Fórum - Téma


Přední ložisko - výměna


Fórum Swift IV Přední ložisko - výměna

Informace o modelu: Suzuki Swift IV


1  2

2014-03-09 07:25:29

hill: Děkuji. Toho jsem si nevšiml. Nevím které ložiska hučí, tak chci vyměnit obě strany. V zatáčce se to nemění. Myslel jsem, že hučí pneu, ale včera jsem měnil za letní a je to stené. Takže potřebuji 2 x 6204 a 2 x 6205 ? Tohle bude stačit, aby věděli co chci ?

Diky za odpověď.

Hill  
Jaroslav
2014-03-09 08:33:20

barbor: potřebuješ ložiska 6204 a 6205 jednostranně zakrytá (značí se například u SKF jako 6204-Z, -RZ, -RSL, -RSH, podle výrobce ložisek bývá značení odlišné, ale ekvivalent dělají snad všichni; případný zápich po vnějším obvodu pro segerovku ničemu nevadí). Sice to jde i s oboustranně zakrytými, ale ta mívají kratší životnost, je lepší z nich na jedné straně ten těsnicí kryt vyloupnout, jestli si troufáš.

Jezdil jsem na zadních ložiskách od SKF, Kinexu i ZKL (dodnes je na tom Swiftu kombinace SKF a Kinex od června 2007 a najeto přes 100 tisíc km). Vzhledem k jejich ceně a rychlosti výměny bych se spokojil i s poloviční životností...

Stejně neškodí při této příležitosti zkontrolovat, vyčistit a rozhýbat brzdy, samostavy a lanka, případně vyměnit, co je potřeba. Hlavně, až budou bubny dole, nešlapat na brzdu, jinak můžeš mít o další zábavu postaráno, jak dostat písty zpět do prasátek. Jo, a nezatahuj ručku před demontáží bubnů, ale to je snad jasné.

Můžeš je koupit třeba kompletní sadu VKBA3717 i s pojistnou maticí a distanční trubkou od SKF, ale zatím jsem se zajištěním matice do vybrání hřídele problém neměl - když to po utažení vyšlo do zajišťovací drážky už použitým okrajem matice, použila se podložka jiné tloušťky a zase bylo co zaklepnout do drážky.

2014-03-09 10:17:03

hill: Děkuji za radu i návod. Už jsem něco na autech měnil, tak ty základní věci znám. Zítra si zajdu pro nové ložiska. Dík.

2014-03-09 18:14:09

Tak mi to nedalo a dnes jsem rozebral pravé zadní kolo. Ložiska jsem sehnal 6204 a 6205 ovšem nejsou zakrytá. Jsou nová ,nepoužitá, orig. zabalená, ale výroba ještě made in Czechoslovakia. Můžou být ? Nebo raději jednostranně zakrytá ? Bohužel mezi ložisky nebyla rozpěrná vložka. Nevíte rozměr ? Asi by tam měla být, že? Druhou stranu jsem ještě nechal být.

Díky.

Hill  
Jaroslav
2014-03-09 21:53:31

barbor: rozpěrná vložka má na jedné straně vnitřní průměr 25 mm, na druhé straně 20 mm. Délka 30 mm, ale to přece jde změřit na vymontovaném bubnu. Ta trubka jen brání poškození ložisek při utahování matice.

Pokud jde o nezakryté ložisko, dlouho nevydrží to vnitřní - není u štítu brzd nijak zvlášť utěsněné a bude se do něj dostávat snadno sajrajt. Vnější bezpodmínečně utěsněné být nemusí, na náboj se narazí těsnicí víčko zpět.

2014-03-15 11:50:05

Tak ložiska vyměněné. Koupena nová jednostranně zakrytá. Vložky mezi ložisky chyběly na obou stranách a matice na dotažení zcela volné. Očividně to dělal nějaký " ODBORNÍK". Hučelo to hrozně. Vložky jsme udělali na soustruhu, dotáhli,zajistili a výsledek - paráda. Jezdím denně do práce 100 km. Spotřeba několikrát za sebou 5,2L/100km. Jěžděno na 90%dálnici. Trasa Třinec - Ostrava.

Děkuji za radu a návod.

2014-03-29 17:39:04

Tak nakonec změna. Pořád jsem nebyl spokojen. V obchodě s ložisky mi nevěřili, že takové se ještě někde dáváji do auta. Opravdu se ani nedivím. Tyto ložiska se používají do praček, apod. jak mi i potvrdili v různých prodejnách.

Nakonec jsem koupil pořádná kuželíková ložiska typu 30 204 a 30 205 a to je někde jinde. Stačí pořádně dotáhnout, pak povolit čtvrt otáčky a zajistit. Žádná vložka mezi ložisky není. Nyní už najeto něco přes 1000 km a super.


Odpovědět

1  2