Fórum - Téma


Přepínač světel


Fórum Ignis Přepínač světel

Informace o modelu: Suzuki Ignis


1  2

2014-11-10 22:04:54

Můžete prosím poradit kde lze přepínač objednat?Nemůžu jej nikde objevit.Myslím ,že by měla být shoda s Oplem Astra G. pokud piny odpovídají.Díky

Iko
2014-11-14 21:14:10

Měl jsem dřív Opla Corsu B r.v. 1997 1.4i 44kw a řekl bych že je to na 99 procent stejné.

Asi budeš muset demontovat a kouknout na původní.

Vyhledej si toto ,,vypínač blinkrů FEBI (FB 01499) .

2014-11-15 17:17:33

iko: Díky Iko,vypínač blinkrů ale ne, to jsi mě asi špatně pochopil. Ale shoda s Oplem je.Už jsem se začátkem týdne po demontáži původního dopátral, je shodný s Opel Astra G a už objednán zn.Febi(kombinovaný vypínač světel)Jen tak pro zajímavost polskej šmejd se dá dá sehnat asi za 800kč, já jsem objednal od febi za 1600kč a od suzuki mě ho nábídli za 6800Kč

2015-06-15 20:16:19

Po půl roce jsem se Ignis opět dostal do problému se světly.Nastartuji , rozsvítím světla, vše Ok.Odstavím např. auto na parkovišti, přijdu po nějaké době a problém, nesvítí parkovačky, potkávací světla, podsvícení přístrojů.Jde jen světelná houkačka a světlo interiéru.V loni na podzim stejný problém, vyměnil jsem spínač světel orig. GM za Febi.Do minulého týdne od té výměny světla ani jednou nezazlobila.A teď hledím jak puk a přemýšlím jestli to tehy byla pouhá shoda náhod.Na podzim jsem to risknul přepínač objednal.Mezi tím světla asi byla týden Ok, takže jsem jej měnil ve chvíli, kdy světla byla funkční, měl jsem stále obavy kdy zůstanu na cestě po tmě, ale jak jsem uved,do současnosti vše Ok.Jediné co jsem nyní vystopoval je, že na patici obrysové žárovky mám kostru ale na druhém kontaktu samozřejmě chybí plus.Obrysovky si myslím nejdou přes relé, aspoň ve funkčním stavu jsem slyšel jen relé od tlumených.Na patici halogeny mám na všech třech kontaktech plus a chybí pro změnu kostra.Jinak dnes jsem jel za kámošem, světla svítila.Pokecali jsme a už jsem se vracel zase bez svícení

2015-06-28 18:20:53

Překontroluj kostry na obou podbězích ( M6). Vypínač spíná - pól a na spotřebičích je stále +. Hledej - pól, který jde na vypínač.

Hill  
Jaroslav
2015-06-28 18:40:17

drahoš: nejen na podbězích - někdy to dělá špatný kontakt na černém drátu v širokém konektoru ve sloupku řízení, často na dlouho pomůže jen párkrát rozpojit a spojit konektor.

Mimochodem - relé hlavních světel spíná kostru pro přepínač potkávačky/dálková. Jen světelná houkačka obchází to relé a spíná kostru do dálkových přímo. To jsou ty černé dráty, co jdou od relé hlavních světel a od kontaktu světelné houkačky a jsou ukostřené na levý blatník.

2015-07-05 07:21:14

Kolegové v ukostření to není.Minulý víkend při stavu kdy bylo vše OK jsem si přepínač vysunul a voltmetrem poměřil jednotlivé piny jeho konektoru.Přikládám popis na fotu.Při vypnutém zapalování a vypnutých světlech se napětí 12V nachází jen na pinu A.Při vypnutém zapal., spojeném konektoru s přepínačem a zapnutýh obrysovkách se 12V objeví na pin A, B a C (Na holém vyjmutém přepínači dojde při zapnutých obrysovkách i ke spojení kontaktů A,B,C ohmicky, při potkávacích se přidá i propojení na D).Při přepnutí na potkávačky se 12V tudíž objeví i na pin D.A teď co jsem zjistil včera když světla začala stávkovat.Jednu zásadní věc a to když jsem odpojil konektor od přepínače a propojil piny A + D konektoru, potkávačky se rozsvítily.S pinu D musí 12V valit na relátko, které jak Hill uvedl spíná kostru pro potkávačky.U obrysovek ale ne, ty jsou ukostřeny stabilně a naopak přes přepínač světel se na ně přivádí 12V a myslím ve spojitosti s kontakty B a C.Jakmile jsem konektor připojil na přepínač tak okamžitě tma.Důvod je ,že se zmizí napětí 12V z pinu A na nulovou hodnotu, kde musí být stabilně bez ohledu na to v jaké poloze přepínač světel je.Poté jsem konektor opět od přepínače odpojil a zkusil propojit napětí 12 V z A na pin B a C.Napětí opět zmizlo.Špatnou kostru jsem zavrhnul i z důvodu, že si myslím, že by se problém ze světly objevoval v souvislosti s otřesy.Navíc ještě jedna zajímavost, světla pokud zazlobí tak vždy a jen pokud je vypnu a třeba po nákupu je chci zase zapnout.Nepomůže přepínačem opakovaně zapínat a vypínat.připadá mě to jak kdyby muselo napřed dojít k nějakému z chládnutí a pak svítí.Nikdy mě zatím nevypadly za jízdy.A když napětí 12V padne na nulu tak pojistu to nespálí.V loňském roce jsem si stáhnul servisní manuál kde je po jednotlivých obvodech elektroistalace rozkreslena, takže na tom přepínači jsem nestřílel úplně od bokuPřipadá mě že s výpadky mají spojitost nějak ty obrysovky, ale kdyby se nějakým způsobem kostřil jejích plus musela by snad pojistka reagovat.Alespoň tak se mě obvod brzdových světel choval, když se mě též nepravidelně kostřil plus v průchodce do pátých dvěří.Mimochodem těch vodičů v průchodce jsem musel repasovat víc(dokonce vyprošťovat zatavený z hadičky ostřikovače) a rozchodil jsem i centrál zam. pátých dveříAle v současné situaci se světly tápu i když mě elektrika není úplně cizí.Hill a ost. přidáte úvahu? Předem dík Řešil bych to klidně odborným servisem ale problém je, že když se objednám na termín, světla určitě půjdou, bohužel není ani jistota, že i když vyjedu z garáže nesvitící bude tak i v servisu a vyvolat nefunkční stav je dílem náhody delší(třeba týden pravid. jízd nic a pak bác) či kratší.Je to pech Jo a přepínač mám ještě jeden orig, který jsem na podzim vyměnil za nový od Febi.Když auto svítí tak je klidně můžu mezi sebou přehazovat a svítit budu stále.A naopak když nesvítím tak nesvítím .

Hill  
Jaroslav
2015-07-05 09:40:19

Připrav si žárovku, stačí 21 W brzdová, a zkoušej na kontaktu A, jestli na něm zůstane napětí po připojení žárovky (musí svítit).

Tphle totiž vypadá, že máš na základní desce pojistek, kde jsou mimo jiné propojené kabelové svazky mezi sebou (některé spoje nevedou přes pojistky), nějaký přechodový odpor, a odběr cívky relé nebo parkovaček stačí k tomu, aby stáhl napětí na nulu.

Měřidlo ten vývod prakticky nezatěžuje, takže odpor neodpor, to napětí tam naměříš.

Tak přečisti konektory kolem pojistkové skříňky a, když to nebude stačit, vymontuj ji a zkontroluj, jestli někde zezadu není některý ze spojů přerušený. Bacha, může to být i mikrotrhlinka kolem zapájeného kontaktu konektoru.

2015-07-05 13:25:16

hill: Úvaha správná.Ráno přijdu k Igniskovi zapnu světla a svítíTak si říkám že zkusím rozsvítit obrysovky umělým propojením A+C v poloze přepínače vypnuto.Po chvíli (parkovačky jsem si takhle uměle rozsvítil)jsem propojení odtranil a vyvolal jsem si tu začarovanou vadu.Též vada naskočila při spojení A+B.Zapnu světla pomocí přepínače a tma.V bodě A napětí v čudu i když jsem umělé propojení odstranil.Přepínač jsem nechal vypnutý a říkám si chvíli asi 3.min. počkám.Jó po tý časový prodlevě jsem světla normál přepínačem rozsvítil a napětí v bodě A jasně v pořádku.Nevím jestli 3x či 4x se mě podařilo tímto způsobem vadu vyvolat.V každém případě jsou v tom namočeny parkovačky, protože ta první poloha je klíčová(když jdu přes ni na potkávačky nesmí mě napětí stáhnout) aby zůstalo na A 12V pro relátko potkávaček.Když tuhle polohu parkovaček obejdu, nechám přepínač v poloze OF, uměle následně propojím A+ D tak potkávačky budou svítit do soudného dne, aspoň si myslímTak nevím jestli by ten přechoďák dokázal držet stažené napětí v bodě A po nějakou chvíli i když už je přepínač vrácen do polohy vypnuto.Že by pomalu najíždělo zpět i když je možný přechoďák na parkovačkách již mimo?Příště můžu nechat nabodnutý měřák a pozorovat stupnici, jestli bude nárůst pomalý či skokem.V každém případě v bodu A okamžitě 12V naskočí v situaci kdy konektor s přepínačem rozpojím.Pokud ale bude trvat záhadný stav dále při zapnutých parkovačkách, zpětné spojení konektor - přepínač napětí stáhne.Je to záhada a jsem rád že se mnou bádáš.Dík

Hill  
Jaroslav
2015-07-05 13:54:57

a010939: až na to, že máme na vybranou - má ještě spínání parkovaček přímo plusem do červenožlutého drátu už od sdruženého spínače nebo ten červenožlutý drát vede až od relé (v tom případě jde trvalý plus z pojistky na relé, napájí kontakt i cívku, ta se spíná ukostřením červenozeleného drátu; ve zhasnutém stavu se naměří na obou koncích cívky relé plné napětí)?

To stále ještě nevíme, díky nic neříkajícímu označení a rozmístění nějakých kontaktů. Podle reakce na tu žárovku by bylo jasněji.

O spínání světel kostrou samozřejmě vím, ale to platí pro hlavní světla všech modelů.

Pro obrysovky to pravidlem není, mezi roky 1995 a 1998 se v některých modelech vyskytovalo relé, v některých ne, v nich se přímo spíná v lucasu plus. U dovozů je ten rozptyl ročníků, kdy se to měnilo, ještě větší.

2015-07-05 21:46:05

hill: takže dnes odpoledne výlet, auto na slunci včerejšek jak přes kopírák.Po příchodu bez světel.Ráno v chládku garáže budu opět svítit tím jsem si jist.Připadá mě to jak kdyby byla souvislost s venkovní teplotou.Na ten přepínač jde svazek vodičů o průřezu asi zvonkového drátu takže nemůžou vést až k cílovému spotřebiči.Přesto jsem zkusil žárovku připojit, napětí 12V padlo na nulu.Bohužel netuším kam je tento svazek přepínače připojen.A když porovnávám barvy vodičů na přep. tak mě se schématem nesedí a jsem z toho jelenObrysovky určitě přes relé nejdou, relé bych zvukově registroval jak u potkávacích.Ignis 1.5 je rok 2004.A stále platí že když na patici G02 propojím ty dva piny 3-7 tak sepne relé a potkávací svítí.Přikládám schémata obrys a potkávací.Ale když porovnávám zapojení obrys tak se schématem i s piny označených na přepínači G02 nesedí. Je možné že schéma s mým Ignisem nesouhlasí

Hill  
Jaroslav
2015-07-05 23:40:22

drahoš: a co obrysovky, když jsi připojil tu žárovku, rozsvítily se?

To, že schéma nemusí souhlasit zrovna s tvým Ignisem, je normální. Dokonce nemusí platit ani pro dva po sobě následující VINy.

Přesto ti tam ještě jedno schéma chybí (aspoň podle toho, co se dá z té vyfocené a sotva čitelné hrůzy vyčíst - to neznáš okopírování obrazovky pomocí Ctrl+prt sc a pak to vložit třeba do Malování, tam oříznout, pojmenovat a uložit třeba jako PNG?). V těch tvých schématech nevidím, že by vývod ze spínače TAIL vůbec někam vedl. Musí to být ještě na jiném výkresu.

2015-07-06 14:45:16

drahoš: Prosím tě... jakej máš přepínač....první nebo druhej??

Drahoš, 2015-07-05 07:21:14 napsal:

Kolegové v ukostření to není.Minulý víkend při stavu kdy bylo vše OK jsem si přepínač vysunul a voltmetrem poměřil jednotlivé piny jeho konektoru.Přikládám popis na fotu.Při vypnutém zapalování a vypnutých světlech se napětí 12V nachází jen na pinu A.Při vypnutém zapal., spojeném konektoru s přepínačem a zapnutýh obrysovkách se 12V objeví na pin A, B a C (Na holém vyjmutém přepínači dojde při zapnutých obrysovkách i ke spojení kontaktů A,B,C ohmicky, při potkávacích se přidá i propojení na D).Při přepnutí na potkávačky se 12V tudíž objeví i na pin D.A teď co jsem zjistil včera když světla začala stávkovat.Jednu zásadní věc a to když jsem odpojil konektor od přepínače a propojil piny A + D konektoru, potkávačky se rozsvítily.S pinu D musí 12V valit na relátko, které jak Hill uvedl spíná kostru pro potkávačky.U obrysovek ale ne, ty jsou ukostřeny stabilně a naopak přes přepínač světel se na ně přivádí 12V a myslím ve spojitosti s kontakty B a C.Jakmile jsem konektor připojil na přepínač tak okamžitě tma.Důvod je ,že se zmizí napětí 12V z pinu A na nulovou hodnotu, kde musí být stabilně bez ohledu na to v jaké poloze přepínač světel je.Poté jsem konektor opět od přepínače odpojil a zkusil propojit napětí 12 V z A na pin B a C.Napětí opět zmizlo.Špatnou kostru jsem zavrhnul i z důvodu, že si myslím, že by se problém ze světly objevoval v souvislosti s otřesy.Navíc ještě jedna zajímavost, světla pokud zazlobí tak vždy a jen pokud je vypnu a třeba po nákupu je chci zase zapnout.Nepomůže přepínačem opakovaně zapínat a vypínat.připadá mě to jak kdyby muselo napřed dojít k nějakému z chládnutí a pak svítí.Nikdy mě zatím nevypadly za jízdy.A když napětí 12V padne na nulu tak pojistu to nespálí.V loňském roce jsem si stáhnul servisní manuál kde je po jednotlivých obvodech elektroistalace rozkreslena, takže na tom přepínači jsem nestřílel úplně od boku .. Připadá mě že s výpadky mají spojitost nějak ty obrysovky, ale kdyby se nějakým způsobem kostřil jejích plus musela by snad pojistka reagovat.Alespoň tak se mě obvod brzdových světel choval, když se mě též nepravidelně kostřil plus v průchodce do pátých dvěří.Mimochodem těch vodičů v průchodce jsem musel repasovat víc(dokonce vyprošťovat zatavený z hadičky ostřikovače) a rozchodil jsem i centrál zam. pátých dveří .. Ale v současné situaci se světly tápu i když mě elektrika není úplně cizí.Hill a ost. přidáte úvahu? Předem dík .. Řešil bych to klidně odborným servisem ale problém je, že když se objednám na termín, světla určitě půjdou, bohužel není ani jistota, že i když vyjedu z garáže nesvitící bude tak i v servisu a vyvolat nefunkční stav je dílem náhody delší(třeba týden pravid. jízd nic a pak bác) či kratší.Je to pech .. Jo a přepínač mám ještě jeden orig, který jsem na podzim vyměnil za nový od Febi.Když auto svítí tak je klidně můžu mezi sebou přehazovat a svítit budu stále.A naopak když nesvítím tak nesvítím .

2015-07-06 15:52:30

drahoš: V roce 2004 se Ignis lámal na novější verzi, ale podle tvýho obrázku předpokládám, že máš už to novější provedení. Pokud ano, tak tady malá pomůcka...To schéma (viz. výše) je zase z toho staršího modelu Ještě malá otázečka....Je to japonec nebo maďar??

2015-07-06 22:51:06

hill: Chlape díky moc.S touu žárovkou jsem se dopídil o kus dál.Ráno Ignis po mrazivé noci svítil.Hned jsem popad žárovku a napíchnul ji na těch přívodních 12V co jdou na přepínač.Žárovka se rozsvítila i na kontaktu pro obrysovky a vydržela svítit asi přes minutu, pak zhasla.Co se děje je jasné, napájecí napětí se znějakého důvodu stane po chvíli měkké.Tlumená světla propojením na konektoru svítí a to proto, že cívka relátka potkávaček má nepatrný odběr, který 12V minimálně zatíží takže nedojde k úbytku nebo zmizení napáj. napětí.Obrysovky už je jiná, ty prostě napětí stáhnou až k nule.A když světelnou zátěž odstraním, měřákem těch 12V naměřím.Napajecích 12V je přivedeno od 2 pojistek 15A v hlavní pojistkové skříní v motorovém prostoru.Ověřeno-pojistky jsem vytáhnul a 12V na přívodu do přepínače zmizlo.V tomto bodě minulé schéma platí.Pojistkovou skříň jsem uvolnil abych si ji mohl tak nějak přetočit a do konektoru připojil žárovku.Z konektoru jdou již průřezem slabé dva vodiče.Žárovka bez časového omezení svítí.Takže ztráta na 12vV musí být dále na cestě k přepínači.Mají vedeno 2x12V též nevím proč a mělo by dále být přivedeno na konektor a ty dvě diody spojené katodami k sobě(jejich funkci si nedovedu v tomto zapojení vysvětlit) a odtud už jedním fousem na přepínač. To ale teda už netuším kde diody jsou.Jejích vodivost by mohla zlobit, ale jsou zase dvěNa levo od spojkového pedálu je spousta konektorů pohromadě že by tam?no když nic jiného,tak servisák by mohl s takovým nasměrováním být spokojen a hlavně za tvé pomoci Jaroslave vím jak vadu navodit.Dnes výlet, auto tři hoďky parkováno,přepravu asi půl hodinovou tam jsme zvládli svítící.Po návštěvě a příchodu k autu tma.Neustále mě to směřuje k nějaké tepelné závislosti, ale to nemusí být pravda.Jinak díky i tobě kato za snahu pomoc. Přepínač je to novější provedení-regulace vnitř. osvětlení, naklápění světel atd.Díky oběma a pokud ještě přispějete budu rád.Kdybych byl kanec natáhnul bych k přepínači nový vodič od pojistek a bylo by po ftákáchTy dvě diody mě vrtají v hlavě k čemupak k čemu.Jinak print scren znám a výřez bych zmáknul, ale myslel jsem si že bude lepší ucelená část a soubor je v akrobatu, tak jsem volil ofocení a JPG.No snad se do mě někdo nepustí, že si mám vyřizovat soukromou korespondenci jinak.Já si myslím že je to zajímavost která může někdy v budoucnu někomu pomoc.

2015-07-23 17:14:48

hill: Zdravím.Takže závada konečně odstraněna a já mohl odstranit externí propojování na konektoru přepínače, kde jsem si vypomáhal jiným 12V napětím, které se na konektor přivádí až po zapnutí zapalování.Servisáčkovi skončila dovča, takže po domluvě Ignísek hned přistaven.Závadu způsobovala dioda v obvodu světel, lépe řečeno patice do které je vsazena.Došlo k vyhřátí patice, vzniku přechoďáku, zahřívání a následné ztrátě napětí při zátěži.Dioda je umístěna na svazku za budíkama, takže musí palubka dolů.Ta dioda mě při pátrání doma stále táhla, ale bohužel nebyla pro mne v běžně dostupném prostoru a jen jsem tak tušil, že bude někde v hloubi.Měla by bránit zpětnému proudu pokud je auto vybaveno denním svícením, to ale nášj Ignis nemá, takže dioda vyřazena a vodiče propojeny přímo.podle schéma by tam měly být dvě, ale druhá neobjevena.Jak jsi uvedl schéma nemusí ve všem odpovídat a tak to i je. Hurá svítímeTřeba někdy v budoucnu tato informace někomu pomůže.Jinak co se týká přepínače světel origo je od GM, tak u potkávaček spíná plus pro relátko, které následně sepne mínus potkávaček , u obrysovek natvrdo spíná plus pro žárovky.

Hill  
Jaroslav
2015-07-23 20:02:45

drahoš: o tom, že hlavní světla se spínají ukostřením, jsem tu už někde psal, nejspíš i o tom, že od přepínače potkávačky/dálková jde u některých modelů přes spínač společný kontakt na kostru přímo, u některých přes relé.

Jestli ti do těch diod vedly bílomodrý a bíločervený drát, pak vedou ty dráty rovnou od pojistek pro levou a pravou stranu (trvalý plus hlavních světel). Vývod z diod pak červeným drátem napájí cívku relé hlavních světel, druhý konec cívky jde červenočerným do lucase na spínač hlavních světel a přes něj na kostru. Takže ty diody tam nejsou primárně kvůli DRL, ale kvůli tomu, aby relé mělo napájení i v případě, že odejde pojistka jedné strany, ale zabránit tomu, aby v případě odchodu jedné pojistky šlo napájení obou světel přes tu zbylou, a naopak, aby při zkratu na napájení jednoho ze světel nešel zkratový proud přes obě pojistky, ale jen přes tu "postiženou". Teprve když odejdou obě pojistky, relé nepřitáhne. Nebo když odpadne ten společný červený drát.

Čili, jestli to tam je právě takto barevně značené, není problém diodový blok nahradit dvěma diodami například typu 1N4007, v případě starších zásob třeba KY132/400. V podstatě je to jedno, to relé má odběr nějakých 100 mA a napěťová špička na cívce relé ani v případě vyběhnutí obou pojistek nepřesáhne 150 V.

2015-07-23 22:11:54

hill: hill: Jak jsem nakoupil tak jsem prodal místo abych zapojil hlavu. Prý DLR nemám tak to nemusím řešit.Takže co do hlavní funkce diod máš pravdu, stačilo si udělat nákres na kousek papíru.Tenhle účel mě bohužel bez vlastního nákresu netrknul, takže dík. Ale maličkost bych dodal, těch 12V z diod nenapájí jen relé ale i obrysovky přímo , s SPZ nějakých 26W, takže by to chtělo spíš 1N5406, asi mu propojení natvrdo vyreklamuji

Hill  
Jaroslav
2015-07-24 09:07:38

drahoš: jestli na to skutečně jedou obrysovky i s číslovkou, pak mají celkem 40 W, to je asi 3,5 A. Při rozsvěcení počítej krátkodobě se čtyřnásobkem, ten ale diody 6 A zvládnou spolehlivě (třeba P600K, BY214, BY229, BY329, BY500).

Radši ale zkontroluj, jak máš skutečně ty obrysovky napájené. Za diodami musí být plus trvale a, jakkoli to může někde existovat, u Suzuki jsem na obrysovkách ani číslovce trvalý plus ještě neviděl. Vždy jen spínaný.

2015-07-24 20:16:13

hill: Jardo při obrysovkách i podsvícení SPZ.Ano plus pro obrysovky je spínaný natvrdo přes diody a přes kontakty přepínače(ne Lucasa pod volantem).Mě ta zátěž vyšla méně 2x5W předek.2x5W zadek, 2x3W SPZ, takže nějaké 2.2A ,ale tak nebo tak vhodnější bude 6A.Dnes jsem schválně ještě vyzkoušel odpojit postupně pojistku pro levou a pravou stranu.Odpojena pojiskta třeba pravou stranu - pravá přestala svítit ale levá halogena slabě žhnula, prostě ty diody jsou tam nutné obě pro správnou funkci světelného obvodu.


Odpovědět

1  2