Fórum - Téma


Přestavba na alternativní pohon LPG


Fórum Grand Vitara III Přestavba na alternativní pohon LPG

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3

mcz
Martin
2016-04-09 19:24:13

nj kazdy holt uznava jiny druh energie, dnes jsem potkal dve GV na LPG kdyz to shrnu jak jich jezdí pomerne malo tak vzdy tak jednou dvakrát za mesíc potkam LPG kdyby seto tak kazilo tak nejezdí ani jedna, firmy co to montují to nedelají proto aby se jimto tam za rok vratilo na reklamaci

MilanT  
Milan
2016-04-09 19:44:50

mcz: Tady se člověk fakt dozví věci.

Podle čeho poznáš, že GV kterou potkáš, jede na LPG? Nějaká zátka nebo samolepka samozřejmě není známkou toho, že spaluje LPG. To už bych spíš poznal co měl řidič k obědu (podle mastný huby ).

mcz
Martin
2016-04-09 19:54:28

no 100% jistota to není, vetsina kdo maji zatku a samolepku LPG/CNG ji tam maji proto aby jezdili na benzin super, tyvoe tady se zpochybní uplně vsechno. ve svém okolí potkavam favorit kterému prosla nadrz tak system lpg majitel zrusil a samolepka a zatka v narazníku zustala chcete me tady namluvit ze ze 100 aut které ma vylepenou samolepku LPG/CNG jich treba 40 na dané palivo nejezdí? ano mohli menit zadni dvere z vrakoviste a samolepka tam zustala a pod kapotou ma diesel toje mozna tak jeden pripad nevim z kolika

2016-04-09 20:38:32

Nějaká invaze benzinomilů?? Měl jsem zato, že toto vlákno bylo zřízené pro ty, kdo chtějí nějaké informace od "vitarářů", kteří maji namontován v autě plyn. Rozvahu nad tím, co je výhodnější si musí každý rozumný člověk udělat sám. Jooo, pokud bych byl jeden z Rothschildů, určitě jezdím na to, co je prvotně a konstrukčně určené do spalovacích motorů. Taky bych si kupoval auto vždy nové a po záruce jej měnil za další nové!!

Bohužel jsem chudý synek a s určitými riziky jsem se zařídil tak, že jezdím na LPG

Vrátím se k tématu. Běžná jízda s GV 2,4 spotřeba +- 10,5 l/100Km. Pro některé!! píšu samozřejmě spotřebu plynu (LPG)!!, Protože, když investuji do přestavby, tak ji využívám. Zdá se mě to logické, když připlácím za 1 třídu, nejedu třetí!! Tím samozřejmě nedegraduji a nezesměšňuji vyznavače benzínu (je to pouze příměr), na benzín to samo jezdí také, rádo, i líp!!, svižněji, jenže dráž!!

Dnes Praha a zpět po dálnici (cca 300Km) 140tkou na tempomat, spotřeba ano! vzrostla na 12,5l/100Km (což je i tak pěkných 1,5 Kč/Km). Teď náklady, každých 20tis. "serviska" á 800Kč, filtry a spol. S autem zatím?!?!? žádný problém (ujeto na LPG cca 40tis.) Méně místa v kufru jsem zatím nepocítil.

Kdo máte další věcné dotazy na LPG ve Vitaře pište!!

MilanT  
Milan
2016-04-09 20:41:42

Martine, já se omlouvám za zpochybnění tvých zkušeností, jsem prostě takovej nevěřící Tomáš.

2016-09-16 12:10:28

ahoj, mám možnost koupit GV 2.4 s BRC LPG, ale poněkud mě tady vyděsili (v jinejch tématech) o tom jak suzukácký motory LPG nesnáší. Mam spoustu let 1995 toyotu ravku v plynu a bezproblémů, ventily držej vůle, nic neřešim. Co obnáší u 2.4 suzuki seřízení vůlí na ventilech ? Podle obrázků tam nejsou ani samoštely ani šroubek ani podložky.

2016-09-16 16:21:34

labrava:

kolik má najeto celkem a kolik z toho na plyn? Čím víc km na plyn, tím víc ti hrozí drahá oprava. Argumenty typu mám na plynu najeto 50000 km a motor je v pohodě, nemají vypovídající hodnotu. Měl by se ozvat někdo jiný a říci po tolika a tolika km šel motor do kytek.

Nejlevnější poučení je z chyb jiných lidí. Poučení z vlastní chyby je nejdražší (ale nejúčinnější). A kdo asi bude ochoten se o tak drahé poučení podělit a zadarmo?

Zkus sem ty obrázky nahrát, podíváme se spolu.

2016-09-16 16:37:21

no zatim sem zjistil, že se na autu už dělala hlava po 3 letech ježdění na plyn (cca 60000 km). Pak se dodělalo flashlube a od tý doby to má najeto po dalších 3 letech cca 40000 Km). Mě jde o to na co vyjde/jak se dělá seřízení ventilů. Věřim tomu, že když se ventily budou dělat pravidelně, tak to snad přežije něco.

2016-09-16 18:32:11

labrava:

už jsem to někde psal. Víceoktanové palivo, než je předepsané (tím LPG nepochybně je), není příčinou zaklepávání ventilů. A měření ventilové vůle na studeném motoru nemá vypovídací hodnotu o tom, zda za provozu na LPG zavřený ventil za tepla dovírá a utěsňuje ventilové sedlo a nepodfukuje.

2016-09-16 20:50:38

mirekdoda: No tak Vitaru na plyn mám najeto od přestavby 85 tisíc a na nebylo na ni potřeba dělat nic až nyní asi tak třicet tisíc pozoruji zvíšenou spotřebu oleje . Asi jeden litr 1000 najetch 160 tisíc

řeklbych tedy že na najeté km normální stav . Mám samozřejmě ochranu ventilů ale myslím že to neni samo spasitelné jen pomůže sám jsem přstavel i auta které jak psali na internetu se nato nehodí Nissany , Toyoty, KIA, Hyundai,Subaru a nevím zatím o žádných problémech , řekl byh že největší problém je ve správném seřízení neignorovat svítící kontrolky motoru .Sám vím i autech které najely od přestavby 200 tisíc a jezdily bez problémů.

¨

2016-09-16 21:27:30

jan33:

no jo, ale ty co najely 200000 km bez problémů, byly to Suzuki s motory od roku 2005?

2016-09-16 21:44:11

mirekdoda: No řeklbych že ne ale třeba Nissan Note 1,6í který je na tom s pověstí stejně , Primera 1,8 í ten samí příběh žere olej a jiné věci někomu ano jinému ne Vitara slouží ale také jsem si musel na nějaké věci zvykat jistý neklid v zatáčkách a pár maličkostí . Půjde tedy i obsluhu co od toho auta chci vysoké otáčky tomu také asi nesvěčí . Nechci se s vámi dohadovat jen jaké mám zkušenosti auta dělám 20 let . Někdo nedá dopustin na Forda jiný na Renault já mám názor že japonec na konec kdo skusil nic jiného nechce . Mno lidí koukalo na Baleno a pár ho má odemne dodnes a nedá na něho dopustit i když je dvacetileté .

2016-09-16 22:04:52

jan33:

ne, ne, neberu to , jako dohadování. Konečně jsem se dočetl diskuse, která nekončí hádkou. Já bych potřeboval info, jak funguje to přimazávání ventilů. Je to mazání dříků ventilů, nebo tlumič rázů do sedel, nebo jen něco, co se ve formě kapaliny dostane do válce a výparem ochlazuje spalovací prostor?

2016-09-16 22:20:30

mirekdoda: Podle informací výrobců jde o ochranu sedel ventilů , něco jako olovo v benzínu , ale pro úplnost nic nepřehánět umí to i pěkně zakarbonovat motor také jsem mohl vydět . Pán myslel že když toho přidá víc nic neskazí takže cca 1dcl na 1000 .

2016-09-16 22:25:02

jan33:

jejda, když je to údaj výrobců, tak jsem obezřetný. Výrobci si toho mohou navymýšlet a budovat mýtus o zaklepávání ventilů... A zrovna tenhle argument mi tak nějak nesedí. Ale co je pravá podstata, jaké je složení, toho se nemůžu dopídit?

2016-09-16 22:47:52

mirekdoda: Nemám důvod nevěřit ale jiné výrobky fungují , výplachy a aditiva suchá vazelína a jiné které jsem vyskoušel koukněte sem http://www.jlmlubricants....g/valve-saver-fluid-500ml

nechci říct jak jsem napsal že to zachrání až tolik asi ne ale oddálení je také dobré ventily zlobí i na autech které LPG neviděly tak že jako prevenci doporučuji . Když uvážíte že se chladí katalizátory benzínem a jiné . Vidím problém že dnes jezdíme na chudou směs což také zvědšuje teplotu ve spalovacím prostoru a šetření na materialech ničemu se nedivím životnost auta počítanou na 150 tísíc jak nám řekli na školení nějak mi ta ekologie nejde dohromady honění se za emisema a plýtvání matrialem jako spotřebním zbožím nějak mi to nejde dohromady

2016-09-17 08:37:40

jan33:

ventily a sedla ventilů na benzínových automobilových motorech Suzuki nedělají problémy při provozu na benzín, ale jakmile se jezdí na LPG, problémy dříve, či později nastanou.

2016-09-18 18:09:01

no bohužel jsem se tu nic nedozvěděl na svoje otázky - tj. jak se štelují ventily u suzuki 2.4 a na co to vyjde v servisu pakliže si to nemůžu udělat sám (na tojotách si to dělám sám).

Někdo se tu ptal na flashlube jak funguje. Je to olej, který se přisává do sání z nádržky po kapkách. V sání se smíchá se vzduchem a je nasátý do válců spolu s palivem. Měl by mít vyšší teplotu hoření a neměl by tedy shořet, ale vyfouknout se krz ventily do výfuku a po cestě namazat ventily/sedla.

2016-09-18 18:24:09

labrava:

kde jsou ty obrázky, ze kterých bychom se spolu podívali na to nastavování ventilů?

Takhle to asi nefunguje, víš co by udělal nespálený olej s katalyzátorem?

Něco rozporůplného o ventilech zde: http://www.suzukiclub.cz/...ma/ventily-u-gv-2-4-29028

2016-09-18 18:40:59

jaký obrázky ? Já právě potřebuju vědět jak se ventily štelujou (postup).

Jinak to přimazávání asi shoří právě v katu. Pakliže by shořelo spolu s palivem ve válci tak by nemohlo promazat ventily...


Odpovědět

1  2  3