Fórum - Téma


Převoz kol SX4 na kouli


Fórum SX4 I Převoz kol SX4 na kouli

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1 ......... 2  3  4  5  6

2016-02-20 11:26:23

milant:

...a k tomu ta značka, téměř jako "na přání zákazníka"

Škoda, že jsem na Bicycle Race už líný. Hned bych to koupil také.

MilanT  
Milan
2016-02-20 12:37:47

plukovník:

Taky jsem líný a proto jsem si pořídil nosič na kola a místo abych šlapal do pedálů bicyklu, tak pohodlně šlapu do pedálů auta.

Auto jsem si nechal přihlásit od autosalónu a taky jsem nejdřív nechtěl věřit tomu, co mi tam zařídili za kombinaci.

2016-02-21 23:33:49

Já vozím 4 kola na kouli takto:

Delon  
Alan
2016-02-22 07:29:36

fabio: co tak hmotnost to jsi kontroloval?

MilanT  
Milan
2016-02-22 08:22:35

delon:

V lepším případě mají 4 horáci 50 kg + nosič 20 kg + ta velká páka na kouli + přejetí nerovnosti, myška, intenzivní brzda...= osobně bych se bál deformace tažnýho, protočení na kouli nebo že si kola podívají do kufru. Ale pokud to má vyzkoušený, tak nechci dělat účet bez hostinskýho.

Fahrradträger-Test 2013: Sieben Modelle im Vergleich

Fahrradträger für die Anhängerkupplung: Sieben kompakte Modelle stellten sich unserem Test 2013. Ausführliche Ergebnisse unter

2016-02-22 20:05:23

Ano kontroloval jsem hmotnost, už při nákupu tažnýho a také nosiče na kola. Svisle na kouli mám povoleno max. 75 kg, a nosnost nosiče Wienzek Alfa 3+1 je 60 kg, nosič samotný má 17 kg. Kola máme skoro všichni nová, já s manželkou GT, kluk novou Meridu a holka Authora. Celkem to je 17+13+13+13+12=55 kg. Takže jsem furt v limitu. Ono to je celé vymašlené (ten nosič i tažné), aby se to do limitu vešlo. A takto na kouli se s tím dá jet fakt dost rychle, neklade to téměř žádný odpor. SX4 má výhodu krátkého zadního převisu, takže jako jedno z mála aut má vzadu na kouli svisle 75 kg. Suzuki SX4 zdar!

Vše má certifikáty a atesty. Jezdíme takto často, a mám to vyzkoušené, je to super. Je mi jasné, že ty síly na kouli jsou asi veliké, ale vše je dostatečně zajištěné. Šroub č. M32, kterým je to zajištěné na kouli se utahuje silou 120Nm

Já to navíc vylepšil, mám kola ještě pomocí popruhů zajištěný směrem na hagusy, kde mám jeden příčník Menabo. Ani se to nehne a o kola nemám strach, že by se něco stalo. Drží jak přibitá, manipulace snadná, zvládne i žena, na střechu by je nedala.

2016-02-22 20:18:44

fabio:

Svislou váhu na kouli 75 kg má spousta aut, ale nejsem si jistý, jestli mezi ně patří zrovna SX4. Skoro bych řekl, že nikoliv.

2016-02-22 20:20:06

fabio: To máš opravdu v techničáku povoleno svislé zatížení 75kg??? Na tažným to chápu, tam jsem to viděl u Galie, náchoďáků..., ale důležitý je údaj v TP.

Já mám Galii pevnou , Wjenzka alfu plus 3. O tom posichrování na hagusy jsem taky přemejšlel, ale zatím je to takto v pohodě. V budoucnu mě čeká taky čtvrtý kolo, tak to budu muset řešit. Při dotazu na zastoupení Suzuki v ČR mi bylo vysvětleno, že SX4 měla homologaci před deseti lety, dnes by dostala 75kg, vždyť se od nové vitky zas v tolika parametrech neliší. Snad jen má navrch další udělátky typu ESP..., což SX4 v době svého vzniku jistě neměla.

2016-02-22 20:32:12

Když jsem to pořizoval, tak jsem to vše docela študoval a hledal informace okolo. Nevím proč zrovna SX4 by s patřičným tažným nemohla mít 75kg na kouli, když je to hlavně o délce zadního převisu (páka od osy zadního kola, jak mi bylo u výrobce tažnýho řečeno). To spousta kombíků a sedanů mít nikdy nebude, páč maj už tak dlouhý převis za zadní nápravou, to na Octavii, Focuse, Meganeho ani nic jinýho v kombíku nepověsíte. A to z toho důvodu, jelikož moment (to je hmotnost krát délka páky), který působí na chování vozidla by byl příliš veliký. Asi tak. Přikládám scan typovýho listu tažnýho.

2016-02-22 20:38:04

fabio: V typovém listě to jo, ale co máš v TP??? Je mi jasný, že to SX4 v pohodě dá, ale co šťouravý policista při kontrole???

2016-02-22 20:46:36

Tažné bylo namontováno přímo v Suzuki na nový auto, dodané jako origo příslušenství. To co bylo v typovým listě bylo přepsáno a doplněno do TP (75 kg), to samý proběhlo i v případě LPG, to co bylo změněno, bylo na odboru dopravy městského úřadu dopsáno do TP.

75 kg

2016-02-22 20:52:09

fabio: Hmmm tak to jsi v pohodě, možná chybkou magistrátu, zajimalo by mě co tam mají i jiní kolegové s SX4 (Delon, MilanT...), pochlubte se

Delon  
Alan
2016-02-22 20:52:38

fabio: mě je to jasný, jen se stačí podivat, co máš naloženo na voziku.

MilanT  
Milan
2016-02-22 21:01:15

winnehand:

Já mám v TP 50 kg. Ale v malém techničáku není o svislém zatížení koule ani zmínka. Takže šťouravý policista si to asi na silnici hned tak nezjistí.

Delon  
Alan
2016-02-22 21:08:40

milant: já mám na homologačním listě 50 kg. A v TP jen zapsano Třída A50-X

2016-02-22 21:16:14

A50-X znamená, že "spojovací zařízení" je ISO koule (kulový čep) o průměru 50 mm .... ale nic toto označení neříká o hmotnostech.

K tomu právě slouží typový list výrobce, který vozím vždy sebou. To by pánům od policie mělo stačit.

2016-02-22 21:19:03

Manzelka (SX-4) ma na homologizacnom liste 50 kg. A v TP je napisane zatazenie horneho capu 50 kg, "Trieda A50-X".

Ja (S-Cross) uz mam zvisle zatazenie 75 kg.

Delon  
Alan
2016-02-22 21:25:35

Nebyla náhodou SX4 původně úplně bez tažného zařízení?

MilanT  
Milan
2016-02-22 21:26:20

fabio:

Typový list TZ s sebou taky vozím:

Delon  
Alan
2016-02-22 21:29:57

milant: já typový list nevozím. Důkazní nouze pro policii. Ale teď jsem dostal nápad, nafotím si to do mobilu.


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6