Fórum - Téma


Přestavba Suzuki Swift 1.3 rok 07 na LPG


Fórum Swift New I Přestavba Suzuki Swift 1.3 rok 07 na LPG

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1  2  3  4

2015-03-03 11:36:46

milant: I tohle je samozřejmě názor. Zajímá mě třeba jestli se už někdo setkal s vozem, který má LPG z výroby. Co jsem četla tady, tak většina si LPG nechala montovat dodatečně. Zajímá mě jestli je potřeba se podívat na něco konkrétního, co si pohlídat.

A jestli by do toho vůbec někdo šel. Je mi jasné, že auto musím projet, ale proč nebýt připraven. Nejsem technik, takže hledám informace jak se dá

2015-03-03 11:42:15

plukovník: Rozhodnutá nejsem, kdybych byla nepsala bych sem

Nekupovat ani vozidlo, které má LPG přímo z výroby (tedy jestli je to vůbec možné) ? A můžu vědět proč?

Moc díky.

2015-03-03 12:01:27

kapa:

Právě proto, že si myslím, že Suzuki na plyn z výroby (tedy z maďarské fabriky v Ostřihomi) není v současné době nabízeno.

Leda, že by tyto modely byly již z výroby vybaveny upravenými sedly ventilů a katalyzátory s kovovou vložkou, o čemž pochybuji.

Pokud to "přímo z výroby" znamená, že přestavbu provedl prodejce pro prvního zákazníka, tak to není přímo z výroby.

Raději si ověř, zda auto které kupuješ jezdilo vždy jen na benzín, tedy jestli do něho nějaký předchozí šetřílek nelil třeba E85.

Některé jiné značky aut jsou nabízeny z výroby na LPG, nebo CNG, ale tito výrobci to do světa (pro jistotu) příliš nevykřikují.

2015-03-03 13:41:23

plukovník: Ok. Díky . Je to rok 2008, 1.majitel, asi Ital a má i servisku . Prýz načkové LPG – BRC s přimazáváním ventilů orig.z výroby. Zatím jsem žádné auto na plyn neměla, takže zvažuji jestli to má cenu. Nemám nic proti benzínu.

Ještě jedna asi hloupá otázka. Jak poznám co do něj lil předchozí majitel?

MilanT  
Milan
2015-03-03 14:03:49

kapa:

Jak poznáš, co do toho lil předchozí majitel?

Metodou chytrých otázek, kterou vymyslel Jára Cimrman. Majitele se zeptáš, jestli to auto může jezdit na E85 (že o tom jako silně uvažuješ).

Dočkáš se jedné z těchto odpovědí:

1) pani, vy jste se zbláznila, do toho auta se nesmí lít E85

2) pani, to auto na E85 jezdí jako fík. Leju to tam od začátku a je to super.

No a podle toho se zařídíš.

2015-03-03 14:11:14

milant: bezva, ale když je to z bazaru tak můžou a taky nemusí vědět. I tak díky

MilanT  
Milan
2015-03-03 14:29:26

kapa: To auto je z Itálie?

Tak to buď v klidu. V celé Itálii jsou pouhopouhé dvě stanice s E85 a tak je malá pravděpodobnost, že to tankoval - http://www.flexcar.cz/cer...e-ethanol-e85-v-zahranici.

Jó Babiš a jeho bioeko paliva není všudypřítomný.

2015-03-03 15:04:00

milant: : ... dívala jsem se i na Švýcarsko a tam už je stanic s E85 víc. Pokud zjistím, že v autě přece jen Ethanol byl tak co s tím...nebrat ?

2015-03-03 15:24:24

Pokud tam byl E85 půl nádrže půl napůl s N95, jenom jednou při největších vedrech v létě, těsně před výměnou oleje a při jízdě jenom lechtal plyn, tak to tomu motoru akorát prospělo. Pokud ale něco z toho neplatí, tak to ničí motor a chtěj slevu, protože kupuješ jenom kastli.... Trochu jsem to přehnal, ale počítej s tím, že s jedním motorem dýl jak 4 roky na E85 asi jezdit nebudeš. Olej absorbuje vodu (ta voda je pak úplně všude => všecko rezne kosmickou rychlostí) a blbě maže.

Hned na úvodní stránce je článek o E85. Na E85 jsem jezdil s autem co bylo těsně před šrotem, tak mám bohaté zkušenosti co to všecko dělalo a nedělalo. Dalo se s tm jezdit levně ji u motoru, který neuměl nízké otáčky (s E85 je najednou uměl), ale to bylo asi tak všecko.

Jednoduchá indikace, jeslti auto jezdilo na E85 - mrkněte se dírou po svíčce na píst motoru. Pokud je jak zrcadlo, tak je to E85 na 100%.

2015-03-03 15:29:23

autoveteran: Díky...přečtu si. A případně mrknu i na díru po svíčce.

2015-03-03 16:47:24

kapa:

Tak počítej s tím, že pokud budeš chtít mrknout na tu díru po svíčce u novějšího ročníku, budeš před tím muset rozebrat půlku motoru.

2015-03-03 16:53:35

plukovník: Bezva, vždycky jsem si chtěla rozebrat nějakej ten motor

2015-03-03 17:23:31

kapa:

Popravdě řečeno, co se týče toho rozebírání, existují zábavnější záležitosti, než v případě toho motoru...

2016-10-25 08:41:36

Muj postreh z provozu na LPG. Mam najeto 40000km na lpg, celkove 90000, system Landi renzo EVO s obycejnym podtlakovym primazavanim. Funguje bez problemu. Ale. Jednou menena lambda sonda pred katalyzatorem, nevim jestli na to ma lpg vliv. Posledni dobou je trochu nepravidelny volnobeh, tak jsem zkusil vse mozne a nakonec zmeril ventilove vule. Na jednom valci jsou ventily temer bez vule. Zjistil jsem, ze tryska davkovani flash lube aditiva je u tohoto valce ucpana. Na konci trysky byl takovy spunt ze ztuhleho, zapeceneho oleje. Takze pro ostatni dobra zprava-swiftovi lpg nevadi, ale musi fungovat aditivum. Vymenim ho za tlakove elektronicke primazavani, to by se nemelo nikdy ucpat. Jo a mate nekdo zkusenosti se zapalovacima svickama? Pouzival jsem iridiove bosch pro LPG, ale vydrzi vdy max 15000, i min. Rozmyslim, ze dam original ngk iridium, nebo ngk iridium pro lpg. Diky.

2016-10-25 12:07:15

LPG chutnají stříbrné. Brisk dělá špičkové svíčky (dodává i Lamborghini), ale nesmíte kupovat ty úplně obyčejné za 30kč, to je fakt šrot.

Ale nechápu proč LPG, když spotřeba swifta je tak malá? To bych fakt nepokoušel, když víme, že ty motory pořád jsou v základu technologicky ze 70. let a z tomu přiměřené oceli (tomu se snad ocel ani nedá říkat).

2016-10-25 14:16:19

...ne, té oceli se říká hliník

MilanT  
Milan
2016-10-25 14:24:03

Vy jste komici

MilanT  
Milan
2016-10-25 14:25:43

jiri_rr:

Díky za postřehy a seznam problémů. Další důvod se nestat alternativcem.

JIri_rr, 2016-10-25 08:41:36 napsal:

Muj postreh z provozu na LPG. Mam najeto 40000km na lpg, celkove 90000, system Landi renzo EVO s obycejnym podtlakovym primazavanim. Funguje bez problemu. Ale. Jednou menena lambda sonda pred katalyzatorem, nevim jestli na to ma lpg vliv. Posledni dobou je trochu nepravidelny volnobeh, tak jsem zkusil vse mozne a nakonec zmeril ventilove vule. Na jednom valci jsou ventily temer bez vule. Zjistil jsem, ze tryska davkovani flash lube aditiva je u tohoto valce ucpana. Na konci trysky byl takovy spunt ze ztuhleho, zapeceneho oleje. Takze pro ostatni dobra zprava-swiftovi lpg nevadi, ale musi fungovat aditivum. Vymenim ho za tlakove elektronicke primazavani, to by se nemelo nikdy ucpat. Jo a mate nekdo zkusenosti se zapalovacima svickama? Pouzival jsem iridiove bosch pro LPG, ale vydrzi vdy max 15000, i min. Rozmyslim, ze dam original ngk iridium, nebo ngk iridium pro lpg. Diky.

2016-10-25 21:45:41

jiri_rr:

Takže je všechno bez problémů...akorát se musí každých 15 kkm měnit svíčky, po 90 kkm je mrtvá jedna lambda, musí se tam lít aditivum. Vrátí se ta investice vůbec?

MilanT  
Milan
2016-10-25 21:57:29

liquids:

Zapomněl jsi na počáteční investici, každoroční revize, snížení výkonu motoru, kontrolu a seřizování ventilových vůlí, výměnu jednotky přimazávání, zákaz vjezdu do podzemních garáží, zmenšení vnitřního prostoru auta (kufr) a nedostaneš se s tím do Anglie (nesmíš na trajekt a do tunelů)


Odpovědět

1  2  3  4