Fórum - Téma


Přechod na LPG


Fórum SX4 I Přechod na LPG

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3  4  5 ......... 6

2012-02-22 20:40:57

Vážení přátelé.

Máte někdo zkušenosti s přechodem na LPG u SX4 4x4 r.v. 2011.SX4 mám teprve rok a zamýšlím se nad změnou paliva.Můžu si zařízení pořídit aniž bych přišel o záruku?

2012-02-22 21:27:58

Prijdes o zaruku na motor..., resil jsem totez.

2012-02-23 09:07:33

Zdravím, mám SX4 třetí rok a také si lámu hlavu s plynem . Suzuki nedoporučuje změnu na plyn . Fiat Sedici , což je úplně shodné auto s SX4 vyráběné ve stejné fabrice v Maďarsku , prodává již s plynem z výroby a bez problému . Nezbývá než to risknout s přestavbou na plyn nebo koupit Fiata Sedici.

2012-02-23 16:34:30

nedoporučal bych to nemá to moc význam,ale to je muj názor

2012-02-23 17:05:38

no konečně je někdo při mě

2012-02-24 13:00:17

Pánové díky za vaše názory

2012-02-24 15:56:18

Při přechodu na plyn opravdu přijdeš o záruku. Myslím ale že po záruce má smysl přejít na plyn. V časopisech už toho bylo dost popsáno a jednoznačně z toho vylývá že náklady na provoz jsou o 40% nižší a neznám nikoho kdo by dnes nenadával na drahý benzín. Pokud by v autě jezdili dva, třeba do práce, tak už je to dokonce levnější jak vlak nebo autobus.Samozřejmě se nevyplatí pokud se najezdí málo, nebo pro toho kdo si koupí auto od půl mega nahoru. ten asi má i na drahý benzín a takovou blbost neřeší. Taky jsou sportovní nadšenci, kteří chtějí co největší výkon a potřebují k životu vůni benzínu. Myslím, že je nas dost kteří touží po levném provozu a jsou ochotni tomu něco obětovat.

Sám jsem jezdil s favoritem na lpg 20 let a musím říct , že motor je v lepší kondici než kdyby jezdil na benzín. Problém byl jen, že se více zaklepávaly ventily a proto se musely častěji štelovat , aby se nepodpálily. Taky jsem pozoroval za ty roky , že životnost výfuku byla kratší.

Toto se bohužel týká starých karburátorových motorů a podtlakových systémů a nedá se to vůbec porovnávat z dnešní technikou , ikdyž plynové systémy také prodělaly velký krok dopředu.

Je to věc každého jak se rozhodne. Já osobně do plynu se swiftem chci jít, ale musím byt přesvědčený , že nepodpálím ventily ( mělo by to řešit přimazavání sedel ventilů) a taky co udělá s katalizátorem vyšší teplota výfukových plynů. Až toto budu mít vyřešené tak se rozhodnu.

Nejvíc je ale důležité kdo přestavbu udělá jaký systém se použije. Dnes je spousta firem které za vidinou zisku jsou schopny namontovat jakýkoliv univerzální systém do auta, že to 100% bude fungovat ale opak je pravdou a potom teprve začnou problémy. Toto je asi ten největší problém z kterého mám strach.

Pokud něco najdeš v jiných zdrojích tak napiš taky shromažďuji poznatky.

2012-03-02 10:07:09

Cau, prechod na LPG rozhodne take doporucuju ;) za ty roky mam jiz 3 auto s LPG, ted naposled jsem v tomto tydnu nechal "konecne" delat LPG do 1,5 roku stare SX4 (1.5) :) Pri cene montaze ~22tis v proverene polske firme u hranic (vcetne registrace v ceske republice) a uspore ~33tis za rok na palivu (najedu ~2tis km/mesic) si kazdy jednoduse spocte navratnost (a pak se uz jen setri). Zaruka na LPG 3 roky, rocni (nebo po 20tis km) prohlidka za ~1tis (vcetne dilu) ... Takze at si stat prdel polibi, me se to takhle libi .. ;)

2012-03-02 10:12:23

Kluci, poradite nekdo, kde sehnat dojezdovou rezervu? Potrebuji prumer kola 16" a aby byla co nejtensi na sirku (at na lezato zabere v kufru co nejmene mista na vysku).

Pripadne, slysel jsem neco o "lepicich sadach", neni to nejaka blbost, mate nekdo zkusenost? Diky ... :)

2012-03-02 15:42:12

Zrovna nedávno mám zkušenost se sprejem na defekty. Trochu mi ucházelo kolo malou dírkou a protože guma byla na hranici sjetí tak už jsem nechtěl do pneuservisu a opravit jí tím sprejem a dojezdit vzorek. Bohužel kolo ucházelo pořád, takže jsem musel koupit nové pneu. Zbytečná investice a navíc disk byl zasviněný od nějaké růžové sračky. Takže rezerva si myslím je lepší.

2012-03-02 15:50:16

Jo tak od plynu se dostáváme k pneumatikám....výborně

2012-03-02 16:29:18

Pro plynové auta, které mají nádrž místo rezervy je dost důležité vědět zda mají vozit rezervu a nebo sprej.Proč by jinak easy sháněl co nejplacatější dojezdovku. Já po mé zkušenosti budu určitě vozit rezervu a o zkušenost jsem se rád podělil.

2012-03-02 17:03:26

Jasne kluci, ze to s tim souvisi (pozn.: jinak nic proti, kato je jinak uznavany odbornik) Cim placatejsi, tim lepsi. Resim kam s ni/co misto ni, kdyz ted mam na miste puvodni rezervy toroidni nadrz na LPG a v SX4 zase tolik mista v kufru neni Budu vdecny za jakykoliv tip na prodejce nebo znacku

Fulda  
Petr
2012-03-02 17:33:57

Zkusil bych i vrakáče, kde auta rozebíraj, něco by v podobnym rozměru mít mohli a nemusí to nutně bejt Suzuki

2012-03-03 10:09:33

Ahoj.Kde jsi se dočetl,že Suzuki nedoporučuje přechod na LPG?Já už mán objednanou montáž LPG na Swifta rok 2007 i s "přimazáváním"sedel ventilů.Udělal jsem dotaz ve fóru Swift a zatím mi nikdo neporadil.Bojím se poškození hlavy,ale patřím mezi řidiče,kteří motor moc netočí a proto bych ty sedla ventilů mohl ušetřit.Co si o tom myslíš?

2012-04-16 00:53:32

Zdravim přestavbu na LPG můžu doporučit! Mám SX4 předělanou asi rok a půl, přestavbu sem si nechal udělat ve Fiatu, který LPG montuje do Sedici.

2012-05-08 19:21:25

Mám v úmyslu koupit sx4 ještě letos, o LPG uvažuji také. V Brně Canocar montuje LPG do nových aut, která sám prodává.

Předpokládám, že je prodává i se zárukou na motor. Takže to je možnost u nového auta.

2012-05-10 08:50:19

Jezdím na SX4 3 roky, zatím najeto 107.000 km, záruka je již v trapu, proto uvažuji reálně o přestavbě na LPG. Sice u 1.6 4x4 mám spotřebu 6.3 l/100km, i přesto potřebuji snížit náklady. Měsíčně najezdím 4.000 km.

Kdyby měl někdo dobré reference, tak sem s něma.

2012-05-16 23:27:37

Kdybych najezdil měsíčně alespoň 2000 km, tak LPG jo. Kamarád jezdil s Xantií 10 let na LPG, najel za tu dobu 70000 km, no a ušetřil za deset let asi 22000 Kč. Z toho alespoň pro mně vyplývá, že pokud nenajedu ročně alespoň 10000 km, tak LPG ne.

2012-05-25 13:21:43

Mám SX4 od konce března, jako novou jsem ji nechal předělat. Nyni mam teprve necelych 2500km a nepocituji rozdil mezi benzinem a plynem. Jen kdyz tankuji, to pocituji fest

Na dlouhodobou prumerku je cas, ale ted jezdim za 140Kč na 100km. Kdyz pripoctu startovani na benoš, tak to asi o něco vyleze. Zaokrouhleně počítám 150km a určitě nejsem daleko od pravdy.

Takže zatim spokojenost. V Regine (HK) me rekli, ze snizuji zaruku pouze na 2 roky. V Canocaru to bylo to samé.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6