Fórum - Téma


Pravidelné servisní prohlídky ve značkov


Fórum SX4 I Pravidelné servisní prohlídky ve značkov

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2014-01-14 09:16:32

Zatím jen 180.000 km. Počítám že z kraje března pojedu na servis, to bych měl mít 185.000 km. Už jsme se domlouvali, že mi juknou na ventili, protože mám plyn od loňského roku, tak ať vím, jak jsem na tom. Jinak veškeré práce jsou rozepsané v servisní knížce pod mím profilem, resp. teď bych to měl i doplnit o něco, hmm... příště.

Podle papíru, který dostanu v servisu, tak všechny zmiňované věci byli odškrtnuté jako OK. Ale poptám se na to podrobněji. O čem vím, tak to mi volali, že mi rosí pouzdro na diferenciálu, jestli mají vyměnit. Tak to jsem říkal,

že při dalším servisu. Takže v březnu.

V servisu mi říkali, že tam servisují paní, která najezdila s SX4 něco kolem 270.000 km. Vše bez poruch a závad. Tak hned vzala tu samou SX4 a starou dala na protiúčet. Že max. spokojenost.

daniel  
Daniel Matteoni
2014-01-15 08:37:58

elim_co: Četl jsem Tvou servisku tady - takže opravdu žádný problém s katalyzátorem nebo lamda sondami? Mám podobný roční nájezd - auto mám 1,5 roku a najeto 56.000 km a na Swiftu 2007, co jsem měl před SX4, jsem musel cca ve 135.000 km měnit katalyzátor, tak se mentálně připravuji na to samé i u SX4, ale pokud Ty jsi ho zatím neměnil, tak možná u SX4 to bude lepší

2014-01-15 08:58:58

elim_co:

Pokud jsi, podle těch záznamů, například opravdu ujel těch 180 000 km s původními brzdovými deskami, tak ti může kdekdo závidět (tedy, jestli jsem něco nepřehlédl, nebo jestli pravidelná údržba nebyla prováděna povrchně, jak to podle struktury jednotlivých úkonů na mně dělá dojem)

P.S.

Také tam nikde nevidím výměnu svíček, nebo kontrolu ventilových vůlí, která by se alespoň po 100 000 km provést měla, když tuto kontrolu servisní plán předepisuje každých 30 000 km .

Oba tyto ůkony prováděné ve značkovém servisu jsou vzhledem k jejich maržím a hodinovým tarifům poměrně drahá záležitost.

2014-01-15 11:45:25

Zatím vše beze změny. V dubnu 2013 mi končila STK a Emise. Dávam jsem auto do servisu, ať ho připraví na kontrolu. Na emisích hodnoty vypadali dobře.

Ovšem musím říct, že tak 1-1,5 zpátky jsem se stěžoval v servisu, že se mi rozsvicuje na palubovce kontrolka motoru (označující větší množství spalin v motoru). Všiml jsem si, že to bylo po tankování na některých čerpačkách a po jízdě zhruba 100-200 km. Pak jsem natankoval např. u Shellu nebo u Agipu a po delší jízdě zhasla. Paráda.

Tak jsem se na to ptal v servisu a řekli mi, že to může být nekvalitním benzínem a že žel, tohle díky systému, který umožňuje podvodníkům "říznout" palivo, tak nelze vyřešit, že ty motory jsou na to háklivé. Tak mi upravili sondu měření hodnot a od té doby klid .

daniel  
Daniel Matteoni
2014-01-15 11:55:16

elim_co: S tou kontrolkou se mi to chovalo zhruba stejně, akorát mi neřekli, že lze upravit sondu měření hodnot, tak jsem musel měnit katalyzátor - naštěstí mi dali zdarma starý z bouračky... Tu sondu Ti upravovali taky v Auto Ters?

2014-01-15 11:56:12

Brzdové destičky mi měnili 2 krát. Poprvé po 60.000 km, je to zapsané u 4. prohlídky. Podruhé nevím, juknu do papíru a dopíšu info.

Na ty svíčky jsem se ptal. Protože jak píšeš - 100.000 km a výměna. Říkal jsem jim, že na kolik mě to výjde, ať vím na příště. Tak mi akorát řekl, že pokud nemám problémy, že mi ráno nechytá, tak to zatím měnit nebudou.

Na ventily se podívají teď u další prohlídky. O tom mi říkali. Chtějí vědět, jaký dopad má LPG. Vše bude v dalším v servisu, pak to hodím do profilu.

2014-01-15 12:00:45

Tak to u mně nic neměnili. Upravili a hotovo. Vše u Suzuki TERS. Servisuji to jenom tam.

Vždy vše udělají dobře, ale zapomínají na maličkosti, na které občas upozorním. Npř. že mi nesvítí obrysovka,

že když už tam jsem, ať to vymění, nebo když vrže píst u 5. dveří, tak to nechají tak. Pak to musím dělat sám a já na to moc času nemám.

2014-01-15 13:49:22

elim_co:

Přístup servisu, který považuje výměnu svíček po 180 000 najetých km za zbytečnou, pokud "to ráno chytá", je poněkud zvláštní. Skoro bych se bál, že podobně přistupují i k výměně olejových náplní.

"Vždy vše udělají dobře, ale zapomínají na maličkosti", je také dobře řečeno.

Také by mně zajímalo, jak lze "upravit sondu měření hodnot", protože já to nevím a to jsem velký kluk, a ti vědí všechno.

P.S.

Že se nějaká závada vyskytuje díky "systému, který umožňuje podvodníkům říznout palivo" a že se s tím proto nedá nic dělat, je také půvabná výmluva.

Benzín sice může být nekvalitní, ale přeci jenom se nejedná o pivo, kdy nepoctivý hospodský po naražení sudu odtočil pár piv a pak šel s kýblem vody do sklepa.

2014-01-15 14:30:01

plukovník: Tak je jasné, že šidit se dá na všem. Když vezmu v podtaz, že i olej dnes v některých servisech mění tak, že ani nevypustí přes olejovou vanu, ale jen částečně odsají přes hadici vrchem .

Berme to tak, že v servisu by "měli" dělat kde co. Pak je otázka, co je "nutné" a co je "nutné" kvůli výdělku, protože servisní hodina je drahá. Moje auto šlape jak hodinky, bez potíží a bez velké finanční investice. Na fóru jsem četl už kde co - kolik peněz majitelé do auta narvali a to kolikrát jen proto, že v servisu to doporučili.

Vyměnit olej, olejový filtr a další vzduchové filtry, to bych zvládl sám. Ale předse nebudu fušovat do řemesla a také musí zde být i nějaká důvěra: klient - servis. Zatím jsem spokojen. Kdyby tomu bylo jinak, tak už tam nechodím.

2014-01-15 17:26:09

elim_co:

, důvěra je nutná, ale jak se říká " důvěřuj, ale prověřuj"


Odpovědět

1  2