Fórum - Téma


Převodovka


Fórum Vitara / Escudo / Sidekick IV Převodovka

Informace o modelu: Suzuki Vitara / Escudo / Sidekick IV

Diskuze o vozidlu

2015 Vitara / Escudo / Sidekick IV

1 fotek  |  108 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.


1  2  3  4  5

2016-10-16 15:48:48

lubos:

jelikož zpátečka nemá synchronizační kroužek, který by sjednotil otáčky hřídelí v převodovce, nepovažuji špatné řazení zpátečky za problém. Ctím jedno: auto se nesmí pohybovat ani do zadu, ani do předu a pokud nejde zpátečka zařadit, uvolním a znovu zašlápnu spojkový pedál a pak to tam zapadne skoro samo. Dělalo mi to na spoustě dalších aut a vždy pomohlo to druhé sešlápnutí pedálu spojky.

P.S. v předchozím příspěvku jsem reagoval na potíže s řazením jedničky a dvojky.

2016-10-16 15:52:24

Ja mam 6 manual (mam Sko benzin)a protože mam malo najeto myslím že potřebuje zajet spíš mi zatím připadá taková surová.

2016-10-16 15:59:13

robert1969:

autem jezdí hlavně manželka, já jen občas. A té změny na spínání spojky jsem si všiml asi po 5000 kilometrech.

2016-10-16 16:30:36

mirekdoda: To ja věřim že si sedne ale furt mě tu všici stresujou!!To je furt neřadí to!!Netopí to atd.

2016-10-16 16:38:23

robert1969:

to musíš brát s nadhledem. Vždyť to neznamená, že takové problémy musí mít každá Vitara.

2016-10-16 16:39:41

loui24: Nazdar, v Opave sem byl na záruční opravě, řekl bych že servis v pohodě. Tedy na podruhé tam jela manželka. Poprvé co sem tam byl tak to ložisko objednávali a študovali co vlastně se pokazilo i když sem jim to říkal. ale to je fuk, řekl bych že kluci tam jsou v poho.

Nevím zda je rozdíl mezi převodovkami mezi diesel a S, jen vím že to sou šestky.. Ale já si stěžovat nemohu.

2016-10-16 16:56:51

lubosjáprvní:

převodovky pro diesel mají delší převodové stupně. Motor má totiž větší krouťák a provozuje se s menším rozsahem otáček. Převodovka z benzínového motoru by na dieselu trhala asfalt, ale auto by mělo výrazně nižší maximální rychlost.

Ale nemusí to být vždy. Moje HDi 2,0 litru zdědilo převodovku od benzínového šestiválce 2,7 litru, a delší převod je v diferenciálech.

2016-10-16 17:18:45

mirekdoda: Mirku vím že dieselové jsou poskládané víc do rychla, i když ty dnešní turbobenziny mají také krouťáku mraky, takže ono už to takový velký rozdíl nebude. Ale mám třeba Primeru P11 v dieselu a ta má převodovku tak nakrátko že se mi tomu nechce věřit, při 140 točí nějakých 3500.

Myslel sem zda je nějaký zásadní rozdíl konstrukci, v táhlech či kulise že tu kluci bekaj že jim to špatně řadí.

2016-10-16 18:16:45

lubosjáprvní:

aha, už rozumím.

2016-10-16 18:21:30

lubos: Luboši mě zpátečka taky občas zazlobí ,ale není to tak hrozný jako ta dvojka.

2016-10-16 19:09:18

fery66: A ty maš 5ti kvalt?Tam se to řadí klasicky?

2016-10-16 19:12:30

robert1969: Ahoj ,jasan klasický pětikvalt.

2016-10-16 19:30:41

fery66: jj tak ja mam 6 a musim zvedat takovej kroužek ale nějaké extremní problémy nepozoruju občas tam pravda nejde na poprvé tak zmačnu 2x spojku a už de ale to se může s tát u každého auta s dvojkou problem nemam spíš občas 6 kvalt musim tak pomaleji zaradit aby tam skočil ale nic neškrka nebo něco takoveho.

2016-10-16 19:33:26

fery66: zpátečka je bez synchronů, když se jí tam nechce tak vyšlápnout ještě jednou spojku a ona tam vleze.

Si pamatuji jak se mi na Ategu rozsypala spojka a dojel sem z Bruntálu do Šumperka s dvěmi tunami kostek s Alfunu, to byla sranda. Ale jde řadit i bez spojky, ona si to převodovka veme PV3S byla škola

2016-10-16 19:40:08

lubosjáprvní: Tak o je jasný ,vyšlápneš dvakrát a zpátečka zaskočí.Teď mě spíš leží v hlavě ,proč když chceš zařadit při rozjezdu jedničku ,tak tam něco (řeknu to přehnaně )bouchne .

2016-10-16 19:42:35

robert1969: já mám klasiku .Měl jsem před vitarou fiata sedici (stejné auto jako suzuki sx4)Tam jsem takový problém vůbec řešit nemusel.převodovka fungovala parádně.

2016-10-16 19:45:45

fery66: jestli máš 4x4, nelupne ti to v kardanu až do diferáku. Jestli v tom škubne/lupne tak to normální tedy není.

2016-10-16 19:48:27

lubosjáprvní: Ne ne mám jen dvojkolku,ona to není nějaká velká rána ,to bych zase přeháněl ,ale slyšíš to a cítíš na řadící páce

2016-10-16 19:56:31

fery66:

máš teda pocit, jako by řadící páka sama z ruky povyskočila do požadované polohy v poslední fázi pohybu při řazení a je to doprovázeno takovým divným zvukem? Pokud ano, myslím, že to dělají ta velká závaží na pákách u převodovky. Asi jsou tam právě pro to, aby pomohly zasunout zvolený rychlostní stupeň.

2016-10-16 19:58:46

mirekdoda: Mirek na to trefil asi

a nebo jak se kola zatáhnou do sebe tak lupne ve vidličkách trošku.


Odpovědět

1  2  3  4  5