Fórum - Téma


Přechod na LPG


Fórum SX4 I Přechod na LPG

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3  4  5 ......... 6

2013-07-21 13:21:38

Diky moc,zitra tam hned zavolam.Prave jsem tam byl minuly tyden menit regulator.Vydaval zvuky podobne fletne.To se asi nastavuje v ridici jednotce od plynu?Jinak mam to teda od brezna a spotreba kolem 8,5 litru(hodne jezdim po meste,mimo mesto je asi o litr min a na dalnici zase vic),ale ma to sestupnou tendenci.Jinak se pak muzu kouknout presne,zaznamenavam si tankovani na www.spritmonitor.de(jsou tam stovky aut k porovnani) .Vyjezdil jsem tak neco pres deset nadrzi a nevim,jestli na to nemel vliv ten regulator?Jake pouzivate svicky?Premyslim nad tema Bosh na lpg?

2013-07-21 14:07:04

j.dynek: ano cez riadiacu jednotku. Ja mam spotrebu 10l na 100km priblizne.ale jazdim hlavne dialnice a idem tam 140, co je 130 realne podla GPS. Mam 4kolku a motor 88kW Euro 5. a tu je ten problem, ze je citlivy na vsetko. preto trvalo velmi dlho pokial som to cele vyladil. auto sekalo, pokial sa navymenili vstrekovace za Hana 2000. Kedze jazdim hlavne po dialnici a tam klasicke domazavanie ventilov nefunguje spravne, tak som ho vymenil za elektronicke , ktore je presne a domazava aj lpg vstrekovace. Cele som to doladil Bosch lpg svieckami. Vzduchovy filter som vymenil za KN bavlneny celozivotny.

a potom som sa este pohral s audiom.. vymenil repro, pridal aktivny subwoofer a hlavne vytlmil takmer cele auto. viac na slovenskom fore.

(http://autodily.lkauto.cz...ky-bosch-pro-lpg?sort=sku),

(http://autodily.lkauto.cz...ovych-vstrikovacu-zaroven)

( http://www.motormax.sk/kn...-2075-Sedici-Forester-SX4 )

( http://www.tuning.izotes.sk/index.php )

2013-07-21 14:53:38

Mám najeto 18tis. Před týdnem 600km po dálnici, celou dobu klimatizace, dvě kola na střeše, 120km/h, průměr 8,5l.

Jinak dlouhodobě 6,7litrů, ale nejsem závodník. Ale na dálnici se to zvyšuje

Jinak bez závad.

Emeritus, 2013-07-21 14:53:38 napsal:

Mám najeto 18tis. Před týdnem 600km po dálnici, celou dobu klimatizace, dvě kola na střeše, 120km/h, průměr 8,5l.

Jinak dlouhodobě 6,7litrů, ale nejsem závodník. Ale na dálnici se to zvyšuje ..

Jinak bez závad.

2013-07-21 15:11:07

emeritus: a to je realna spotreba, ci spotreba podla palubneho pocitaca? lebo to je velky rozdiel.ale ked ides 120km/h podla tachometra, to je realne 111km/h podla gps. aspon mne to tak ukazuje. Ale vsetko je to o style jazdy

2013-07-21 15:20:18

To je podle palubného pocitadla. Jinak na 34l nádrž normálně ujedu 450km(7,5l), po dálnici s kolama a klimatizací pouze 380km, což je skoro devět. Ale plyn beru skoro stále za 14,90Kč, dnes v Lovčicích 15,50Kč, tak si nestěžuji

2013-07-21 16:24:01

nino: No, já mám primazávání, ale jen ten základ. Po dálnici v podstate nejezdím, ale možná do budoucna....Mám teda 79 kW a EURO nevím, asi taky 5 :)

Jinak ty filtry a svíčky zkusím pořídit. Jinak auto mi neškube a jede plynule. Zatím :)

Ještě spotřeba poslední jízdy: Cesta k rodičům a zpět-180 km, spotřeba 7,2 dle dotankovaného množství paliva.

2013-07-23 22:00:16

j.dynek: Tak jsem dnes navštívil servis a napoprvé seřízení směsi nevyšlo, kontrolka se rožla asi po dvou kilometrech, ale na druhý pokus to snad vyšlo :)

2014-08-19 16:11:41

Zdravím, mám rok starou sx4, od začátku s plynem a stále řeším že nemám kam dát rezervu. Zatím tam mám lepení a kompresor, ale dojezdové kolo se mi do kufru naležato nevlelze, chybí mu tak 2cm. Máte to nějak vyřešené? Řezat plast u zámku v kufru se mi nechce, vozit ho vyfouklé a kompresor je řešení nad kterým přemýšlím, ale napadá mě ještě koupit menší dojezdové kolo.

2014-08-19 16:38:20

pavel83: Mám najeto 38tis.(přes 2 roky) a plyn taky od začátku. Protože jezdíme už jen dva (ve více lidech málo), mám ji uloženou v hadrovém futrále (povlak na polštář) a strčenou za sedadlem pro spolujezdce. Takto ji vozím pouze na delší cesty a několikadenní pobyty. V kraji spolehám na telefon a případné dovezení. Ale soupravu na opravu pneu vozím taky, ale jestli bych to uměl použít a jestli by to šlo je další otázka. Doufám, že nebudu muset V kufru jsem si z polystyrénové desky za stovku (ve stavebninách 5cm) vyřezal dno (nebo střechu?), na to položil gumovou vanu a není poznat, že to mám mírně zvýšené. Celková spokojenost.

2014-08-19 16:58:16

Tak já z tím jezdím dopráce v 4-5ti lidech, takže jedině kufr a když jedu někam dál po evropě, tak by se mi i dojezdovka hodila.

Např. tady je dojezdovka v kufru sx4, ale jaká to je?

http://www.lpghaber.com/resimler/552000/552054.jpg

2014-08-19 17:02:03

pavel83: a je to kufr sx4?

2014-08-19 17:08:12

určitě, podle světel, odrazek, sedáku, plata...

MilanT  
Milan
2014-08-19 20:47:47

Rezervní pneumatika SX4 má tyhle rozměry: 135/90 16 - obvod 204 cm - průměr 65 cm.

Rezervu jsem "nahoru" do kufru nezkoušel, ale když jsem vyráběl Cargo box, tak jsem naměřil 60 cm aby se to tam vešlo s vůlí cca 1 cm. Navíc zadní opěradla jsou nakloněna směrem dozadu a tak je ta hloubka kufru pro praktické využití ještě menší. Možná v oblasti u zámku 5. dveří by se našly nějaký cenťáky, ale bylo by to na nabouchání palicí. Takže jak píše pavel83, ty 2 cm tam budou chybět.

Rozhodně nevěřím, že na fotce je originální rezerva pro SX4.

Rozměr rezervy je uveden v TP a určitě bych nevozil menší (nejen kvůli tomu TP), ale ona jízda na úzké dojezdové rezervě je jako na lodi a ještě použít menší průměr....A taky bych jí nevyfoukával. Pokud se mi odlepí od ráfku, tak jí nějakým kompresůrkem nemusím nafoukat. A navíc na těch 4,2 baru.

Ono těch možností, kam jí dát, moc není a všude bude třeba překážet (kromě střechy).

EDIT: ta fotka je z tureckých stránek a bůhví, na čem tam jezdí - http://www.lpghaber.com/m...pg-sirali-montaji-26667/1

2014-09-07 19:24:50

Tak jsem to zkoušel a po odstranění šedého plastu u zavíraní kufru (vytrhnout nahoru je jen nacvaký)a odstranění té desky z kobercem (po skolepené sedadel vycvaknout čudlíky) jde originál dojezdovka dát dokufru, musí se ale lehce dobouchnout pěstí a vyndat jde nejlépe sklopením zadního sedadla. na normální vození to ale fakt není, to raději budu vozit kompresor a lepení, ale na dovolenou už budu klidnější.

2015-01-26 10:40:42

Včera jsem se díval do servisní knihy LPG, tak už mám odjeto 60.000 km a zatím to šlape moc dobře. Za tu dobu jsem otestoval kvalitu LPG různých značek, tak nebudu to tady moc rozvádět a rovnou napíšu hodnocení.

1) FLAGA

2) Kralupol

3) Tomegas

Jiné značky už neberu. To raději jedu na benzín a pak natankuji to, co chutná méme autu nejvíc.

2015-06-25 20:08:39

hoffi: Přeji hezký večer.

Poslední dobou přemýšlím nad přestavbou své SX4 4x4 1.6 r.v. 2008 na LPG. Tvůj příspěvek je z roku 2012, tak jestli sleduješ ještě toto forum rád bych se zeptal jak jsi s LPG spokojen. Také bych rád věděl jaký systém ti namontovali u Fiatu do SX4 a jestli máš také 4x4 pohon. Hlavně mě zajímá jak velkou nádrž ti tam dali, rád bych aby nepřevyovala prolis pro rezervu kvůli zmenšení kufru který je už tak hlemalý. Také mě zajímá cena přestavby a jestli ti namontovali přimazávání ventilů. Za jakoukoli informaci děkuji. Pokud tento dotaz čtou ostatní majitelé SX4, budu rád za každý rozum (i záprný ) co se týče LPG do tohoto auta. Můžete klidně i volat na 603 781 638 nebo psát na Vacek68@seznam.cz.

Předem moc děkuji všem.

SX4 Zdar..

2015-07-14 09:44:35

ahoj,

přidávám se k Vácovi ať tohle téma trošku oživíme.

Mám 1.6 88kW 4x4 2011.

Protože jsem začal jezdit častěji do Prahy (ze zadele, kam jsem se přestěhoval je to 80km) tak je LPG téma číslo jedna pro mne nyní

Nemáte nějaký tip na montáže LPG v ústeckém kraji nebo v Praze?

díky

2015-07-14 10:55:21

Ahoj, taky jsem jezdil denně 2x 60 km do práce a z práce a LPG byla jasná volba. Odjel jsem celkem 62.000 km na LPG a motor to nevydržel. Ventily v hajzlu, sedla taky a navíc hlava se při vysoké teplotě spalování plynu zkroutila tak, že mi tlačilo olej z motoru ven. V servisu mi jen sdělili, že motor je totálka.

Pokud i přes to chceš do toho jít, tak si spočítej, že ušetříš cca 1/3 nákladů než do teď, a to máš přitom úspornější motor (88 kW). Při mém starém 79 kW jsem jezdil v benzínu průměr 7-7,5 litru. 88 kW jsem měl týden, průměr spotřeby 6,8-7 litrů. U LPG to bylo 9-10 litrů LPG. Nádrž 46 litrů, vlezlo se 34 litrů LPG. Na to jsem odjel 360-380 km.

Náklady na přestavbu (26.000 Kč), pravidelný servis, mazání. Pokud bych dnes chtěl řešit LPG, tak jedině z výroby, kde je hlava motoru zesílená. Originál hlava LPG pro Suzuki SX4 stojí cca 60.000 Kč. To se nevyplatí. Teď zvažuji CNG. 1 km/ 1,2 Kč.

2015-07-14 11:07:34

elim_co:

Kdo chce kam, pomozme mu tam. A komu není rady, tomu není pomoci.

V případě těch přestaveb na LPG se jedná už skoro o posedlost...

Jediné, co lze důrazně doporučit ostatním, co za nic nemohou, je nekupovat v žádném případě ojetinu od dobráka, který jezdil na plyn a ještě by snad z toho , že je auto předělané, chtěl dělat přednost.

edit:

O jaké značce auta, co je již z výroby na CNG uvažuješ ?

Jinak, co se týče rozdílu v CELKOVYCH nákladech na benzínové auto a auto na CNG, myslím, že je to podobné, jako s náklady na malorážku a velkorážní větrovku.

2015-07-14 11:13:00

plukovník: Občas si říkám, který nešťastník koupí to moje, co jsem prodal před 2,5 měsícem. Inzerát bude vypadat skvěle. Jen si představ: Suziki SX4, ročník 2009, LPG, najeto 40.000 km (to myslím po výměně motoru). A k tomu parádní cenovka.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6