Fórum - Téma


přední díl - výfuk


Fórum Swift IV přední díl - výfuk

Informace o modelu: Suzuki Swift IV



2013-09-11 20:41:59

Ahoj snad to tu ještě není, ale mám problém s výfukem, momentálně to má nádherný tuningový zvuk (díra samozřejmě) střední a zadní díl mám ještě jakž takž v pohodě ale problém je přední díl. Byla jsem v servise a tam mě chlap ukecával že je to ještě v pohodě že stačí zavařit - viděla jsem to už předtím zespodu tak si nejsem jistá. jinak by prý musel kupovat celý předek s katíkem a dát ho tam celý za cca 4 litry. Prý odřezat starý a navařit trubky by bylo drahé na práci. Není něco co by tam pasovalo? abych nemusela kupovat nový nebo to nechat jen vařit.

Druhý dotaz, drnkotají mi brzdy a už to nebrzdí jak by mělo plus v prudších zatáčkách to vydává kovový zvuk jako když někdo koulí disky po zemi...Co s tím, teda čím to? Mám domluvenou výměnu brzd ale prý to nemusí být ono a stejně drncat. Co s tím, kuji!

2013-09-11 21:20:25

Ahoja... ten první díl s katíkem bych zkusil někde na vrakovišti nebo to zkus dát do inzerátů, že ho sháníš třeba ho má někdo doma sundanej z rozebraného swiště :) já ho sehnal od Fuldy, ale pochybuji že by měl doma dva :D

Ty brzdy nevím, možná máš ohnutej ten plech co ti z vnitřní strany kryje kotouč a právě o ten kotouč ti to dře to dělalo mě :) a to že to nebrzdí můžou bejt ojeté destičky i kotouče popřípadě tam máš málo brzdovky :)

2013-09-12 10:27:19

katooo: Málo brzdovky by poznala na kroku pedálu, ojeté kotouče nepozná, až na vibrace, opotřebené destičky jdou kov na kov.Takže nic z toho když se neprojeví, nemůže zapřičinit nízký brzdný účinek.Za ten můžou buď zarezlé destičky v držáku, zarezlé plovoucí čepy, orezlý brzdový pístek, nebo zborcená hadice podtlakového posilovače brzd.Pak ještě může být zborcená hydraulická hadice přímo u brzdiče

Hill  
Jaroslav
2013-09-12 21:32:05

cublicek: Kovový zvuk v zatáčkách dělá plíšek hlášení stavu brzd - je na boku vnitřní*) brzdové destičky na každé straně a 6 mm obložení hlásí napřed v zatáčkách, slabší kdykoli, tím, že začne drhnout o brzdový kotouč. Ten plíšek je tam schválně, protože to může znamenat, že třeba protější destička je ještě tenčí a při delším intenzivnějším brždění (třeba na těch 8 km sešupu z Cínovce do Dubí) se příliš tenké obložení stihne prohřát až na teplotu, při které hrozí, že se odlepí od podložky. Ten řvavý plíšek ti vlastně říká, ať vyměníš destičky.

*) díky Hondovi za upozornění, "vnitřní" je správně - o tu brzdovou destičku s bonzovacím plíškem se opírá pístek brzdového válečku.

Při té příležitosti samozřejmě to chce zatlačit pístky do prasátek, vyčistit vodicí rybiny v brzdičích a jemně je máznout měděnou pastou a oklepat orezlé okraje kolem dráhy vyleštěné destičkami (první příčina nepravidelného brždění; druhou jsou příliš ztenčené kotouče - je to na nich vyznačené, při kolika mm se mají vyměnit, patrně tam najdeš údaj 15 mm), a to jak na vnější, tak na vnitřní straně kotouče. Pak nasadit nové destičky a, drhnou-li ve vedení, lehce jim strhnout okraj. Nejspíš ty brzdy už nic víc potřebovat nebudou. Ale to ví každý, kdo už to párkrát dělal.

A zavařený výfuk? Přední díl mám (tedy pardon, teď už má synátor) během téměř 17 roků zavářený dvakrát, z toho jednou kvůli výměně katalyzátoru (univerzální pro vozy do 2 litrů od Bosalu tam rozměrově pasoval, jen se musely vyvařit kónusy před a za, protože měl díry pro trubku o 5 mm silnější, v květnu 2007, najdeš to v servisní knížce http://www.suzukiclub.cz/...ft-iii-87/servisni-knizka - zatím drží přes 100 tisíc km). A jedno vyváření stálo vždycky tři až pět stovek (ale to už byla nějaká práce s tím kaťanem) a vydrželo dlouho. Starý katalyzátor měl už taky záplatovaný plášť, měnil jsem ho, protože mu prasklo jádro a začalo zvonit jak tramvaj.

Tak to nech zavařit a nevyhazuj peníze za něco, zač nemusíš.

2013-09-12 21:52:53

Tak jo kluci díky za rady, budu teda věřit Hillovi a nechám to zavařit. S těma brzdama Hille já právě myslela že to bude vřískat až to bude úplně sjeté.Ok. Jinak první odstavec super, druhému moc nerozumím ale s tím se dalo počítat. Určitě tam něco někde přirezlo protože nějakou dobu jsem s autem nejela a po nastartování a zařezení se to nepohlo ani o centimetr, pak tam něco luplo a od té doby to hrozně vibruje. Doufám že si servisák poradí i když mě teda posílal na zjištění na technickou ať mi řeknou co je třeba mimo destiček a kotoučů.

Navíc budu měnit i čelní sklo (mám pojištěné a je tam díra po šutru) a tam jsem byla taky dost překvapená, nějak jsem si naivně myslela, že zajedu do servisu tam mi to spraví a vyřídí si to s pojišťovnou jak potřebujou. Mno prý se to dělá jinak a já budu muset volat likvidátora z pojišťovny aby mi to "požehnal" a konečně se zbavím rzi nad čelním sklem.

Kuji!

Hill  
Jaroslav
2013-09-12 22:04:48

cublicek: Jo, tak těch vibrací se zbavíš, když za jízdy na chvíli přišlápneš pedál nebo zvolna zatáhneš ruční brzdu, ale tak, aby to ještě jelo. Orezlá stopa po destičkách vpředu a po paknách vzadu se musí oleštit. To škubání ti tedy nejspíš dělají zadní brzdy, protože byla ručka dlouho zatažená. Když to nepomůže hned, párkrát to zopakuj. Jestli to dlouho nepomůže, teprve pak bude čas na STK. Ale podle toho řvaní je stejně potřeba přinejmenším vyměnit brzdové destičky, tak se to dá vyčistit při té příležitosti. Pochybuji, že by tomu bylo něco víc.

Pokud jde o to sklo, tak to dávám do servisu, který má smlouvu s mou pojišťovnou, a skutečně se nemusím o nic starat, jen jim dodat kopie malého i velkého techničáku (kvůli doložení platné STK) a kopii řidičáku. Vše zařídí servis. Zeptej se v pojišťovně, kde jsou nejblíž.

2013-09-12 22:16:07

hill: Hille, destička s plíškem co by akustickou signalizací opotřebení se dává na vnitřní stranu (od pístu) :) To kdyby třeba zrezly plovoucí čepy :) Ale to je jen taková malá technická, jinak Hill jako rádce je top u nás na suzuki klubu :)

2013-09-12 22:24:05

hill: Přišlápnutí pedálu nepomohlo, chvilku už tak jezdím a nic, zadní jsem nezkoušela, tak zkusím. Mě se právě na tu technickou moc nechce, protože tam na jaře stejně musím jít. A kotouče a destičky stejně měnit budu.

S tím sklem je problém, že bych chtěla nejradši všechno zařídit přes jeden servis, protože když bude dole sklo, tak ať rovnou opraví tu rez nad sklem. A tam to bohužel řeší takhle. Ono tomu sklu technicky vzato nic není, je tam sice díra po kamínku, ale zalepená, ale je už to za těch 12 let tak dodřené a škoda nevyužít pojišťovnu, když už to člověk platí.

Je toho víc - zavaření výfuku a díry v podlaze, výměna čelního skla, oprava rzi nad sklem, kotouče a destičky na předku, výměna oleje...mno rodičák v háji :D

Hill  
Jaroslav
2013-09-13 06:15:10

honda: díky, nevím, nač jsem zrovna myslel, samozřejmě máš pravdu, řvavý plíšek je na vntřních destičkách. Už jsem to opravil.


Odpovědět