Fórum - Téma


přestavba sx4 na ETHANOL/E85


Fórum SX4 I přestavba sx4 na ETHANOL/E85

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2

2013-11-02 19:11:55

prosím o zdělení,zda má někdo zkušenost z přestavby auta na ethanol/E85 zajímají mne klady a zápory ,zda to nepoškozuje motor a zda se to píše do T.P. děkuji p.s. jestli se to vubec vyplatí.

2013-11-03 12:56:23

jiri1164: Dobrý den, přímou zkušenost nemám, avšak v manuálu SX 4 se píše jasně: ethanol je možné přidávat v koncentraci max. 10 % do benzínu. E 85 má obsah ethanolu podstatně vyšší. Na netu se lze dočíst, že ethanol při spalování vytváří mnohem vyšší teploty, než benzín, se všemi negativními jevy s tím souvisejícmi, a to např. degradace motorového oleje, rychlejší opotřebení pístů a stěn válců atd.

Pokud máte zájem, mohu na e-mail zaslat vyjádření odborníka z VÚPAM, které je také negativní.

Přeji hezký den.VLADO

2013-11-03 15:36:44

.

Hill  
Jaroslav
2013-11-03 21:25:58

vlado: a co kdybys to vyjádření odborníka zkopíroval sem? To by přece mělo smysl...

2013-11-04 17:09:07

jde vlastně o článek zveřejněný na http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=496

(S dovolením místo celého textu vkládám odkaz na plné znění. Hill)

2013-11-04 18:00:17

vlado:

Zasloužíš vyznamenání za zásluhy, kterými jsi touto prezentací článku přispěl k "osvětě".

Bohužel, vzdělanost a inteligence průměrného obyvatele klesá, vlivem naprosté degradace školství, jak bylo konstatováno v závěru článku.

Jak už jsem dříve napsal, nechápu jaké pohnutky má majitel Mercedesu, které ho vedou k tomu, aby tankoval E85. Zřejmě proto, že je idiot.

2013-11-04 18:38:10

vlado: Moc pěknej příspěvek. Nechces to vložit do článků ??

2013-11-04 20:04:58

Tuto větu ze závěru tohoto článku považuji za smutné, ale pravdivé memento:

"Jak nebezpečné je prosazování biopaliv pro světovou populaci si mnozí z nás neuvědomují"

Hill  
Jaroslav
2013-11-05 06:10:30

plukovník: no, on má přísnou logiku celý článek a prohlášení v závěru spolu vlastně souvisí také.

Nedovzdělaní úředníci, nedovzdělaní zákonodárci a jejich poradci, zelení fanatici a ignoranti přírodních zákonů jsou buď hyperaktivní nebo aspoň musí aktivity vykazovat, proto neradi polemizují s někým takovým, jakým je autor odkazovaného článku. Poznala by se jejich tupost a nedostatek rozhledu.

Na polích ať rostou potraviny a přiměřený podíl technických plodin. Líh lze pálit ze zbytků, konečně také ho někdy k něčemu potřebujeme... nejsem monarcha, abych vydal takový výnos, ale, kdo něco takového prosadí, ať králem klidně je.

Osobně mám spíše hrůzu z té přemíry elektroniky "v zájmu ekologie", kterou máme v autech nacpanou - počtem čidel a akčních členů už překročila videorekordéry, automatické pračky a vůbec cokoli, co běžně používáme v domácnosti. Samotnou složitost řídicí jednotky nepočítám, ale tu bižuterii kolem. To je příliš mnoho kurvítek navíc.

Asi opravdu vede cesta přes elektromobily. Jen u těch nabíjecích, co mají výfuk v elektrárně, by to chtělo dořešit unifikaci modulu baterií, aby se daly u "pumpy" vyměnit. Ať nemusím na cestu do Bruselu (třeba zblbnu a budu kandidovat na europoslance dřív, ne se zase celá unie rozpadne) vstávat o den dřív, protože cestou je třeba dvakrát nabít (odtud do Ieperu dnes už obvykle cestou tankuji jen jednou a pak až tam)... nakonec ani ten vodík není ještě dořešený, nejsou dořešené palivové články (jejich výroba i likvidace použitých baterií produkuje spoustu nebezpečného odpadu, podobně jako u úsporných zářivek, ekologové bojují proti olovu a lithiu, jenže zatím nic lepšího do baterií nemáme....atd atd.)

Zkrátka jsem už mimo téma.

A to jsem vlastně chtěl jen podtrhnout, že článek se mi opravdu líbí. Jen se bojím, že ti, kdo už na to jednou skočili, ho stejně číst nebudou.

2013-11-05 07:23:36

hill: p,s.takže vyplatí se přestavba na ethanol a nebo ne,??škodí to motoru??? děkuji

2013-11-05 07:52:19

hill:

"Nedovzdělaní úředníci, nedovzdělaní zákonodárci a jejich poradci, zelení fanatici a ignoranti přírodních zákonů jsou buď hyperaktivní nebo aspoň musí aktivity vykazovat, proto neradi polemizují......"

....to je to, co mně děsí pomalu už i ve snu. Už proto, že jsou v devadesáti procentech dementní, stejně jako devadesát procent lidstva, které zastupují. No a technici, kteří dané problematice opravdu rozumí, jsou v naprosté menšině.

Když slyším nadšené výkřiky o budoucnosti elektromobilů. Kolik že €komise rozhodla že jich musí být miliónů do toho a toho roku.

Uvědomuje si vůbec někdo kolik energie je vázáno v plné nádrži benzínu, nebo nafty a kolik tedy je třeba jako množství alternativní elektrické energie (i když ve větší účinnosti) někde vyrobit ?

Uvědomuje si někdo, že je rozdíl mezi tím, když tankuje najednou tisíc aut benzín hadicí u stojanu, mezi tím když provádí tisíc elektromobilů rychlonabíjení z elektrické přípojky 3x63 A ?

Možná tady nějaká budoucnost je, ale v současné situaci by zřejmě u každé takové dobíjecí stanice musel být atomový reaktor. . Měnit baterie stejně jako v minulosti přepřahat koňská spřežení je celkem nereálné stejně jako skladování elektřiny v gigantickém kondenzátoru, podobně jako kapalná paliva v nádržích.

No a co se týče používání bioetanolu vyrobeného ze zemědělských plodin v situaci, kdy polovina světa žije na hranici bídy, nebo rovnou hladoví, v situaci kdy ropy a zemního plynu je evidentně dost na dalších padesát let, a další ložiska se objevují považuji přímo za zločin

Určitě jsou větší možnosti u vodíkových článků, nebo rovnou vodíku jako paliva, jenomže to v současnosti není ten správný kšeft.

Nechme raději benzín a naftu nadále pro pohon dopravních prostředků, elektřinu pro pohon strojů v továrnách a zemědělské plodiny jako potraviny pro lidstvo.

2013-11-05 07:54:26

jiri1164:

Přečti si poslední větu kterou napsal Hill, když už nechceš číst ten článek

2013-11-05 07:54:30

Je pravdou, ze tady v Brazílii "éčko" a LPG jede fest a problémy s tím nejsou. Zas faktem je, že minimalní teploty v roce jsou tu cca 10 nad nulou. Jedina úprava je prečipovaní jednotky a pretryskovani karburatoru.

Hill  
Jaroslav
2013-11-05 07:59:11

jiri1164: kdybys to četl celé, tak je ti jasné, že jednoznačně škodí. Jestli místo 15 tisíc km vydrží olej jen 5 tisíc, znamená to, že už jenom ztrátou mazacích vlastností oleje trpí motor třikrát častěji. Komprese, teploty spalování, hygroskopie - to vše vyžaduje podstatně větší změny v konstrukci motorů (včetně odolnějších materiálů). Nebo být v situaci, že po ujetí 80-150 tisíc kilometrů vyměníš auto za nové. Nebo aspoň motor a palivovou soustavu.

V palivu a oleji ti vyjde kilometr v nejlepším případě na stejnou cenu, jako na předepsané palivo, a to v tom nejsou náklady na přestavbu samotnou.

Když to dáš dohromady, musel bys počítat podstatně vyšší vstupní náklady nejen na změnu řízení vstřiků, ale také na úpravu motoru, změnu konstrukce palivového čerpadla a materiálů palivové soustavy, takže nepojde nula od nuly: v důsledku se to nevyplatí. Aspoň u nás, kde se sklízí jen jednou ročně, musí se počkat, až to zkvasí a pak navrážet drahou energii do destilace, to prostě levněji nepůjde.

Ty propočty v tom článku jsou opravdu nenapadnutelné, takže ti nezbude, než lehká noha.

2013-11-05 09:19:06

Někdo jezdí i na vodu

http://www.youtube.com/watch?v=a9tcCau-fyw

2013-11-05 09:24:13

hill: jo mockrát děkuji za odpověd a za odborný výklad p.s taky na to nenaletím

2013-11-05 18:38:15

blatouchm: Ahoj SUZUKÁŘI

Vidím,že jsem zde rozvířil docela pěknou diskuzi.

A teď k tomu příspěvku s energií vyráběné z vody.Jsem skeptik a myslím si,že EINSTEINOVA TEORIE RELATIVITY platí a zatím nebyla zpochybněna.Řešení je však jednoduché,alespoň teoreticky.Jistě víte co je to TOKAMAK,kdo ne,najděte si to ve WIKIPEDII.Takže ten tokamak v současné době pracuje asi po dobu 10 sekund.Energetická bilance je zatím záporná,ale pomalu to vylepšují.Pracuje na tom nadnárodní konsorcium ve složení usa,francie a také ČR.

Odhaduje se ,že problém s účiností bude vyřešen asi do roku 2050,což je zhruba doba,kdy začne docházet ropa.Cena elektřiny klesne enormně - asi na2-3haléře/kWh?No to už jsem,ale hodně v budoucnosti.Tak tomuhle řešení věřím já.Mějte se všichni hezky,Vlado.

daniel  
Daniel Matteoni
2013-11-05 20:29:34

vlado: Pěkné představy, rád bych tomu také věřil, obávám se, že to ale bude trochu jinak... V roce 2050 ČEZ začne stavět Tokamak a jelikož to bude obrovská investice, bude muset zákonitě zvýšit cenu elektřiny. Peníze na stavbu budou samozřejmě vytunelovány, Tokamak bude postaven za cenu 3krát dražší než je běžné jinde, stavba bude trvat minimálně deset let kvůli protestům všemožných zájmových skupin v čele s uhelnými barony, takže během stavby elektřina ještě třikrát podraží... Po dostavbě ČEZ symobolicky zlevní (o Tebou zmíněné 2-3 haléře), ale určitě nezlevní na 2-3 haléře (i kdybychom zanedbali inflaci, která v takovém horizontu není zanedbatelná), protože samozřejmě bude muset investovat do nových Tokamaků v celém ČEZ impériu po celé středovýchodní Evropě... Ale toho my se už asi stejně nedožijeme a Ti mladší, co se dožijí, tak z důchodu nebudou mít ani na Internet, aby si mohli přečíst, co se vlastně ve světě děje

2013-11-05 20:46:32

Vlado, daniel:

V roce 2050 bude EINSTEINOVA TEORIE RELATIVITY zpochybněna a ti mladší co se dožijí, tak se z důchodu za 2-3 haléře vrátí na stromy a k tomu žádné Tokamaky nebudou potřebovat.

2013-11-06 09:28:13

Zákon zachování energie samozřejmě platí. Palivo je vodík+kyslík získaný méně ztrátovou elektrolýzou. Většina lidí to používá ke snížení spotřeby (to za to podlě mě nestojí). Přestavba čistě na vodu by byla asi složitá, ale minimálně 1 Japonec už tak jezdí. Údajně i pár Čechům se to povedlo, ale jestli se tomu dá věřit, nevím.

Tady jsou o dalších pohonech celkem dobré diskuze: http://upramene.cz/forum/viewforum.php?f=11

Využítí mají spíše vodíkové kotle, kam jen přivede studenou vodu a vychází z něj teplá.


Odpovědět

1  2