Fórum - Téma


pretriskovanie karburatora suzuki swift


Fórum Swift III pretriskovanie karburatora suzuki swift

Informace o modelu: Suzuki Swift III



2010-08-14 21:22:36

zdravym mam taku otazku ako mam pretriskovat karburator na suzuki swift 1,0,,, alebo poradte daco s cim zvysim vykon

Hill  
Jaroslav
2010-08-14 21:39:33

Co to máš za ročník? Od roku 1989 totiž nemá Swift karburátor, ale jednobodový vstřik.

2010-08-15 10:57:24

no tak ten jednobodovy vstrek zle som sa vyjadril sorry neviete poradit?????

Hill  
Jaroslav
2010-08-15 12:26:06

Ten přetryskovat nejde, přesněji - s větší tryskou to bude v nejlepším případě stejné, ale spíše horší: když bude vstřikovací ventil vstřikovat větší dírou, řídicí jednotka zkrátí vstřik (zkrátka paliva tam dá stejné množství, nanejvýš bude hůře rozprášené), protože udržuje spaliny tak namíchané s kyslíkem, aby účinnost využití energie v palivu byla co nejlepší. Kup si sportovní filtr, ten je prodyšnější. Když bude moci motor nasát víc vzduchu, přidá řídicí jednotka víc paliva. Rozdíl samozřejmě nepoznáš do nějakých 3500 otáček a plynu sešlápnutého napůl, v té dolní půlce není rozdíl mezi filtry moc výrazný. Sportovní filtr se projeví až v momentu, kdy motor potřebuje hodně vzduchu.

Jinak mysli na to, že tříválce Suzuki jsou velmi dobře domakané a málokterý jiný litrový motorek na ně má (obvykle pro stejný výkon potřebují jiné motory aspoň 1100ccm). Jinak řečeno - ani přečipovaný motor tě zázračným zvýšením výkonu ani krouticího momentu nepřekvapí.

Jeví-li se ti Swift líný, hledej příčinu, ať neléčíš následky poruchy. Špatná komprese, přiucpaný katalyzátor, nečištěný vzduchový filtr, to jsou nejčastější příčiny omezeného výkonu. Někdy postačí reset řídicí jednotky (už tu byl mnohokrát popsaný), protože si jednotka pamatovala třeba optimalizaci pro minulé svíčky, filtr nebo zimní gumy, a následných pár kilometrů, co potřebuje na osahání motoru.

2010-08-15 17:12:40

no tak ok tak skusim kupit daky lepsi filter a ten kat ja som rozmyslal ze to vypilim a dam tam na miesto neho ruru a to resetnutie riadiacej to ako??? ja som to hladal ale nic,,, tak porad... dik

Hill  
Jaroslav
2010-08-15 18:42:20

Když máš normálně ohřátý motor, zhasni to, odpoj mínus baterky, zapni třeba parkovačky nebo šlápni na brzdu, to je jedno, hlavně když to vybije zbytkové napětí napájející řídicí jednotku. A počkej půl minuty až minutu.

Pak baterku zase připoj, hned nastartuj a jeď s tím obvyklým způsobem tak 10-15km. Řídicí jednotka si zkalibruje vstupy pro čidla a upraví regulační charakteristiku.

Jestli nemáš jinou závadu, tak bys měl pocítit zvýšení výkonu motoru už kolem těch 10km, možná i dřív. Samozřejmě, pokud teď je jednotka nastavená správně a ty jen chceš od motorku něco, s čím se z výroby nepočítalo, asi toho moc nepocítíš.

2010-08-15 19:17:39

no tak dik skusim to vyskusat ze co to spravy lebo ´sa my zda ze nejde ako by mal ale to bude asi tym filtrom ale aj tak diky za pomoc,,,este jedna malickost mam doma motor 1,3gti a rozmyslal som ze ci by sa tam nedal strcit namiesto toho maleho litrovca

2010-08-20 08:45:17

Ten sportovní filtr je znát už při nižších otáčkách.Ne jen při řežimech s vyšší spotřebou vzduchu.Má prostě menší odpor při sání, tudíš spotřebuje pro tento úkon méně energie.A to v celém rozsahu otáček.Ve vyšších je to hodně znatelné, ale zátah od spodu je také pocititelný.

2010-08-20 09:31:12

honda: souhlasím s tebou, po výměně filtru, je motor pružnější i v nižších otáčkách - u SX mi to přišlo citelnější než při vyšších, jelikož zhruba do 3t ot/min. je to krapet lemra a s výměnou filtru ožila dost znatelně, nehledě na to, že je to znát i na spotřebě.

co se týče kalibrace čidel, tak bezprostředně po výměně jsem měl vyšší otáčky na volnoběh, ale cca po 60s ponechání motoru běžet na volnoběh otáčky klesly a teď už běží normálně jako před výměnou. Nevím jak je to u starších aut, ale u nových by si s tím měla elektronika poradit sama a zapamatovat si nastavení, u karborátoru by bylo třeba asi karburátor seřídit právě z důvodu menšího odporu filtru a tudíž většího nasávaného množství vzduchu.


Odpovědět