Fórum - Téma


Přechod na LPG


Fórum SX4 I Přechod na LPG

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1 ......... 2  3  4  5  6

2016-09-02 16:08:47

Přidám svoji zkušenost s LPG s motorem 79kW. Auto jsem kupoval jeté už s namontovaným LPG, které tam ale nebylo od začátku a najeté km nemám nijak potvrzené. Každopádně po koupi (tacho 60tis) jsem nechal dělat kontrolu vůle ventilů (1300Kč) a OK.. teď po 40tis km opět a zase v pořádku. Flashlube používám, problémy s plynem žádné (klep, klep).

2016-09-02 16:19:55

kykloop: Barva, ročník, typ LPG?

2016-09-02 21:02:45

kykloop:

kontrola vůle ventilů na studeném motoru nemá žádnou vypovídací hodnotu o tom, jestli zavřené přehřáté ventily za provozu dotěsňují ventilová sedla a nepodfukují. Je to jen tahání peněz z našich kapes za to, že "stírače stírají a ostřikovače stříkají".

A flashlube má (podle odborníků, kteří to montují) mazat dříky ventilů, nebo fungovat jako tlumič rázů mezi sedly a ventily, nebo jako kapalina, která se při kompresi odpařuje a chladí spalovací prostor?

2016-09-02 22:31:30

r.v.2008, sedan, LPG Magic 2 a ohledně kontroly ventilů a potřeby flashlube nemam znalosti o tom diskutovat, jen uvádím, tak jak to mám V tomhle jsem jen ovce vycházím z doporučení.. ikdyž teda vůli kontroluji až po 40tis km :-D

2016-09-28 21:06:10

Ještě přidám info o spotřebě: spotřebu u svého sedanu 79kW na LPG si eviduji každé tankování za posledních 36tis km a vychází to následovně:

8,15L LPG + 0,38L benzínu

Toho benzínu by bylo ještě o něco méně, ale jsou v tom započítané i občasné úseky, kdy LPG došlo a jel jsem chvíli na benzín.

Jezdím většinou ve 2, 60% dálnice (tacho 135-150), 35% okresky+obce (+- předpisově), 5% město

Obecně bych řekl, že jezdím spíše svižněji.

2016-09-29 05:10:29

kykloop:

Jen taková malá technická...

Doufám, že když ti, jak říkáš, dělali za těch 1300,- Kč tu kontrolu vůlí ventilů, tak že máš na příslušné faktuře uvedenu cenu za výměnu těsnění víka hlavy!

Toto těsnění se musí při každé demontáži tohoto víka vyměnit

Pokud tam toto uvedeno není, znamená to, že se na celou tu kontrolu buď vyflákli a jenom si to nechali zaplatit, a nebo nedodrželi předepsaný technologický postup.

Ta první možnost je pravděpodobnější.

To těsnëní stojí v Suzuki něco kolem 600,- Kč, ale jeho skutečná cena je asi tak 8x nižší.

Navíc, ani takovouto drobnost nemají servisy běžně skladem? a musí se to objednávat z Německa.

Takže ani takovou zdánlivou "drobnost" není možno udělat na počkání, ale řekněme do dvou dnů.

Každý, kdo si myslí, že "pravidelná" kontrola, případně dokonce seřízení ventilů je nějaká prkotina,

je naivní trouba!

2016-09-29 22:55:57

SX4 (i předchozí auta) servisuji u člověka - majitele neautorizovaného servisu, kterého znám 12 let a důvěřuji mu. Předpokládám tedy, že těsnění bylo v dobrém stavu a neměnil ho, jinak by to asi za tyhle peníze těžko bylo, pokud těsnění stojí 600. Příště se ho na to ale schválně zeptám. Fakturu od něj už několik let ani nechci.

MilanT  
Milan
2016-09-29 23:06:03

kykloop:

V dobrém stavu...to je za 3 aneb něco mezi výborným a nedostatečným. Již použité těsnění se dále nepoužívá a kdo to dělá, tak je čuně. A je jedno jestli je to těsnění víka ventilů nebo víčka zavařovací sklenice. Tahle těsnění nejsou určena pro opakované použití.

Hlavně že nemáš fakturu, on se s EET od prosince nějak popere.

2016-09-29 23:12:24

kykloop:

12 let je málo

Jedině takových dvacet, třicet let poctivé práce je vizitkou a zárukou spolehlivosti.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6