Fórum - Téma


Přední pružiny SX4


Fórum SX4 I Přední pružiny SX4

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2016-03-13 12:50:11

Příčný sklon silnice je 2,5% směrem od středu ke krajnici (pro odtékání dešťové vody) a při krajnici bývají více výtluky.

Proto možná pravá strana je více zatěžována.

MilanT  
Milan
2016-03-14 08:50:52

plukovník:

Plukovníku, příteli, tuhle "normu" beru asi jako udávanou normu emisí VW.

Určitě znáš ulici U Seřadiště v Praze. Dneska jsem jí projížděl 4x. A nebo kanály vlevo, vpravo a uprostřed vozovky v Uhříněvsi?

V ČR jsou buď silnice čerstvě opravené (a tudíž bez výtluků) a nebo vytlučený v celém profilu, s vyjetými kolejemi od kamionů...

Podle mě je příčinou snížená účinnost tlumičů, špatný tlak v pneu a důsledkem je více kmitající a více namáhaná pružina.

2016-03-14 09:41:26

milant:

...a právě proto alibisticky říkám "možná"

P.S.

S Uhříněvsi směrem na Strašnice je to cvičný slalom mezi kanály, zřejmě záměr...

2016-03-19 17:19:02

Překvapuje mne, proč si někdo koupí SX4 a potom si snižuje pružiny, kupuje nízko profilové pneu a vymýšlí další podobné akce. Tím si jen zhoršuje jízdní vlastnosti auta které je už samo o sobě tvrdší. Pak se divte.

MilanT  
Milan
2016-03-19 18:11:09

Babičko, my se nedivíme.

Myslím si, že všem diskutujícím praskly sériové pružiny se sériovým podvozkem na předepsaném obutí. Tobě taky praskla, ne?

Takže snížením podvozku nebo nízkoprofilovými pneu to asi nebude. A praskání pružin už vůbec nesouvisí se zhoršením jízdních vlastností.

2016-04-27 18:32:58

Pri poslednom servise pred týždńom napísal mechanik odporúčanie: Doporučujem výmenu horného uloženia na predných tlmičoch, lebo vŕzga. Auto má cca 35 tis. km a dovŕšilo 6 rok svojho veku. Autom jazdí manželka, takže ho nemám v oku. Ale v zime som "zachytilô zavŕzganie pri prejazde spomaľovača, pripisoval som to tvrdým puzdrám na stabilizátore. Je nutná výmena alebo dá sa to rozhýbať, premastiť? Pozeral som na nete a horné uloženie+ložisko cca 50 €, celé krát dva + práca...

RoKa  
Roman
2016-06-16 14:10:51

Po výměně pravé pružiny začalo při odbočení vlevo a na nerovné cestě klepání a to notně hlasité.

Vypravil jsem se tedy do značkového servisu, kde mi po prohlídce sdělili, že na závadu nepřišli, že je vše OK a že se musí počkat až se to víc projeví

Takže jsem se vydal do servisu neznačkového, kde mi po prohlídce sdělili, že je kaput pravý tlumič a nejspíš i ložisko uložení tlumiče a doporučili i výměnu podpor stabilizátoru.

Po rozebrání zjistili, že ložisko je prasklé a tlumič jak jsem viděl, skákal jak péro.

Takže jsem nechal vyměnit tlumiče - originální McPerson vyrobené v CR - za tlumiče SACHS obě ložiska i podpory stab.

Hotovo a auto jede klidně a bez klepání a bouchání.

PS: ve značkovém servisu mě dloooouho neuvidí.

2016-07-04 15:15:38

Tak nevím. Čekal jsem od Suzuki více kvality . Před týdnem výměna obou zadních tlumičů. Tekly.Nyni praskla levá přední pružina v polovině prvniho závitu.Naj.70.tis km r.v.2011 Jezdim 40let a to si mi nestalo ma žádné jiné značce vozu.

2016-07-08 21:29:19

Mne tiež praskla ľavá predná pružina, asi polka prvého závitu. Dal som vymeniť obidve. Pravá bola hrdzavá na tom istom mieste ako prasknuta lava. Dlho by uz nevydržala. Rok výroby 2010 , 42000km. Servisák hovoril že od roku 2013-14 sa na spodný závit pružiny začala dáváť gumená hadička aby nehrdzavela.

2016-07-09 08:25:06

insert4:

A ty si myslíš, že prasknutí vinuté pružiny z drátu o průměru 10 mm může způsobit hrdza v půlce spodního závitu ?

Rovnou ti odpovím. Nemůže !

Prasknutí pružiny může způsobit buď nekvalitní materiál, špatné tepelné zpracování při výrobě, nebo extrémní namáhání.

Rozhodne ale tomu nezabrání nějaká gumenná hadička a už vůbec si ji nedovedu představit navlečenou na tom spodním závitu. Jak bys to chtěl provést ?

Servisák má nejspíš tu gumennu hadičku v mozgu...

EDIT:

Odvolávám, co jsem odvolal...

Jak jsem se dověděl od fundovaného přítele, pružina není z drátu 10 mm, ale 13 mm, a ta hadička tam prý opravdu je

P.S.

Když se nad tím tak zamyslím, je zvláštní, že jsem jenom v poslední době, při svých procházkách našel při krajnici silnice již dvakrát kus prasklé pružiny z auta.

Skoro se začínám obávat, zda se nejedná o nějakou epidemii...

Dříve jsem nacházel u krajnic silnice spíše bedly (dnes již zřejmě vzácné houby )

MilanT  
Milan
2016-07-09 14:02:53

plukovník: Určitě bych odlišoval "prasknutá" od "přerezlá". To spíš dřív prorezne ta spodní miska, na které přužina leží. Proto asi ta (pravděpodobně) silikonová hadička, která má zabránit styku dvou kovů. Ale zase ta miska je součástí tlumiče a ten se mění určitě častěji než pružina.

Přereznutí pružinové kulatiny 13 mm trvá asi setsakra dlouho.

Plukovníku, pokud nacházíš podél silnice kusy pružin, tak naše hadičky alespoň zajistí, že už je neztratíme.

Jinak auto mám vyrobené v 6/13.

2016-07-09 15:27:12

milant:

Pokud bych měl u té pružiny předpokládat defekt vyvolaný narušením materiálu hloubkovou (bodovou) korozí, tak bych se asi bál i o stabilizátor, kardan a hnací hřídele kol, které jsou také namáhány na krut a působí na pohled dosti subtilním dojmem.

Sice si nedělám žádné iluze o kvalitě komponentů, kde je jediná snaha o co nejnižší cenu, ale na druhou stranu, zase mohou být u aut ty lákavé dvojí ceny.

Ceníkové a "akční", to aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Za "akční" ceny nakupujeme všichni a všechno, za tu ceníkovou jen moula .

Už jsem viděl starou pružinu z auta co šlo do šrotu, byla rezatá jako sviňa, poněkud unavená, ale zřejmě by i bez té silikonové "ochrany" zvládla ještě jednou těch 200 000 km.

Jenomže to bylo v době, kdy ceny byly jenom jedny, a drát na výrobu pružin se nenakupoval za co nejnižší cenu v Číně. Ale co naplat, když dnes se tam zpracovává 75% oceli na světě...

P.S.

Elektrochemické korozi v místě styku dvou odlišných kovů by sice bylo záhodno zabránit, ale předpokládám, že tady se jedná o kontakt železo na železo a pochybuji, že ta miska tlumiče je třeba pozinkovaná. Všechny díly u kterých se oprýská černá konzervační barva jsou hned jako liška.

EDIT:

Ten úlomek pružiny, co jsem naposledy našel, měl v místě lomu viditelnou stopu defektu evidentně staršího data než doby, kdy k lomu došlo.

Škoda, že jsem si ho neschoval...

2016-07-09 20:25:26

Pružiny vyměněny za značku LESJÖFORS .Snad chvíli vydrží.Bylo mi řečeno:"je to tutově zadřeným ložiskem".Ložiska byly ovšem o.k."Tak nejspíše to bylo korozí spodního závitu".V lomu koroze nebyla a pokud si dobře pamatuji na jednom bývalém vozidle,lak z pružiny opadal zcela,tak jsem to jen něčím natřel a jezdil dále.Ať je to čím chce,neháže to dobré světlo na značku Suzuki SX4,jinak skvělého vozu.

2016-07-09 20:48:28

kazan2:

Tak ti by vyrábět pružiny snad měli umět, když se tím zabývají už 160 let

P.S.

Já si stejně myslím, že je to tím, že materiál stojí za hovno a to, že praská spodní závit bych přičítal tomu, že je nejvíce namáhán, protože namáhání při propérovaní se nemůže rozložit na obě strany, jako u vnitřních závitů.

2016-07-15 19:01:54

Nevím jak ostatní, co sem nepíší, ale na mé japonské verzi SX4, rok 2009, najeto 137 tis. km zatím drží origo pružiny

2016-09-16 12:19:02

kekros: Dobrý den kolegové, v lednu 2015 jsem zahájil tuhle diskuzi, když mi praskla pravá přední pružina. nechal jsem si tehdy vyměnit jen tu prasklou a dnes , vlastně po roce a půl a po cca dalších 4 tis. km jsem zjistil , že praskla i levá přední.dnes najeto 88 tis. km. Přišel jsem na to náhodou: ozývaly se totiž při jízdě klepavé zvuky od přední nápravy, tak jsem zajel do servisu Best Drive ( ochota a dobré ceny) ať se na to podávají. Co zjistili? Vůle v kostech stabilizátoru, vůle v horním uložení pravého tlumiče, a prasklý první závit levé pružiny, prasklá část v misce jen tak ležela a bylo vidět, že už je to praklé dříve, protože místo lomu bylo již orezlé.

Naštěstí se pružina při ježdění nesmekla z misky a neprorazila podběh a blatník.

Takže moje doporučení, při jakýchkoliv podivných zvucích z podvozku na prohlídku, co se děje a pak se rozhodnout, co je potřeba opravit či ošetřit. Podle zákona schválnosti, se zanedbané věci vždy vymstí a nakonec prodraží.

Takže jsem asi měl tehdy vyměnit obě pružiny. Že na druhé straně pružina praskla na stejném místě jako ta první tak si myslím,že to je ošizeným materiálem. Mechanici říkali, že se to v posledních letech stává i u jiných značek, všichni totiž hledají, kde ušetřit.

Hodně km bez porucha a (s)mějte se.

MilanT  
Milan
2016-09-16 12:51:04

jirikovacesta:

Že ti praskla pružina, tak to k smíchu není.

A k smíchu není ani tvoje prohlášení před rokem a 7 měsíci: "Nechám tedy vyměnit obě pružiny".

Opět se potvrdilo, že plukovník neradí a nemluví do větru.


Odpovědět

1  2