Fórum - Téma


Přechod na LPG


Fórum SX4 I Přechod na LPG

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1 ......... 2  3  4  5  6

2016-02-26 11:40:11

zeroone: Já mám SX 4 v LPG r.v. 2011 v roce 2012 jsem se ptal zda mohu vozidlo přestavět na LPG neměli s tím problém ale od listopadu do ledna letošního roku jsem měl problémy s vypadáváním válce motoru v suzuki zjistili podpálené ventily + první vstup na řídící jednotku vypálený oprava a výměna řídící jednotky ventily přebroušení hlavy + rozvody cca 45000 Kč záruka se nevztahuje ted mám vyměněnou plynovou řídící jednotku za jinou se vstřikováním benzínu+přimazávání ten tam byl předtím zatím nevím zatím nevím ale doporučuji aby jste požadoval při montáži toto zařízení pro ochranu ventilů totiž samotný přímazavání není moc účinné protože na prvním válci jsem měl ventily v pořádku .Zkuste se informovat na AUTOGAS Strakonice tam je hlavní sídlo a oni by Vám doporučili jakou jednotku .

2016-02-26 11:49:05

pavelnavr: Nezavidim. 45.000 Kc - to uz se to LPG fakt "vyplatilo". R.v. 2011 je 88 kw, to mi nedoporucovali v LPG vubec.

MilanT  
Milan
2016-02-26 12:50:32

Tedy já nikomu nezávidím nic, ale koukám, že tohle téma asi přejmenuju na "Přechod zpět na vstřikování benzínu".

A to jsem si myslel, že jenom dětem stačí jednou říct aby nesahaly na kamna, že se spálí.

2016-02-26 13:00:33

milant: No jo. Kdyz jezdis moc, tak porad premyslis, kde usetrit kacku. Skoda kazde koruny, co padne do bezedneho chrtanu statu na spotrebni dani. Sice je to porad mensi dan nez je prumer EU, ale proc platit tak moc, ze? Uvazuji o Dacii v LPG z vyroby. Asi nema cenu ptat se na zkusenosti u Dacie.

2016-02-26 13:07:58

elim_co:

No ale ten kdo jezdí moc, tak je to snad z nějakého důvodu? Proto, že si tím přijde na velký prachy, ne ! Půl milionu, milion berou...

Kdo z nás to vydělá ?

No a kdo to nevydělá, tak zase nemusí jezdit tak moc.

2016-02-26 13:13:08

elim_co: Dacia Duster lpg má muj strýc a zatim super a pár kluků ve firmě v jižních čechách.Všichni zatím spokojenost.Nájezd kolem 150000km a běžný servis

MilanT  
Milan
2016-02-26 13:25:42

plukovník: To je špatný jezdit za penězma. Lepší je sedět na místě a nechat peníze přijíždět k sobě.

2016-02-26 13:34:35

milant:

Nejlepší je sedět doma na penězích (pokud možno ve zlatě), a nedělat nic...

...a když je venku hezky, tak se pomalou jízdou "na motoru" kochat krajinou, a zadarmo.

2016-02-26 14:44:06

plukovník: Heh, no tak nekdo by rekl, ze jsem blazen kdyz pul platu projezdim. Ale kdyz mam praci, kde mne nikdo "nesere", jsem v klidu, tak proc bych menil. Hlavne v Praze vydelam o 1/3 vice nez v jinem okresu. Logika rika, je to dobry. Hlavne ja ridim strasne rad .

miroslavd: Diky za info. Chci Dacii Dokker Van. Mam rad auta, kam hodim bordel a neresim to. Jednou az budu velkej, tak si poridim pick-up.

2016-02-26 15:23:11

miroslavd: jenže letos zatím nové s pohonem LPG nedělají (Duster)

mleli něco o nějaké normě EURO bla,bla,bla

2016-02-26 15:43:10

Kto chce jazdiť zadarmo,tak kolobežka...

2016-02-26 15:53:57

mambov: 60 km bych asi nedal. Ale zvazoval jsem motorku. 3,5 l/100 km. Jenze to taky nema smysl. Auto je za kazdeho pocasi ideal. Jezdit musim, ale daji se rozumne snizovat dusledky. Jestli schvali zakon "Platba za jistice", tak bych realne uvazoval o elektromobilu (ojety, s dojezdem do 100 km). Investice 400.000 by se vratila za 5 let. V praci a doma "natankuji" temer zadarmo.

2016-02-26 16:10:28

elim_co:

A nebojíš se, že v zimě v tom elektromobilu zmrzneš ?

A nezapomeň do té návratnosti započítat také cca 4 000 dolarů za baterie každé dva roky.

A to "tankování" elektřiny zadarmo tě doma přijde asi tak na 100 korun (v práci to máš zřejmě jako jeden z benefitů )

2016-02-26 16:27:21

plukovník: Nemam zkusenost. Tak to budu muset vydrzet, jak kdysi u Skody 120L. Teple rukavice, termoska, bunda perovka a dobre boty.

Jinak odeslo mi cidlo mereni teploty. Diky tomu se topeni v aute zblblo. Musel jsem nastavit teplotu 26 stupnu, abych mel pocit tepla. Oprava v ramci zaruky.

2016-02-26 16:35:09

elim_co:

Já jen když slyším propagandu a oslavné ódy na elektromobily a na to jaké mají výhody a jak jezdí téměř zadarmo, připadám si že se někdo buď zbláznil, nebo že si dělá ze všech legraci

2016-02-26 17:03:44

plukovník: Ja to beru, zatim jsou elektromobili v plenkach. Vychazim z toho, co uvadi vyrobce. Prej pri najezdu 500.000 km je pokles vykonu baterie na 80%. Davaji garanci 5-6 let mobility (u mne to je za tu dobu cca 300.000 km). Stejne bych si pockal na nejaky model, co je na trhu dele a uz to nekdo vyzkousel.

2016-03-13 15:24:43

Zdravím,mám sx4,79kw.Namontováno lpg Tartarini+přimazávání ventilových sedel flash lube.Namontováno při 34 000 500kmpo koupi vozu,předtím Renalt scenic lpg.Momentálně najeto 69 000.Informoval jsem se na montáž v u dvou dealerů Suzuki,jeden byl absolutně proti,druhý, že při kvalitní montáži a kvalitním zařízení doporučuje pravidelnou kontrolu ventilových vůlí kvůli zde již zmiňovanému podpálení vetilů po 15tis km.Před asi 2 tis.km jsem byl na druhé kontrole a zatím bez potřeby seřízení.Jinak můj roční nájezd činí cca 15tis.,převážně po dálnici a již 2x Chorvatsko,zatím bez jediného problému.Olej a svíčky standarní jako na bezín.

2016-08-14 12:27:36

Zdravím všechny, protože jde o první příspěvek. Nově mám SX4. Díky letitým zkušenostem s LPG se pokusím shrnout celou problematiku tak, aby byly vyjasněny pokud možno všechny dotazy i do budoucna. Nejdůležitější je uvědomit si, že motor v drtivé většině případů motor není konstruovaný na LPG provoz! Je to podobné, jako se pokoušet použít v revolveru s rámem ze zinkové slitiny náboje +P nebo se plechovým klíčem pokoušet uvolnit zarezlou matici M10. Stejně, jako v takovém případě sotva pomůže odrezovač místo pořádného chromvanadiového klíče, stejně problematicky pomohou přídavná aditiva na tzv. chlazení a mazání ventilů. Pouze tovární výrobek (tvrzená sedla v hlavě atd.) může být řešením! Nemá význam řídit se zkušenostmi jiných. Jistě existují i lidé, kteří vyplavali z vodního víru, ale není vhodné se takovou informací inspirovat. Podstatnější je obyčejná fyzika. Pokud auto nemá tovární úpravu, lze se vyhnout drahé destrukci motoru malým nájezdem. To se ale finančně nevyplatí. Při větším nájezdu je třeba zase připočítat někdy desetitisíce za opravu motoru. Někeré montážní firmy u poblematických aut (těch je při dnešním šetření 90%) doporučují tzv. kontrolu ventilů. Ano, samospasitelné nejsou ani tzv. hydroštely. Ve skutečnosti nejde o ani tak o kontrolu jako o jejich permanentní seřizování. To však je otravné, není zadarmo a navíc, spolehněte se, že to udělali dobře. I tak se ale ale ventily zaklepávají a dohání se to regulací vůle. Vhodné je podotknout, že příklady Favoritů či Octavie 1.6 55kw nejsou dobré pro srovnání. Kdysi se tolik nešetřilo a materiály byly i pro benzinový provoz předimenzované. U osmiventilové techniky navíc nedocházelo k takovému přehřívání. Tolik jen pár poznámek z vlastních zkušeností. Rozhodnutí, zda montáž LPG není kontraproduktivní je na každém, kdo o tom uvažuje.

2016-08-14 15:57:41

vložím sem můj pohled na věc:

argumentace LPG montážníků o neustálé preventivní kontrole ventilových vůlí je jakýsi přežitek (nechci říci malý podvůdek), kterým se má uchlácholit obava zákazníka o životnost motoru. Zákazník určitě jako dítě viděl svého otce, jak neustále kontroluje a seřizuje vůle ventilů u své Škody 100,120...a takový argument je ochoten přijmout. Dnes přišel další módní argument, přimazávání ventilů. Má údajně přimazávat dříky ventilů v jejich vodítkách. To chápu, ale jak? Jde hlavně o výfukový ventil a čím maže spálená směs? Pokud by ve spálené směsi zůstalo nějaké mazání,které nezhořelo, určitě by za čas zalepilo katalyzátor.

Teď se vrátím k zaklepávání ventilů. Ano nová sedla se provozem mírně zaklepou vždy (nezávisle na palivu). Materiál sedel se zhutní a zaklepávání se zastaví. Tedy pokud je motor provozován na palivo s předepsaným oktanovým číslem a větším.

Nízkooktanový benzín je málo odolný na detonační spalování. Tlaková vlna z detonačního spalování se obrovským tlakem opře o plochu ventilu a již zavřený ventil v sedle zarazí do sedla jako špunt do láhve a takto dochází k zaklepávání ventilu i po předchozím zhutnění sedla, takhle to bylo za našich otců. Provoz na LPG, které má oktany 100 a více zaklepání ventilu podle mě nezpůsobí.

Problém vidím jinde:

Spalování plynné fáze LPG neochladí spalovací prostor odebráním tepla, které je potřebné na vypaření dávky kapalného benzínu. Spalovací prostor trpí vyššími teplotami a s ním i ventily. Dříky ventilů se více prodlužují za vyšších teplot (hlavně výfukových) a ventilové vůle nestačí k tomu, aby zavřený ventil dovřel a dotěsnil sedlo. Začne podfukovat a časem se propálí sedlo,nebo ventil samotný.

A teď k argumentu o kontrole vůlí ventilů:

Ventilové vůle se měří na studeném motoru. Studený ventil (jeho dřík) se smrští na původní rozměr a ventilové vůle budou ve stanoveném rozsahu. Taková kontrola a měření vůle nemá žádnou vypovídací hodnotu o tom, jestli za tepla, při provozu na LPG, ventil podfukuje, nebo ne.

Nenechme se tedy v servisech oblbovat argumentací o přimazávání a kontrole ventilové vůle a tím zvýšení životnosti motoru při provozu na LPG.

P.S. jako příklad podobné argumentace zde uvedu také jeden: člověk má oči a uši, pes má oči a uši, z toho vyplývá, že pes je člověk. Přesvědčí vás taková argumentace? Určitě ne, jen se nad tím pousmějete, protože víte, že je to hloupost. Pokud budeme všichni vědět, že argumenty LPG montážníků jsou podobné hlouposti, taky se jim budeme smát.

P.S.2. jako řešení bych viděl přivstřik benzínu. Tak to montovali do Mitsubishi. Pokud řidič pořádně přišlápne plynový pedál, nebo pokud se v zátěži zvednou otáčky motoru nad nějakou hodnotu, ubere se dávkování LPG a začne se přivstřikovat benzín. Čím větší zátěž motoru, tím méně LPG a o to více benzínu a naopak, čím ménší zátěž motoru, tím více LPG a méně benzínu. Pokud by se vždy vstřikovalo obojí palivo, vidím v tom nový, jiný přístup. Není to o úspoře nákladů na palivo, ale o způsobu, jak snížit procentuální zastoupeni lihu ve směsi paliva a vzduchu.

2016-08-21 14:47:46

Tento názor mohu jen potvrdit. Ano, problémem je vysoká teplota. Tu pár kapek aditiva (navíc systémem neschopným ho spravedlivě rozdělit všem ventilům) nespasí. K různým přípravkům ať už australského nebo jiného původu navíc neexistují "klinické" studie (až částečně na jednu výjimku).

Přívstřik benzínu paradoxně někteří klasifikují jako neschopnost lpg servisu seřídit či nastavit parametry zařízení. Ve skutečnosti by to byla cesta ke kompenzaci problémů, kdyby lpg montáž byla tak za polovinu a cena se držela dlouhodobě pod 12 Kč. Aktuálně se to nevyplatí. Co naplat. Na plyn se jezdí krásně, motor je čistý, emise výborné, ale většina nízkolitrážních motorů to dlouhodobě nepřežije. Při prodeji vozu jde také spíš o černého Petra.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6