Fórum - Téma


Přípojné vozidlo, vlek, přívěs...a co vozíme?


Fórum Pokec všeobecný Přípojné vozidlo, vlek, přívěs...a co vozíme?



1  2

MilanT  
Milan
2014-07-22 21:06:56

Tohle téma jsme už nakousli u Škoda Scout (který prý umí tahat 2tunový přívěs a asi navíc i v terénu a tak si myslím, že si otázka přípojných vozidel zaslouží samostatné téma.

Co taháte za autem? Vozíte koně, motorky, obytné přívěsy, lodě, nebo jen dřevo a štěrk (jako já)? Jezdíte na dovolenou po světě s obytným přívěsem nebo stanovou nadstavbou? Máte fotky svých přívěsů? Postavili jste si přívěs sami? Toužíte po nějakém nebo se vám jen některý líbí nebo nelíbí?

Já začnu tímhle, který mě zaujal svojí mobilitou - http://www.sealander.de/

2014-07-23 08:29:41

milant: GV 2.4, občasné tahání koně (1 až 2), ale 2 jsou na dřeň možností auta, max. hmotnost má být 1850kg, ale ono se to těžko odhaduje, občas určitě tahám něco málo přes 2t, dá se to, ale na časté ježdění to není, a některé pruďáky raději objíždím, po silnici se raději držím šedesátky. Pokud jezdím s různým bordelem s klasickým přívěsným vozíkem, tak to ani necítím. Ale to je tak 0,5-1t, co já vím. Jinak na dovolenou - do auta se vleze všechno, rakev mám, ale zatím jsem ji nepoužil, a to kufr přenecháváme psům, takže se všechno skládá za zadní sedadla a mezi dětské sedačky. A to včetně třeba stanu, nafukovacích matrací, spacáků, vařiče a pod., dokonce jsme si jednou dovolili i skládací stůl a 4 camping židle (to už bylo v kufru na úkor psího pohodlí). Co se týká bagáže na dovolených, tak se nijak neomezujeme, i za cenu několikerého přeskládání, když to vypadá, že už by se něco nevešlo Do LC se toho, pravda, vešlo víc, ale zase se toho vejde víc do GV než do X5 (např. zkušenost s odvozem pračky a ledničky, do X5 ani prd, v GV odvezeno nastojato bez nutnosti manipulovat se sedadly).

MilanT  
Milan
2014-07-23 21:09:44

pivlis: No ty 2 tuny, i když určitě bržděné, jsou určitě znát. Zkušenost s brzděným vlekem nemám, ale pár aut jsem už tahal na laně a ty rozjezdy...nic moc.

Mám obyčejný, "chalupářský" Agados 750 kg nebrzděný (vlastní hmotnost 125 kg). Minulý týden jsem na něj narovnal 1 m3 dubových polen (1,6 sypaného metru - cca 600 kg) a SX4 s tím upalovala a brzdila, jako by nic netahala.

Opět přidám zajímavost, na kterou jsem narazil na netu. Podle mě to s tou Ladou krásně ladí.

2014-07-24 09:00:13

milant: 2 tuny jsou znát dost, autem to občas docela cuká, navíc jsou v tom živá zvířata, která se snaží vyrovnat se s tím, že jim ujíždí pod nohama podlaha, takže o to je to celé "zajímavější". Přepravník je samozřejmě brzděný, samotný váží cca 800-900 kg. Rozjezdy jsou hodně přes spojku, jinak to nejde. Už jen proto, že se zvířatama nemůžeš cuknout, to stejné dobržďování, najíždění do zatáček, výjezd ze zatáčky, volba stopy, vyhýbací manévry. On ten kůň moc velkou stabilitu nemá ani na pevné zemi, pokud to není nějaký began, natož, když to s ním neočekávaně cuká do všech stran. Je fakt, že vitara na to prostě stavěná není, ani hmotností, ani výkonem, ani brzdami, na to jsou dobrá auta, co mají na kouli 2,5t a více, nejlépe 3t. Ideál patrol, lc, defík, pajero. Ale už jsem viděl všelicos

MilanT  
Milan
2014-07-24 17:24:30

pivlis: U převozu koní bych měl strach o vysoké těžiště a tudíž lehkého převrácení vleku. Ale vím o tom prd, jen teoretizuju.

Má tvůj vlek okna? Poznáš rozdíl v chování koní když vidí ubíhající krajinu a když mají výhled zakrytý? Proč se ptám - když jsem vozil naše psy, tak se jejich mozek nemohl srovnat s ubíhající krajinou a nohama v klidu. Řešili to tak, že díky pocitu běhu vyplázli jazyk a zrychleně dýchali jako při běhu. Po jízdě na chalupu měli "naběháno" 50 km a byli hotoví.

MilanT  
Milan
2014-07-24 20:58:12

SX4 toho ale utáhne taky hodně.

2014-07-25 09:12:30

milant: Taky hustý Těžiště dneska je celkem v pohodě, vleky nemají podlahu moc vysoko, samozřejmě samotný vlek je hodně vysoký a možnost převrácení existuje, ale to je obvykle při rozkmitání, což je svinstvo největší. Už jsem viděl pár vleků s koněma, položené na silnici (obvykle dálnice, ale i při nezvládnutém odbočování). V těch zatáčkách je nebezpečí, že kůň nečekaně neudrží rovnováhu a navalí se na stěnu, čímž se změní těžiště vleku a jeho celkové chování, pak se může převrátit. Stejně tak můžou koňovi ve vleku podjet nohy a on sebou škrábne. Nejsem žádný expert, co se tím živí, ale bude to asi tak. Koňům je to asi jedno, okna v přepravníkách jsou, takže ven vidět můžou, ale jestli se koukají, to nevím, obvykle jsou buď vystresovaní nebo si klidně žerou seno ze sítě, případně ve stresu žerou seno ze sítě Každopádně každý transport je pro ně stresová záležitost, i každé nové prostředí. Psy vozím v kufru a velký čumí dopředu mezi opěrkami a slintá na zadní opěradlo a sedadlo, menší buď leží nebo se snaží si stoupnout na podběh, aby viděl ven

MilanT  
Milan
2014-07-25 21:07:54

Tedy, pěkný stanový přívěsy, ale při uzření ceníku mi spadla čelist - http://stanove-privesy.cz/compact/

Pivlis: Koně připojuješ takhle?

Swift Hitch Commercial

Produced by and Contact us to produce your next video. 207-458-0677

Joan  
Jana
2014-07-25 23:32:29

Hm, závidím ! Já mám v malém TP pouhých 320 kg a jaký to byl na podzim problém, abych si vypůjčila aspoň 350kg motovozík na převoz psí boudy z Brna do Olomouce !

2014-07-26 11:52:24

joan:

Dej se ke kamionistům, pak budeš moci za sebou tahat čtyřicetitunovou stodolu a všichni ostatní budou, možná, závidět zase Tobě...

MilanT  
Milan
2014-07-27 18:57:41

Joan: když je náklad velký nebo těžký, je nutno použít více vozidel, návěsů, přívěsů....

MilanT  
Milan
2014-07-27 19:04:28

Ale hlavně nepřetížit.

Joan  
Jana
2014-07-27 19:32:13

Krásné fotky

Takto jsme odjeli v sobotu na dovolenou - a střechu jsem určitě nepřetížila

MilanT  
Milan
2014-07-27 19:50:32

Joan: koukám, že uvažuješ prakticky. Prádelní šňůra se pak využije na sušení prádla.

Hlavně, že jsi to v pohodě dovezla a ta (předpokládám bavlněná) šňůra se ti cestou o něco nepředřela.

2014-07-28 09:44:38

milant: To je dobrý. Zadní kamera by se na tohle dost hodila, ale je mi líto peněz Většinou mám s sebou nějakého Otíka - slabomyslného závozníka v podobě manželky nebo jiné jezdkyně, co mi ukazuje A když jsem sám, tak vzdálenost řeším tak, že odměřím (už jen od oka) vzdálenost mezi zadním kolem a koulí a na dotyčné misto položím drn, kámen, cihlu, silný klacek, dětskou hlavičku, prostě cokoliv, co mi dá vědět, abych už dále necouval. Boční odklon je metoda pokus/omyl, zbytek obstará cukání přepravníkem Časem už to člověk docela odhadne, ale pokaždé je to s otazníkem, jestli si neudělám díru do pátých dveří. Je fakt, že ten přístroj stojí 5 tisíc, což je sice pořád méně, než jedna jediná případná oprava dveří nebo nárazníku nebo i blbýho krytu rezervy, na druhou stranu za 10 tis. můžu mít z číny komplet multimediální zařízení s rádiem, CD/DVD přehrávačem, navigací, TV, wifi, bluetooth, USB portem, parkovacím asistentem... což mi přijde výhodnější. Ale zatím jsem k tomu ještě nedozrál a kdo ví, jestli vůbec kdy dozraju

MilanT  
Milan
2014-07-28 10:08:11

Pivlis: Hele, jsme národ kutilů a jistě znáš pomůcku z dob největší slávy Přemka Podlahy. Pomůcku pro zaparkování v garáži pomocí pinpongového míčku zavěšeného od stropu. Jakmile se ti míček dotkl skla, zaparkoval jsi správně daleko od zdi.

Nešlo by něco podobného, odnímatelného vymyslet za pár korun na vlek nebo na auto? Pomůže ti to ve správné vzdálenosti i v tom vystředění.

Viz můj rychlý návrh na obrázku

EDIT: jasně, namaloval jsem to krátky (takhle bys už probořil pátý dveře), ale něco v tom smyslu. Nebo nějaký odnímatelný tykadlo na žehličku vleku, abys měl optickou povědomost, kde je.

2014-07-28 10:15:57

milant: To je dobrý No některý vleky mají na sobě přidělané zrcátko, takže je vidět skrz zadní okno auta na žehličku, ale já vleky střídám podle toho, co zrovna vezu a co je zrovna volné. Ale je fakt, že udělat nějaký bazmek se zrcátkem, co bych zavřel nahoru do pátých dveří a díky tomu by bylo vidět na kouli, bych vyrobit mohl Ona ta rezerva je docela ošidná, někdy mám pocit, že už couvat dál nemůžu, ale je tam ještě místa... a jindy prostě přehlédnu popelnici, protože není vidět ani v jednom ze 3 zrcátek a chybí jí pud sebezáchovy

MilanT  
Milan
2014-07-28 19:25:49

pivlis: Nejenom popelnici chybí pud sebezáchovy. Minulý týden jsem zacouvával k obrubníku, jehož extrémní výšku jsem špatně odhadl. Připlácnul jsem si zástěrku k zadnímu kolu a ta mi utrhla plastový lem mezi podběhem a nárazníkem. Naštěstí je SX4 vysoká a tak to odnesl jen ten plastový lem a zástěrka.

Jinak pro ty, kteří nemají závěsné zařízení a potřebují převézt vlek

Doufám, že nemusím dodávat - tohle nezkoušejte, nenene, tytyty

Joan  
Jana
2014-07-28 21:13:15

milant: No o obrubníku mi něco vyprávěj ! Cestou na dovolenou v Novém Jičíně zase někdo šetřil plechem a nedal směrovku tam, kde jsem ji potřebovala. Tak jsem se otáčela na silnici v domnění - bohužel falešném, jak se posléze ukázalo - že jedu špatně a patrně jsem brnkla o obrubník u domku TLUMIČEM výfuku. To škrtnutí bylo slyšet, ale zvuk motoru se změnil jen málo, tak jsem doufala, že se nic vážného nestalo. Houbeles, na druhý den cestou na štramberskou trúbu počal zvuk auta nabývat výrazně "letadlového" zvuku a parkovala jsem už s tlumičem bimbajícím na obou zarezlých závěsech, tudíž u parku neoddělatelných. Zpátky do chatky v Novém Jičíně jsem už jela max 40-50 km/hod, to podle stavu silnice, přičemž mimo obce jsem vyhodila varovné blinkry. Nic jiného mě nenapadlo, nikdy jsem takovouto havarijní situaci nezažila.

V pondělí ráno jsem zavolala do prvního servisu podle Google a vůbec to vypadalo, že svářeči z N.Jičína si vzali hromadně dovolenou . Nakonec jsem pochodila až v autoservisu Jan Olšovský, Suvorovova 582 v Novém Jičíně, tady:

http://www.autokellyautos...is.cz/servis/jan-olsovsky

kde mi za dvě kila zavařili výfuk a naše dovča mohla zdárně pokračovat. Tímto jim vyslovuji veliký dík a poklonu za snahu a rychlost

P.S.: A prádelní šňůru na kolo jsem koupila kvalitní,skoro se ani neušpinila

MilanT  
Milan
2014-07-28 21:45:57

joan: Ono nemusí být jen škrtnutí o obrubník. Stačí mít patřičně starý výfuk a bát se, kdy mi tak "šikovně" upadne, že se mi zapíchne do silnice ve směru jízdy. Buď ráda, že to takhle dopadlo. Jenomže když urezlý výfuk zavaříš, tak je pravidlem, že za chvíli to odpadne o kus dál.

Buď nový výfuk, nebo to auto patřičně zvýšit jako tady toho Samuraje.


Odpovědět

1  2