Fórum - Téma


přední ochranný rám GV


Fórum Grand Vitara III přední ochranný rám GV

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III

Diskuze o vozidlu

2007 Grand Vitara III 2.0

57 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 000 ccm (122 cui).



2013-10-24 09:27:10

Zdravím, zvažuji koupi předního ochranného rámu, ale jen jsem letmo mrknul na net, na cenu rámů a málem jsem spadl pod stůl. Tak bych chtěl zjistit, zda se tady někdo nezabývá výrobou ochranných rámů nebo jakou firmu byste třeba doporučili ?

Jinak je mi samozřejmě jasný, že firma dodávající certifikovaný nerezový rám, ho nebude prodávat za babku...

2013-10-24 15:08:20

alex1.1:

Jestli si myslíš že firma co vyrábí "certifikovaný" nerezový rám, co není za babku, znamená, že tento rám má homologaci pro provoz na pozemních komunikacích, tak se mýlíš. Tuto homologaci nemá žádný rám. Podle evropských předpisů nesmí být na vozidle v silničním provozu ani ochraný kovový rám ani kovový pevnostní nárazník z důvodu aktivní bezpečnosti

Něco jiného ovšem je, pokud budeš řádit výhradně na tankodromu

2013-10-25 08:22:35

alex1.1: Ochranný rám, jinak též nazývaný pedestrian harvester, je věc, která má opodstatnění u expedičních a armádních vozidel, která si musí klestit cestu skrz vegetaci, případně u lesáckých aut. U těchto vozidel je taky pevně ukotven k rámu vozidla. V běžném provozu je to nanic, pokud nejsi z lidí, co často způsobují dopravní nehody nárazy zezadu. V terénu je to taky nanic, protože to snižuje nájezdový úhel. Navíc jsou rámy mnohdy ukotveny různě pofiderně, takže v případě nárazu jsou k ničemu, třeba uchrání haubnu, ale zase destruují místa jejich uchycení. U pracovního nebo expedičního offroadu rám chápu, u SUV (z 99% se samonosnými karoseriemi) ne. Je to jen kosmetická záležitost, co má z SUV udělat muscle car, ale jinak jsou s tím asi jen problémy (zbytečný balast zvyšující hmotnost na předku, cx, spotřebu, nutnost údržby atd.) Ale rozhodnutí je samozřejmě jen na Tobě.

Další věcí je, že ten zákaz je podle mě jen další buzerace ze strany EU-RVHP, nicméně na mém názoru na rámy to nic nemění.

2013-10-25 08:37:30

aha to jsem nevěděl, že s tím takhle vyčůravaj, i když co se divím jsme v Čechách ....

No já ten rám chci z jednoho prostýho důvodu, bydlím dál od města, pole, louky, lesy a je tady celkem dost zvířátek, který mají zvláštní zálibu běhat přes silnici, takže v případě střetu bych chtěl mít chráněný čumák, kdyby mi tam něco vběhlo a že se to stává hodně často. Nejsem žádnej vrah srnek ani pašíků a střetu jsem se vždycky snažil vyhnout, ale určitě jste někdy zažili, kdy se vám 5m před autem zvedne z příkopu srna, potom už je to jen o štěstí jestli vběhne před auto nebo se otočí.

2013-10-25 08:56:09

alex1.1 : Ale to jó, zvěře je i u nás dost. Ty nové rámy jsou ale dělané tak, že by neměly chodci zlomit nohy, ale nějak ho zvednout směrem na kapotu, takže v případě střetu s vysokou Ti srna proletí dovnitř předním sklem, u černé si nejsem jist, co to udělá, tam by to pomoct mohlo. Jen aby Tě pak pro změnu nenapadali myslivci, protože podle nich je zvěř také chodec, co má na silnici přednost

2013-10-25 10:02:08

pivlis: Já si myslim že u SUV a větších aut to má chodec prostě jasný, tam se snad ani nad kapotu zvednout nemůže (možná až při vyšších rychlostech), spíš se tohle řeší u osobáků, do kterých nově montují aktivní kapoty apod. Teď jsem si vzpomněl že takhle kdysi porovnávali nějaký typ od Volva a předek auta nazvali katovou sekerou

Přítelkyně před 3 měsíci trefila Fabií srnce, vyjížděla ze zatáčky a najednou jí tam skočil, jestli měla na tachometru cca 30-40km/h. Čumák fabie komplet na výměnu(světla, maska, nárazník)+pravý blatník, škoda 35000kč. Co by udělalo prase nechci ani domýšlet.

A co se týče přednosti prasete na silnici, přednost nepřednost, když je zvěř přemnožená a myslivci jí nestřílí, tak je to potom problém. U nás mají myslivecké spolky věkový průměr skoro 70let a dědkové jsou rádi když se došouraj na záchod, natož aby pak šplhali na posed. A kdybys viděl jaký jsou škody na polích a loukách od divočáků, zemědělci se pomalu s myslivcema soudí za vzniklé škody... Ale to už jsem odbočil od problematiky.

2013-10-25 11:03:41

alex1.1: No jo, o myslivcích mi nemluv, každou chvíli na mě nějaký geront míří kulobrokem. Mezi 10ti jsou dva slušní a tomu zbytku je lepší se vyhnout. K těm rámům - dřív rámy chránily celou masku + světla, podle těch nových pravidel je to jen takový kupírovaný rámeček, co připomíná rámy, montované kdysi na felicie, mrkni na stránky offroad-doplnky(tecka)cz/celni-ochranne-ramy-nemeckeho-vyrobce-cobra/, tam vidíš rámy kdysi a dnes. Blbé je, že ten nový rám Ti v terénu nijak nepomůže, jen Ti sníží nájezdový úhel.

2013-10-25 11:07:11

alex1.1: Jo a mají tam i rám na GV (/predni-ram-suz1301ec.html), stojí 13.650,-

2013-10-25 12:30:46

Jako já řikám že 90% myslivců jsou v podstatě legální pytláci, jako tady u nás je jeden frajer, který má na gazíku světelnou rampu, 2 rotvajlery a v noci štve zvěř v lese, dokonce ho už myslim vyrazili ze spolku. Teď doufám že to čte nějaký myslivec, aby mě rovnou ukamenoval :-D

Díky za link na rámy. Já jsem ještě poptával p. Bureše, specializuje se na nerezovou výrobu a dělá ochranné rámy v podstatě na cokoliv (http://www.bures4x4.cz/), ceny začínají nějak kolem 8300kč za jednoduchý rám z nerezu.

Ještě jsem si říkal, že zkusím poptat nějakou kovovýrobu v okolí, nechal bych si rám udělat z obyčejných "černých" trubek a poté si stříknul černou matovkou nebo nechal stříknou práškovou barvou.

2013-10-29 15:55:33

Ahoj. Já pořídil GV nedávno a už tam ten přední rám měl a myslím že dobrý. Pravda je, že to malinko snižuje nájezdový úhel a světlou výšku, ale dobrý je, že když trefíš nějaký šutr v terénu, tak první o co zavadím je právě ten rám a vím, že to mám zkusit jinudy a předek vozu je v cajku. A co se týká zvěře, tak nevim no....trochu bych tomu věřil, ale musel bys to nebohé zvířátko trefit prostředkem, jinak světla a boky asi nic moc. A když už nic, tak to alespoň vypadá cool

2013-10-30 20:03:54

Na GV I rám mám a již 3x mi pomohl a myslím, že je to dobrá investice. Na GV II již žádný rám nemám - vivat EU a je to škoda, přestože je pravda, že se tím u nové GV hodně sníží přední nájezdový úhel, což je špatně, pokud se jezdí často v terénu. .

2014-01-21 23:11:35

plukovník: já mám homologaci na rám a mám ho zapsaný v tp

2014-01-22 11:30:31

pasateros: U nás by to mělo stačit. Dej si jen pozor v zahraničí, kde platí různé "místní" vyhlášky a tak jako v případě zimních pneumatik je mnohdy těžké se s policajty nějak domluvit. Prostě co platí u nás - NEMUSÍ platit jinde.


Odpovědět