Fórum - Téma


Převodovka


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Převodovka

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV

Diskuze o vozidlu

2015 Vitara / Escudo / Sidekick IV

1 fotek  |  108 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.


1  2  3  4  5

2016-05-09 18:35:25

mirekdoda:

Jsi opatrný ve svých výrocích, a děláš dobře.

Protože já jsem si to "promyslel", a ta synchronizovaná zpátečka se zřejmě opravdu může ve výjimečných případech vyskytovat.

Např. u některých typů traktorů, co mají stejný počet rychlostí vpřed, jako vzad a plně synchronizovanou převodovku.

2016-05-09 18:48:36

plukovník:

chtěl jsem připsat, že i v některých motorových vozech na železnici s čistě dieselovým pohonem a řazením převodových stupňů, ale tam strojvedoucí přechází z předního stanoviště na zadní. Kde jeden motor je pro jízdu tam a ten druhý pro jízdu zpět. A co je přední a zadní je relativní. Pozná se to jen podle červených koncových světel, která zrovna svítí na vybrané zádi. Takže jsem teď úplně mimo mísu.

MilanT  
Milan
2016-05-09 19:09:18

mirekdoda: Ten čistě dieselový pohon na železnici už vymírá, dneska je to dieselelektrika nebo hydropohon. Naposledy s klasickým diesel jsem jezdil s MUV 69. A tam máš pravdu v tom, že bylo jedno jedno jestli jedu dopředu na zpátečku nebo dozadu na jedničku. Byla tam převodovka z Pragy S5T bez synchronizace. Dneska ty nový MUVky 73 a 74 jsou samá elektronika a už to není ono.

2016-05-09 19:13:17

milant:

taky jsi tam měl "LVZetku"?

MilanT  
Milan
2016-05-09 19:34:48

mirekdoda: Napíšu ti SZ ať to tady nešpiníme.

2016-05-22 19:08:44

Ahojte, v tejto teme ste sa venovali manualnej prevodovke, ale skusim sa opytat teraz na vas nazor na radenie s automatom. Kedze som sa povazujem za relativne cerstveho vodica tak je mozno moja skusenost len mojou chybou a chce to cvik, ale po dvoch mesiacoch jazdenia mam stale pocit ze sa to nezlepsuje. Ide o to, ze pri radeni z polohy P do inych stavov, napr. R alebo D mam neskutocny problem zaradit hned na prvy krat. A nie je to o tom, ze to robim rychlo, ale skusal som si to v klude v garazi a jednoducho pri posune paky smerom nadol mi ta paka aj pri najmensej voli preskoci o 2 polohy. Takze ak chcem zaradit z P do R, tak mi to skoci do N, ak chcem zaradit D tak mi to skoci do M a podobne. Aj manzelka sa na to stazovala, tak potom len vzdy kontrolujeme na displeji co nam to tam vlastne skocilo (co je niekedy katastrofa, lebo pri natocenom volante musime aj ten displej hladat kedze ho volant prekryva). Nechapem, preco uz nemohli dat zobrazenie zaradeneho stavu aj na velku obrazovku (hoci len na par sekund).

Takze moja prva otazka znie: mate rovnaky pocit z preradovania alebo je to naozaj len sila zvyku a mame byt trpezlivi?

Druha otazka je: myslite ze sa nejako da "deaktivovat" stav M pri radeni? Asi je to divna otazka, ale ja som manzelke kupoval automat a ta poloha M na konci radenia je pre nu fakt zbytocna. Resp. vedeli by to v servise nejako zablokovat? aby bol teda posledny stupen D (o moznosti podrzat tlacidlo pocas radenia a pustit ho pred M viem).

Okrem tohto radenia a este nedokonaleho mirrorlinku nam auto sluzi perfektne a sme s nim spokojni.

2016-05-24 14:09:17

foxo79 : zdravím, mám také automat a dělá mi to při řazení přesně to samé. Přeskakuje to stupně. Měla jsem před Vitarou dvě auta s automatem a řadila normálně.

2016-05-24 14:45:49

janamot:

Jenomže Suzuki není totéž co Bavor...

2016-05-24 19:15:54

plukovník: ne ne Bavor, ale Mitsubishi a Toyota. Tedy samí Japonci.

2016-05-24 19:23:24

janamot:

...škoda,

to znamená, že symbol rotující vrtule v kombinaci s vlajkou svobodného státu Bavorsko tě nechává chladnou

2016-05-25 12:11:43

plukovník: naprosto chladnou.

2016-05-26 14:52:30

foxo79: Mam take automat. Prepinani jiznich rezimu je zcela bez problemu. Neni to sice tak trivialni jako u klasickych automatu se stranovou kulisou, ale jde to.

Podstatna je prace s prstem na blokaci pohybu radici paky. Tj. pri vyrazovani z P pustit pojistku hned po vysunuti z polohy P (s klidem jeste pred R). Pak mi jde zaradit neutral nebo Dcko dle libosti.

Kdyz vezmu radici paku zvrcchu a stale tisknu tu blokaci, tak se mi taky zadari zaradit Mko.

Jediny problem s automatem je cuknuti pri razeni z jednicky na dvojku pri vyssich otackach. To proste nepouzije hydrodynamickou spojku a nehezky to cukne. Ostatni kvalty jsou v poradku, cca do 2600 a nad 5000 to taky radi pekne plynule.

Snad to nejak srovnaji v ramci FW. Ze servisu mi zatim reseni nedali.

2016-10-16 12:35:02

Zdravím, po delší pauze bych rád přihodil něco k tématu. Řazení stále děs běs, mám najeto cca 13.000km a pořád to samé, když je auto studené jednička a dvojka hrůza. Nechal jsem auto u prodejce v Opavě(zajímalo by mě jestli máte někdo zkušenosti se servisem), odpověď že neshledali žádnou závadu. Řazení je prý v pořádku. Posadil jsem do auta čtyři lidi, tři z nich mi potvrdili že to řazení je špatné, tak nevím. Od pátku se začalo ozývat souvislé pískaní od kol cca po 15 minutách jízdy, navíc jsem si všiml že se nadměrně zahřívají brzdové kotouče, v pondělí volám servis. Doufám že nedostanu stejnou odpověď že je to normální. Vitara je supr auto, nicméně se začínám mít pocit že ty návštěvy servisu začínají být moc časté.

2016-10-16 12:49:16

To me se zatím zda to řazení takové surové asi ještě nezajete mam 280km někdy mi tam jde hůře 6tka .

2016-10-16 15:05:50

Problém může dělat i spojka, pokud zabírá moc nízko. Za studena je lanko kratší. Taky jsem vyměnil olej v převodovce, protože se mi špatně řadilo - a dělalo to to samé (možná i nepatrně horší), bylo to spojkou.

2016-10-16 15:07:41

loui24: Zdravím ,já mám na Vitaře najeto necelých 6000km a řazení stále hrůza.Auto funguje jinak parádně ,spotřeba dobrá ale ta převodovka,to je opravdu tragedie.Dvojka tam jde někdy opravdu hodně špatně a to řadím opravdu hodně opatrně a v klídku.Před pár dny se mi objevil další problém.Když nastartuji auto a chci tam zařadit jedničku ,tak mi v převodovce jako by něco cvaklo ,je to takový tupý zvuk ,jako když máte špatně sešláploui spojku,ale já ji mám sešláplou až na podlahu.Nevím jestli jsem sám nebo nás je víc ,ale u mě je převodovka obrovské zklamání.V lednu jdu na první servis ,tak jestli se to nezlepší,budu to muset nějak začít řešit .

2016-10-16 15:11:39

autoveteran: Mě pravé přijde že zabírá výš než sem zvyklý .Ve Wagonku zabírá mnohem níž a to je původní nikdy neštelovaná.Jinak při řazení mi nic neřachtá ale spíš mi připadá jako že ještě nejsou vyjeté dráhy řadičky(nebo jak bych to řekl) mam ještě malo najeto .Jo a ještě mi občas se zpoždením naskočí ty čary v park.kameře.

 lubos
Luboš
2016-10-16 15:23:17

fery66: Já nejsem spokojenej se zpátečkou, ta mi jde blbě, jinak pohoda. (auto od dubna)

2016-10-16 15:30:19

chlapi:

máme pětistupňovou manuální převodovku a takové problémy, které tu popisujete, vůbec nemáme. Vaše zlobící převodovka je 5ti, nebo 6ti stupňová?

Robert1969: taky nám spojka od nova zabírala poněkud výše, ale časem si to nějak sedlo a teď už zabírá tak, jak jsem zvyklý.

Autoveterán: náš pětimanuál má spojku ovládanou hydraulicky (brzdovou kapalinou ve společné nádobce i pro spojku), ne lankem, předpokládám, že i šestimanuál to má stejně.

 lubos
Luboš
2016-10-16 15:38:05

mirekdoda: Já s tou zpátečkou mám 5ti manuál


Odpovědět

1  2  3  4  5