Fórum - Téma


Převodovka a přední brzdy


Fórum Ignis Převodovka a přední brzdy

Informace o modelu: Suzuki Ignis

Diskuze o vozidlu

2002 Ignis GL 1.3 VIN: JSAFHX51S00121897

11 diskuzí

Výkon motoru 61 kW (83 PS) při 5500 ot./min. Točivý moment: 110 Nm (81 ft/lb) při 5500 ot./min. Palivo benzín. 4-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 328 ccm (81 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, M13A.



2013-10-06 22:17:27

Dobrý den,

koupil jsem Ignise, mám ho už týden a vypadá to na velkou lásku. Jen mám problém s převodovkou, jde špatně řadit 5. stupeň, musí se vystihnout ten správný okamžik. Když pak jedu přes 80 km/hod., začíná převodovka pískat. Dá se převodovka opravit nebo se musí vyměnit? Nebo je to jiný problém (olej,seřízení)?

Dále bych potřeboval poradit, jakým způsobem se vysunou pružiny, které drží brzdové destičky?

Za radu děkuji.

2013-10-07 08:57:04

Da se opravit, kazdopadne zacal bych asi vymenou oleje. Me teda 5ka piska u obou Suzuki, tak to bude asi vlastnost (5kovy kolecko je udajne nekde trochu mimo a snad trpi na nedostatek oleje nebo co, ale mozna to jsou famy). Vymenou oleje se muze ale nemusi spravit to razeni 5st, pokud ne, bude potreba asi vymenit synchron. Teoreticky budu vyhledove moct poskytnout tu moji mrtvou prevodovku, uni je problem s diferakem.

Tema pruzinama mas na mysli co?

Jinak gratuluju ke koupi, ja si Ignise zamiloval uz pri zkusebni jizde (coz je vzdycky pruser), ale zatim mi dela spis radost (az na tu vadnou prevodovku) ... nahraj fotky do profilu

2013-10-07 09:47:47

ugeen: Díky za radu, zkusím olej vyměnit.

Na přeních brzdách jsou brzdové destičky jištěny takovými profilovanými plíšky, aby držely, kde mají. Ty plíšky se musí vyndat a pak se uvolní destičky. Nerad bych je nějak násilím poškodil.

Zkušební jízda je opravdu velké riziko. A za 14000,-Kč už opravdu nebylo co řešit. Snad jen to pískání, manželce se to moc nezamlouvá. Ale to určitě vyřešíme.

2013-10-07 09:51:04

jumbo: nn, ty plisky pouze zajistuji, aby desticky nelitaly v drzaku... takze pokud je potreba je vyndat, tak nejdriv vyndat desticky a pak vyjmout, melo by to jit v pohode. Desticky byvaji trochu prirezle a pujdou hur i diky zapecenym necistotam ze segmentu.

Za 14000 to fakt nebylo co resit, uzasna cena (kde se da k takovy dostat? :) To piskani je asi nejlevnejsi (po vymene oleje) resit zesilenim radia.

2013-10-07 20:44:32

ugeen: Jedna paní přijela do servisu, že jí píská převodovka, ale že zatím nemá penízky na opravu. Tak řekla, že než sežene požadovaný obnos, aby ho zkusili jako poškozené nabídnout. Já jsem původně zkoušel Mercedesa A 170, ale byl to šrot. A pak mi padl zrak na Ignise a protože líná huba - holé neštěstí, a Ignis měl tažné zařízení, které nutně potřebuji, zeptal jsem se, vyzkoušel a druhý den byl můj. Má sice pár kosmetických šrámů, ale ty se dají snadno vylepšit. Při přepisu jsem pak zjistil, že ta paní byla má spolužačka z gymplu. Život je jen náhoda...

2013-11-05 22:12:40

Ještě malý dotaz k převodovce.

Nabízejí mi převodovku M13A 51TKM Suzuki LIANA, IGNIS, JIMNY, SWIFT 1,3l. Je to pravda, že tato převodovka pasuje na tolik aut?

Jumbo, 2013-11-05 22:12:40 napsal:

Ještě malý dotaz k převodovce.

Nabízejí mi převodovku M13A 51TKM Suzuki LIANA, IGNIS, JIMNY, SWIFT 1,3l. Je to pravda, že tato převodovka pasuje na tolik aut?

2013-11-06 00:57:21

Tak to by sedělo, akorát to je označení motoru

2013-11-06 14:13:33

jumbo: ne, spis v tolika autech byl ten motor prevodovka Jimnyho urcite neni stejna jako Swift. Ignis by moh bejt stejnej s Wagon R+. Pokud bys chtel, muzu ti nechat za nejaky penize tu moji prevodovku na ND, zalezi jak moc ti to piska.

2013-11-21 19:28:35

ugeen: Omlouvám se za odmlku, chvilku trvalo, než jsem problém vyřešil. Po rozhovoru s mechanikem mi prozradil, že Japonci mají 5. stupeň mimo skříň převodovky zakrytý odnímatelným krytem. Takže jsem si v Německu v servisu Suzuki podle schématu a rady servisu objednal díly. Za 3 dny jsem si pro ně zajel (bydlím kousíček od hranic), ovšem nic není dokonalé, protože díly byly jiné, takže ještě jednou a lépe a za týden jsem už měl díly z Itálie správné a druhý den už bylo vše v pořádku a já jsem mohl konečně vyrazit do ulic. Je to skvělý pocit, když nemusím jako ve Š120 jet jen na čtyřku. Po výměně oleje se uklidnila i hlučnost. Po rozebrání jsme zjistili hlavní problém: vidlička, která přesouvá kolečka byla obroušená a nedostatečně zasunula kolečko, takže se poškodily zuby a synchron a pětka se už vůbec nedostala do správné polohy.

Celkové náklady: díly - 160€, práce mechanika - oprava převodovky, výměna brzdových destiček, napnutí klínového řemene - 2000,-Kč.

Chvilku to trvalo, ale výsledek mě potěšil.

Díky všem za rady.

2013-11-21 23:33:11

jumbo: super, diky za info. Ja, az nahodim tu novou prevodovku, tak uvidim, zda to take nebudu muset resit... ta cena je schudna. Nemas seznam tech dilu co jsi menil s cislama?

2013-11-25 21:29:56

ugeen: Tak jsem se konečně dostal k odpovědi.

5. stupeň jsou pozice 15 - č. dílu 24114-64G02-000- ozubené kolo

18 - kolečko synchronizace - 24432-84041-000

19 - pérová podložka - 2 ks - 24443-60B50-000

20 - náboj - 24420-72J20-000 - toto však u mě bylo v pořádku, takže jsem to vrátil.

Doufám, že ti to pomůže.


Odpovědět