Fórum - Téma


Převoz kol SX4 na kouli


Fórum SX4 I Převoz kol SX4 na kouli

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3  4  5 ......... 6

2014-05-22 20:51:02

winnehand: takže ,když policajt bude cyklista, je přestupek 0= žádný-je to v pohodě, když přestupce bude bruslař v pohodě to asi už nebude mám oyklistech vcelku jasno ,a jen to potvrzuješ , a ten druhej pach , co spolu slouží musí bejt taky cyklista , to myslíš vážně ? takže pach má někde oko přimhouřit, protože je někdo cyklista, a bruslař , co cyklista není to zaplatí , divné že , si děláš kozy ? takové , jako horší ,než za bolševika ...

2014-05-22 20:58:35

vlado:

Ano, podle návrhu tnovelizace zákona ti zhotoví další tabulku RZ, dokonce v kombinaci písmen a čísel podle tvého přání, třeba VLADO 1, ale za každou tabulku zaplatíš 5 000,- Kč (návrh).

MilanT  
Milan
2014-05-22 21:51:04

plukovník:

Ono těch návrhů už padlo tolik, že se budem třeba v lednu divit. Já zase četl, že za těch 5 tisíc bude jen každá povinná tabulka SPZ. Tedy motorka nebo přípojné vozidlo 1x 5000 a auto 2X5000. No a kdo bude chtít další (nebo jako náhradu za ztracenou, zničenou...) tak zaplatí 600 za každou nad povinný počet.

Překvapilo mě, že si SPZ na přání budeš moci přehazovat mezi autama jak se ti zlíbí. No, chci vidět to různé dokazování po nehodách, při odjetí od pumpy bez zaplacení....

2014-05-23 05:55:42

milant:

Ano zvažovaných možností je několik a ve hře je i varianta, že by se poplatek za první registraci (v řádu deset tisíc Kč) odvíjel od kubatury vozidla, respektive od množství produkovaného kysličníku uhličitého v g/km. Podobný model již funguje na Slovensku.

Takže se můžeme těšit na to, že v budoucnosti se budou prodávat pouze malá auta s turbomotory s obsahem do jednoho litru.

MilanT  
Milan
2014-05-23 09:13:02

Ve vedlejším, duplicitním tématu se to sice jen nakouslo, ale přesto - není tohle řešení bez nutnosti další SPZ a zadních světel?

http://www.autoboxy.com/n...hatchback-r-v-od-06-thule

2014-05-24 12:22:09

milant:

Ahoj, moc děkuji za Vaše příspěvky ...

Možnost, kterou si zaslal jsem také zvažoval, ale je tam více rizik, zabývaly se jimi i testy ADAC na internetu. U těchto nosičů je téměř plně zamezen přístup do zavazadlové prostoru (vzpěry malých aut váhu kol neunesou a držet nad hlavou 40kg a dělat něco v kufru asi nejde), velmi lehce dojde k odření laku zadních dvěří buď již při montáži kol nebo za jízdy vibracemi či poskakováním a také se musí počítat, že při vývoji uchycení dveří s tímto závěsem počítáno nebylo takže jsou závěsy nadměrně namáhány. Už drobnosti jsou pak ve většině případů blokace zadního stěrače, nulová viditelnost zadním oknem či absence nutnosti řešit SPZ.

Nejlepší je prý vždy do interiéru nebo na střechu no, tažné uvádí hned za umístěním na střechu a ty páté dveře se u malých aut moc nedoporučují.

2014-05-24 14:02:41

...a navíc za cenu tohoto problematického nosiče na zadní dveře pro dvě kola lze pořídit nákladní přívěs na který lze naložit kola pro celý peloton.

MilanT  
Milan
2014-05-24 15:48:25

wallmart: + plukovník:

Souhlasím s vámi, dal jsem to sem jen jako další možnost. Myslím si, že všechno má své pro a proti a je dobře, že o tom diskutujeme.

Na P306 jsem vozil 4 kola na střeše, ale na vysokou SX4 bych měl asi taky problém tam 4 kola frknout. Stoupnout si na prahy...všechno jde, ale zdravotní handicap s rukou je neřešitelný problém. Osobně bych je vezl na vozíku a mám klid. SX4 o plně naloženém vozíku ani neví (ať už je to akcelerace nebo brzdění). Mám ten nejlevnější od Agadosu (Ložná plocha 2x1m, kola 10, 750kg, 100km/h) a jako chalupář ho plně využívám. Jenomže tam zase může být pro někoho neřešitelný problém využitelnost a parkování. A tím nemyslím třeba couvání, ale odstavení v případě, kdy ho nepotřebuji. Ale proto existují půjčovny.

2014-05-24 19:26:23

hlavně aby ta zdravotní indispozice následně nebyla od toho bicyklování, ani první , ani poslední...

po medialní masáži češi,někteří, modně či dobrovolně podlehli biycyklování, nezdravé, škodlivé , nahoře se hrbí, dole šlapou , daj 50km, celej tejden seděj , a pak si myslej , jaký že to pro svý zdraví nedělaj dobro ,já fakt nevím co ....

páteře,když nespadnou, všechno možný ,když spadnou=jatka, srdce celej tejden v kanclu jen stress , a pak 50km v Jizerkách ....vidím to ,slyším to , komentuji to ...

a nejlepší sou ty , co si to vemou do Itálie, Chorvatska, pojištěný na to nejsou , a pak se divěj , teda je hodně nezdravých sportů, ale jízda na kole , té věčná láska ortopeda, se slovy Vás to bolí, nás to živí

takže nosič žádnej a dovolená=odpočinek ....jemným intimním aktivitám budiž přáno, ale na kole, ani soudruzi

MilanT  
Milan
2014-05-24 19:39:09

Třeba veze kola dětí, vnoučat, manželky...

EDIT: vnoučata beru zpět. Teď jsem kouknul na věk Wallmarta.

2014-05-24 20:26:17

A proč ? Mohou to být nevlastní vnoučata.

MilanT  
Milan
2014-05-24 21:37:46

plukovník:

Jako vždy, trefa do živého. Dostal jsi mě. Neuvědomil jsem si, že na dovolenou lze také jet s nevlastní manželkou, nevlastními dětmi a nevlastními vnoučaty. A nakonec on i ten nosič na kola z půjčovny je nevlastní.

Odvolávám co jsem odvolal.

MilanT  
Milan
2014-05-25 15:47:59

Tohle video asi znáte. Jen bych se i s tou audinou bál skákat přes příčné prahy.

Parametry toho nosiče - vlastní hmotnost 33kg a nosnost 100kg. Celkem 133kg statického svislého zatížení

2014-05-25 18:37:18

Jenomže Pepa-motorkář si se svým skútrem koleduje o malér, protože Audi A5 3.0 TDi Quatro má nejvyšší povolené svislé zatížení TZ pouze 90 kg. Jedině Audi Q7 má povoleno až 140 kg.

MilanT  
Milan
2014-05-25 19:25:24

plukovník:

Víš určitě, že to je povolené svislé zatížení nejen té koule, ale i té Q7?

Aby to nebylo jako u SX4 - tažné má povoleno 75kg a přitom auto má jen 50kg.

2014-05-25 19:56:13

milant:

Pro svislé zatížení tažného zařízení na vozidle platí vždy dvě kritéria.

Povolené zatížení vlastního TZ, který udává jeho výrobce a je uvedeno v jeho technickém listě a dále hodnota uvedená v TP vozidla, kterou jako maximální uvádí výrobce vozidla, ale tato hodnota může být nižší podle národní legislativy v zemi (unii) homologace. Platí vždy ta hodnota, která je nižší.

Takže např SX4, Swift, ignis... mají 50 kg, bez jakýchkoliv diskuzí a stejně tak vozidla srovnatelné třídy. Ale např. taková SX4-S cross má zřejmě od výrobce povoleno 75 kg, ale mám pocit, že v ČR je to také těch 50 kg. To by nám sdělil některý z jejích majitelů.

Obecně ale platí, že povolené svislé zatížení TZ se odvíjí od nejvyšší povolené celkové hmotnosti bržděného přívěsu.

Zjednodušeně řečeno 1000 kg = 50 kg, 2000 kg = 75 kg, 3500 kg = 150 kg.

Takže namátkově např. Fiat Seicento má pouze 28 kg, ale taková GV 2.4 má šanci () mít 85 kg a takový Hummer H1 dokonce 350 kg.

To jsou ale nejvyšší technicky přípustné hodnoty a národní legislativa je může upravit směrem dolů.

MilanT  
Milan
2014-05-25 20:08:20

plukovník:

Jo, tomu rozumím. Ale netuším třeba kdo, proč a jak určí povolené hmotnosti tažené za konkrétními auty.

U mého P306 (1,9 TD, 66kW, vzadu bubny) mám povoleno tahat nebrzděných 650kg. SX4 (1,6 VVT, 88kW, všude kotouče) smím jen 400kg. A to má SX4 taky vyšší pohotovostní hmotnost. Tuhle nepřímou úměru teda nechápu.

Víš podle čeho se to tedy určuje?

To je samozřejmě rozdíl v rámci jednoho státu. Z fóra SX4 USA jsem vyčetl, že v některých státech USA je povoleno tahat nebrzděných 650kg a v Kanadě je dokonce zakázáno montovat tažné na SX4.

2014-05-25 20:21:08

milant:

Nejvyšší povolená hmotnost přívěsu (brzděného) je daná technickým předpisem a platí, že její hodnota nesmí překročit maximální hmotnost vozidla (plně naloženého), pokud to povoluje výrobce. Obvykle je ale nižší. Viz SX4, která má max hmotnost 1670 kg ale povolená hmotnost přívěsu je pouze 1200 kg.

SX4-S cross má tuto hodnotu myslím již 1500 kg, přesto, že její vlastní max. hmotnost je se starou SX4 srovnatelná. Ale zřejmě je to proto, že má lepší stabilizační systém. Jak říkám, určuje to výrobce, který je omezen pouze tou horní hranicí.

Pouze vozidla kategorie "G", to jest terénní automobil mohou mít připojený přívěs o max. hmotnosti 1,5 násobku maximální hmotnosti vozidla. Např. LR Defender, Q7, X5, XC90 ... 3500 kg.

P.S.

Pro nebrzděný přívěs platí, že jeho hmotnost nesmí překročit 50 % hmotnosti vozidla (pokud to dovoluje výrobce), ale maximálně 750 kg, vyšší není možná ani u "tanku".

Ještě k těm brzdám. Na tom jestli máš vzadu bubny, nebo kotouče vůbec nezáleží. Záleží na brzdném účinku a ten je daný průměrem brzdových válců a výkonu posilovače a tyto parametry lze nakonfigurovat stejně u kotoučových jako u bubnových brzd. Je pouze legendou mezi lidmi, že bubny jsou méně účinné. Není to pravda. To by ale bylo porovnávání jablek a hrušek. Nezpochybnitelný fakt je pouze ten, že kotouče jsou výrobně levnější a navíc módní záležitost Na druhou stranu se bubny hůř chladí, ale to u sériových aut není na závadu.

MilanT  
Milan
2014-05-25 20:31:41

Nějak si nechceme rozumět. Já se ptám na nebržděný a ty píšeš o bržděném.

Nerozumím tomuhle:

P306 - 650kg / 1200kg

SX4 - 400kg / 1200kg

Nezajímá mě bržděný (ten je u obou aut stejný), ale ten nebržděný. Když ta dvě auta porovnám s tím, jak si poradí se 400kg vozíkem, tak s P306 jsem o vozíku hóódně věděl. Pěkně mi to házelo zadkem a cukalo. To s SX4 jsem o tom vozíku nevěděl.

EDIT: teď jsem si všiml tvého doplněného P.S.

Proč tedy nemá SX4 povoleno 640kg nebzda? Tedy pokud si pamatuji pohotovostní SX4 1280kg (plus mínus autobus).

2014-05-25 20:40:48

milant:

Proč nemá SX4 povoleno vyšší nebrzdu. Z jednoduchého důvodu. Jak už jsem napsal, nepovoluje to šikmooký výrobce a možná, že by ses v příručce dočetl, že toto vozidlo není určeno k tažení vůbec

P.S.

To, že SX4 utáhne jednu tunu jako prd je pravda. Tak buď rád.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6