Fórum - Téma


Přestavba Suzuki Swift 1.3 rok 07 na LPG


Fórum Swift New I Přestavba Suzuki Swift 1.3 rok 07 na LPG

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1  2  3  4

2012-03-02 23:21:44

Ahoj.Tak jsem se konečně rozhoupal a chci do vozu LPG.Začal jsem se rozhlížet na netu a zarazilo mě,že se dost mluví o měkčených sedlech ventilů a nutnosti tzv.přimazávání ventilů.Servis mi doporučuje montáž STAG 4 PLUS s montáží přimazávání ventilů a toroidní nádrž(místo rezervy).Nemůžu nikde zjistit,jakou má Swift tvrdost sedel ventilů.Kdo jezdíte na LPG,tak se ozvěte.Rád bych znal vaše zkušenosti.Ještě mi zajímá,jak řešíte rezervu,kufr je malý,vozit rezervu nebo zkoušet tu sadu na opravu defektu?

2012-03-03 10:40:14

Taky chci přejít na LPG a řeším podobné problemy. Informací o swiftech LPG je málo. Vím pouze o jednom na novojičínsku, kterého přestavěli v HV gas v Kuníně. Bohužel nemám žádný kontakt na majitele tohoto auta a zatím jsem ho nikde nepotkal abych se zeptal jak je spokojený, co má za systém atd.

S tou tvrdostí sedel je to pěkný zmatek. Kdysi v prehistorii platilo, že co má měkké sedla musí jezdit na olovnatý benzín a pří provozu na LPG se musí každá 4. nádrž vyjet na benzín. Pro vozy s tvrzenými sedly to neplatí a můžou jezdit jak na naturál tak na LPG. To by znamenalo, že pokud má swift měkké sedla by neměl jezdit ani na naturál což je pěkná blbost. Značkoví automechanici budou vždy bránit své co není z výroby autu škodí. Montážníci LPG se zase za rohem jim chechtají že přestavět jde uplně všechno a není žádný problém. Pokud se tyto dvě skupiny nedomluví tak my obyčejní uživatelé nikdy nebudem vědět na čem jsme.

Možná by bylo na čase, aby suzuki vydalo nějaké prohlášení co lze přestavět na lpg a za jakých podminek. Opel už to dávno udělal a přimo řekl které modely potřebují přimazávání sedel.

Klidně bych napsal do suzuki, ale bohužel rozsypaným čajem neumím psát.

2012-03-03 14:14:05

Ahoj.Trochu se omlouvám,ale když jsem ve vyhledávači zadal LPG,tak se mi nic neukázalo,proto jsem založil nové téma k LPG.Teď jsem se kouknul na tvé příspěvky a viděl jsem,že o LPG něco víš,že toho máš dost načteno a máš i praktické zkušenosti.Proto jsem rád,že jsi se zapojil.Ještě musím dodat,že mě dost pobavila tvoje šarvátka se "šarží".32 000 euro je fakt dost na Swifta.

Ale k tématu.Za 14 dní mám jet na přestavbu.Bude mi to dělat autorizovaný servis Autogasu Centrum spol. s r.o Strakonice v našem kraji.Namontují mi zařízení STAG 4 Plus,toroidní nádrž (jen na 30 lt a ještě se zvedne dno o 3 cm a pro jistotu "přimazávání" sedel ventilů.Vše za 30 000 Kč.

A teď zjistím,že mohou být potíže.Po vzoru Opelu tedy volím radši to přimazávání,aby měla moje dušička pokoj.Jinak s autem jezdím hlavně na nákupy,moc to netočím,tak obavy moc nemám.Na fóru Autogasu jsou dobré otázky i odpovědi,ale je to pohled z jedné strany.Pro jistotu dám odkaz

http://www.lpg-autogascentrum.cz/forum/

Jsem už celkem rozhodnutý,od přestavby by mě odradily jen hodně zlé zkušenosti Swifťáků.Taky nevím co s rezervou,do té sady na opravy se mi moc nechce.

Prodejce se ani nechci ptát,už si představuji jeho odpověď.Jinak v sekci Suzuki SX4 psal LADDY,že někde četl,že Suzuki LPG nedoporučuje.Zatím mi neodpověděl.

Fulda  
Petr
2012-03-03 17:25:10

Něco málo návodů a zkušeností

na přečtení - http://www.ochranamotoru....ru-navod-lpg-instalce.php

2012-04-24 09:31:36

Mám na LPG přestavěnýho Hondu Accord 07 2.0. Dělal jsem to v září 11 (stav km při montáži 212tis). Aktuálně najeto 18tis na LPG.

Cena přestavby byla 34tis z toho 2tis flashlube přimazávání, systém STAG 300-4 plus (proč stag, protože výroce má zdarma na stránkách SW a lze si jednotku doladit samostatně). Nevím jestli montáž FL je nutnost ale uvažoval jsem asi takhle. K20 motor do accouše stojí 70tis, hlavy jsou téměř nesehnatelný samostatně. Stojí mi to za ty ušetřený 2tis??? Nestojí, nejsem tak bohatý abych na tomhle šetřil. Jinak se ještě vyskytuje přimazávání greengrass (nevím jestli to píšu správně) a tomu se vyhýbej. Na týtrubce najdeš spoustu testů FL a GG.

firmu jsem si vybral Neptun Harfa jednak kvůli množství kolik toho montujou a taky dosažitelnosti. Bydlím ve středních čechách. Sice není nejlevnější, ale mají takovou sympatickou službičku jako je vstupní a výstupní diagnostika včetně protokolu. U mě je montáž LPG spojena s povinností že musím každých 20tis km na kontrolu a popřípadě seřízení vůle ventilů. Accouš nemá hydroštely protože má 2profilovou vačku a 3stupńovej Vtec.

2012-04-30 19:32:43

Ahoj všichni.

Mám R+wagon 2001 a uvažuji o výměně za Swifta ,samozřejmě staršího rv 2005 a výše.

Nevím,jaký je rozdíl v motoru ,ale najezdil jsem doteď na LPG 60 000 km bez problémů.

Můj zeť měl starého Swifta 900ccm, na LPG najel 300 000 km,a motor stále šlapal jako hodinky.

Samozřejmě i já uvažuji o případné přestavbě Swifta na LPG.Přimazávání ventilů je nějaká nová technologie.Například na Slovensku se přimazávání montuje standartně.Možná,že to motoru neublíží,ale je to další zařízení.Jeho cena sice není nijak astronomická.ale i já bych se rád dozvědě,lzda je to nutné,nebo nikoli.

D

2012-04-30 19:40:18

Rezervu jsem na R+ po montáži LPG vyřešil montáží tenké dojezdovky na zadní stranu sedaček.Foto můžu zaslat.D

2012-04-30 21:26:09

Ahoj.Na LPG už mám najeto necelých 2000 km.Rezervu (dojezdovku) jsem připevnil k opěradlu zadní sedačky,kupodivu to ani nazabírá moc místa.Toroidní nádrž (40 lt) je vyšší o 3 cm než dno kufru,stačilo lehce vypodložit pod filcem.

Účinnost přimazávání ventilů nenůžu zatím ověřit,mám seřízeno 100 ml motorové aditiva na 1000 km ( je tam rezerva),uvidím při seřizování ventilů.

Spotřeba na couračky je 7 lt LPG a 0,9 lt BA.Jedno velké ALE tam mám,v pátek jedu na druhou garanci,tak se uvidí.Při brzdění motorem a následném dobrždění mi klesnou otáčky až na 500 a hned se vrátí na předepsaných 800,ale vyjímečně zhasne motor.Jak říkám,budou muset servisáci zapátrat v paměti a něco vymyslet.Takový zhaslý motor na kruháči je docela zajímavý zážitek.Ahoj

2012-05-01 14:19:50

já bych na LPG nejezdil, myslim si že E85 je šetrnější k motoru a u přestavby je rychlejší návratnost než u LPG mrkni sem http://www.astes.cz/index...hp?module=content&page=34 tohle je jediná jednotka co funguje a dá se ladit přez počítač. Mám to v autě a velká spokojenost

2012-05-01 20:18:23

To si nemyslím. E85 je například silně korozivní vůči hliníku, některé plasty s ním mají také problém, vím o případech kdy vpodstatě rozložil senzor plováku. Přestavba je finančně méně nákladná než na LPG a to určuje i návratnost. Mě se u accouše vrátilo 34tis za 4 měsíce. Což je hodně slušný. Programovatelný jednotky jsou i na LPG a nedokážu si představit, že nějaká firma vrzne LPG systém do auta a nechá ho jezdit na přednastavenou mapu. Nicméně ve swišťovi jsem začal jezdit taky E85 bez výměny čehokoliv. Mám prvních 500km takže na soudy brzo. Poměr mám 1:3. Ale to je do jinýho topicu.

2012-05-03 07:10:35

Complain, ty co se tak rád pobavíš, cena 32 000 € není cena za Swifta, ale za Kizashi v zakázkové výbavě a zakoupené ve Francii. I toto auto by šlo zmermomocnit na alternativní pohon, kdyby člověk neměl na benzín, a to jsem měl také na mysli. Tak raději pozorně studuj všechny informace v rubrikách fóra, aby se tvou prostoduchostí nepobavili spíše ostatní.

2012-05-03 21:05:32

Doporučuji si přečíst časopis AUTO7 kde je 12 stran o LPG a spousta otázek je tam zodpovězeno a kupodivu popravdě. Konečně solidní montážník LPG co dokáže říct jak to je a nejde mu o zisk za každou cenu.

2012-08-21 07:20:39

to Complain:

ahoj, mohl by jsi rozvést jak jsi na tom se spotřebou teď? spotřeba odpovídá tomu, co jsi psal posledně?

docela uvažuju o plynu, tak bych byl vděčný za jakékoliv další informace, díky

2012-08-24 21:48:35

Ahoj.O spotřebě rád napíšu,ale až si donesu z auta záznamník.Nic si necucám z prstu,každé tankování si zapíšu,tak to není problém spočítat.

Zatím můžu jen ke spotřebě benzínu,která je jistě pod litr na sto a to jezdím hlavně couračky do města do 10 km,dost často.Kdybych jezdil například cesty kolem 30 km.tak benzín klesne jistě pod půl litru.

Za přestavbu na LPG jsem teď docela rád,hlavně, když vidím,jak se šroubují ceny benzínu.Celkem platí,že rozdíl mezi cenou LPG a benzínu je finanční úspora (spotřeba LPG je trochu vyšší,ale cena LPG je zase většinou těsně pod 50 procenty ceny benzinu,tak se to srovná).Ta teď bude 20 korun na litru,když stál benzin 34 korun,tak to bylo 17 korun (to je zaokrouhlený příklad).

Je to hloupé,ale čím bude benzín dražší,tím rychlejší bude návratnost investice do LPG.Pochopitelně bych radši bral benzin za dvacku a plyn za polovic,ale kde ty loňské sněhy jsou.Tyhle moje kalkulace jsou platné pro tuhle dekádu (do roku 2020),až totiž vrchnost zjistí,že se začíná zvyšovat spotřeba LPG na úkor benzínu,tak pochopitelně poměr cen upraví,například LPG za 40 a benzin za 55 korun.Ale to už bude na dohled bezpečná výroba vodíku.

Skutečnou spotřebu benzínu a plynu napíšu,až to sečtu.Ahoj

2012-08-24 22:48:36

ahoj, díky za odpověď a za ochotu

já se shodou okolností dnes objednal na přestavbu na LPG, takže budu rád za každé info, montáž mám mít příští týden, tak snad to bude bez problémů jako u tebe, osobně jezdím poslední rok denně 2x cca 40 km, takže doufám ještě v nižší spotřebu benzínu než u tebe

docela by mě ještě zajímalo, jak jsi pořešil to uchycení rezervy, kdyby jsi měl nějaké motivační foto, tak bys mě moc pomohl, abych nemusel znovu vymýšlet kolo, ale to už bych chtěl asi moc - znáš to, podáš prst a utrhnou ti ruku

ještě jednou moc díky

2012-08-26 22:46:03

Ahoj.Ještě k té spotřebě,Za 4,5 roku jsem měl spotřebu benzínu 6,66 lt.Po zástavbě LPG mám spotřebu po ujetých 6210 km 0,63 lt benzínu a 7,15 lt LPG.

Připomínám,že jezdím "couračky" do 10 km,z toho je půlka městem,takže je to málem městský provoz.Při delších jízdách (ne po dálnici) by to šlo jistě za 5 lt.

Fotky uchycení rezervy jsem udělal,umístění je čistě praktické,nezabírá to žádné místo,ale provedení není "čisté".Lestli to jde,tak mi pošli interně email a já ti fotky pošlu a můžu napsat nějaké podrobnosti.

Ahoj

2012-09-25 20:12:03

Ahoj. Tak pod delší době se ozývám, abych informoval o spotřebě Swifta po přestavbě na LPG. Po ujetí cca 1.500 km, kdy jezdím z asi 60% po dálnici, z 20% ve městě a z 20% po okreskách, se moje spotřeba pohybuje okolo 7.3 - 7.4 litrů LPG na 100 km. Abych to ještě upřesnil, tak po dálnici nejezdím na max, ale okolo 110 - 120 km/h, takže to moc nehoním. Ke spotřebě benzínu se nemůžu přesně vyjádřit, bo podle měrky vedle budíku se to špatně odhaduje. (zatím mě ubyly dvě políčka)

Ještě k montáži, bylo mě doporučeno zařízení BRC s toroidní nádrží místo rezervy (30tis), k tomuto je nutné ještě připočítat zařízení na ochranu sedel ventilů Flash Lube (2tis) a rozdělovník dávky pro přesnější dávkování do jednotlivých válců (900,- Kč), možná se to zdá moc, ale já jsem zatím nadmíru spokojený.

2012-10-01 12:17:39

Rozdělovník dávky? to je co? Flashlube se dával Těsně před (za) klapku jedním vývodem. tohle mi zní jako další zbytečný udělátko. mohl by jsi udělat fotku? Jinak spotřeba se mi zdá poměrně velká. Kdy jedeš na seřízení map?

Pro sledování spotřeby u všech mých aut používám tenhle free prográmek moto assistant, ke stažení např tady : http://www.slunecnice.cz/sw/moto-assistant/

Umí to všechno, včetně kombinací plyn, benzín, grafy, korunové náklady včetně započítání vedlejších nákladů třeba na údržbu atd.

2012-10-01 19:55:50

no vyfotit to můžu, ale momentálně jsem bez pořádného foťáku a fotka z mobilu nebude nic moc, raději sem dám odkaz na stránky od Fedora http://www.fedorauto.cz/index.php?oid=789993 nebo http://fedorauto.cz/index...ts=1&epc=4348&oid=2179690 pokud budeš chtít i přes to fotku z auta, tak se o to můžu výhledově pokusit

já na spotřebu používám totok https://play.google.com/s...z.dorazil.jan.MyCar&hl=cs neumí to sice kombinaci plyn a benzín, ale jinak to umí úplně všechno co popisuješ a hlavně mám to pořád u sebe a nemusím se srát s nějakým widloidním programem

se spotřebou jsem začínal po prvním tankování na 7.21 litrů LPG/100 km, pak to šlo na 7.29 a nakonec po seřízení na 7.45 (to jsem bral ale na jiné pumpě, takže to není tolik vypovídající) a navíc jsem jezdil po dálnici jako prase - je pravda, že s benzínem jsem jezdil pomaleji, teď mě nějak ztěžkla noha

2012-10-02 09:28:51

No tak to je normální že když najednou tankuješ za polovinu že těžkne noha. Mám to stejné

Fotku nepotřebuju, překonám svou lenost a vygooglím si to

Po seřízení čeho? Jednotky?


Odpovědět

1  2  3  4