Fórum - Téma


problém po výměně baterie


Fórum Swift New I problém po výměně baterie

Informace o modelu: Suzuki Swift New I


1  2  3

2015-02-13 16:05:46

V pondělí jede auto do Suzuki, nemám teď čas zdlouhavě něco hledat a řešit a odkládat se to nedá...

Nevím sice co máš proti CHIPu, ale u takovýho motoru by to nemělo asi smysl.

Pro upřesnění: Auto má cca 5 let, najeto 100xxx km, tchán je první majitel. Je pravidelně servisováno. Je denně v provozu. Do výměny baterie fungovalo naprosto bezproblémově . CHIPem ani jinými úpravami neprošlo.

Jak budu vědět, co s autem je, budu informovat.

Každopádně všem děkuji za rady a snahu pomoci

2015-02-15 13:42:44

avanti: Ahoj. Co jsem se dočetl a i odzkoušel, je třeba po odpojení a následném připojení akumulátoru nakalibrovat škrtící klapku:

Kalibrácia systému elektrickej skrine škrtiacej klapky V5RW0C1306004

POZNÁMKA

Pri vykonávaní opravy podľa “Predbežné upozornenia ku kalibrácii systému elektrickej skrine škrtiacej klapky v Časti 1A”, vykalibrujte systém elektrickej skrine škrtiacej klapky podľa nasledujúceho postupu.

1) Pri výmene elektrickej zostavy telesa škrtiacej klapky a/alebo zostavy senzora polohy plynového pedála (APP) vykonajte nasledujúce kroky.

a) Odpojte záporný kábel na akumulátore na 20 sekúnd alebo dlhšie, aby sa vymazali kalibračné údaje zatvorenej polohy škrtiacej klapky z pamäte riadiacej jednotky motora.

b) Na akumulátore pripojte kábel záporného pólu.

2) Prepnite spínač zapaľovania do polohy ON na 5 sekúnd alebo dlhšie bez naštartovania motora

Hlavní je v tomto případě bod 2. Čerpáno je ze servisního manuálu na SX4. Snad to pomůže.

zvolen.

2015-02-15 15:20:44

zvolen:

To, co popisuje manuál SX4 je postup kalibrace základní polohy škrtící klapky po opravě sestavy její skříně, nebo potenciometru plynového pedálu. Manuál nic neříká o nutnosti kalibrovat škrtící klapku po výměně, nebo odpojení akumulátoru. Naopak, kalibrace se odpojením akumulátoru vykoná.

Těch pět vteřin, které jsou tam zmiňovány, by měl být normální postup při každém běžném startu. T.j. určitá zdrženlivost mezi polohou 2 a 3 spínače zapalování aby logika stačila zafungovat.

Jednoduše řečeno:

sednu do auta, zapnu zapalování, zabzučí čerpadlo a následně je proveden test AIRBAG a zákl. polohy klapky. Jeho ukončení je signalizováno pohasnutím několika kontrolek na palubce. Teprve pak nastartuji přepnutím klíčku do polohy Start.

Od okamžiku sepnutí zapalování do okamžiku sepnutí startéru by mělo uběhnout cca 5 sekund.

Nejhorší způsob startu je bez této prodlevy, je to totéž jako když tebe někdo ráno vzbudí tak, že tě srazí z postele a ještě k tomu nakopne do zadku.

2015-02-15 15:44:56

plukovník: Omlouvám se tedy za nepřesné info. Někde na netu jsem tuto radu četl a dokonce i praktikoval, když se auto po zapojení aku chovalo přesně tak jako tento Swift . Po tomto postupu nakalibrování okamžitě vše O.K. Jinak startuji přesně tak, jak popisuješ.

2015-02-15 16:07:05

zvolen:

Ono samo nakalibrování polohy škrtící klapky z důvodu výměny akumulátoru je vlastně pitomost.

Protože kalibrace proběhne automaticky v prvních pěti vteřinách po zapnutí zapalování po předchozím vymazání původních kalibračních parametrů z paměti ECU, přičemž tyto staré hodnoty jsou vymazány po dvaceti sekundách od odpojení akumulátoru.

Takže pokud nejseš takový rychlík, že stihneš vyměnit baterii za dobu kratší než dvacet sekund, dojde k resetu vždy a není třeba acu znova odpojovat.

Ale jak říkám ta prodleva při startu (5 sec) by měla být pro každého podobně samozřejmá, jako vyšlápnutí spojky (i když tu spojku někteří chytráci popírají jako potřebnou)

Edit:

Ještě k tomu připojování akumulátoru.

Ono není připojení, jako připojení.

Lze to udělat, tak jak se má. Tedy nejdříve upevnit a dotáhnout +svorku a potom pevně nasadit a dotáhnout -svorku.

No a nebo lze také při zapojování různě kvedlat (když to řeknu slušně) a tím vytvářet na napájení řídící jednotky napěťové špičky, které ji zrovna moc nesvědčí, jako ostatně každému compu.

2015-02-16 18:53:06

avanti: Tak jak jsi dopadl v servisu?

2015-02-16 22:15:41

pav.el: Dneska jsem to tam odpoledne zavezli, takže se na to dostanou nejdřív zítra, tak uvidíme co najdou

2015-02-19 20:00:02

Omlouvám se za pozdní info. V úterý vyzvednuto a opraveno. Údajně byla přidřená škrticí klapka - vyčištěna a rozchozena + nahrán nový software do ŘJ. Oprava stála 2100 + nějaké drobné a auto opět funguje.

Tchán tvrdí, že je to jako kdyby to mělo o 30 koní víc (ví že nemá, ale řekl by že to jede líp jak před výměnou baterie - já neposoudím, moc s tem nejezdím)

2015-02-20 06:55:34

avanti: Můžeš prosím napsat proč nový software? Je to nějaká nová verze? Nabídl ti servis něco nového?

2015-02-20 14:39:24

pav.el:

Proč nový, nebo "staronový" SW, to ti asi avanti neřekne, ale nové nahrání software do řídící jednotky motoru v souvislosti s opravou akčního členu je totéž co přeinstalace operačního systému do PC.

Někdy to může pomoci.

2015-02-20 17:08:35

Řekli že nahráli novější software, který SUZUKI nabízí, takže jestli šlo o nějaké "svolávácí" akce, či o odstranění podobných problémů to už nikdo neřekne. To stejné je ze škrticí klapkou. Každopádně auto je opraveno a tchán jezdí vesele dál.

Jinak oprava proběhla v sevisu Canocar Brno, kde byl Swift zakoupen a po dobu záruky servisován.

Servis po svých zkušenostech (celkově) můžu doporučit. Zatím vždy spokojen :)

MilanT  
Milan
2015-02-20 17:47:54

avanti: Takže na závěr mi nezbývá nic jiného než se ti omluvit za bludy, které jsem převzal z našeho služebního auta.

Že se ale hned po výměně akumulátoru projeví přidřená klapka, tak to je politování hodné nedopatření, ke kterému dochází maximálně jednou za deset let!

Hlavně že se na to rychle přišlo, opravilo, stálo to jen pár stovek a pan tchán může drandit dál s pocitově silnějším autem.

2015-02-20 18:17:00

V pohodě, jsem rád že jste se tady snažili mě poradit, ať už jakkoli ;)

2015-02-23 09:26:23

plukovník: Děkuju.Funguje to,chce to jen chvíli počkat.Dík.

MilanT  
Milan
2015-02-23 09:42:45

xvonaj: Předpokládám, že je to reakce na tohle - http://www.suzukiclub.cz/...select=38419#message38419

Já jsem přešel na benzín z nafty a neodnaučil jsem se žhavit. Takže zapnu zapalování a čekám, až mi zhasnou kontrolky.

2015-02-23 09:48:06

milant: Ano.Je to chytrý auto a musí se s ním slušně zacházet a pak je to pohoda.Měl jsem pár aut,ale toto je srandaauto,špica.Ahoj.

2015-03-02 09:03:02

Ahoj, deje se mi to samy a startovani s 5+s prodlevou nepomaha. Vecer vyskousim to odpojeni baterky. Kdyby nahodou - vite o servisu v Praze s rozumnou cenou a diagnostikou? Pokud mozno jizni cast, diky.

MilanT  
Milan
2015-03-02 09:16:10

romanicak: To je moc podmínek najednou.

Třeba někdo takový servis s diagnostikou pro Suzuki zná osobně, já ti jen hodím odkaz, který ti třeba trochu pomůže - http://www.autodoservisu....suzuki/hlavni-mesto-praha

2015-03-02 16:29:34

Jinak pánové, pokud by jste do budoucna nabyli dojmu (hlavně u nových, sofistikovaných modelů aut), že tato auta po vyjmutí baterie a jejím opětovném zapojení žijí "vlastním životem", pořiďte si nabíječku s funkcí SUPPLY.

Tyto nabíječky nejenom, že mohou bezpečně (bez nebezpečí pro palubní elektroniku) dobíjet akumulátor ve vozidle, ale s využitím této funkce lze vyměnit, nebo vyjmout akumulátor z vozidla, aniž by došlo k přerušení palubního napětí (fungují jako nepřerušitelný zdroj).

Takže si pořiďte např. stejnou jako má Plukovník, CTEK MXS 7.0

Sice nepatří k nejlevnějším ( cca 100,- €), ale zato je Made in Sweden, nikoliv PRC.

2015-03-02 17:32:29

hm.... stačí koupit držák na 8 AA baterek, diodu, krokodýly nebo zástrčku na 12V zapalovač, pár drátků... to celé tak za 7-8E i s baterkama z kauflandie.

Jenže kurňa značka, no nekup to za 100E

Ty baterky při trvalém odběru 20mA tam vydrží minimálně 2 dny, spíš 3.


Odpovědět

1  2  3