Fórum - Téma


problém po výměně baterie


Fórum Swift New I problém po výměně baterie

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1  2  3

2015-02-09 20:19:03

Zdravím. Tchán má Suzuki Swift 1.3 z roku 2010. Teď mu odešla baterka, tak jsme dali novou. Od výměny auto nedrží volnoběh a zdechá. Na diagnostice (nemám diag. suzuki, ale VW group, ostatní vozy načtu jen s OBD II) není žádná chyba. setkal se s tím někdo? Vůbec nechápu proč to dělá

MilanT  
Milan
2015-02-09 20:48:25

avanti: Setkal jsem se s tím před lety u našeho služebního Forda v práci. Vyměnili nám autobaterii a od té doby kolísaly volnoběžné otáčky a občas to chcíplo. Z autodopravy nám vzkázali, že je potřeba znovu naučit řídící jednotku nastavovat škrtící klapku. Prý to máme v kuse projet alespoň 50 km. Že tím naučíme jednotku držet volnoběh. No pomohlo to.

Ale počkej si na odpověď někoho, kdo tomu opravdu rozumí. Já jsem jen uživatel auta.

2015-02-09 20:56:27

Díky za zprávu, vyzkouším to ;)

2015-02-10 10:26:46

milant:

Domnívám se, že sdělení servisu o tom že ŘJ se musí po odpojení akumulátoru něco učit je poněkud zjednodušené.

Pokud dojde k odpojení akumulátoru při vychladlém motoru a všechna čidla jsou v pořádku, škrtíci klapka se před tím krátce po vypnutí motoru nastavila do základní polohy.

Takže po opětovném připojení baterie a nastartování naběhne ŘJ do normálního režimu, ke kterému využívá aktuální hodnoty ze všech snímačů. Podmínkou je, že všechny snímače jsou v pořádku, tedy jejich hodnoty jsou v rozmezí hodnot uložených v paměti RAM.

V případě, že některé čidlo bylo před odpojením baterie vadné, ŘJ to poznala a začala namísto údajů vadného čidla po určité době používat vlastní nouzové tabulkové hodnoty z RAM. V podstatě se nic nedělo ani nemuselo být nic poznat.

Ale v okamžiku kdy byla odpojena a opět připojena baterie a některé z čidel je vadné, řídící jednotka po "resetu" opustí ten "náhradní" režim podle záložních dat z RAM, a jede po určitou dobu podle údajů snímačů, jako by nebyly vadné až do doby než si ověří, že jsou opravdu vadné.

Takže to "učení se" je spíše jakési nacházení kompromisu pro režim motoru.

Domnívám se, že pokud je motor a všechna čidla v pořádku, nemělo by při výměně akumulátoru k výše popisované komplikaci dojít. Alespoň já jsem se s tím nikdy nesetkal.

MilanT  
Milan
2015-02-10 10:38:26

plukovník: No vždyť píšu, že tomu rozumím jak koza atomový elektrárně. Maximálně mě Avanti sprdne za zbytečně projetých 120 korun.

2015-02-10 10:45:48

Já jsem se s tím setkal.

Avanti: Měl jsem naprosto stejný problem. Na netu jsem se dočetl , že je to ještě způsobeno zanášením klapky od egru.

Problem jsem vyřešil vyčištěním klapky čistícím spreyem na sání - Není třeba to nějak přehánět a hlavně mít vypnutý motor. No a potom jsem nastartoval anechal bežet motor na volnoběh dokud se nezahřeje.

2015-02-10 11:40:18

milant:

Jako koza atomový elektrárně tady různé problematice rozumí hodně lidí , ale ty mezi ně rozhodně nepatříš

Ale co se týká toho odpojení a připojení akumulátoru ve vztahu na vliv následné výchozí polohy škrtící klapky, nebo smysluplnost odpojování akumulátoru s cílem "resetu" (zdůrazňuji v uvozovkách) řídící jednotky, by mně osobně a se mnou jistě i mnoho dalších techniků zajímal názor Hilla.

2015-02-10 15:17:58

Ale v případě, že je nějaké čidlo motoru vadné, měla by ŘJ "uložit chybu" a i po odpojení baterie by měla zaznamenaná chyba zůstat uložena a tudíž zobrazit na diagnostice, tedy alespoň u všech značek, co mě kdy "prošli pod rukama" to tak bylo.

Co mě ale zaráží nejvíc je, že vozidlo fungovalo bez jakýchkoliv problémů.

Nevíte někdo o nějaké "dostupné" diagnostice přímo na Suzuki?

MilanT  
Milan
2015-02-10 17:14:48

avanti: Záleží, co si představuješ pod pojmem "dostupné".

Kupovat se to nevyplatí a tak jedině značkový servis nebo někdo z fóra, kdo jí vlastní.

2015-02-10 17:23:47

milant:

Pochybuji, že někdo z fóra má SUZUKI TECH2, nebo SDT jen tak doma na hraní, protože stojí přes 1 000,-$ a na dalších 500,-$ přijde licenční klíč na jeden rok.

MilanT  
Milan
2015-02-10 17:50:38

plukovník: Tak ho pak levněji koupit v bazaru - http://auto.bazos.cz/inze...49/TECH-2-SUZUKI-OPEL.php

2015-02-10 18:24:12

milant:

Takže by si případný zájemce z řad tohoto fóra měl pospíšit

Protože až se o tomto inzerátu dozví Autoveterán, tak po tom okamžitě skočí...

MilanT  
Milan
2015-02-10 18:39:33

plukovník:

Autoveteran má snad diagnostiku "2014 New Super MINI Bluetooth ELM 327 V1.5 OBD2 / OBDII ELM327 for Android Torque Car Code Scanner Free Shipping" a po téhle určitě neprahne.

2015-02-10 19:02:00

milant:

To nemůžeš vědět, protože on je nevyzpytatelný...

👳

2015-02-10 20:45:02

Tak zda se vyplatí či ne je jedna věc, každopádně dostupná sem myslel okolo cca 10ti. Na VW Group jsem si koupil VAG-COM Max 2008 s doživotní aktualizací za cca 11. Dají se k ní dokoupit i další značky, ale Suzuki jako takové tam není, ale v odkazu na diagnostiku byl jmenován i Opel. To znamená, že kdybych koupil diagnostiku na Opel, bude mě fungovat i na Suzuki?

http://auto-diagnostika.c...VAG-COM-Max2012-+-HEX-CAN

http://auto-diagnostika.c...diagnostika-Opel---OP-COM

MilanT  
Milan
2015-02-10 21:04:39

avanti: Obávám se, že to nebude fungovat. Jsou to rozdílné softwary, které jsou nahrány na kartě - http://www.autoobdtool.co...aabisuzusuzukiholden.html

Joan  
Jana
2015-02-10 22:38:17

Ehm, mohu se zeptat, od kterého roku výroby může dělat paseku výměna autobaterie? Já mám r.v. 2002 a už jsem měla nejen loni v mrazech baterku doma cca dva týdny a při znovupřipojení auto běželo naprosto stejně jako předtím (akorát se myslím vynulovaly hodiny a snad i stanice v autorádiu).

2015-02-11 05:51:36

joan:

A přesně tak to funguje. Žádnou paseku to neudělá.

2015-02-11 18:34:30

MilanT: Myslel sem si to...

Plu

plukovník: takže podle tebe je v čudu nějaký čidlo? Jen by mě zajímalo proč to diagnostika nenapsala...

2015-02-11 20:09:55

avanti:

Čidlo nebo akční člen a nemusí být zrovna v čudu, může být jen načaté.

Nevím jak přesně je řešena skříň škrtící klapky u Swifta z roku 2010, ale měla by tam být klapka volnoběhu a pokud říkáš, že "zdechá" volnoběh, tak bych začal tam.

Edit:

Jen tak mimochodem, neprodělalo toto auto v minulosti zrůdnost zvanou "přečipování" ?


Odpovědět

1  2  3