Fórum - Téma


Přepólovaná zásuvka zapalovače


Fórum Swift New II Přepólovaná zásuvka zapalovače

Informace o modelu: Suzuki Swift New II



2013-05-31 21:29:01

Dobrý den.

Nesetkal jste se někdo s přepólovanou zásuvkou zapalovače na novém autě?

Chtěla jsem si nabít telefon, tak jsem poprvé zapla nabíječku do zapalovače a najednou to v autě začalo hrozně smrdět spáleninou

Potom mi manžel řekl, že nabíječka je spálená a že je přepólovaná zásuvka. Uprostřed zapalovače je mínusový pól a po obvodu plusový.

Poslal mě s tím do servisu, prý je to nové a on nemíní do toho zasahovat. Opravil by to, ale asi se mu do toho nechce.

Takže mně magyary přepólovali)))...

EDW
Pavel
2015-09-14 23:06:21

ifkali: Já bych s tím zajel rozhodně do servisu. Nezdá se mi, že by to z výroby udělali špatně. Sice Maďary moc nemusím, ale přece jenom to montují tisíckrát denně. Možná to nějak zkratovala ta nabíječka.

2015-09-15 00:29:29

ifkali: Pokud manžel zásuvku přeměřil a je si jistý zapojením, tak hurá do servisu. Podle toho co píšeš je auto v záruce. V servisním manuálu na mé auto (mám starší typ) jsou všechny konektory tzv. "blbuvzdorné". Každý má jiný tvar a počet kontaktů, takže nejdou zapojit (zacvaknout) ani jinam a ani jinak než mají být.. Je možné, že při sestavování kabelového svazku, ve fabrice, přehodili samotné dráty v konektoru.

MilanT  
Milan
2015-09-15 07:32:13

Chlapi, pomoc a rada je nejúčinnější, když přijde hned a ne víc jak dvou letech. Auto je už dávno po tříleté záruce.

To je ale taky dáno tím, že nás ifkali neinformovala, jak to vlastně před dvěma lety dopadlo.

EDW
Pavel
2015-09-15 07:38:17

milant: No já mám auto starší (2011) a při koupi jsem to vzal s tou pětiletou zárukou. Spíš pro jistotu. Ale tady to bude patrně jiný problém. V napájecí zásuvce jsou pouze dva kontakty a prohodit je by ve výrobě se mi zdá velmi nepravděpodobné. Ale stát se to přirozeně může. Ale jako technik musím vyloučit všechny možnosti a vadná nabíječka se přímo nabízí. Navíc prohozená polarita u zásuvky by patrně způsobila větší paseku i jinde.

MilanT  
Milan
2015-09-15 07:45:33

edw: Tak ještě jinak. Myslíš si, že ifkali čeká dva roky a tři měsíce na to, až jí někdo poradí, že s tím má zajet do servisu? A v tomto případě je už nepodstatné, jestli má auto záruku 3, 5 nebo 40 let.

EDW
Pavel
2015-09-15 09:39:13

milant: Ok, objevil jsem tuhle otázku déle a nevšiml jsem si datumu. Je jasné, že každý řeší problém, kdy uzná za vhodné. Nicméně informace zde bych bral spíše jako zkušenosti pro někoho jiného.

2015-09-18 14:39:31

Zdravím,

byly to skutečně přehozeny dráty v kabelovém svazku, tvrdil nakonec autorizovaný servis. Prý se s tím ještě nikdy nesetkali a bylo to opraveno v rámci garance při garanční prohlídce v prvním roce.

Omlouvám se, že jsem sem nepodala info jak to dopadlo.

Tzn dva roky vyřešeno

MilanT  
Milan
2015-09-18 22:08:57

ifkali: Takže přeci jen přehozené kabely. No pořád lepší než přehozené pedály brzda-plyn.

Když jsem před revolucí přebíral nový podnikový 3+1 kvartýr, tak jsem si, stižen profesionální deformací, přeměřil zapojení zásuvek 230V (tenkrát ještě 220V). No a samostaně jištěná zásuvka pro pračku měla přehozenou fázi s nulou. A vzhledem k dvouvodičovému rozvodu byla fáze přímo na kolíku zásuvky. A to byl větší průser než nějakých 12 V stejnosměr.

EDW
Pavel
2015-09-18 22:25:48

milant: No, to bezesporu. Ale i v autě ta prohozená polarita je dost problém. Ale může se to stát.

EDW
Pavel
2015-09-18 22:29:55

ifkali: Děkuji za zodpovězení problému. Je to ale věc, která by se neměla stát. Nicméně jsem slyšel horší věci. Například o jedné továrně na kabelové svazky do aut, kde dělají cizinci. Na vedoucích pozicích Slováci a na těch nejnižších i Mongolové. A přestože to bylo pro koncern VW, výstupní kontrola jednou zachytla kabelový svazek, který byl uprostřed přetrhaný a navázaný přes klasický uzel. Co by se stalo při montáži těžko odvodit. Ale i tohle se stává.

2015-09-18 22:41:36

milant:

...vlevo fáze, vpravo nulák, kdo to neví, to je č....


Odpovědět