, který umožňuje podvodníkům "říznout" palivo, tak nelze vyřešit, že ty motory jsou na to háklivé. Tak mi upravili sondu měření hodnot a od té doby klid .

daniel  
Daniel Matteoni
2014-01-15 11:55:16

elim_co: S tou kontrolkou se mi to chovalo zhruba stejně, akorát mi neřekli, že lze upravit sondu měření hodnot, tak jsem musel měnit katalyzátor - naštěstí mi dali zdarma starý z bouračky... Tu sondu Ti upravovali taky v Auto Ters?

2014-01-15 11:56:12

Brzdové destičky mi měnili 2 krát. Poprvé po 60.000 km, je to zapsané u 4. prohlídky. Podruhé nevím, juknu do papíru a dopíšu info.

Na ty svíčky jsem se ptal. Protože jak píšeš - 100.000 km a výměna. Říkal jsem jim, že na kolik mě to výjde, ať vím na příště. Tak mi akorát řekl, že pokud nemám problémy, že mi ráno nechytá, tak to zatím měnit nebudou.

Na ventily se podívají teď u další prohlídky. O tom mi říkali. Chtějí vědět, jaký dopad má LPG. Vše bude v dalším v servisu, pak to hodím do profilu.

2014-01-15 12:00:45

Tak to u mně nic neměnili. Upravili a hotovo. Vše u Suzuki TERS. Servisuji to jenom tam.

Vždy vše udělají dobře, ale zapomínají na maličkosti, na které občas upozorním. Npř. že mi nesvítí obrysovka,

že když už tam jsem, ať to vymění, nebo když vrže píst u 5. dveří, tak to nechají tak. Pak to musím dělat sám a já na to moc času nemám.

2014-01-15 13:49:22

elim_co:

Přístup servisu, který považuje výměnu svíček po 180 000 najetých km za zbytečnou, pokud "to ráno chytá", je poněkud zvláštní. Skoro bych se bál, že podobně přistupují i k výměně olejových náplní.

"Vždy vše udělají dobře, ale zapomínají na maličkosti", je také dobře řečeno.

Také by mně zajímalo, jak lze "upravit sondu měření hodnot", protože já to nevím a to jsem velký kluk, a ti vědí všechno.

P.S.

Že se nějaká závada vyskytuje díky "systému, který umožňuje podvodníkům říznout palivo" a že se s tím proto nedá nic dělat, je také půvabná výmluva.

Benzín sice může být nekvalitní, ale přeci jenom se nejedná o pivo, kdy nepoctivý hospodský po naražení sudu odtočil pár piv a pak šel s kýblem vody do sklepa.

2014-01-15 14:30:01

plukovník: Tak je jasné, že šidit se dá na všem. Když vezmu v podtaz, že i olej dnes v některých servisech mění tak, že ani nevypustí přes olejovou vanu, ale jen částečně odsají přes hadici vrchem .

Berme to tak, že v servisu by "měli" dělat kde co. Pak je otázka, co je "nutné" a co je "nutné" kvůli výdělku, protože servisní hodina je drahá. Moje auto šlape jak hodinky, bez potíží a bez velké finanční investice. Na fóru jsem četl už kde co - kolik peněz majitelé do auta narvali a to kolikrát jen proto, že v servisu to doporučili.

Vyměnit olej, olejový filtr a další vzduchové filtry, to bych zvládl sám. Ale předse nebudu fušovat do řemesla a také musí zde být i nějaká důvěra: klient - servis. Zatím jsem spokojen. Kdyby tomu bylo jinak, tak už tam nechodím.

2014-01-15 17:26:09

elim_co:

, důvěra je nutná, ale jak se říká " důvěřuj, ale prověřuj"

MilanT  
Milan
2017-01-19 18:14:32

Dnes absolvována 3. garančka v Suzuki Riegger v Praze-Proseku.

Motorový olej Shell Helix Ultra 5W-40, 4,3 litru - 1.500,-Kč (1 litr za 349,-)

Olejový filtr Suzuki 16510-61A31 - 350,-Kč

Vzduchový filtr Suzuki 13780-54LA0 - 630,-Kč

Převodový olej Shell Spirax S6 GXME 75W-80, 2,5 litru - 1188,-Kč (1 litr za 475,-Kč)

Drobná chemie - 60,-Kč

Roční záruční kontrola mechanického zabezpečení Construct

Kontrola chladící kapaliny (-35°C) - nebyla měněna protože se jedná o Suzuki Long Life Coolant s životností 5 let.

Práce 2 hodiny- 1.330,-Kč (665,-/hod)

Takže dohromady za 5.058,-Kč.

Servis praskal ve švech nabouranými auty (ochlazení a změnu počasí zaznamenají asi jen někteří řidiči a přizpůsobí tomu svůj styl jízdy). Jinak jsem si ráno oblejzal S-Cross po faceliftu (ve srovnání s původní verzí je tahle hezčí a tak beru zpět co jsem tu dřív napsal) a Baleno (hezký autíčko až na ten zadek, který je takový "neuchopitelný" a pro Suzuki nezvykle vyboulený).

Jak píše plukovník "důvěřuj ale prověřuj", tak jsem auto hned protáhl 100km projížďkou, jestli někde něco neupadne, nebliká, nechybí, neklepe...a vše v cajku. Byl jsemzvědavý na řazení, jak se na něm projeví první výměna převodového oleje. A žádnou změnu jsem nezaznamenal. Kvalty tam jdou lehce, přesně strojově jako šly u novýho auta. Takže spokojenost se servisem, s cenou a samozřejmě s autem, které je spolehlivé a šlape jako hodiny. A spokojenost je až na prvním místě.

2017-01-19 21:24:50

milant: Jakto že ti tam dali Motorový olej Shell Helix Ultra 5W-40 ??Ten není podle výrobce předepsaný ne??

MilanT  
Milan
2017-01-19 21:42:27

robert1969:

Pro SX4 mám od Suzuki doporučeny tyto oleje (opisuju to z příručky pro majitele):

  • Shell Helix Ultra 0W-40
  • Shell Helix Ultra 5W-40
  • Shell Helix HX7 10W-40

Takže si vždy vybírám ten 5W-40. Dobrá volba, no ne?

2017-01-20 07:11:56

milant: Aha tak to jo to mi co mame Vitarku Sko mame doporučené 5w30

MilanT  
Milan
2017-01-20 08:01:22

robert1969:

Nesmíš to v létě tolik honit a zatěžovat. Máš v motoru plno choulostivých hejblátek a v posledních letech, kdy teploty v létě běžně lezou přes +35°C, by se ti něco mohlo pokazit.

Otázkou je, jestli doporučení výrobce je s ohledem na potřeby motoru nebo na potřeby splnění emisí, spotřeby...?

Dřív to bylo s ohledem na motor, dnes se svět v prdel obrací.

2017-01-20 12:29:09

robert1969:

Jen takový malý postřeh od vedle.

Subaru má na víčku 0W-20,

V příručce uvádějí 5W-30,

A ve značkových servisech při garančních prohlídkách v případě, že je to třeba, klidně nalijí 10W-60 .

A myslíš, že se se zboří svět ?

No nezboří

2017-01-20 13:00:50

plukovník: Pokud bydlíš v Africe, tak si ho tam klidně dej a nic se nezboří

2017-01-20 13:38:48

Čerte,

Pokud bych byl XiXao, tak bych určitě nepoužíval oleje typu multigrade...

2017-01-22 12:06:19

milant: No som zvedavy kolko ja budem platit tiez bude 3rocna garancna ale mam cas este 9 mesiacov ale bude to urcite viac :( lebo uz teraz v prepocte co som bol som platil na slovenske 5 874 sk 195 eur :o


Odpovědět

1  2