Fórum - Téma


Stěrače


Fórum SX4 I Stěrače

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3  4  5

2015-04-16 14:49:14

milant:

A bezklíč tam máš?

MilanT  
Milan
2015-04-16 14:52:50

plukovník: Nemám, nastartovat musím poctivě klíčem.

2015-04-16 15:38:16

milant:

...tak tím se to vysvětlilo

Joan  
Jana
2015-04-16 19:17:08

milant: No pardon, ale to je pěkné fuj, toto bych nechtěla ani zadarmo . Nemám záruku, že se v klidu neopřu o auto s dálkáčem v kapse, koukat na širé rodné lány a nějaký obeznalý zloděj mi neskočí za volant a neukradne auto, zvlášť když k nastartování stačí pouhý čudlík. Nebo budu jen postávat u auta. Nu, aspoň si teď ještě víc vážím svého "obyčejného" Swiftíka, zlatý klíček plus event. jako bonus dálkové s centrálem

daniel  
Daniel Matteoni
2015-04-16 19:47:25

joan: Nerad Ti kazím iluze, ale myslím že Gepardos ukazoval loni na srazu, jak se dá jednoduše starého Swifta nastartovat klíčem z jiného Swifta..

2015-04-16 19:53:11

joan:

K nastartování nestačí pouhý čudlík.

V kapse musíš mít ještě něco jako šém a na něm nápis Šém Ha-M'foraš

Hill  
Jaroslav
2015-04-16 21:40:24

plukovník: asi Ti uniklo, co Jana měla na mysli - že bude v dosahu šému poblíž auta a někdo vleze dovnitř, nastartuje a třeba mu to i nějaký metr pojede, než bude šém z dosahu. Ještě jsem to nezkoušel, jak často testuje řídicí jednotka blízkost šému, a zda po nastartování jeho blízkost vyžaduje trvale, jednou za minutu, nebo s tím jde jet, dokud se motor nevypne týmž tlačítkem, systémem start/stop nebo absencí paliva.

Každopádně Superba jde klikou odemknout a otevřít oboje přední dveře, pokud je šém do 3 metrů od auta. A lze ho za této situace i nastartovat. Jen zkusit, jak daleko odjedu, mě nenapadlo. Jestli je zamčený, lze testovat jen na zadních dveřích, ty se odemykají tlačítkem buď na ovladači nebo u řidiče a blízkost šému nerozhoduje.

Proto by mě zajímala zkušenost s bezklíčkovou verzí Suzuki, co zde možné je a co není. Třeba se chová jinak, než koncern.

2015-04-16 21:51:23

hill: S bez-klíčkovou verzí je to tak, že je-li dálkáč v dosahu, uvolní se mechanická zábrana ve spínací skříni, takže jde "klíčkem" otočit a nastartovat. Není-li při spuštěném motoru dálkáč v dosahu (vzdálí se od auta), auto uvnitř zapípá a na palubce se objeví symbol klíčku. Ale motor běží normálně dál. Pokud ho vypneš, zablokuje se otočení "klíčku", takže nejde otočit do startovací polohy. Jinak to asi blokované není a třeba by to šlo násilím překonat, ale toto na svém autě zkoušet nebudu . Tedy je radno na to myslet, aby člověk bez dálkáče neodjel, protože pak nesmí nikde vypnout motor Alespoň takto to funguje v GV.

2015-04-17 01:27:53

hill:

Pokud Jana odemkne zvenku svoje nové Suzuki (se systémem bezklíčového startování), ať už tlačítkem na dálkovém ovladači, nebo tlačítkem výzvy na klice dveří řidiče, nebo spolujezdce, odemknou se buď jedny, nebo všechny dveře. Podle toho, zda tato tlačítka stiskne jednou, nebo dvakrát.

Pokud se ale dálkový ovladač bude nacházet vně vozidla, nedojde k aktivaci solenoidu spínací skříňky a nastartovat možné není.

K odblokování spínače startu dojde teprve v okamžiku, kdy systém vysílacích antén zaznamená přítomnost čipu ovladače uvnitř vozidla.

Poté to již funguje tak, jak píše Pivlis. T.j. svícení modrého emblému klíče na palubce v okamžiku stisku startovacího spínače.

Po nastartování motor běží stále i v případě, že se s ovladačem odejde až do jeho vypnutí. Pouze se ten emblém změní na červený a ozve se signál...

Jinak, co měla Jana na mysli mně samozřejmě neuniklo.

Důvodem mých zdánlivě "inkoherentních žvástů" je, že přímo zbožňuji, jak roztomile dokáže být Jana z věcí vyjevená...

Hill  
Jaroslav
2015-04-17 06:11:59

plukovník: jestli ten čip u Suzuk má dosah omezený skutečně jen na interiér, pak je to v pořádku.

U toho Superba, co jsem o něm psal, totiž k tomu uvnitř být nemusel (ovladač s RFID čipem byl položený venku na kapotě vedlejšího auta). Jestli šlo jen o kus s extrémně vysokou citlivostí nebo se kapota toho auta chovala jako reflektor antény a zvýšila dosah, nevím, bylo to náhodné zjištění, když jsem ho předával kolegovi Paolovi, ten s ním jezdí v Itálii. Jiný takový zatím nemáme, Jestli víš o někom, kdo má trojkového Superba taky, zkuste to, Paolo s tím přijíždí nepravidelně, navíc nejezdí za mnou, takže se třikrát ze čtyř jeho návštěv vůbec nepotkáme, a další bezklíčkovou koncernovku firma zatím nekoupila.

Mercedesy s keyless se chovají tak, jak píšeš - stačí, aby byl klíček na zadním sedadle, a už nejdou nastartovat.

U Suzuki jsem ještě neměl tu čest. Samotného mě to nijak neláká, mít auto přecpané elektronikou, přece jen to je můj život i živobytí a vím, jak nepatrná nedomyšlenost nebo náhodná porucha můžou vytrestat, zdržet a vůbec přijít draho. Tak jsem si aspoň při nákupu vybíral Swifta, ve kterém té elektroniky je sice moc na můj vkus, ale minimum, se kterým se dal sehnat. To důležité je tam už čtvrtou generaci, tak se dá předpokládat, že spolehlivost vozu nijak výrazně neovlivní.

2015-04-17 09:44:17

hill:

Suzuki to má docela vymakané, protože např. při dálkovém ovladači s uvnitř zacvaklým klíčem s tím RFID čipem ještě porovnává polohu tohoto ovladače pomocí zpětného dotazu na vlastní vysílač tohoto ovladače. Takže pokud je ovladač uvnitř vozidla a ty chceš nastartovat, je vyslán povel z vysílače vozidla tomuto ovladači, ten blikne a oznámí svojí polohu (uvnitř vozidla, je to diagnostikováno pomocí čtyř interiérových antén). Teprve po této odezvě může dojít k odblokování startu. Zrovna tak nemůže dojít například k zamknutí vlastního zapomenutého klíče ve vozidle, ať už prostřednictvím tlačítka výzvy na klice vozidla, nebo pomocí některého z dalších až třech jiných ovladačů.

Jiná situace je, pokud je ovladač rozbitý, nebo je vněm vybitá baterka. Pak je potřeba z něho vyjmout klasický klíč s čipem a tímto klíčem nastartovat. Potom žádná výzva není a klíč musí být zastrčený ve spínací skříňce a jeho kód je diagnostikován klasickým způsobem, jako každá jiná přístupová karta.

Delon  
Alan
2015-04-17 09:57:31

Stěrače jsem koupil ty nejlevnější a stírají perfektně. Bylo to nutné, protože se už oddělila původní gumička.

2015-04-17 09:59:59

Som rada, že sa vrátila téma aj k názvu, lebo čo tu bolo už bola obdoba facebooku s receptárom

Delon  
Alan
2015-04-17 10:02:22

To víš začalo pršet

2015-04-17 10:04:23

delon:

Pršet sice možná začalo, ale to nevadí, protože prší suzukííííí

beik711:

to není obdoba facebooku s receptárom, ale rejdiště trolů, a to mnohdy bývá naopak přínosné.

.

Delon  
Alan
2015-04-17 10:06:26

Doufám, že mi to umyje auto. Ať nemusím do myčky.

MilanT  
Milan

Delon, 2015-04-17 09:57:31 napsal:

Stěrače jsem koupil ty nejlevnější a stírají perfektně. Bylo to nutné, protože se už oddělila původní gumička.

2015-04-17 11:25:41

delon: Na první straně píšeš, že stěrače měníš s autem. Co sis koupil za auto?

Abych nebyl OT, tak stěrače Sheron (koupené v Bauhasu ) používám na autě už 14 měsíců a pořád stírají jak mají.

Delon  
Alan
2015-04-17 12:05:20

No na tom posledním SX4 . Jsem neustále hledal jaké, až jsem musel.... Ještě preventivně zadní a bude to. No a ještě jednou do servisu a snad už to auto bude podle mých představ.

MilanT  
Milan
2015-04-17 12:22:38

delon: Jo, zadní stěrač jsem dával delší (snad nebude nikdo nadávat za tohle OT). Vzadu mi leze na nervy opačná orientace zaparkovaného stěrače a ostřikovače. Začínám vážně uvažovat o výměně motorku stěrače z S-cross nebo nové Vitary.

Delon  
Alan
2015-04-17 12:31:39

milant: proč ti to vadí? já mám na starém autě stěrač zaparkovaný vpravo a na SX4 je vlevo a nijak mi to nevadí


Odpovědět

1  2  3  4  5