Fórum - Téma


Přední pružiny SX4


Fórum SX4 I Přední pružiny SX4

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2015-01-26 11:02:29

Dobrý den kolegové, včera mi praskla pře, dní pravá pružina. dole v posledním závitu v misce tlumiče..

V servisu mi trvrdí, že je tom tím, že je zatuhlé horní ložisko Mc Phersonu a musí se také vyměnit. nejlepší prý by bylo preventivně totéž udělat i na levé straně, cena cca 10.000. Při jízdě a rejdu se horní ložiska nijak negativně neprojevují, nevržou ani není nic znát ve volantu. JE VÝMĚNA DLE SERVISU NUTNÁ?? Já myslím, že by stačilo vyměnit jen prasklou pružinu.

Má někdo zkušenost s takovou opravou?

Myslím, že by snad stačilo vyměnit prasklou pružinu.

Dík za vaši radu.

2015-01-26 11:32:33

jirikovacesta:

Pružiny se mají měnit obě dvě, aby se nezměnily jízdní vlastnosti vlivem různě unavených pružin, stejně, jako se mění v párech i tlumiče.

Jestli jsou horní ložiska zadřená, vržou, nebo jsou opotřebená, to poznáš zkusmo při propérování a při následné demontáži.

Nech si rovnou změřit tlumiče, ať víš, do čeho jdeš.

Záleží na tom, kolik to má skutečně najeto.

2015-01-26 17:02:55

plukovník:

Děkuji za zkušenosti, auto má najeto 71.000,jezdím s ním jen já. nechám tedy vyměnit obě pružiny Že se poškozená ložiska poznají při demontáži je jasné, ale budou to dělat v servisu a mohou mi říct cokoliv. Jak se tedy pozná laicky při propérování vozu poškození ložisek": vržou , klepou nebo jaký je jejich projev?

Moc díky za doplnění

2015-01-26 18:16:44

jirikovacesta:

Vržou, klepou, vydávají kovový zvuk při najetí na nerovnost v rejdu, nebo při propérování zarajtováním na blatníku. Prasknutí pružiny je nejčastěji opravdu následkem zadřeného horního axiálního ložiska a 71 000 km je dost málo na prostou únavu materiálu pružiny.

Pokud si auto chceš pár let nechat a ne ho poslat do světa, tak pouhá výměna pružiny nic neřeší, protože při vadném ložisku odejde za chvíli znova. Otázkou je kolik budou chtít za ta ložiska. Každopádně, když budou venku pružiny, tak už bych dal zkontrolovat i ty tlumiče. Nevím jestli už tady někdo toto u SX4 řešil, ale myslím, že jsi měl opravdu smůlu.

2015-01-29 21:58:38

Zda se mi to docela brzy jak na ložiska, tak na pružiny . U minulého auta jsem žádné zvuky nepozoroval a rovnou při plném rejdu prasknul tlumič přímo v závitu u ložiska a péro vytlačilo celou poloosu ven

2015-01-30 16:19:37

plukovník:

tak jsem se vrátil ze servisu, vyměnili jen přední pružinu, horní ložisko O.K., zkoušel jsem jízdu a žádná změna vzhledem k tomu, že je vyměněna jen jedna pružina/ nestejné opotřebení/. Cena pružiny 1.800.

podali mi info, že prý přední pružiny praskají hlavně v zimě - mráz a zejména u vozidel Citroen a Peugeot. No nevím, já jsem měl dva Peugeoty, každý najeto přes 200. tis. a nic. Myslím, že je to o kvalitě toho konkrétního kusu pružiny. snad do budoucna už taková překvapení na SX4 nebudou.

SX 4 1.6, 4x4 2007.

Díky a všem jízdu bez nehod!

2015-01-30 16:50:57

jirikovacesta:

Ale ty jsi v době, kdy ti praskla pružina nebyl ani na Aljašce, ani nebylo mínus šedesát.

Kdysi tady někomu vystřelila přetlaková pojistka u kompresoru klimatizace a v servisu to prý zdůvodnili tím, že se to stává když je v létě horko.

Člověk někdy žasne, jaké pitomosti vypadnou z "odborníků"

2015-03-19 11:10:59

Nieje jediny, presne to iste sa mi stalo pred 2 tyzdnami... ale ze uplne presne prava strana (vodic) dole posledny zavit...

Lozisko mi nevrzga ani nic podobne... ja uvazujem o tomto

http://tuning.autodoplnky...-suzuki-sx4-1-9-s92212036

mate niekto skusenosti ??? chcem vymenit vsetky 4 . Najzadene mam nejakych 97000... a rocnik je 2007.

daniel  
Daniel Matteoni
2015-03-19 11:25:14

gatto: Já mám na SX4 snížené pružiny o 35mm, myslím, že to budou ty samé, co na Tebou uvedeném odkazu - teda kromě rozdílu, že já je nemám na 1.9D, ale na 1.6 benzín.

Za sucha je s nimi auto hodně stabilní, dá se s ním hodně rychle projíždět zatáčky a ještě se mi ho nepovedlo utrhnout. Nicméně na kluzkém povrchu to je horší, tam tvrdší podvozek je spíše nevýhodou.

Pružiny jsou dost tvrdé, takže jízda např. po starém úseku D1 je celkem nepříjemná, ale já mám navíc pneu o profilu 50, kvůli kterým je to ještě trochu tvrdší.

2015-03-19 12:07:04

jo tak to budu tie, mam ich objednane 1 aprila pojdu na auto...

daniel  
Daniel Matteoni
2015-03-19 13:02:30

gatto: Tak pak ještě přidej foto auta po snížení

2015-04-11 21:58:59

Takže auto znížene... inač pri výmene mi praskla aj ľavá pružina v predu odporúčam meniť všetky naraz. Pri výmene museli isť aj nove tyče stabilizátora pretože boli tak zhrdzavené že sa to nedalo povoliť len odrezať. Auto ide krásne v zákrutách trošku tvrdý podvozok ale to mi nevadí.

Foto album:

http://www.suzukiclub.cz/...mages_category.php?id=197

daniel  
Daniel Matteoni
2015-04-11 22:12:04

gatto: Pěkné - hlavně na fotce, kde to srovnáváš se sériovou SX4 zezadu, je vidět znatelný rozdíl.

MilanT  
Milan
2015-04-12 14:52:59

Chlapi, máte to pěkný. SX4 je jedno z mála aut, kterému sluší světlost crossoveru i (skoro) břichoplazky.

2015-04-24 11:37:24

Také se přidám a postěžuju si.

Stejná závada, pravá přední pružina, poslední závit urezlý, horní ložisko v pořádku. Nechal jsem udělat obě, ale asi jsem nemusel. Vypadá to tedy na nějaké "pravidlo pravé pružiny"

2016-02-10 18:00:15

K předním pružinám: Mám Berlingo - 7 roků, 70000 km. Před 3mi týdny prasklá přední pravá pružina. Přibližně v polovině posledního spodního závitu. A to jsem jel asi tak 40 a ta rána byla jako výstřel. Vyměněny obě dvě pružiny, horní uložení také, ale bylo ještě dobré.

Druhé auto - SX4, najeto cca 60000 km. Jsem první vlastník, takže vim, co píši, Včera, když manželka odjela jsem nalezl v garáži v místě pravého předního kola asi tak půl závitu pružiny. Jak píšete, pravá přední prasklá a tento kus vypadl až doma.

Alespoň jsem byl takto o závadě včas informován. S autem jezdí manželka, rozhodně to není závodnice a cesty po dálnici nemáme téměř žádné.

Myslím, že by se nad touto spoustou prasklých pružin měl tak trochu zamyslet výrobce. Kdo ví, možná úspora materiálu, možná nějaký jiný zakopaný pes.

2016-03-13 09:49:30

Nebude ta pravá strana zapříčiněna tím, že je (alespoň dle mého názoru) víc namáhána ? Co já už projel ve městě kanálů .... Třeba v Anglii jim zase odchází levé pružiny ...

MilanT  
Milan
2016-03-13 10:17:34

radon: Víc namáhána je levá strana (akumulátor, řidič, řízení, pedály...) a kanálům se vyhýbám. Uvidím, která strana mi odejde dřív.

RoKa  
Roman
2016-03-13 11:56:20

Tak já se taky přidám, prasklá pravá přední pružina... co dodat

2016-03-13 12:46:07

Levá strana má (možná) větší statické namáhání (důležitá je poloha těžiště vozu), pravá strana je namáhána (alespoň u mně) více dynamicky. A dynamické namáhání způsobuje únavu materiálu a následuje únavový lom. Čím víc a déle pružina kmitá, tím dříve dojde k její destrukci.


Odpovědět

1  2