Fórum - Téma


Přední diferák


Fórum Grand Vitara II Přední diferák

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara II


1  2  3

2010-06-15 22:00:20

pardón.....2H běžně.......4H zapnutí obou náprav 4L.....želva

2014-06-09 09:28:22

kato1973: zdravím. Prosím o radu, psal jste tady, že spojka se dá pořídit za 4700kč. Prosím vás, kde jste ji sehnal?já mám tak takový problém s tím přeskakováním. Rozebral jsem to, zuby jsou malinko ojeté, ale žádná tragédie. Ptal jsem se v suzuki ČB a tam to vedou v katalogu jako klec dif. A chtějí za to 20000kč. Tak ji zkouším opravit, ale to taky nebude nic levného a výsledek je nejistý. Můžete mi prosím pomoci? Díky za odpověď!

2014-06-09 22:17:41

Kdyby sis přečetl celé vlákno i s odkazy, tak bys přišel na to, že se to dá zavařit. Řešil jsem to asi před 4 lety, tedˇ už to mám zase jinak, nacpal jsem tam automatickou uzávěrku. Od té doby žádný problém, nic neprasklo, nic nemlátí a to tomu dávám docela sodu.

MilanT  
Milan
2014-06-10 13:37:10

lovec: Já jsem tady spíš četl to, co napsal Kato před 4 roky - že do 4700 se nevejdeš. Nebo se pletu?

2014-06-10 14:40:04

milant: myslím že tam bylo psáno, že do 4700 se nevejdeš v autorizáku. Což se mi potvrdilo. Dal jsem to kamarádovi, aby zkusil opravit hrany zubů, tak sem zvědav, jestli to kvůli tvrdosti vůbec půjde. Zavařit ji, na to je asi eště čas.

MilanT  
Milan
2014-06-10 14:44:42

lovec: No, já to myslel spíš tak, že o tom nepsal Kato, ale Jirka (kterému měl tedy směřovat tvůj dotaz).

  • ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Jirka

10 příspěvků

2010-06-01 12:53:33 (4 let, 1 měsíců)

Nedavno jsem to dělal u GV r.v. 2002. Dělal jsem si to sám, ta rozdělovací spojka stála Kč 4700,-. Nechce to používat na suchém tvrdém podkladě, pouze na mokru, sněhu atd."

  • ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jinak samozřejmě přeji, aby ti oprava dopadla a byl jsi spokojený.

2014-06-10 15:05:35

milant: aha, nojo, nějak jsem se do těch otázek a odpovědí zamotal. Díky!

2015-01-28 21:14:13

Dobrý den,prosím o radu,koupil jsem si G.Vitaru z roku 1998 a nefunguje mi přiřazování přední nápravy.Můžete mi prosím poradit nějaký servis,dílnu nebo šikovného mechanika,nejlépe v okolí Brna,aby se mi na to mrknul? Díky...

2015-01-29 18:53:20

honzis: Grand Vitara z roku 2008 má podle mně mezinápravový diferenciál, takže je to pořád 4x4, tak jaký přiřazování předku??

Leda že by nefungovala uzávěrka. Ale to pouze teoretizuju, já mám starší model.

2015-01-29 19:03:43

Pardon,omlouvám se,myslím samozřejmě rok 98

2015-05-23 02:16:04

Mám také jeden dotaz potřebuju vyndat přední diferenciál a chtěl bych vědět postup demontáže př. Zaprvé vyndej poloosy vyndej kardan odšroubuj atd. Předem vám děkuji za odpovědi.

Rád bych pouze zkontroloval pružinu( nebo mechanismus co to rozpojí) která vyřazuje Pohon předních kol v diferenciálu.

2015-05-23 21:58:52

melisek: Vlez pod auto a použij selský rozum.Jasně že odpojit kardan a poloosy, ale nejdřív musíš z toho difu vypustit olej.

2015-05-23 22:32:10

Jo to chápu ale mám jeden dotaz když chci sundat poloosu musím vyndat kotouče a náboj kola a nebo se sundavá vše komplet s ramenem

2015-05-24 17:08:25

melisek: S ramenama ani s kotoučema nic dělat nemusíš. Levá polosa jde sundat hned, drží na 3 šroubech. Pravou poloosu sundávat nemusíš, Drážkování vnitřního kloubu pravé poloosy je zastrčené přímo v planetovém kole difu. To je ten zelený kloub, tam strčíš 2 šroubovákky a vypáčíš ho ven, drží ho taková segrovka, musíš překonat její odpor. Když už budeš mít dif venku, je lepší vyměnit gufero, aspoň to na pravé straně, často odchází a je to pak mastné od oleje.

MARCEL, 2010-03-14 17:59:35 napsal:

Zdar, mám starší Grand Vitaru r.v. 99 a při 4x4 v tahu to mlátí jak prase. Jsou to docela velké rány. Nedělá to sice furt, jen když jedu do prudkého kopce. Auto mám 2 roky a nějak jsem to neřešil, teď mám trochu čas tak jsem to rozdělal. Uvnitř je nějaká zubová spojka, která rozpojuje dif od poloos a přes ty zuby to občas přeskakuje. Já jsem si namontoval volnoběžné náboje do kol, tím vyřadím předek. Takže už žádnou zubovou spojku v difu nepotřebuju a nejradši bych ji vyhodil ven. To zase soudruzi v Japonsku nějak nevyřešili.

2015-09-09 11:15:27

Ahoj všem,

tato problematika mě také zajímá a nějak to tu zapadlo. Zeptám se tedy přímo ... má GV xl-7 s motorem 2.7 6V r.v. 12/2002 mezinápravový diferenciál?

Díky za info.

2015-09-09 19:27:15

goha: xl7 ani vitara mezi nápravu nemá je pouze z přídavné převodovky vyveden kardan na zadní dif a pak se přes spojku a řadicí ( malou) páku přiřadí ozubení v přídavné převodovce a napevno se přiřadí přední kardan. (50 : 50). Ale takto se nesmí jezdit na suchém asfaltu. Přiřazení je možné do 100 km v hodině.

2015-09-09 19:46:47

Melisek: Díky moc.

Ale je to pro mě zklamání, protože o ní vážně uvažuju

Znamená to tedy, že je to vlastně "zadohrab"?

S tím jsou asi spojené i nebezpečné situace, kdy např. ze suché vozovky najednou přijde náledí? Manuálně přidat předek přeci jen trvá dost dlouho, aby byla situace úspěšně vyřešena. Ale někde jsem četl, že to má nějakou "špéru". Co tedy uzavírá, pokud tam tedy skutečně je?

2015-09-10 08:09:38

goha: Ano máš pravdu. Je to zadohrab. Já sedm let vlastním xl7 2,7 v6 a takový případ co popisuješ se mi ještě nestal. To není závodní auto a tak do zatáčky se přeci jen najíždí trochu pomaleji. Zkušený řidič předvídá a v krizové situaci stačí ubrat plyn a auto se nepretačí. Doporučuji kvalitní zimní pneu. Vlastním ještě dva roky Land Rover Discovery a s tím jsem se do svízelné situace dostal jednou a muže za to mnoho elektroniky která strašně klame řidiče. Z vitara ani jednou problém nebyl. A co mě strašně baví na sněhu a ledu, jet chvilku na zadní náhon. Takové drifty do zatáček dokáže snad jen Bmw. Nejsem asi zdatný řidič protože takto blbnout dokážu pouze na druhý rychlostní stupeň. Pak se bojím že to někde vyválím.

2015-09-10 08:19:57

Jo a s tou špérou jsem se dočetl že se dávala do první vitara do r.v. 1998. Do zadního difu. Používali ji při off road závodech. Na netu se dá sehnat také na druhou modifikaci vitary ale stojí to asi ranec. Kdysi jsem to našel snad v Americe ale za randál.

Myslím si že vitara není stavěna na takové převody se špérou. V těžkém terénu budou přetěžovány kardany poloosy a spojka. Když mrknu pod vitaru a pak pod Land Rover hned je patrně jak je materiál oslaben proti pravému off roadu. A to má prý xl7 zesílené poloosy. 😄

2015-09-10 08:25:55

Melisek: Dííííky moc za všechny informace.

Ještě se zeptám ... znamená to tedy, že když při připojeném 4x4 se jedno kolo zadní i přední nápravy dostane na pevný povrch a druhé na kluzký, že bude Vitara bezmocně stát s prokluzujícími koly?


Odpovědět

1  2  3