Fórum - Téma


problém řazení


Fórum SX4 I problém řazení

Informace o modelu: Suzuki SX4 I


1  2  3

2011-03-10 20:21:49

Takhle to má být

2011-03-10 20:36:33

Byli fajn, milý a ochotný. Servis musím pochválit . Tak jak to tu čtu za dobu co mám autí jsem z toho měla trochu obavu, ale fakt na jedničku

2011-04-21 12:18:10

Já mám od října novou SX4 1,6 4x4 a zpátečka tam občas taky nejde, ale neberu to jako vadu. Stačí to, co se dělalo už dávno třeba u škodovky, dát jedničku a maličko popustit spojku, kolečka v převodovce se nastaví jinak a jde to. Zpátěčka prý nemá synchron.

2011-04-21 13:21:06

neznám auto u kterého by byla zpátečka synchronizovaná, jelikož to není třeba. Řadit jedničku a popouštět spojku je zbytečný, zbytečně se opotřebovává, stačí vyřadit na neutrál, spojku pustit a znova stisknout a zařadit

2011-04-21 20:05:33

No jelikož jsem starýho Japonce syn, tak třeba u Nissanu to je lahoda řadit zpětný chod....u Suzuk je to fakt takový divný..hlavně pro ženy teda....ale přiznávám

2011-04-22 16:53:17

no, řekl bych že 99% problémů vzniká v článku mezi sedadlem a volantem

2011-12-19 09:42:29

Nekde tu byl navod na opravu, ale odkaz neni funkcni.

2014-03-17 11:56:41

Zdravím,

koupil jsem ojetou SX4 4x4 GLX z r. 2008 a stává se mi, že jde dost ztuha podřadit, nebo vyřadit na neutrál z pětky. Jde to tím hůře čím déle byla 5 zařazená. Ostatní rychlosti jdou dobře, zpátečka taky. Mám namontovaný zámek řadící páky, což by možná taky mohlo mít vliv.

Nesetkali jste ses tím někdo?

Možná pomůže tohle

http://www.suzukiclub.cz/...a-razeni-sx4-1-6-madar-14

2014-12-31 20:23:38

Spiatočka Sx4 1.6 4x4 .. Zdravím,chcem sa spýtať.Mám novú Sx4 1.6 vvti 4x4 kúpenú 10/2014 naj. 1800km. a teraz v týchto mrazoch mám problém zaradiť spiatočku.Zapadne tak na 3-4 krát.Ostatné rýchlosti padnú ako uliate...na prvý krát.Je to normálne?Máte s tým niekto skúsenosti?Ďakujem za odpovede

MilanT  
Milan
2014-12-31 20:53:07

mirec1: Zkušeností a odpovědí tady najdeš dost. Stačí hledat a ptát se v existujících vláknech - tohle tvé jsem ti sloučil se starším duplicitním vláknem.

2014-12-31 21:21:04

pouze doplním: hlavně nepoužívej sílu - nebo se to zhorší a už to neopravíš - několikrát sešlápni spojku před zařazením zpátečky - nebo opatrně popojeď na neutrál pokud to situace umožňuje, pak tam zaskočí sama ... opravu podle článku (velmi jednoduché ) doporučuji co nejrychleji. Z hlediska toho, že se to zhoršilo v zimě budou to určitě táhla, která mimo jiné zimou mění délku a problém zhoršují...

http://www.suzukiclub.cz/...a-razeni-sx4-1-6-madar-14

2015-01-02 08:48:02

marqart:

Hm, a o kolik ta "táhla" vlivem zimy změnila svoji délku... ???

Např. u železniční kolejnice je to asi tak o 10 mm na sto metrů délky.

2015-01-02 11:23:56

plukovník: to bohuzel nevim, presne jsem to nemeril... Nejde pouze o roztaznost materialu! Pokud mas na mysli toto... Ale jde hlavne o zatuhnuti uchyceni a pod... Kde se delka projevi v radech mm coz na spatne razeni ma vliv velky...

2015-01-02 12:39:33

marqart:

Nic ve zlém, dělám si jen legraci

U SX4 tohoto modelového roku, i dalších, není řazení pomocí žádných "táhel", ale dvojicí ocelových bowdenů uložených v silonu, u kterých není nutno (dokonce je na závadu) jakékoliv mazání a u nichž vliv teploty na řazení je naprosto bezvýznamný. Případné problémy se zařazením zpátečky je dán její konstrukcí (nemá synchron), nebo tím, že není dostatečně zaběhané soukolí. Většinou stačí po ujetí cca 40 000 km vyměnit převodový olej a v případě problémů se zařazením opětovné sešlápnutí a uvolnění spojky na neutrál.

MilanT  
Milan
2015-01-02 13:16:55

plukovník: Máš tam šotka. Ohřátím o 30 °C se 100metrová kolejnice prodlouží o 50 mm.

V Nuselském mostu (necelých 500 m) se kolejnice metra prodlužují a zkracují v rozmezí 30 centimetrů.

2015-01-02 13:30:20

milant:

Kolejnice pražského metra instalované v nuselském mostě sice fungují ve zvláštním režimu, ať už z hlediska dilatace, nebo zpětných trakčních proudů, ale pokud by se kolejnice vlivem ohřátí o 30 stupňů prodloužila o 50 mm, tak by v případě použití "lepených izolovaných styků" zřejmě vypadala jako vlnící se had. (ale možné je všechno)

MilanT  
Milan
2015-01-02 14:59:54

plukovník: Já ale píšu jen o mostech, které nejen promrzají a tak je na mostech instalováno dilatační zařízení mostu. A přesto jsou u každé výměny "dejchačky" o délce 25 metrů. Na depech (venku) je vše montováno z 25metrových kolejnic a tak se ty LISy (lepeňáky) tolik neprojeví. A zase je to třeba řešeno nelepenými izolovanými styky s panenkou a alkamidovými spojkami, které umožňují dýchání kolejnic.

2015-01-02 15:16:41

milant:

zase jsme se dobře dostali úplně mimo mísu a vedeme inkoherentní diskuzi

Takže bude možná lépe, když problematiku mostních konstrukcí přenecháme projektantům a péči o kolejový svršek a kolejnicové pásy pražského metra, včetně příslušné problematiky, jejich úseku staveb a tratí (neboli službě traťové). Oni tam na to vždycky měli ty správné odborníky.

MilanT  
Milan
2015-01-02 15:29:13

plukovník: Jasně, zanecháme OT.

Zpět k řazení zpátečky. Stává se mi to taky a přisuzuji to nesynchronizované zpátečce. A stává se mi to nejen u SX4. Někdy to tam jde dokonce přes zuby. Stačí to, co jsi tu už psal. Znovu vyšlápnout spojku nebo zařadit něco jiného a pak to jde.

Nebo stačí jezdit jenom dopředu.

2015-01-02 15:44:28

milant:

Přimlouval bych se k tomu, jezdit jenom dopředu

Měl jsem známého, co měl motocykl vyrobený na zakázku. Chtěl aby se podobal jeho holce, co byla strašně tlustá a proto u té motorky měl strašně široké pneumatiky a z toho důvodu se s ním nedalo skoro vůbec zatáčet. Jemu to ale nevadilo, prostě jezdil jenom rovně...


Odpovědět

1  2  3