Fórum - Téma


Prevodka rizeni


Fórum Swift New I Prevodka rizeni

Informace o modelu: Suzuki Swift New I



2016-10-08 18:22:21

Mam prosbu,kde vznika vule v prevodce rizeni? Suzuki 2008 benzin, je mozno tuto vuli vymezit nebo je nutna vymena cele prevodky rizeni?//hill//plukovnik

2016-10-08 19:18:08

lkulikova:

Ta vůle vzniká v převodce opotřebením ozubení mezi hřebenem a pastorkem.

Přitáhnout by to sice jít mělo, ale problém zřejmě bude v tom, že opotřebení není stejnoměrné, ale největší bývá uprostřed (v poloze pro přímý směr).

Takže pokud je opotřebení větší než malé , přitažením potom půjde řízení ztěžka v krajních polohách a kola se z rejdu nebudou vracet.

Takže spíš výměna převodky. Ovšem kolik taková věc stojí, to netuším.

Ale specialista na Swiště je Hill...

MilanT  
Milan
2016-10-08 19:27:38

plukovník: A jak se taková vůle v převodce diagnostikuje?

2016-10-08 19:43:29

milant:

Tak to netuším.

Předpokládám, že na STK se sleduje celková vůle v řízení a kritériem je mrtvý úhel na volantu.

To, jak jsou jednotlivé vůle rozděleny mezi kuláky, ramena, nebo převodku, možná pozná zkušené oko technika v jámě, když ti řekne, abys zakýval volantem.

Já osobně jsem volné hřebenové řízení ještě nikdy neměl a automechanik také nejsem, tak čekám na nějaký názor...

2016-10-08 19:54:38

milant: diagnostika proběhla v jámě, kdy jsem já jako laik myslela, že mám v hajzlu kulový čepy,cítila jsem při jízdě kmitání kol, prostě něco bylo jinak , když s tím jezdím denně , tak poznám každý ťuknutí...

vůle se projeví na volantu pohybováním doleva doprava aniž by se pohnulo natočení kola, asi tak

Hill, máš nějaký odkaz kde koupit novou převodku řízení? kolik taková sranda asi stojí? díky

je zvláštní, že kulový čepy jsou v pořádku když jsou jako první a odejde dražší část, která je až za kulovým čepem

MilanT  
Milan
2016-10-08 20:07:47

lkulikova: Pohybováním volantu doprava a doleva se ale přeci nedá jednoznačně diagnostikovat vůle v pževodce řízení. Můžou být vůle kdekoli mezi volantem a převodkou. To jste kontrolovali?

Jinak povolený mrtvý chod volantu u Swifta je 0 - 30 mm měřeno na věnci volantu.

2016-10-08 20:23:16

milant:

Spíš bych řekl, že ty vůle mohou být kdekoliv mezi převodkou řízení a těhlicí.

Předpokládám, že mezi hřídelí volantu a pastorkem převodky je pouze jednoduchá hardy spojka.

MilanT  
Milan
2016-10-08 20:29:07

plukovník: Na volantové tyči by se měly nacházet 2 kardanové kříže. S jednoduchou hardy spojkou by to auto asi neprošlo přes crash testy a homologaci.

Doufám, že každý mluvíme o stejné věci.

Jinak pěkně velkou vůli řízení umí udělat mírně volná kolová ložiska a špatně nafoukané pneumatiky.

2016-10-08 20:38:48

milant:

Jo jo, ta bezpečnostní hřídel zalomená je. Na ty klouby jsem zapomněl. Ale jestli v nich může vznikat nějaká vůle, to nevím.

Ale to už přítelkyni Ikulíkové zřejmě motáme hlavu.

Hill  
Jaroslav
2016-10-08 20:42:06

lkulikova: Líbo, asi Tě nepotěším, převodovku řízení jsem ještě nemusel řešit ani u Swifta z roku 1996, natož u nového, takže nevím. Ale nejsem přesvědčený, že by to bylo účelné vydání. Vůle v čepech je něco jiného - svislé mi vydržely vždy asi 100 tisíc km, kulové na spojovačkách jsem měnil jen jednou někdy kolem 250 tisíc km.

A nový Swift má řízení tak přeposilované, že nad 3 cm na věnci volantu už bys měla problém při bočním větru udržet směr. Je ovšem otázka, jestli to nedělá posilovač.

Přesto prověř napřed geometrii hlavně předku, vyvážení kol a vůli v ložiskách, to vše má na řízení vliv možná daleko větší, než nějaký centimetr vůle na obvodu volantu. Tipuji podle vibrací, jejichž charakter znáš jen Ty. Vůle na volantu vibrace nezpůsobuje.

MilanT  
Milan
2016-10-08 21:06:10

hill: Právě proto jsem se ptal, jak lze diagnostikovat volnou převodku řízení. Protože to je to poslední, co by mohlo způsobovat vůli volantu a kmitání kol už vůbec ne.

Ale nejsem tak znalý a zdatný a automechanikuž vůbec ne.

2016-10-09 11:20:40

milant:

A co hlavnë,

celkem živě si dovedu představit, že mechanismus řízení se jako náhradní díl možná dodává pouze jako celé středové složení, případně včetně elektrického posilovače a v ceně bratru sto tisíc.

2016-10-09 12:18:00

teda pánové díky , palici jste mi zamotaly dobře,bude ještě jednou diagnostika, doma jsme to prohlížely v jámě, dojedu ještě do servisu aby to zvedli, ale i tak díky... cenu jsem našla od 4 tisíc........ výše

Plukovník.... si mi dal se 100 tisíci , to už nemá ani takovou cenu moje auto

2016-10-09 12:55:25

lkulikova:

Když máš doma jámu, tak to jsi na tom dobře a leckdo jistě zelená závistí...

Takovou jámu, tu ti alespoň nikdo neukradne a její cena spíš poroste...

2016-10-09 13:37:43

no to se mám


Odpovědět