Fórum - Téma


Přechod na LPG


Fórum SX4 I Přechod na LPG

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1 ......... 2  3  4  5  6

2015-07-14 20:35:30

elim_co: díky za zkušenost. Co jsi mel za systém? Takze po necelých dvou letech jezdeni nw lpg ti to sciplo? Kdo ti LPG montoval? Předpokládám, ze primazavani bylo součástí.

Btw tech zmiňovaných 40 tis jsi najel od brezna, kdy jsi tu řešil potíže s motorem? ale asi nebyl novy,co?

2015-07-14 21:12:57

iuos: Mel jsem Elpigas, delali mi to v Praze v Autogas Coubal, na Praze 5. Oni delali prestavby pro Subaru a Suzuki. Ja jezdim 40-50 tis. km za rok, takze mi to vydrzelo rok a pul. Auto jsem mel od nova. Prestavba byla po cca 170.000 km. Ignoroval jsem priznaky, jako vyssi spotreba oleje. Ale vypnuti motoru za studena s tim nesouviselo.

Ted jezdim s novou S-Cross, 1.6 benzin, spotreba 6,5 dlouhodobe. Takze spokojenost. Ale i tak premyslim nad Citigo v CNG. Predse jenom ty kilometry mesicne udelaji diru do rozpoctu.

2015-07-14 21:36:00

A mal si tam aj domazavanie? Ja mam sx4 navi 2012 1.6 88kw 4x4. Lpg od nova ale namontovali mi to zle. Vraj solaris ale to bola len nalepka na riadiacej jednotke a system nejaky shit... Najprv som mal domazavanie klasicke podtlakove. Auto stale nevedeli vyladit aby slo hladko na lpg. Potom sa menili vstrekovace z valtek za hana a daval som elektronicke domazavanie. Ale aj to mi v Bystricke pri Martine urobili tak ze hadica bola dole kopcom cize to stekalo to filtra a nie cez vstrekovace na ventili... Po najazdeni cca cez 80 000km na lpg za zacal motor spravat divne tak mi v BMC v Nitre na odporucanie vo fore podkladali ventili na povodnu hodnotu od vyroby. Nastastie nebolo vtedy este vaznejsie poskodeny motor. No dalej som mal to zle dole kopcom domazavanie. Az ked som mal najazdene asi 100 000 na lpg som zavital do mpgas v hlohovci kde som si dal vyladit cely system, vymenit regulator_vyparnik a hlavne na ich odporucanie ine elektronicke domazavanie. Teda ten isty vyrobca ale so 4 vystupmi kazda hadicka co najblizsie k ventilu za vstrekovace lpg. Auto teraz na plyn jazdi perfektne ale zatial stale svieti kontrolka motora. Uz som bol s tym 2 x v hlohovci a treba nastavit bohatost zmesi presne aby kontrolka nesvietila stale, kedze splynovac mam vraj tiez lacny od prvej montaze ktory zmes nenastavuje automaticky cize to vraj obcas treba manualne cez pocitac doladit... Ako mna to uz fakt nebavi.. A ako tu citam ze vykrutena hlava a zniceny motor tak uz nejak nemam ani chut tankovat plyn :(

2015-07-14 21:54:15

nino: Cetl jsem, ze starsi motory (rok 2006 a nizsi rocniky), to zvladaji jeste dobre. Vesmes japonske motory se ale nedoporucuji na prestavby. I ta firma Autogas Coubal, to montovala do novych aut Subaru a Suzuki, co meli nasmlouvane s prodejci. Pak se zacali hromadit problemy, protoze nove auta maji citlivejsi motory na zmeny paliva a teplot. Staci kdyz jsem do Suzuki natankoval levnejsi benzin kontrolka motoru reagovala hned. V servise mi rekli, ze ty nove motory 88 kW nedoporucuji vubec. A ty starsi 79 kW, tak jako jo, ale musim jezdit tak, ze 1000 km plyn, pak nadrz benzinu. To se nevyplati predelavat vubec. Vice starosti nez uzitku. Po osobni zkusenosti bych LPG kupoval jedine z vyroby, kde je silnejsi hlava a auto je stavene na tu zatez. Jinak neznam nikoho, kdo by po 100.000 km v LPG nemel problemy. Po tom, co mi auto umrelo, tak to mi gratulovali, ze vydrzelo 62.000 km. Pritom v Autogas Coubal rikali, ze je dobre, ze auto bylo dobre zajete (tech cca 170.000 km) a ze to bude dobry. No.... nebylo. Primazavani je dulezite, ale nevi to nikdo moc vyladit. Jednou bere hodne, jednou malo. Ja potrebuji auto, do ktereho sednu a jedu. Nemam cas pokazde jezdit do servisu. A pak kdyz to sectes, tak nakonec nic neusetris.

2015-07-14 23:02:42

elim_co: Mám 79Kw, předělal jsem hned po 1000km, mám elpigas. Najeto zatím 126000 a nebyl žádný problém. Spotřeba 7,3 plynu.

2015-07-15 05:40:44

elim_co: díky za upřesnění. Ještě to promyslím

A co něco od Fiatu na cng?

MilanT  
Milan
2015-07-15 07:20:25

Jen tak pro zajímavost - našel jsem anglickou černou listinu aut, která mají (mohou mít) problém s provozem na plyn - http://amrautos.co.uk/database_problem_cars.pdf

2015-07-15 08:15:58

milant:

On tomu stejně nikdo z těch "šetřílků" nebude věřit.

Ti věří jenom příslušné reklamě.

2015-07-15 08:16:15

sojka: Tak to gratuluji. Nejspis mas lehkou nohu a jezdis opatrne. Plyn nerad dlouhe jezdeni pri vyssich rychlostech po delsi dobu. Po meste v pohode, na kratke vzdalenosti do 50 km taky. U mne nastal problem na D1 (zaznamenal jsem kour z chladice), kdyz po jizde cca 250 km pri rychlosti 130 km/h jsme popojizdeli v kolone. Pak se to po delsich trasach opakovalo casteji. Vyssi stupen horeni u plynu se uchladi tezko.

MilanT  
Milan
2015-07-15 08:30:47

plukovník: Asi máš pravdu. Jinak tu databázi problémových aut, respektive motorů, vytvářejí sami uživatelé a je průběžně doplňována. Alespoň co jsem pochopil z textu. Takže se nejdná o žádný hon na čarodějnice, ale o praktické zkušenosti.

Dovedl bych pochopit, že problémy s přehříváním ventilů nemusí být v takové míře u SX4 s 8 ventily. Ale 16 (menších) ventilů se tolik nestihne uchladit.

2015-07-15 09:00:15

Zdravím na foru Jsem rád že se diskuse o LPG trochu pohla. Díky moc za názory a zkušenosti, jak psané tak i telefonické. Zatím stále dávám dokupi PRO a PROTI. Je to ale těžké, někdo je spokojený, někdo sklamaný a někdo n.....ý. Podle všeho se to odvíjí podle toho jak moc se motor namahá = ostrá jízda,dlouhé trasy po dálnici v jednom tahu a velký nájezd km za rok. Já nic z tohoto ale nepodnikám, jezdím spíše po městě, na chatu 1x týdně cca 50 km tam i spět, dvakrát ročně na dovču ve dvou po Čechách - no roční nájezd 10 až 15 tis.km. Prostě si myslím a prosím o názor, když to nebudu homit tak by ten motor mohl snad vydržet bez újmi. A ještě jeden postřeh - byl jsem v autosalonu Fiat kde se prodávali Sedici 1.6 79kW ( totožný motor s SX4) s LPG už z výroby. Podle nich ty auta měla normální kmponenty (hlava,ventily) jako ostatní auta, pouze ta montáž byla dělaná přímo ve fabrice. Dokonce dělají dodatečné přestavby na LPG z komponentů co používá k přestavbám Fiat v Itálii ( montují sistem Tartariny.)

No zatím asi vše. Predem díky za přísoěvky

MilanT  
Milan
2015-07-15 09:20:03

váca: Z mojí strany jsou to jen názory nepodložené osobní zkušeností. Ale určitě si přečti zkušenosti ze Slovenska - http://www.suzukiclub.sk/...owthread.php?t=58&page=40 nebo z USA - http://clubsx4.com/forum/showthread.php?t=3217

2015-07-15 10:04:18

váca:

Pokud jezdíš jenom po městě, 1x týdně cca 50 km na chatu a dvakrát ročně na dovolenou po Česku, tak nechápu proč chceš jít do této investice .

2015-07-15 10:18:43

Souhlasim s plukovnikem. Osobne resim vsechno pres kalkulacku. V mem pripade jsem se s LPG prepocital. Nic jsem neusetril. Naklady se mi vratili po 30.000 km, ale hodnota auta diky totalce na motoru se mi snizila. Jeste ze jsem to prodal tak dobre, jinak bych litoval vice.

Uspora je pouze 1/3 nakladu. Tzn. ze aby se mi to nejak vyplatilo, tak bych mel jezdit minimalne 20.000 km rocne. Vse je taky o tom, co tomu autu davas. Jestli jen nejlevnejsi plyn a nejlevnejsi olej,... tak to ti odejde LPG brzo. Kvalita LPG je taky hodne rozdilna. To jsem uz psal. Jsou tady lidi, co jezdi uz pres 100.000 km na LPG, ale taky pisou, cim vsim si prosli. Ja jezdil od nova na benzin cca 170.000 km a krome oleje, filtru a brzdoveho oblozeni jsem nic neresil. SX4 je skvele a bezporuchove auto. Do doby nez ho predelas na LPG.

MilanT  
Milan
2015-07-15 10:25:03

Přesně tak, stačí jednoduchý počty a nebo použít přednastavenou kalkulačku - http://www.canocar.cz/lpg...-vozu-suzuki-290/#lpgForm

A ať to počítám jak to počítám, vychází mi, jako vám při ročním nájezdu 10 tisíc návratnost investice za 3 roky. A to do toho nepočítám různý roční revize, filtry, přimazávání...

2015-07-15 10:43:18

milant: Vymena vstriku 450 Kc a to nejaky ten vstrik se obcas zanese prave nekvalitnim plynem. Tlakove zkousky nadrze. A pak pokazde, kdyz chci jet na technickou, tak nejdrive absolvovat servis s LPG. A ten olej, tak to je 300-500 Kc za litrik. A ten litrik jede rychle.

Pak tedy jeste spotreba. Nekdo rika, ze jezdi za 7 litru LPG. Ja to beru ale i s pristrikem paliva? Kdyz beru privstrik, tak jsem na 9 litru. Elpigas dela pristrik paliva od 900 otacek. cca 3500-4500 km na jednu nadrz benzinu pri jizde na LPG. Rozdil je znacny, protoze v zime nez se zahreje motor na 40 stupnu, kde dochazi k promene kapalneho plynu na plynou latku, tak to obcas najedu i 3-5 km. V lete mi prepne pri 1 km. Je to matematika. Staci si delat poznamky za vadaje. Ja jeden cas vedl podrobny dennik jizd. To kdyz vidim, kolik jsem utratil za to, ze mam auto....

MilanT  
Milan
2015-07-15 10:52:41

elim_co: To jako díky přistříknutí benzínu za ten rok vyblemcám navíc 2 až 3 plný nádrže benzínu? To je skoro dalších 5 tisíc korun ročně? Tak kde je pak ten smysl toho plynu?

2015-07-15 11:03:30

milant: Ano, je to tak:). Ten privstrik je dobrej. Benzin sam o sobe promazava ventily, ktere trpi prave u plynu, ktery je suchy (proto se musi mazat extra olejem). Ale hlavne dokaze eliminovat ztratu vykonu na minimum. Auto s LPG je linejsi. S pristrikem jsem nezaznamenal zadnu zmenu na akceleraci, nebo vykonu vubec. Kdyz jsem poprve sedl do auto po prestavbe, ani jsem nepostrehl, ze jedu na LPG. Coz jsem chvalil praci v Autogas Coubal. Napoprve naladili vozidlo moc dobre.

2015-07-15 14:43:56

No začíná to být zajímavé.

pro- Milan T : bohužel zítra odjíždím na dovolenou kde není možnost připojení na net, takže ty zkušenosti se Slovenska nestihnu nasát.

pro - Plukovník : ta investice mi nepřijde tak hrozná, kor když jezdím s lehkou nohou za 8,5 l benzinu

pro - elim_co : po dobu co jezdím v autě rozhodně do něj nedávám to nejlevnější, spíš naopak. No a jestli to dám na LPG tak stí rozhodně nezačnu.

Pro Milan T : jednoduché počty opravdu stačí a návratnost 3 roky mi snad ani nevadí, která investice se vrací obratem. Hlavní otázkou je ale stále to, jestli při rozumném ježdění mohou nastat výše popsané problémy.

Po dovolené se stavím u toho Fiata na podrobnější výzvědy. Dám vědět.

Zatím díky. SX4 zdar.

2015-07-15 15:13:09

Jezdim tři roky a kousek, na začátku jsem koupil 1l Valve Saver Fluid JLM (asi 600Kc z Netu, tenkrát), ještě na jedno dolití tam mám. Nejsem žádny závodník, ale rád se někdy také svezu rychle, v podstatě se dá říci, že jezdím za polovic, než na benoš = max. do 8l plynu. Mám najeto 55tis. a žádný problém. Tím netvrdím, že výše popsané závady se stát nemohou, se nestaly. Od začátku jezdím (pokud to jde) pouze k ONO, kde jsou ceny nejnižší, v současnosti 12:90Kc! Byl jsem 3x (vždy po 15tis.) na gar.prohl., 3x cca 1200,- S čím souhlasím, že na dálnici, dvě kola na střeše, 140km/h = 10l plynu jako prd . Ale to není tak často. Jinak pohoda, další auto bude opět LPG. Tolik mé zkušenosti.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6