Fórum - Téma


Přehřívání motoru


Fórum Swift New I Přehřívání motoru

Manuály  |  Inzerce  |  Model Suzuki Swift New I  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2007 Swift New I GLX 1.3

10 fotek  |  1 servisních knížek  |  37 diskuzí

Výkon motoru 67.5 kW (92 PS) při 5800 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec, Řadový, M13A.

čistokrevný Japončík,

šedá metalíza,


1  2

ana
2017-08-04 15:07:48

mirekdoda:

liquids:

děkuji za informace....

pohodu ......

2017-08-04 19:41:54

Pojem destilovaná a pojem demineralizovaná voda :

  • Destilovaná je také demineralizovaná, ale vyrobená destilací, což je energeticky hodně náročné, pokud není možnost využití nějakého odpadního tepla.
  • Demineralizovaná voda je voda vyrobená demineralizací, bez vaření, ale chemickou cestou (méně energeticky náročnou, ve velkém objemu hlavně rychlou). Rozpuštěné minerály ve vodě jsou převáděny na pevné a vyfiltrovány (velmi zjednodušeně řečeno).
  • Takže pojmy destilovaná a demineralizovaná, tak nějak vypovídají o procesu výroby. A že je v obchodech prodávána jako destilovaná i voda vyrobená demineralizací nám, zákazníkům, nemusí vadit, protože je to jedno.

2017-08-04 21:44:20

mirekdoda: díky za vyčerpávající odpověď

2017-08-04 21:46:17

liquids: díky za odpověď, utěsňovače tam nikdo nedolíval, aspoň o tom nevím

2017-08-04 23:02:32

alda81: Předpokládám, že vozidlo projektovou životnost cca 8 let splnilo bez problémů.

On je spíše problém v té nevýměně a hlavně v servisování u vesnických fachmanů/známých...atd, protože v autorizáku by použili originální směs a nedělali by lidovou tvořivost.

P.S. Speciálně pro plukovníka...ano bylo by to dražší tam dolít originální směs, ale zřejmě by se nezkurvil chladič a ostatní části okruhu.

ana
2017-08-05 10:29:09

mirekdoda:

děkuji za upřesnění informace....

pohodu ......

ana
2017-08-07 21:19:07

plukovník:

problem v chladící soustavě vzniká - cituji

"nevhodnou kombinací nemrznoucích směsí rozdílných specifikací .... a co hlavně, destilovanou vodou použitou pro naředění. Ta totiž do chladiče rozhodně nepatří"

otázka je - co konkrétně patří do chladicí soustavy motoru M13A, M15A?

díky za debatu .......

2017-08-08 07:31:25

ana:

Do chladících soustav motorů řady M13A, M15A, M16A i jiných výrobních modelových typů starších než cca 5 let patří nemrznoucí směs specifikace VW TL 774 C, neboli G11, obvykle modrozelené barvy.

Pokud není použita originální hotová směs "Suzuki Antifreeze", tak lze použít např. modrozelený koncentrát Castrol Radicool NF, naředěný pitnou (nejlépe stolní balenou vodou z obchodu) v poměru 1:1.

(ale jak jsem zjistil, v dnešní době je hůř k dostání, vzhledem k tomu, že do nových aut se dávají takzvané "celoživotní náplně" u kterých je deklarovaná výměnná lhůta 11 let, což je samozřejmě blbost, ale víme o co se vlastně jedná...

ana
2017-08-08 10:32:54

plukovník:

dík za vyčerpávající odpověď - především za konkrétní specifikaci nemrznoucí směsi

pohodu ......

2017-08-12 18:46:48

"(ale jak jsem zjistil, v dnešní době je hůř k dostání, vzhledem k tomu, že do nových aut se dávají takzvané "celoživotní náplně" u kterých je deklarovaná výměnná lhůta 11 let, což je samozřejmě blbost, ale víme o co se vlastně jedná...

"

Naopak, dle mého názoru to chápeš správně. Doživotně = přežije plánovanou životnost 8 let cca 250 kkm, podle toho co přijde dřív. Věc druhá je, jak správně říkáš, že kidyž se držíš doporučení výrobců náplní(tedy že náplně v převodovce a chladiči se mění), tak se životnost prodlouží dvakrát nebo třikrát.

"Pokud není použita originální hotová směs "Suzuki Antifreeze", tak lze použít např. modrozelený koncentrát Castrol Radicool NF, naředěný pitnou (nejlépe stolní balenou vodou z obchodu) v poměru 1"

Osobně si myslím, že je lepší koupit hotovou směs než doma šíbovat s vhodnou vodou, někam to přelejvat...atd..

2017-08-12 19:29:25

liquids:

Problém je v tom, že konstrukce chladící systémů dnešních motorů je řešena tak, že tam při výměně zůstává nevypustitelný zbytek staré směsi cca 1-2,5 litru, takže pokud chceš chladící systém propláchnout, jak je to doporučeno, s již naředěnou novou směsí na -37°C vlastně tuto hodnotu nikdy nedosáhneš.

Zatímco při použití koncentrátu to lze zohlednit.

Jistě ti nemusím zdůrazňovat, že v servisech na tuto okolnost serou

2017-08-12 21:28:27

"Jistě ti nemusím zdůrazňovat, že v servisech na tuto okolnost serou "

Samozřejmě tohle je ideální varianta.

Na druhou stranu u oleje se taky už nepoužívají proplachové oleje a pokud ta původní náplň není dalko za žívotností, tak to novou až tolik neponičí. Primárně jde hlavně o ihibitory koroze. Beru to jako lepší varinatu než měnit jednou za 10 let nebo nikdy jako někteří specialisté, ale jak jsem řekl....tvůj přístup je nejlepší možný.

" již naředěnou novou směsí na -37°C vlastně tuto hodnotu nikdy nedosáhneš."

Zase když to bude doma vyrábět prostý lid, tak je riziko, že si to dají do nečisté nádoby a něčím si to kontaminují. Dle mé zkušenosti je bezpečnější varianta směsi. Ale s pokorou beru, že obě varianty mají své benefity a zápory.

2017-08-13 08:16:53

liquids:

Největší problém "prostého lidu" při výměnách náplně chladící soustavy vozidla není její kontaminace.

Chladící směs není sterilní záležitost

Opravdový problém je její konečné odvzdušnění, které může trvat také půl dne a člověk se při tom může dost vyvztekat...

ana
2017-08-13 09:45:16

plukovník:

myšlenka

  • neprobíhá konečné odvzdušnění chladícího systému motoru i během provozu?
  • z kapaliny se při jejím pohybu a změně teploty uvolňuje plyn .....

díky za názory .......

2017-08-13 11:39:59

ana:

Jistě, odvzdušňování po výměně kapaliny probíhá za běhu motoru (během následujícího provozu vozidla).

Z kapaliny se ale neuvolňuje žádný plyn, ale "vybublávají" postupně vzduchové bubliny ze vzduchových kapes vzniklých členitostí okruhu.

Dnešní chladící systémy nemají žádné odvzdušňovací šrouby, tak to někdy bývá dost obtížné.

Někdy pomůže promačkání hadic, jindy třeba postavení vozidla dokopce, předkem vzhůru.

Problém je, že než dojde k celkovému odvzdušnění, může docházet k lokálnímu přehřívání, kdy teplota roste, zvláště, když se vzduchová bublina vytvoří kolem termostatu, větrák sahary chladiče běží jako šílený, přičemž teplota hlavy zarputile přesahuje 100 stupňů...

2017-08-13 11:40:40

ana:

Při první prohřátí na provozní teplotu lze o nějakém odplynění uvažovat, pak už je to minoritní jev.

MilanT  
Milan

Mirekdoda, 2017-08-04 19:41:54 napsal:

Pojem destilovaná a pojem demineralizovaná voda :

  • Destilovaná je také demineralizovaná, ale vyrobená destilací, což je energeticky hodně náročné, pokud není možnost využití nějakého odpadního tepla.
  • Demineralizovaná voda je voda vyrobená demineralizací, bez vaření, ale chemickou cestou (méně energeticky náročnou, ve velkém objemu hlavně rychlou). Rozpuštěné minerály ve vodě jsou převáděny na pevné a vyfiltrovány (velmi zjednodušeně řečeno).
  • Takže pojmy destilovaná a demineralizovaná, tak nějak vypovídají o procesu výroby. A že je v obchodech prodávána jako destilovaná i voda vyrobená demineralizací nám, zákazníkům, nemusí vadit, protože je to jedno.

2017-08-13 22:04:30

mirekdoda:

Nevím jak dalece to vadí zákazníkům, ale vydávat demineralizovanou vodu za destilovanou je porušení §16 Zákona o ochraně spotřebitele se sankcí až 1 milion korun - http://www.petrol.cz/aktu...emineralizovana-4290.aspx


Odpovědět

1  2