Fórum - Téma


Přestavba na alternativní pohon LPG


Fórum Grand Vitara III Přestavba na alternativní pohon LPG

Informace o modelu: Suzuki Grand Vitara III


1  2  3

2016-09-18 18:49:19

labrava:

Cituji od Lindin: Tak mam panove spatnou zkusenost s LPG u GV 2,4 a musim dat za pravdu vsem odpurcum plynu... Najeto 90tis na plyn s primazavanim a musela se delat vule ventilu a take vstrikovace vymenou. 12 zvihatek s praci 20.000,- + 14.000,- novy plynovy vstriky. U 2,4 nejsou podlozky, takze se musi rozebrat celej motor... V Suze mi nikdo nechtel verit, ze mam najeto 90tis, ze s tim se jeste nikdy nesetkali, nikdo se prej nedostal pres 50tis... Monovali to zakaznikum par let sami a kvuli pruserum toho museli nechat. Kdyz to vsechno sectu, montaz LPG (35.000) celkovy servis LPG (22.000) ventily (20.000), tak se mi ten plyn prakticky nevyplatil... A to primazavani je prej k nicemu... Konec citace.

Více na: http://www.suzukiclub.cz/...rum-tema/lpg-20957?kols=8

Ty obrázky? Vždyť o nich sám píšeš, ale už to nech být, nahoře je odpověď.

S tím olejem mi to nesedí. Když nezhoří ve spalovacím prostoru, tak v katu ano?

2016-09-18 18:53:37

aha, todle, no gůgloval jsem a našel rozkres ventilů s číslama dílů, ale nevim kde to bylo.

20 tis za seštelování ventilů je brutus

MilanT  
Milan
2016-09-18 18:55:15

labrava:

Mám hloupou otázku: Teplota ve spalovacím prostoru je tedy nižší než teplota katalyzátoru?

2016-09-18 18:59:44

labrava:

Na postup zapomeň!

Potřebuješ k tomu speciální servisní nářadí a to mají k dispozici pouze značkové servisy.

Ale ventily u benzínu 2,4 se normálně vůbec neseřizují. jak už jsem před třemi lety napsal, v příručce byla předepsaná kontrola po 100 000 km najetých na benzín. Pokud někdo chce mermomocí LPG, má smůlu. Příručka nic takového nepředpokládá.

Jinak, Kizashi se prodalo tak málo, že se servisy k žádným opravám ani nedostaly.

Když jsem se asi před pěti lety ptal, zda jsou tam podložky, nebo hydraulika, bylo mně řečeno, že nevědí.

2016-09-18 19:01:33

milant:

Teď si bude muset labrava dobře rozmyslet, co ti odpoví

2016-09-18 19:17:33

aha, takže opravdu nikdo neví jak se štelujou ventily u 2.4 a to ani v servisech... no dobrá tedy, opouštím holt myšlenku si koupit suzuki.

2016-09-18 19:20:57

labrava:

výměnou zdvihátek.

Je potřeba pochopit psaný text, to nás učili už na základce.

2016-09-18 21:07:12

labrava:

A zjistil jsi už alespoň, kolik je ta teplota ve spalovacím prostoru v okamžiku zážehu směsi a kolik je teplota spalin přicházejících do katalyzátoru ?

MilanT  
Milan
2016-09-18 22:09:00

plukovník:

U benzínového motoru je to 2500°C, u naftového 900°C a optimální teplota katalyzátoru cca 500°C.

Buď mi to labrava potvrdí nebo vyvrátí. A nějaké přimazávání které neshoří ve spalovacím prostoru, tak v katalyzátoru se mu lýtka moc nezapálí.

2016-09-18 22:23:36

Dobrý den tak něco o těch telotách jsem našel , jinak jak jsem psal myslím že jde i o zacházení s motorem vím o lidech kteří ho utavily i na benzín i po 30 tisících ddyž žijí v domění že dnešní motory

vydrží vše , je to jejich problém . tady ten článek

Při spalování v zážehovém motoru dosahují teploty uvnitř válce 2500-3000°C. Vámi uváděná hodnota 750°C odpovídá teplotě výfukových spalin. Teplota samotného spalování LPG je o něco nižší(při stechiometrické směsi). Jsou zde hlavně 2 důvody. LPG hoří pomaleji, takže energie předávaná spalovacímu prostoru se rozloží do delšího času a teplota skokově tak nenarůstá . Dále pak plyn se lépe smísí se vzduchem, takže teplota uvnitř je více vyrovnaná a nejsou zde takové teplotní extrémy. U výfukových plynů je to ale jinak. Protože LPG hoří pomaleji(nestihne tak rychle předat svou energii spalovacímu prostoru) a není zde prakticky odparné teplo paliva, jsou především více namáhány výfukové ventily. Celková energie která se uvolní je ale +- stejná. Stříbro se na elektrody používá pro svou velkou tepelnou vodivost, má ale malou teplotu tání. (961,78°C). Obyčejná elektroda slitiny niklu a železa má cca 1500°C. Nejlépe je na tom Iridium 2446°C . Zapalovací soustavy moderních automobilů jsou předimenzované a to mnohonásobně. Postupně stářím klesá jejich "výkon". Výměna svíčky za speciální může řešení tohoto problému oddálit. LPG svíčky mají většinou menší mezeru mezi elektrodami a to z důvodu snížení přeskokového napětí. Jenže při tomto zase klesá účinnost motoru ........... atd.. Je to na dlouhé povídání....

Při 660°C taje hliník, 1540°C ocel. 2500-3000°C . S pozdravem Sobotka - technik

MilanT  
Milan
2016-09-18 22:34:27

jan33:

To není žádný článek, ale dotaz nějakého Tomáše a ta poslední věta je odpověď v ironickém tónu od toho "technika" Sobotky - http://www.autolpg.cz/forum-21.html?forum-page=64

On pan technik žije ve světě, kdy se hliníkový blok motoru musí roztavit při první otáčce motoru. Už chápu, proč takoví technici pracují u firmy montující LPG a proč jim lidi skáčou na ty chytrý řeči.

2016-09-19 07:57:21

Když už ta ironie, tak znova jeden rétorický dotaz v ironickém tónu

..."S pozdravem Sobotka-technik"...,

a technik čeho ?

Znal jsem jednoho, co dělal technika ve fabrice na ramínka na šaty, a také jednoho co v pekárně dokonce získal patent na nový způsob počítání rohlíků

Oba tito pánové se ucházeli o práci v oboru zabezpečovacího zařízení rychlovlaků...

MilanT  
Milan
2016-09-19 08:08:55

plukovník:

A to se tam dozvíš od majitele tě firmy, pana Čadka, že: "Benzin má spalovací teplotu kolem 750 st.Myšleno v motorovém prostoru.Při spalování lpg je teplota o 100 st.vyšší." http://www.autolpg.cz/forum-21.html?forum-page=64

Vyšší teplotu mám v kamnech, kde topím dřevem. A pak si nech u těchto odborníků namontovat do auta LPG.

Takový "odborník" je schopen se s tebou hádat, že zapalovací napětí svíčky není 40 tisíc voltů, protože napětí akumulátoru je přeci 12,6V.

2016-09-19 21:57:49

Ok dobrá , jen jsem hledal odpovědi . Nevím přesně jaká je teplota ve spalovacím prostoru u zážehového motoru , učili jsme se snad všichni v osmé třídě že při kompresi u dieselového motoru dojde ke stlačení vzduchu ve válci až na teplotu 900 stupňů a zapálení vstříknutím nafty . Vím jenom to že u nafty jsem se za dvacet let nesetkal s podpálenýma ventylama , netěsní nestlačí . A že u benzínu toto může způsobit bohatá nebo popřípadě moc chudá směs . U suzuki jsem to neviděl ale u hondy a nissanu ano a to nejeli ani na LPG . Nechci nikoho přesvěčovat o tom či onom jen chci říct že není nikde podmýnka že to co uvedl jiný je pravda , nikomu jeho názor nechci vyvracetale jen počty 10l/100 benzin při 100 tisících je asi 270000 kč a na LPG 11l/100 vychází na 143000 plus ta oprava a přestavba 50000 ať se to dobře počítá mám ušetřeno asi 80000 kč. A hned to vypadá jinak a 90OOO již od přestavby mám Vitara

2,0i rok 2006 . Ato že se šetří a ojebává na zákazníkovy vím také , jak jinak si mám vysvětlit že nyní auta spotřebovávají olej klidne i 1l na 1000km a vše je v pořádku .


Odpovědět

1  2  3